سئو

7 رویکرد جدید در بازاریابی محتوا رسانه های اجتماعی در سال 2018

زمینه بازاریابی محتوای دیجیتال به بلوغ رسیده و شرکت‌ها باید اطمینان حاصل کنند که کمپین‌ها و استراتژی محتوای آن‌ها پایدار بماند. مهمتر از همه این است که به یاد داشته باشید، مهم نیست از چه نوع تکنولوژی استفاده می‌کنید، اگر محتوای شما مطابق با برند شما با مخاطب هدف هماهنگ نباشد، عملاً شکست خورده‌اید.

اهمیتی ندارد که برای ارسال پیامتان از نوشتن بر روی سنگ یا واقعیت افزوده استفاده می‌کنید، این پیام باید جذاب و مرتبط با کسب و کار شما باشد تا عکس العمل کاربر را برانگیزد.

تولید و انتشار محتوای گیرا از طریق رسانه های اجتماعی از دیدگاه برندها از اهمیت زیادی برخوردار است. راز موفقیت آن‌ها در بازاریابی محتوای رسانه های اجتماعی، استفاده از رویکردهای جدید و استراتژی است.

این شما هستید که می‌توانید با یافتن بهترین استراتژی‌ها و تولید بهترین محتواها از سایر کسب و کارها متمایز شوید. شبکه‌های اجتماعی با توجه به نیاز مخاطبان دائما در حال تغییر هستند. در چند سال گذشته، شاهد تغییرات چشمگیری در غول‌های شبکه های اجتماعی مانند فیس بوک، توییتر و اینستاگرام و بازیکنان نسبتاً جدیدی مانند LinkedIn و Snapchat بوده‌ایم.

در این مقاله به بررسی 7 رویکرد جدید در بازاریابی محتوای رسانه های اجتماعی خواهیم پرداخت.

1. افزایش سرمایه گذاری در استعدادها

تا این لحظه، بیشتر شرکت ها اظهار کرده اند که رسانه های اجتماعی مهم در ایجاد شناخت برند و تعامل با مصرف کننده نقش تعیین کننده‌ای دارند. به همین دلیل این شرکت ها در استراتژی رسانه های اجتماعی خود سرمایه گذاری‌های کلانی انجام داده‌اند. پیش بینی‌ها از ادامه افزایش سرمایه گذاری در استراتژی های قدرتمند رسانه های اجتماعی خبر می دهند، اما این سرمایه گذاری با تکیه بر یافتن و استخدام افرادی انجام خواهد شد که می توانند جریان پایداری از محتوا را ایجاد کنند. در حال حاضر شرکت های برجسته افرادی را استخدام می کنند که نه تنها از نحوه رشد مخاطبان یک برند اطلاع کافی دارند بلکه از نحوه ایجاد محتوا برای حفظ مخاطبان از طریق ایجاد تعامل با رسانه‌های اجتماعی نیز آگاهی کامل دارند. این افراد باید مطلع از تکنولوژی‌های روز و سازمان یافته باشند.

بدانید که شبکه‌های اجتماعی مختص به برندها یا کسب و کارها نیستند بلکه شما می‌توانید سبک زندگی، سفرها یا هرچیز دیگر را با مخاطبان به اشتراک بگدارید و آن‌ها را تحت تاثیر قرارد دهید.

2. محتوای مناسب موبایل

طبق گزارشات از هر دقیقه زمان سپری شده در فضای مجازی، 7 دقیقه از آن مربوط به گوشی های هوشمند است. در نرم افزارهای مختص تلفن های هوشمند، نیمی از زمان سپری شده در رسانه های دیجیتال است. فیسبوک برترین نرم افزار موبایل و اینستاگرام و نیز در 10 نرم افزار برتر قرار دارند. می‌بینیم که برندها بر تولید محتوای ویژه برای صفحه نمایش های کوچک مانند موبایل ها تمرکز کرده اند. محتوای مناسب موبایل ساده و به همراه چند نشانه و علامت کلیدی برای ایجاد تعامل باشد. به اینگونه محتواها که ماسب موبایل هستند Mobile friendly می‌گویند.

3. اشکال غنی تر محتوا به ویژه ویدئو

هرکسی که در زمینه بازاریابی دیجیتال فعالیت می کند، تا الان متوجه شده است که محتوای غنی تر باعث تعامل بیشترمی‌شود. محتوای غنی(rich content) دقیقاً به چه معناست؟ پاسخ به این سوال وابسته به کسی که از آن می‌پرسید دارد، اما بیشتر افراد موافقند که به هر نوع محتوایی که می‌تواند تعاملات کاربر را تسهیل کند اطلاق می‌شود. به عنوان مثال، ویدئوها به عنوان محتوای غنی در نظر گرفته می‌شوند زیرا نیازمند تماشاگر برای کلیک کردن دارند(مگر اینکه از تبلیغات آنلاین خودکار استفاده کنید که توصیه نمی‌شود).

نمونه‌ای مناسب از به کارگیری محتوای غنی در کمپین رسانه های اجتماعی، راه اندازه رای گیری با استفاده از توییتر است که به شما امکان می‌دهد از کاربران توییتر درمورد موضوع به خصوصی نظر سنجی کنید. با این کار توزیع محتوایی ایجاد می‌کنید که در عین حال که تعاملات کاربر را تقویت می‌کند، به طور همزمان اطلاعات مشتریان را نیز جمع آوری می‌کند. مثال دیگری که در این زمنیه می‌توان زد قابلیت‌های جدید اینستاگرام در بخش story است، گزینه‌هایی مانند رای دادن، باکس‌های سوال، کوئیزها و …تمام این موارد باعث افزایش تعامل بین کاربران می‌شود.

4. استفاده از محتوای تولید شده توسط کاربر

83 درصد از کاربران به توصیه‌هایی از افرادی که می‌شناسند و 66 درصد به نظرات ارسالی سایر کاربران اعتماد می‌کنند. این درصدها به طور قابل ملاحظه‌ای از 46 درصد کاربرانی که به تبلیغات رسانه های اجتماعی اعتماد دارند بیشتر است، زیرا کاربران به نظرات دیگران اعتماد دارند، انتظار می‌رود برند ها به استفاده از محتوای تولید شده توسط کاربران در استراتژی های خود روی آورند. باز نشر پست یک کاربر اینستاگرام دیگر به تنهایی کافی نیست. برندهای تجاری برای استفاده از محتوای تولیدی توسط کاربر و به کار گیری آن در رسانه های اجتماعی به صورت حرفه ای زمان و هزینه زیادی را صرف می کنند.

5. دو برابر شدن محتوای کوتاه مدت

از لحاظ تاریخی، بازاریاب‌ها بر تولید محتوای همیشه سبز متمرکز بوده‌اند که می‌تواند برای چندین ماه باعث جذب مخاطبان شود. این امر به خصوص در دنیای رسانه های اجتماعی در حال تغییر است. یکی از پیشگامان در زمینه محتوای کوتاه مدت است و ثابت کرده است که کاربران به این نوع محتوا علاقه مند هستند، زیرا می‌دانند که این محتوا همیشگی نیست. با توجه به حجم تعاملات استوری های Snapchat، جای تعجب نیست که و نیز به دنبال آن رفته و امکان قرار دادن استوری را به قابلیت های خود افزوده اند. برندها از ویژگی استوری این سه پلتفرم برای حفظ جریان ثابتی از محتوا به صورت کوتا مدت استفاده می‌کنند.

6. سوشال مدیای خود را با هدفتان هماهنگ کنید

حالا که از اهمیت شبکه‌های اجتماعی مطلع شده‌اید نوبت به آن رسیده است که هدف خود را مشخص کنید و تولید محتوا را شروع کنید. برای مثال اگر هدف شما فروش محصول است باید یک اطلاعات کلی از شغلتان و محصولی که می‌خواهید ارائه کنید به آن‌ها بدهید و بعد محصولات خود را باتوجه به درنظر گرفتن مخاطب، رقیبان بازار کار و مقایسه با بازار سنتی عرضه کنید. اما عجله نکنید با پیشرفت روز افزون شکه‌های اجتماعی و وجود رقیبان بسیار زیاد پیشرفت کمی مشکل شده است.

توییتر، اینستاگرام، لینکدین، پینترست و فیس بوک پلتفرم‌های موفقیت شما هستند، کافیست یکی از آن‌ها را انتخاب و روی آن تمرکز کنید. توجه داشته باشید مجبور نیستید در شبکه‌های اجتماعی که برای شما هی سودی ندارد باقی بمانید.

اینفلوئنسر مارکتینگ

نوع دیگری از بازاریابی که این روزها به تبلیغ کسب و کارها کمک به سزایی می‌کند اینفلوئنسر مارکتینگ است و همانطور که گفته شد کاربران به شدت از یکدیگر تاثیر می‌گیرند. حالا شما فکر کنید محصولی که توسط یک فرد تاثیرگذار با دنبال‌کننده‌های زیاد تبلیغ شود می‌تواند چقدر در زمینه بازاریابی پیشرفت کند و در فروش غوغا کند.

البته محبوبیت بازاریابی اینفلوئنسرها باعث شده تا تشخیص اینکه به چه کسی باید اعتماد کنیم سخت‌تر شود. با وجود برندهای بسیار زیادی که می‌خواهند با اینفلوئنسرها کار کنند، آن‌ها ابتدا محصول را امتحان کرده و بعد در صورت رضایت با دریافت هزینه آن محصول را به گونه‌ای که کاربران جذب شوند تبلیغ می‌کنند. در آینده نه چندان دور اینفلوئنسر مارکتینگ، تمام برندها به متخصاصان این نوع بازاریابی روی می‌آورد چون می‌دانند روش‌های قدیمی بازاریابی دیگر تاثیر چندانی ندارد. در ایران این شیوه بازاریابی اغلب در اینستاگرام انجام می‌شود اما در کشورهای دیگر این روش در توییتر و … نیز وجود دارد.

نتیجه‌گیری

سال 2018 را می‌توان آغاز تحولات عظیم سوشال مدیا دانست. دیگر وقت آن رسیده که فقط تعداد لایک‎‌های پست‌هایتان را نشانی از موفقیت ندانید، بلکه نیاز از میزان تعاملات با کاربران، باخورد دریافتی از آن‌ها و … را بسنجید. شما باید از ویدیو مارکتینگ تا اینفلوئنسر مارکتینگ را در نظر بگیرید و باتوجه به آن‌ها و استراتژی‌های مورد نیاز برای موفقیت پیش بروید.

رسانه های اجتماعی فرصت های بسیار هیجان انگیزی برای استفاده از محتوای پیشرفته، کوتاه، تصاویر و ویدیو به منظور ایجاد روابط معنی دار با کاربران ارائه می دهند. شما از چه رسانه هایی برای انتشار محتوای خود استفاده می کنید؟ شبکه اجتماعی مورد علاقه شما چیست؟ پیش بینی‌های شما نسبت به آینده بازاریابی محتوا در سال 2018 چیست؟

برگرفته از:

محتوای کامل در سایت منبع

دیدگاهتان را بنویسید