سئو

برندینگ (Branding) یا برندسازی چیست ؟

اهداف برندینگ چیست ؟

ایجاد پیام واضح

با انتخاب لوگو و برند مناسب تجاری برای شرکت خودتان میتوانید به مشتریان خود این پیام را برسانید که به سمت شما بیایند و شما را انتخاب کنند.

تایید اعتبار شما

شما میتوانید اعتباز خود را با برندینگ و یا برند سازی ایجاد و توسعه دهید.

ارتباط با مخاطب شما از طریق محصولات و خدمات

با مشتریان خود از طریق خدماتی که ارائه میکنید ارتباط برقرار کنید و نام تجاری خود را به آنها بشناسانید این کار باعص میشود که تعداد افراد بیشتری به سمت شما و شرکت شما جذب شوند.

تحریک افراد برای خرید

سعی کنید از برند و نشانه ای استفاده کنید که مشتری را جذب کرده و مخاطبان همراه با کار شما را برایتان به ارمغان بیاورد.

ایجاد کاربران و مشتریان وفادار

کاربران و مشتریان وفادار خود را نگه دارید و با دادن امکانات ویژه به آنها سعی کنید آنها را برای خودتان نگه دارید زیرا اینکار باعث میشود که شما اعتبار خود را ارتقا دهید.

انواع برندسازی یا برندینگ (Branding):

  • برندسازی مشارکتی یا Co-Branding:مشارکت با برندی دیگر جهت دست­یابی به هدف. شما میتوانید با یکی از همکاران خودتان که در زمینه کار شما مشترک هستند همکاری کنید و از آهنا در مورد شرکت خود راهنمایی بگیرید و از راهنمایی های آنها استفاده کنید.
  • برندسازی دیجیتال: وب سایت، رسانه­ های اجتماعی، بهینه سازی موتور جستجو، استفاده از وب برای تجارتبا مشارکت در شبکه های اجتماعی . بهینه سازی سایت و استفاده از سایت شما میتوانید برند تجاری خود را در بین رقبا خود بالاتر ببرید و از طریق آنلاین تجارت خود را نیز توسعه دهید.
  • برندسازی شخصی یا Personal Branding: روش­ هر فرد برای ایجاد اعتبار و شهرت برای خودش. برند سازی شخصی باعث میشود که اعتبار شما در زمینه الکترونیک بالا برود و افراد به شما اعتماد بیشتری بکنند و شما میتوانید از این طریق محصول خود را بهتر به معرض دید دیگران بگزارید.
  • برندسازی علّی: برندتان را با یک نیت خیر خواهانه همسو کنید؛ یا تعهد اجتماعی شرکت. شما میتوانید با شرکت در کنفرانس های شهری و معاهده های شهری نام برند خود را به بقیه همکاران و رقبا خود معرفی کنید و به آنها نشان تجاری خودتان را معرفی کنید.
  • برندسازی کشوری: تلاش برای جذب توریست و کسب و کار. برند سازی کشوری در مقیاس بزرگتر برند سازی است شما میتوانید با برند سازی کشوری و با تبلیغ کشور خود جاذبه های توریستی کشور خود را به بقیه کشورهای دیگر بشناسید و به آنها در مورد طبیعیت و دیگر مکان های دیدنی کشور خود تبلیغ کنید. برندسازی شامل مباحث و مفاهیم مختلفی چون جایگاه یابی و جایگاه سازی برند (Brand Positioning)، نامگذاری برند، انتخاب رنگ برند و طراحی هویت برند( لوگو، آرم و…)، توسعه برند، ارزش برند و… می‌باشد.

ابزارهای برندینگ چیست؟

1) تبلیغات

تبلیغات به جرات میتوان گفت مهم ترین ابزار برندینگ است زیرا شما با تبلغات درست و بجا میتوانید جایگاه خود را در بین رقبا و همکاران خود بالا ببرید.

2) روابط عمومی

روابط عمومی یکی از ابزارهای اصلی برندینگ به شمار می آید زیرا باعث میشود که شما با افراد بیشتری در ارتباط باشید و در بین همکاران و رقبا خود رتبه بهتری کسب کنید.

3) پیشبرد فروش

هرگونه فعالیت کوتاه مدت روی مصرف کنندگان نهایی است که باعث افزایش ارزش محسوسی برای محصول یا نام محصول شود.

4) بازاریابی مستقیم

بازاریابی رو در رو یکی از ابزار های مفید برندیگ است زیرا شما میتوانید با استفاده از این ابزار مشتریان خود را رودررو دیدار کنید و آنها را در مورد شرکت خود قانع کنید و در مورد برند خود به آنها توضیح دهید. بازاریابی مستقیم یعنی شما

5) فروش شخصی

فروش شخصی یکی از قدیمی‌ترین شیوه‌های فروش است که اتفاقاً در دنیای مدرن و با حضور ابزارهای متنوع ارتباطی و سیستم‌های فرایندمحور، هم‌چنان اهمیت خود را حفظ کرده است. فروش شخصی را میتوان تعریف نمود: شیوه‌ای از فروش است که در آن، سازمان‌ها و کسب و کارها، برای فروش کالاها و خدمات (و در یک کلام: محصولات) خود، به برخورد فرد به فرد فروشندگان با مشتریان تکیه می‌کنند.

6) بسته بندی

بسته بندی خوب با برند شرکت شما باعث میشود که مشتریان با لوگو سایت شما بیشتر آشنا شوند .

7) رویدادها و اسپانسرینگ

سعی کنید در رویداد های مهم شرکت کنید و اگر توان مالی دارید اسپانسر برگزاری شوید این کار باعث میشود تا در بین رقبا خود رتبه بهتری کسب کنید و همکاران خود را بیشتر بشناسید.

8) خدمات مشتری

سعی کنید بعد از فروش محصول خود خدمات خوبی نیز به مشتریان خود ارئه دهید چون این کار باعث میشود که مشتری به شما بیشتر اعتماد کند و خاطره خوبی از شما به یادش بماند.