سئو

آیا دیجیتال مارکتینگ شغلی ارزشمند است؟

موقعیت کنونی دیجیتال مارکتینگ

بنابراین دیجیتال مارکتینگ در سال‌های آتی به عنوان یک عنوان شغلی جدید به شدت مورد توجه و مورد تقاضاست. این مساله فضای غیر رقابتی و واحدی را برای متخصصین حوزه دیجیتال مارکتینگ فراهم می‌آورد.

تعریف شغل دیجیتال مارکتینگ

درتعریف شغل دیجیتال مارکتینگ آمده است که حرفه یا تخصصی که وظیفه آن گسترشمحصول یا خدمات یک شرکت به صورت آنلاین می باشد. در این راه از ابزاری نظیر شبکه‌های اجتماعی،بازاریابی محتوا، تبلیغات اینترنتی، وبسایت، ایمیل مارکتینگ و موتورهای جستجو بهره گرفته می‌شود.

شیوع کرونا و توسعه کسب و کار ها

قبل از شیوع کرونا، بسیاری از کسب و کارها به آسودگی به امورات فروشگاه، شرکت و کسب و کار خود می‌پرداختند. با شیوع این ویروس ناگهان شوک بسیار بزرگی به بسیاری از کسب و کارها وارد شد و خیلی از آن ها که یک فضای حضوری برای کسب درامد خود داشتند ضررهای جبران ناپذیری را متحمل شدند.

این روز ها بعد از گذشت 2 سال بسیاری از خدمات و محصولات به شکل اینترنتی در اختیار کاربران قرار می‌گیرد و این امر برای مردم عادی شده است. با تغییرات بزرگی که در فضای دیجیتال رخ داد شغل دیجیتال مارکتینگ نیز توسعه یافت و خدمات حاصل از آن به خیلی از کسب و کارها کمک کرد ضمن آنکه برای بسیاری از افرادی که به دنبال کار بودند اشتغال زایی کرد.

بازارا کار دیجیتال مارکتینگ این روزها در حال پیشرفت است معمولا مدیران این حوزه درآمد های بالای 15 میلیون را دارند. دیجیتال مارکتینگ جز تخصص‌های با ارزش محسوب می‌شود و روز به روز در این فضا می‌توانید پیشرفت کنید و سطح دانش و درآمد خود را ارتقاء ببخشید.

از طریق سه مورد می توان در دیجیتال مارکتینگ درآمد زایی کرد

  • استخدام در شرکت‌ها و استارتاپ‌های معتبر

  • بکارکیری دانش دیجیتال مارکتینگ در راستای مدیریت و توسعه کسب‌وکار خود

  • فریلنسر دیجیتال مارکتینگ ()

خیلی از شرکت‌ها متاسفانه رونق خود را از دست داده‌اند آن هم فقط به این دلیل که در فضای اینترنت جایگاهی برای خود معین نکرده اند. با راه اندازی سایت خود می توانید خیلی از مشتریان خود را از این دنیای پهناور بدست آورید که شاید با تبلیغات به شکل سنتی نتوانید مخاطبان گسترده خود را بیابید.

مهمترین شاخه‌های دیجیتال مارکتینگ عبارتند از:

بازاریابی محتوا ()

بازاریابی موتور جستجو ()

بازاریابی ایمیلی (Email Marketing)

بازاریابی تبلیغات اینترنتی (Advertising Marketing)

(Social Marketing)

بازاریابی محتوا و بازاریابی موتور جستجو

اگر صاحب کسب و کار هستید ما به شما پیشنهاد می‌کنیم در زمینه و بازاریابی موتور جستجو فعالیت خود را آغاز کنید. بعد از راه اندازی سایت خود بهتر است برای دیده شدن در موتورهای جستجو و افزایش کلیک‌های سایتتان تولید کنید و بر اساس کلمات کلیدی که متناسب با نیاز کاربران است محتوا تولید کنید. هر چه در زمینه محتوا سازی وقت و زمان بیشتری بگذارید در آینده نزدیک شاهد رشد چشم‌گیر ورودی های سایت خود می شوید.

به همین میزان برند شما در میان بسیاری از کاربران شناخته می‌شود. به نظر می‌رسد ارزشمندی شغل دیجیتال مارکتینگ از اینجا مشخص می‌شود که با کمترین هزینه و مشاوره گرفتن از یک متخصص دیجیتال مارکتینگ در میان رقبای خود سربلند ظاهر می شوید و این از مهم ترین اهداف متخصص دیجیتال مارکتینگ می‌باشد.

اهمیت فعالیت ها تحت عنوان دیجیتال مارکتینگ

در سایت نموداری منتشر شده که نشان می دهد تجارت های که 1 پست وبلاگ در هفته می‌نویسند نسبت به آن‌هایی که این‌کار را نمی‌کنند، تا 70 درصد مشتریان بیشتری را به خود جذب می‌کنند. حتی نوشتن پست در وبلاگ هر یک‌ماه، می‌تواند تا 33 درصد مشتریان بیشتری جذب کند.

محتوای تولیدی مطلوب

منبع:

و

محتوای کامل در سایت منبع