سئو

چگونه عنوان یک مقاله آموزشی را جذاب بنویسیم؟

بزرگترین چیزی که در وهله اول در خصوص نوشتن مقاله آموزشی باید در نظر داشته باشید، آن است که موضوع مقاله شما ارزش مطالعه بسیار زیادی را داشته باشد و همچنین باید در نظر داشته باشید که یک تیتر جذاب در جذب مخاطبین بیشتر تاثیر بسیار زیادی خواهد داشت. می‌توانید عنوان مقاله خود را با کلمه (چگونه) آغاز کنید و در ادامه به نوعی از کلمات استفاده کنید که در جذب مخاطب بیشتر تاثیر بسیار زیادی داشته باشد.

همه چیز را در مورد مزایای مطالعه مقاله آموزشی در تیتر بیان کنید

نکته بسیار مهمی که در مورد مقاله آموزشی باید در مورد آن در نظر داشته باشید، آن است که آیا واقعا مردم می‌خواهند این آموزش را پشت سر بگذارند یا خیر؟ مردم و مخاطبین شما مشغله زیادی دارند و این باعث می‌شود تا نکات و ترفندهایی که بتواند زندگی را آسان تر کند باعث شود تا با سهولت کارها و در نهایت آن شاد تر کردن مردم بتوانید بازخورد بیشتری از مقاله آموزشی داشته باشید. برای این مسئله می‌توانید از کلمه (چگونه) در تیتر خود استفاده کنید و در مطالب اصلی نیز آن را تکرار کنید.

این مسئله به معنای آن نیست که افراد به اندازه کافی در مورد مطلب اطلاعات ندارند و یا نمی توانند اطلاعاتی را که در مقاله خود ارائه داده اید را درک کنند. در واقع ممکن است که کمی افراد در درک مطالب کند عمل کنند و همین مسئله می تواند تا حدی باعث بروز مشکلاتی شود.

در واقع زمانی که از عناوین هوشمندانه استفاده کنید و در مورد مزایا و پیامدهای مطالعه یک مقاله آموزشی با کاربران خود صحبت کنید می توانید اعتماد آن ها را جلب کنید و همین امر باعث می شود تا بتوانید نتیجه گیری بهتری را از دید مخاطب خود داشته باشید که قطعا می‌تواند برای شما مفید واقع شود. در واقع می توان گفت که بیان مزایا در مورد موضوعی خاص باعث می شود تا کاربران شما بتوانند عملکرد بهتری را از دید شما داشته باشند.

پیشنهاد ما: مطالعه مقاله:

مزایای بیشتری بیان کنید و قدرت بیشتری به مقاله آموزشی خود بدهید

یکی از مهم ترین مسائلی که در خصوص و انتخاب سرتیتر در آن دارای اهمیت بسیار زیاد است، ایجاد احساس نیاز در خواننده می باشد و این مسئله مطمئنا باعث می شود تا کاربران بتوانند احساس نیاز پیدا کرده و وارد سایت شما شوند. در واقع این مسئله قدرت بیشتری هم به مقاله آموزشی شما خواهد داد. برای مثال زمانی که کارنگی می خواست کتاب (چگونه یک دوست خوب پیدا کنیم؟) را منتشر کند، پیش از این که کتاب را روانه بازار کند، برخی از بخش های آن را در روزنامه ای خاص منتشر می کرد و جذب مخاطبان بیشتر در این روزنامه ها به این دلیل افزایش پیدا کرد که عناوین جذاب و سرتیترهایی استفاده می شد که در واقع جاذب و ایجاد کننده نیاز برای کاربران بود. از این روی وی در فروش نسخه های کتاب خود نیز توانست موفقیت بسیار زیادی کسب کند. برای مثال انواع تیترهای جذاب در مقاله آموزشی می توانید استفاده کنید.

انواع تیترهای جذاب

• نحوه صرفه جویی در وقت و انجام کارها (برای سایت هایی که در خصوص مدیریت زمان در حال فعالیت می باشند.

• چطور می توانیم شغل بهتری پیدا کنیم و درآمد بیشتری کسب کنیم؟ ( برای سایت های استخدامی)

• چطور در زندگی صرفه جویی بیشتری داشته باشیم و بازنشستگی ثروتمندانه ای را تجربه کنیم؟ در خصوص سایت های برنامه ریزی مالی)

در صورتی که به طور منطقی بتوانید این دو مفهوم را به یکدیگر پیوند دهید که شامل چگونه می توان و عامل سودمند می باشد، در نهایت می توانید جذب مخاطب بیشتری را تجربه کنید.

تیتر نویسی سودمند چگونه است؟

این که بدانیم مزایای واقعی در زمینه یادگیری چگونگی انجام کارها چیست می تواند یکی از مهم ترین شیوه های جذب مخاطب به شمار رود و باید با دقت بسیار زیادی آن را انجام دهید. شما به سادگی می توانید با کلمات ربط، عنوان سوالی را به موضوع مورد بحث یا عامل سودمند مرتبط کنید و به این صورت می توانید بهتر مقاله نویسی داشته باشید. برای مثال :

• نحوه دریافت وام با صرفه جویی در زمان و هزینه

• چگونه می توانیم خانه ای را رهن کنیم که پرداخت ماهیانه را به نصف تقلیل دهد؟

• چطور می توانیم وامی را دریافت کنیم و خانه ای را بسازیم که در نهایت با پس انداز صاحب خانه شویم؟

از به کار بردن بیش از حد کلمات ربط جلوگیری کنید

سایت می گوید یکی از مهم ترین ویژگی هایی که در انتخاب سر تیتر باید در نظر داشته باشید آن است که شما نباید از کلمات ربط استفاده کنید چرا که در جذب مخاطب می تواند بسیار ضعیف عمل می کند. در واقع باید از کلمات ربط به گونه ای استفاده کنید که هیچ سوء تفاهمی برای خواننده پیش نیاید و این مسئله برای شما دارای اهمیت بسیار زیادی خواهد بود و باید با دقت بسیار زیادی مورد بررسی قرار گیرد.

مهم ترین استفاده از کلمات ربط در سرتیتر مقاله آموزشی

• چگونه حافظه خود را در یک شب بهبود ببخشیم؟

• چگونه با یک ایده احمقانه ثروتمند شویم؟

• چگونه نوع جدیدی از خاک رس در 30 دقیقه رنگ چهره من را بهتر کرد؟

این عناوین می تواند در جذب مخاطب بسیار تاثیرگذار باشد. اما در صورتی که از کلمات ربط قرمز رنگ در این تیتر ها بیشتر از اندازه استفاده شود، در نهایت نمی توانیم عملکرد بسیار خوبی را انتظار داشته باشیم و باعث می شود تا کاربران از وب سایت ما خارج شوند.

نتیجه گیری

هرچقدر بتوانید عناوین جذاب تری برای مقاله آموزشی خود در نظر داشته باشید می توانید خوانندگان بیشتری را به سمت وبسایت خود جذب کنید و همین امر باعث می شود تا بتوانید ترافیک بیشتری داشته باشید. همچنین امکان اقتباس و لینک گیری به سایت شما بیشتر خواهد شد و همین امر سبب می شود تا بتوانید عملکرد بهتری را در این خصوص داشته باشید.

محتوای کامل در سایت منبع

دیدگاهتان را بنویسید