سئو

آیا تولید محتوا هزینه ای که دارد به صرفه است؟

تولید محتوا هزینه هایی دارد و نمی توان منکر آن شد. مخصوصا اگر تولید محتوای مورد نیاز خود را به افراد دیگری بسپارید، می بایستی برای تولید محتوا هزینه هایی بپردازید. محتوا می تواند به اشکال مختلفی از جمله پست های وبلاگ، مقاله ها، تولید محتوا برای محصولات، فیلم ها و تصاویر گرافیکی ارائه شود.

در صورتی که مخاطبان سایت و یا صفحه اجتماعی مورد هدف قرار گرفته شود، شما می توانید موضوعات مختلف مربوط به صنعت کسب و کارتان را و موضوعاتی که مخاطبان شما با آن روبرو هستند را در قالب های مختلف برای افزایش اطلاعات و درک بهتر یک موضوع و دستیابی به یک هدف خاص در فضای مجازی منتشر کنید. هرچه در راستای تولید محتوا مفید و ارزشمند موفق تر باشید، در ایجاد یک نام تجاری برای خود به عنوان یک مرجع معتبر و موثر در جذب مشتریان بالقوه و اعتماد سازی هرچه بیشتر آن ها موفق تر خواهید بود. از آن جایی که تولید محتوا هزینه کمتری نسبت به سایر روش های بازاریابی اینترنتی مانند تبلیغات صرف می کند، به همین دلیل امروزه تولید محتوا یکی از محبوب ترین روش بازاریابی در بین صنعت های کسب و کار های مختلف اینترنتی است.

این که تولید محتوا چه هزینه هایی در پی خواهد داشت دغدغه بسیاری از افراد است اما در ابتدا برای تخمین هزینه تولید محتوا ابتدا باید اهداف و خواسته های خود را مشخص کنید و تعیین کنید که چه نوع محتوایی برای کسب و کار شما مناسب تر است و تولید یک محتوای کاربردی چقدر زمان می برد و چه قدر تخصصی و کاربردی نوشته شده است. سپس مشخص می شود برای تولید محتوا هزینه هایی که صرف می شود منصفانه است ویا خیر.

آیا تولید محتوا هزینه اضافی است؟

با توجه به اینکه تولید محتوا تاثیراتی بر روی تجارت و صنعت کسب و کار دارد، بنابراین تولید محتوا هزینه اضافی نیست و یک نوع سرمایه گذاری موثر برای وب سایت است. محتوای یک وب سایت بعد از خدمات اصلی ارائه شده مهم ترین بخش یک وب سایت به شمار می آید. چهارچوب هایی که برای تخمین تعرفه تولید محتوا تعیین می شود تفاوت های بسیاری دارد. موضوع مورد اهمیت در تولید محتوا داشتن اطلاعات کافی و صبر برای به تحقق پیوست نتیجه زحمات شما است نه هزینه های آن. از آنجایی تولید محتوا هزینه اضافی محسوب نمی شود که با تولید یک محتوا ارزشمند شما به نوعی در حال برندسازی هستید.

رقابت در حیطه های مختلف کسب و کار ها در حال افزایش است، بنابراین ایجاد برندینگ نقش قوی تر و موثر تری پیدا کرده است. برند سازی در واقع ذهنتی است که شما با استفاده از ابزار های مختلف مانند تولید محتوا، تبلیغات و غیره در ذهن مردم ایجاد می کنید تا اینکه بیشتر به سراغ شما بیاین و سراغ محصولات و خدمات دیگر نروند. در شروع هر کسب و کار آشنایی و اقدامات موثر به شیوه های مختلف بازاریابی در رشد و پیشرفت هرچه بیشتر کمک خواهد کرد. سفارش های تولید محتوا معمولا به دو صورت و از طریق شرکت های تولید محتوا و استخدام افراد که به صورت فریلنسری کار تولید محتوا انجام می دهد صورت میگیرد برخی از معایب و مزایای این دو سفارش تولید محتوا عبارت اند از:

• مزایای شرکت های تولید محتوا

استفاده از شرکت های تولید محتوا مزایای زیادی دارد. از آنجایی که تولید محتوا هزینه های جانبی دیگری نیز دارد. این شرکت ها به صورت دقیق و بر اساس قیمت های منصفی برای تولید محتوا هزینه هایی تعیین می کنند. از مزایای شرکت تولید محتوا می توان به اینکه به طور معمول در شرکت های تولید محتوا نویسنده هایی کاربلد وجود دارد نام برد و احتمالا این نویسنده ها دارای تخصص و تجربه های کافی در این زمینه هستند. و به دلیل وجود مجموعه قوانینی در این مجموعه ها کار تولید محتوا برای شما زمان کمتری صرف می کند و طبق اصول و قواعد خاصی محتوا برایتان مهیا می شود. شرکت های بسیاری در این زمینه فعالیت خود را آغاز کرده اند از این رو انتخاب یک شرکت مناسب ممکن است کمک دشوار به نظر آید.

• معایب شرکت های تولید محتوا

تولید محتوا هزینه های زیادی ندارد اما برخی از شرکت های تولید محتوا هزینه ی بیشتری را در قبال بهتر بودن کیفیت محتوا درخواست می کنند در صورتی که بعد از دریافت فایل محتوا متوجه می شوید که ارزش این قیمت را نداشته است. بنابراین اعتماد کردن به برخی از این شرکت های کار را کمی سخت کرده است.

• مزایای استخدام فریلنسر تولید محتوا

استخدام افراد فریلنسر برای تولید محتوا نیز گزینه مناسبی می تواند باشد. اول باید از هزینه ای که ان ها در قبال کارشان می خواهند دریافت کنند اطلاع حاصل کنید و بررسی کنید که آیا تولید محتوا هزینه که دارد و آن افراد تعیین می کنند به صرفه است و یا خیر. افراد فریلنسر معمولا چون کارشان مدام با تولید محتوا است، اطلاعات بسیاری در این زمینه دارند و لحن و سبک های مختلفی در نوشتار دارند.

پیشنهاد می‌کنیم بخوانید:

از آنجایی که شما به طور مداوم با آنها در ارتباط هستید مواردی که در نظر دارید می توانید به راحتی به آن توضیح دهید که آن ها هم این موارد را در تولید محتوا سایت شما لحاظ کنند. شما با استخدام یک کارشناس تولید محتوا در زمان خود صرفه جویی خواهید کرد و به طور مداوم تولید محتوا انجام خواهید داد.

• معایب استخدام فریلنسر تولید محتوا

اولین سوالی که در استخدام فریلنسر باید بگیرید این است که آیا کارشناس تولید محتوا هزینه ی بیشتری نسبت به شرکت تولید محتوا در پی خواهد داشت و خیر. کار با فریلنسر تولید محتوا اگر تازه کار باشد در ابتدا ممکن است دشوار به نظر آید. بسیاری از فریلنسر هایی که به تازگی فعالیت خود را در این زمینه آغاز کرده اند به دنبال مشتریانی برای تقویت و بهبود فعالیت خود هستند از این رو ممکن است محتوا های اولیه آن ها کیفیت مطلوبی داشته باشد و هیچ ارزیابی دقیق برای مطمئن بودن و یا نبودن از آن وجود ندارد. مشکل در زمان بندی نیز یکی دیگر از معایب استخدام فریلنسر تولید محتوا می باشد.

به صورت مثال شما برای تولید محتوا خود برنامه ریزی کردین ولی کارشناس تولید محتوا آن را بنا به دلایلی به تاخیر خواهند انداخت و هیچ زمان بندی دقیقی در استخدام کارشناس تولید محتوا وجود ندارد. معمولا پیدا کردن یک فریلنسر متعهد به زمان چندان هم آسان نیست. از مشکلات دیگری که ممکن است با آن مواجه شوید چک کردن دقیق محتوا می باشد و ممکن است اشتباهاتی در تولید محتوا مانند غلط املائی و استفاده نادرست از کلمه های کلیدی نیز به وجود آید.

جمع بندی

شروع هر فعالیتی هر بهایی دارد و تولید محتوا هزینه هایی را می طلبد. و نمی تواند چیز با کیفیتی را رایگان به دست آورد. برای اینکه بفهمید تولید محتوا ارزش هزینه ای که که پرداخت می کنید دارد و یا نه می توانید تست کنید و از روش هایی که به نظر شما مناسب تر است تولید محتوا کنید و سپس نتایج را مقایسه کنید. در هنگام بررسی کیفیت تولید محتوا هزینه، زمان و تخصص که برای آن صرف شده را در نظر بگیرید و طبق برنامه ریزی های دقیق پیش بروید هزینه هایی که می کنید مطمئنا تاثیر گذار خواهد بود.

این نوع بازاریابی بازده بالایی دارد زیرا اگر یکبار بر روی تولید محتوا سرمایه گذاری کنید در سایت شما باقی می ماند و برای چندین سال توسط مخاطبان بسیاری خوانده خواهد شد و مجبور نیستید برای فروش بیشتر هزینه تبلیغات بسیار بالای را بپردازید. بنابراین تولید محتوا هزینه ای که دارد تبدیل به سرمایه گذاری بر روی وب سایت میشود و هزینه های که شما صرف کرده اید چند برابر به شما باز خواهد گشت.

محتوای کامل در سایت منبع

دیدگاهتان را بنویسید