سئو

چه گونه در این دنیای رقابتی، محتوای خاص تولید کنیم؟ – قسمت سوم

یک مطالعه‌ی موردی (قسمت سوم)

در دو قسمت گذشته با استناد به یافته ها و تجارب ارزشمندِ یکی از موفق ترین افراد حوزه دیجیتال مارکتینگ، یعنی جو پولیزی (joe Pulizzi) بر اهمیت تولید محتوا برای جامعه ای خاص از مخاطبین تاکید کردیم. اما این مطلب آن قدر مهم است که اگر مهم ترین عنصر موفقیت در دیجیتال مارکتینگ بخوانیمش؛ سخنی به گزاف نگفته‌ایم. در این نوشته، که پایانی است بر سه گانه تولید محتوای خاص و منحصر به فرد، می‌خواهیم به طور مشخص یک مثال، یا نمونه موردیِ تولید و را ارائه و روی آن گام به گام پیش برویم. قبل از شروع به یاد داشته باشید فرمول موفقیت ساده است؛ دنبال کردن گام به گام دستورالعمل های علمی.

بر اساس چه محورهایی می توان متناسب با نیاز مخاطب، محتوا تولید کرد؟

برای روشن شدن و بیان دقیق محورهای بالا مثالی مشخص ارائه می کنیم.

مدرسه عکاسی دیجیتال

فرض کنیم می‌خواهیم یک پروژه عکاسی دیجیتال ایجاد کنیم. هدف کارکردن روی افرادی است که با دوربین‌های دیجیتال عکاسی می‌کنند. با این پیام که: به وب سایت مدرسه عکاسی دیجیتال خوش آمدید؛ اینجا محلی است که دستورالعمل هایی راحت و عملی برای موفقیت در عکاسی دیجیتال را در اختیار شما می گذارد.

حال بیایید محورهای معرفی شده در قسمت قبل را با مثال ارائه شده در این قسمت تطبیق دهیم تا منظور از محورهای بالا بهتر درک شود:

یکی از بزرگترین مبارزات وبلاگ نویسان که خواهان رشد هستند، توانایی انتشار مطالب منحصر به فرد است. با وجود میلیون ها وبلاگ دیگر، گاهی اوقات به نظر می رسد که هر موضوع ارزشمندی به اندازه کافی پوشش داده شده است.

محتوای با کیفیت و اصلی یکی از بزرگترین عوامل موفقیت در وبلاگ نویسی است. به وبلاگهایی که روزانه می خوانید نگاهی بیندازید. به احتمال زیاد خواندن آنها را انتخاب می کنید زیرا مقالاتی را که ارائه می دهند و نمی توانید در وبلاگ های دیگر پیدا کنید دوست دارید. مطمئناً، هر پستی که منتشر می کنید، نباید راهگشا باشد. با این حال، برای جذب و نگه داشتن خوانندگان، باید خود را از سایر وبلاگ نویسان جدا کنید.

1. مستقل باش

یکی از روشهای متداول تولید ایده این است که ببینیم بلاگرهای دیگر در مورد چه چیزی می نویسند و چه موضوعاتی علاقه زیادی ایجاد می کنند. این می تواند یک روش مفید برای ایده پردازی باشد، اما اغلب متوجه می شوید که محصول نهایی خیلی اصیل نیست. بعضی اوقات ممکن است بتوانید روی موضوعی قدیمی چرخش جدیدی ایجاد کنید، اما بعید است خلاقانه ترین ایده های شما از وبلاگ های دیگر باشد. همه ما باید بصورت منظم بصورت منظم در حال خواندن باشیم، اما مطالعه روزانه شما را منبع اصلی تولید محتوای جدید خود قرار ندهیم.

2. شخصی شوید

از تجربیات شخصی خود بنویسید. من مطمئن هستم که شما بسیاری از تجربیات مربوط به موضوع وبلاگ خود را دارید و تجربیات شخصی شما بی نظیرتر از موارد دیگری است که می توانید درباره آنها بنویسید. یکی از دلایل تکراری بودن زیاد محتوای آنلاین این است که بسیاری از افراد به جای نوشتن از تجربیات خود، در مورد آنچه از دیگران می خوانند می‌نویسند.

3. طوفان مغزی

اخیراً، ما مقاله ای درباره روشهای طوفان فکری برای بلاگرها منتشر کردیم، بنابراین من در اینجا به تکنیک ها نمی پردازم. اگر امیدوارید که به طور منظم کیفیت ایجاد کنید، مقاله های منحصر به فرد ایده پردازی ضروری است. این یکی از موثرترین راه ها برای ایجاد ایده های شخصی و برجسته سازی است.

4- یک ژورنال نگه دارید

همانطور که به ایده می رسید، مهم است که همه چیز را یادداشت کنید. یک ژورنال ایده آل ایده آل است زیرا به شما مکانی می دهد تا تمام ایده ها و افکار و پروژه های ناقص خود را حفظ کنید. صفحه گسترده ساده یک گزینه دیجیتالی مفید برای مجله است.

فراموش کردن ایده هایتان بسیار آسان است. با داشتن یک ژورنال، شما حداقل چند پست بالقوه در انتظار نوشتن خواهید داشت. بدون داشتن ژورنال، احتمالاً احساس می کنید چیز خاصی برای نوشتن ندارید و به ایجاد همان نوع محتوایی که هر وبلاگ دیگری از آن استفاده می کند متوسل می شوید.

5. ذهن خود را حفظ کنید

اگر ایده ارسال یک وبلاگ بالقوه نیست، بلافاصله با هم به برخی از ایده های دیگری که یادداشت کرده اید نگاهی بیندازید و ببینید آیا می توانید ایده ها را با هم ترکیب کنید تا مقاله کامل تری تهیه کنید. برخی از بهترین ایده های شما احتمالاً کمی کار اضافی برای فرموله کردن یک پست خوب نیاز دارند.

جمع‌بندی

همانطور که مشاهده کردید دیجیتال مارکتینگ؛ یا همان تولید و کار پیچیده‌ای نیست. اما موضوع در حد تبلیغات ساده و سطحی هم پیش نمی‌رود. به این معنی که کافی نیست تبلیغ کرده یا مطلبی را با زرق و برق ارائه کنید؛ بلکه محتوای شما اگر می‌خواهد موفق باشد؛ باید دستاوردی برای مخاطب به ارمغان بیاورد.

به عنوان مثال در مثال مدرسه عکاسی دیجیتال، باید گفت بسیارند وبسایت هایی که به عکاسی دیجیتال و نکات مربوط به آن می‌پردازند. اما مسئله اینجاست که همه آن ها در حوزه عکاسی حرفه ای دیجیتال با هم رقابت دارند. شما می‌توانید موفق شوید اگر روی مخاطبین تازه‌کار تمرکز کنید و البته این که، نکاتی عملی، تازه و با کیفیت در اختیار آن ها قرار دهید.

ادامه مقاله در سایت منبع

دیدگاهتان را بنویسید