سئو

چرا آمیزه بازاریابی دیجیتال باید شامل محتوای پولی، شخصی و بدون هزینه باشد؟

بازاریابی دیجیتال را می توان به دستور پخت غذا تشبیه کرد. فرآیند تولید محتوا مانند دستور العمل آشپزی از یک سری رویداد تشکیل شده که پشت سر هم باید انجام شود. بنابراین مانند دستور العمل پخت غذا باید به تولید محتوا در حوزه ی بازاریابی نگاه کنید.

محتوا در حوزه ی بازاریابی

شما برای پخت غذایی جدید باید دستور العمل پخت آن غذا را دستکاری کنید. مثلا می شود پنیر یا گوجه فرنگی را به تنهایی خورد. البته که هر دو اینها هم خوشمزه هستند. اما وقتی این دو را با دیگر مواد پخت و پز مخلوط کنید و به مدت 15 دقیقه بپزید، در نتیجه پیتزا درست می کنید.فاکتور خوشمزگی بسیار مهمتر از مجموع اجزای درون پیتزا است.همین امر در مورد نیز صدق میکند.

سئو کردن

در زمان شروع کار خیلی از کسب ‌و کارها (یا حتی پس از سال‌ها) فقط یک رویه را انجام می دهند. مثلا یا سراغ سئو کردن می روند، یا اینستاگرام را دنبال می کنند. یا حول می گردند که آن هم شاید بتواند کارساز باشد.اما مطالعات فراوان در این حوزه نشان داده اند این برنامه ها زمانی که به طور همزمان برای مجموعه ای فراگیر و استراتژیک مورد استفاده قرار گیرند، کاراتر و مؤثرتر هستند.

مانند دستور العمل پخت که خوشمزگی غذا در آن مهم است، در بازاریابی نیز ‘بازگشت سرمایه’ نیز بسیار مهمتر از مجموع کارهایی است که به تنهایی می شود انجام داد. اما چگونه باید چند کانال را اولویت بندی کرد و از آنها استفاده کرد؟ بیایید با هم پیدایشان کنیم.

محتواهای ارگانیک یا پولی تنها راه حل های ما نیستند

اکثر افرادی که در حوزه ی بازاریابی دیجیتال فعالیت می کنند تفاوت بین توزیع ارگانیک و پولی را می فهمند.

استفاده از بازاریابی ‘رایگان’ بجای تبلیغات قبل از حضور اینترنت نیز وجود داشت. با بهینه سازی موتورهای جستجو، بازاریابی رایگان به طور خاص به عنوان معیاری برای بازاریابی دیجیتال شناخته شد.

آمیزه بازاریابی دیجیتال

این مسئله به یک معادله ساده ریاضی تبدیل شد. یعنی اگر ترافیک ‘رایگان’ (ارگانیک) بیشتری به وب سایت خود جذب کنید، تعداد مشتریان نیز افزایش می یابد. پس هزینه ی جذب مشتریان جدید کاهش می یابد.

ترافیک ارگانیک

از این رو، مردم علاقمند شدند تا بدانند چگونه از ترافیک ارگانیک بیشتر استفاده کنند. مردم می توانستند کسب و کار خود را با هزینه ی پایین تری گسترش دهند.این ایده برخلاف صاحبان مشاغل کوچک و متوسط، برای متخصصان بازاریابی دیجیتال کهنه و منسوخ شده است. از نقطه نظر تاریخی، اکثر متخصصان، کار خود را یک سویه می دانند. آنها می خواهند کارشان یا ارگانیک باشد یا پولی.

بهینه سازی موتورهای جستجو

قبلا متخصصان بازاریابی ارگانیک بر بهینه سازی موتورهای جستجو تاکید داشند. اما متخصصان بازاریابی مالی علاوه بر موتورهای جستجو بر تبلیغات تصویری نیز تمرکز داشتند.پس از این بود که رسانه های اجتماعی پا به میدان گذاشتند. در ابتدا شبکه های اجتماعی به تنهایی در یکسو قرار میگرفتند.

همه می دانیم که شبکه های اجتماعی برای توزیع محتوا پلتفرم های موثری می باشند. اما آیا این رسانه های اجتماعی متعلق به بازاریابی ارگانیک هستند؟ پس از مدتی، شبکه های اجتماعی سراغ تبلیغات پولی رفتند. حال باید پرسید آیا رسانه های اجتماعی جزو بازاریابی پولی هستند؟

بازاریابی ارگانیک

همانطور که می بینید منطقی نیست بازاریابی دیجیتال را صرفاً به عنوان بازاریابی ارگانیک یا پولی طبقه بندی کنیم.می بایست کل آمیزه بازاریابی دیجیتال را به عنوان مجموعه ای بشناسیم که همه اجزایش با هم کار می کند. همچنین باید بدانیم با در هم آمیختن اجزایی که داریم می توانیم یک کمپین استراتژیک به وجود آوریم.

دیجیتال مارکتینگ Trifecta:

رسانه های پولی، رسانه های شخصی و رسانه های بدون هزینهبه جای یادگیری چگونگی جذب ترافیک بیشتر باید بفهمید، چگونه می توانید این رسانه ها را در اختیار بگیرید.اول رسانه های پولی، رسانه های شخصی و رسانه های بدون هزینه را شناسایی کنید. سپس ببینید مخاطب از کدامیک از اینها بیشتر استفاده می کند.

سه نوع ویژگی برای بازاریابی دیجیتال وجود دارد:

  • شخصی: هر پلتفرمی که مالک آن و کنترل کننده آن هستید (به عنوان مثال، وب سایت شما)

  • پولی: هر پلتفرمی که در آن برای دیده شدن توسط مخاطبان پول پرداخت کنید (به عنوان مثال، PPC یا رسانه های پولی)

  • بدون هزینه: هر پلتفرمی که به شما امکان رایگان دیده شدن را می دهد. (یعنی شخص دیگری برای شما به صورت «رایگان» تبلیغ کند).

فکر کنید صاحب رسانه پولی نیستید و دارید روی توسعه محتوا یا سئو کار می کنید. باز هم باید بدانید که تمام این رسانه ها چگونه می توانند با هم اثرگذار باشند.

رسانه های شخصی: خانه شما، کنترل کننده شما

شما می توانید ویژگی ها و محتوای رسانه های شخصی را کنترل کنید. این رسانه ها از وب سایت های شخصی گرفته تا صفحات رسانه های اجتماعی شما را در بر میگیرد.می‌توانید این پلتفرم ها را با پر کنید تا به جذب، تعامل و تبدیل مخاطب به مشتری کمک کند.

اکثر متخصصان بازاریابی دیجیتال به محتوای شخصی در وب سایت خود نیاز دارند. اما نمی دانند چگونه باید این رسانه ها را در کنار هم استفاده کنند. اگر از شبکه اجتماعی استفاده می کنید باید بدانید آیا مخاطبتان هم از آن شبکه اجتماعی استفاده می کند یا نه.

باید بدانید که پیام‌رسانی را تنها در رسانه‌های متعلق به خود می توانید کنترل کنید. پس نه تنها شروع کار امری بسیار مهم است، بلکه باید در طول زمان رسانه تان رشد هم داشته باشد.

برخی از راه های عالی برای افزایش تعداد مخاطب علاقمند به محتوا عبارتند از:

  • بهینه کردن وب سایت برای موتورهای جستجو

  • توسعه کمپین (وبلاگ، مطالعات موردی و غیره)

  • افزایش لیست مخاطبان مشترک خبرنامه ایمیلی شما

  • ایجاد یک فروم فعال در رسانه های اجتماعی

رسانه پولی: خانه ی دیگری، برای کنترل کردن هزینه می پردازید

همانطور که مشخص است، رسانه های پولی برای «حضور در عرصه ی بازاریابی» به پول نیاز دارند.روش‌ های مختلفی، از PPC و رسانه های اجتماعی پولی گرفته تا ویدیو، اینفلوئنسر های پولی و تبلیغات بومی برای تبلیغات آنلاین وجود دارد.

بازاریابی دیجیتال

رسانه های پولی به شما امکان می دهند تا سریعتر از استراتژی های ارگانیک، خودتان را در معرض دید مخاطبان جدید قرار دهید. اما این استراتژی تا جایی که بودجه تان اجازه دهد می تواند مورد استفاده قرار گیرد.

مثل ، می‌توانید از این پلتفرم برای تولید سرنخ، تقویت محتوا و آگاهی یا همه اینها با هم استفاده کنید. همه چیز به هدف نهایی شما بستگی دارد.بیشتر اوقات، از رسانه های پولی برای جذب افراد به پلتفرم های شخصی تان استفاده می کنید. با این کار می توانید به بازاریابی دیجیتال ادامه دهید. سپس می توانید مخاطب را از کاربر به خریدار نیز تبدیل کنید.

رسانه های بدون هزینه: خانه ی دیگری، کنترل کم یا بدون کنترل

کار در رسانه های بدون هزینه به هر گونه فعالیت در پلتفرم هایی اطلاق می شود که شما مالک آن نیستید. از همین رو هزینه ای نیز برای آن پلتفرم پرداخت نمی کنید.این همان چیزی است که قبلاً روابط عمومی نامیده می شد. اما امروزه همه پلتفرم های دیجیتالی که در اختیار ما قرار دارد جزو همین رسانه های بدون هزینه به شمار می روند.

رسانه های بدون هزینه به شما اجازه می دهند تا مخاطبان جدید به راحتی با شما ارتباط برقرار کنند. این بار شما مجبور نیستید برای این رسانه هزینه کنید.

محتوای تولید شده برای یک مجله

محتوای بدون هزینه می‌تواند به اندازه محتوای تولید شده برای یک مجله مهم باشد. محتوایی که داستانی را درباره برند شما می گوید در حقیقت محتوای بدون هزینه است. مثلا فرض کنید یک مشتری دارد داستان خریدش را برای دوستانش در رسانه‌های اجتماعی تعریف میکند. این داستان همان محتوایی است که بدون هزینه تولید شده و با دیگران به اشتراک گذاشته شده است.

رسانه های بدون هزینه برای اندازه گیری رشد تعداد کاربران و کاهش هزینه‌ در جذب مشتری کاربرد خوبی دارند. اما همیشه باید این نوع رسانه را تحت نظر داشته باشید چرا که بر پیامی که به اشتراک گذاشته می‌شود هرگز کنترل کاملی ندارید.

آمیزه: پیدا کردن پیتزای بازاریابی

هنگامی که از دریچه دید خود در مورد فرصت های بازاریابی دیجیتال بیشتر فکر کنید، اولویت بندی استراتژی هایی که در رشد سرنخ ها و فروش کمک کند بسیار آسان تر می شود.

بازاریابی دیجیتال سالم تمامی رسانه های اجتماعی را به کار میگیرد. اما بازاریابی دیجیتال عالی این رسانه ها را با استراتژی های جدیدی ترکیب کرده و با هم به کار میگیرد. این مساله باعث می شود آمیزه ی این رسانه ها با یکدیگر خیلی تاثیرگذار باشد.

بخشی از محتوای شما

اگر محتوا ارزشمند باشد، سهم مالی یا لینک بیشتری را فراتر از محتوا به دست خواهید آورد. باید مطمئن باشید که مالک محتوا هستید. باید برای تولید کنید و محتوا تمام ویژگی های رشد را در خود داشته باشد.

اهداف و فرصت های موجود در کسب و کار را در نظر بگیرید. آمیزه ی بهینه سازی شده ی بازاریابی هر کس با دیگری متفاوت است. نباید تنها به اجزای سازنده ی محتوا بسنده کنید. باید بدانید کدام آمیزه برای شما اثرگذار تر است.

ادامه خواندن در سایت منبع

دیدگاهتان را بنویسید