سئو

چگونه تصاویر برای پس زمینه وب سایت انتخاب کنیم ؟

برای اینکه شما طراحی وب سایت خود را انجام دهید باید بهترین تصاویر را در پس زمینه سایت بگذارید. تصاویر برای پس زمینه وب سایت متنوع هستند و هر یک از آنها دارای ویژگی های خاصی هستند. سایت های زیادی برای دانلود تصاویر پس زمینه می باشند که شما با مراجعه به آن سایت ها می توانید یکی از بهترین تصاویر را انتخاب نمایید. هر یک از این سایت ها به صورت رایگان تصاویری را برای وب سایت در اختیار شما قرار می دهند.

اصول انتخاب تصاویر برای پس زمینه وب سایت

برخی از اصولی که در مورد انتخاب تصاویر جهت قرار دادن در وب سایت اهمیت زیادی دارد و باید به آنها اهمیت دهید عبارت است از :

1. خوانا بودن تصاویر

قابل دسترس و خوانا بودن تصاویر وب سایت یکی از مهم ترین نکاتی است که شما زمان انتخاب تصاویر باید به آن اهمیت دهید. اینکه تمامی تصاویر به راحتی در دسترس کاربران قرار بگیرند بسیار مهم است. ابتدا باید از سهولت خوانایی هر یک از تصاویر و متن اطمینان خاطر به دست بیاورید. رنگی که بین متن و تصویر وجود دارد را برآورد نمایید و بهترین حالت را برای تصاویر پس زمینه انتخاب کنید.

دقت کنید که بخشی از تصویر که برای خود انتخاب می کنید فضای خالی دارد تا بتوانید روی آن صفحه خالی متن خود را بگذارید. تصاویر پس زمینه شلوغ و شاد انتخاب مناسبی برای پس زمینه سایت شما نمی باشند. اگر تصویری را انتخاب کردید که در مورد خوانایی متن مشکل دارد اما مصمم به استفاده کردن از آن تصویر هستید با استفاده از نرم افزارها می توانید اقدام به ویرایش تصویر نمایید.

2. تصاویر سازگار و مرتبط

مرتبط و سازگار بودن تصاویر برای پس زمینه وب سایت یکی دیگر از نکاتی است که اهمیت دارد و شما باید به آن دقت داشته باشید. تصاویری که برای پس زمینه وب سایت خود انتخاب می کنید از موضوع وب سایت نباید دور باشند. ارتباط بین یک تصویر و محتوای وب سایت شما موجب حفظ شدن برندینگ تان می شود.

مفهوم و پیام شما باید به صورت صحیح به مخاطب ارسال شود. توصیه می‌ کنیم تصاویر پس زمینه را بر اساس طراحی وب سایت خود انتخاب کنید. این تصاویر می تواند یک تصویر از خدمات و محصولات تان باشد. همچنین می توانید یک تصویر از موقعیت جغرافیایی که می ‌خواهید آن محل را معرفی کنید انتخاب نمایید.

3. استفاده از تکسچرهای یکپارچه برای تصاویر پس زمینه وب سایت

از دیگر نکاتی که برای ا پس زمینه باید دقت داشته باشید که استفاده از تکسچرهای یکپارچه و نامحسوس می باشد. شما قادر خواهید بود که از ویژگی‌ های مثبت برخی تصاویر استفاده نمایید. این تصاویر بدون محدودیت عرضی و طولی طبق سلیقه تان به صورت تمام صفحه نمایش داده می شوند. تصاویر تکسچر به صورت تکرار شونده می باشند. نکته قابل توجه برای انتخاب این تصاویر حجم پایین آنها است که سرعت دانلود کردن را بالاتر می ‌برد.

نسبت به تصاویری که بزرگتر هستند شما برای دانلود کردن این تصاویر زمان کمتری را سپری می کنید. به طور کلی شما باید به خوبی بدانید که در انتخاب تکستر از طرح هایی که محو و نازک هستند استفاده نمایید. از انتخاب کردن طرح های سخت و برجسته باید برای خودداری کنید. برای انتخاب تصاویر پس زمینه اصل تضاد رنگی بین متن و تصویر را باید در نظر بگیرید.

4. در نظر گرفتن انواع دستگاه و اسکرین

از دیگر نکاتی که برای انتخاب تصاویر پس زمینه باید به آن دقت داشته باشید این است که اسکرین و دستگاه تان را مد نظر قرار دهید. امکان دارد برای شما این مسئله پیش آید که با گوشی تان یک سایت را بالا بیاورید ولی بک گراند آن را به طور کامل دریافت نکنید. در صورتی که آن سایت را در کامپیوتر باز کنید و بک گراند آن به صورت کامل نشان داده شود.

این همان نکته بسیار مهمی است که در مورد تصاویر برای پس زمینه وب سایت اهمیت دارد. بسیاری از طراحان وب سایت از این نکته غافل می گردند. برای طراحی و انتخاب تصاویر پس زمینه نیاز است که تمامی اسکرین ها و نمایشگرها ها را در نظر داشته باشید.

در این صورت بخش‌ های اصلی تصویر در اسکرین هایی که کوچکتر هستند از بین نمی روند و مخاطب تان دچار ابهام نخواهد شد. اینکه کدام یک از بخش ‌های تصاویر را در دستگاه های کوچک تر مانند موبایل به راحتی نمایش دهید به چگونگی بهینه سازی تصویر بستگی دارد. برای اجرا کردن تصاویر پس زمینه برای اینکه کمترین مشکل برایتان به وجود آید باید اسکرین های کوچکتر را انتخاب کنید.

5. استفاده از تصاویر پس زمینه با رزولوشن بالا

استفاده از تصاویر با رزولوشن بالا از دیگر نکاتی است که زمان انتخاب تصاویر برای پس زمینه باید به آن اهمیت دهید. زمانی که شما برای انتخاب کردن تصویر بک گراند می ‌خواهید از اینترنت استفاده کنید توجه داشته باشید که تصاویر را با رزولوشن بالا دانلود نمایید.

کیفیت تصاویر اهمیت زیادی دارد. اینکه شما تصاویر را با هر سایتی که می خواهید مطابقت دهید تا حدودی دشوار است. فراموش نکنید که زمان ویرایش کردن تصاویر نسخه اصلی آنها را روی سیستم ذخیره کنید. در این صورت اگر نیاز باشد می توانید از نسخه اصلی استفاده نمایید.

تصاویر سایت های متنوع چگونه باید باشد ؟

برای سایت هایی که محوریت آنها آموزشی است باید تصاویر پس زمینه که رنگ آنها سفید می باشد استفاده نمایید. برای سایت هایی که خدماتی هستند دقت داشته باشید که متن باید جلوتر از تصویر نشان داده شود. تصاویر پس زمینه در این وب سایت ها نباید به گونه ‌ای باشد که تمرکز را از کاربر دور نکند.

برای سایت های خبری تصاویر پس زمینه به دو بخش تقسیم می گردد. اولین تصاویر باید به گونه ‌ای باشد که قالب خبر را تعیین کند. در سایت ‌های خبری انتخاب کردن قالب خبر اهمیت زیادی دارد. دقت داشته باشید که اگر قالب درستی را انتخاب نکنید تمایز هر خبر کامل مشخص نمی‌ شود. به همین دلیل موجب می گردد که خبر رسانی در بهترین وضعیت انجام نشود. مانند وب سایت خبری می توانید از بک گراندهای ساده نیز استفاده کنید.

انتخاب تصاویر برای پس زمینه وب سایت که فروشگاهی است تا حدودی دشواری خاصی دارد. استفاده از رنگ های شاد در این نمونه از سایت ها مشکلی برای شما ایجاد نخواهد کرد. در سایت های فروشگاهی تصاویری که انتخاب می‌ شوند باید نوشته سایت مد نظر را معرفی کنند. در نظر بگیرید که انتخاب تصویر پس زمینه باید با نگاه روانشناسی انجام شود.

جمع بندی

در پایان باید بگویم که با توجه به پیشرفت تکنولوژی بسیاری از طراحان سایت انتخاب تصاویر پس زمینه را برای سایت مهم نمی دانند. آنها معتقد می باشند که مولفه‌ های اساسی تر و مهمتر روی کیفیت سایت تصویر می گذارد. اما اگر کمی دقت کنید متوجه می‌ شوید که انتخاب تصویر صحیح برای پس زمینه تاثیر زیادی روی ذهن مخاطب می گذارد

محتوای کامل در سایت منبع

دیدگاهتان را بنویسید