سئو

راهنمای کامل و کاربردی برای ایجاد محتوا

در دنیای فناوری اطلاعات امروزه ایجاد محتوا نقش اساسی دارد، شاید بپرسید چرا؟ جواب سوال اینجاست که این روز ها اکثر افراد اگر به مشاوره تخصصی و یا پاسخ یک سوال احتیاج داشته باشند از گوگل کمک می گیرند و به سراغ آن میروند. گوگل به تنهایی روزانه پاسخ سوالات بیش از چهار میلیارد درخواست کننده را می‌دهد یا به نوعی چهار میلیارد کاربر گوگل از طریق موتور های جست و جو این کمپانی مطالب مختلف را جست و جو می کنند. وقتی سوالی را در نوار جست و جو تایپ می‌کنید، پیوند هایی ظاهر می شوند که نتایج جستجو شما هستند.

چه آگاهانه و چه نا آگاهانه این روز ها افراد زیاد در فضای اینترنت با محتواهای مختلفی مواجه می‌شوند و این امر به مرور زمان بیشتر از قبل در حال گسترش است. بنابراین ایجاد محتوا در دنیای فناوری اطلاعات نقش بسیار اساسی دارد. ایجاد محتوا در واقع فرایندی است که به وسیله ایده‌ها موضوعات مختلفی که مورد علاقه مخاطبان است، به صورت های مختلف اعم از محتوا تصویری و محتوا متنی ایجاد می شود. ما در این مقاله می خواهیم یک راهنمای کامل برای ایجاد محتوا را برای شما بیان کنیم تا به وسیله های آن بتوانید محتواهایی که در نظر دارید ایجاد کنید.

ایجاد محتوا در واقع نمایانگر وب سایت شما و معرفی آن است تا با بهترین روش خدمات خود را در اختیار مخاطبانتان قرار دهید.

چرا ایجاد محتوا مهم است؟

ایجاد محتوا در واقع به نوعی یکی از روش های بازاریابی است. بازاریابی به شیوه سنتی از طریق فروشگاه ها و واسطه ها مختلف انجام می شد اما این روزها با پیشرفت تکنولوژی همه چیز ممکن شده است. شما در واقع هنگام ایجاد محتوا اطلاعات رایگان و مفیدی را ارائه می دهید و از این طریق مخاطبان و مشتریان بالقوه برای وب سایت خود جذب می کنید و مشتریان فعلی خود را از طریق تعامل کیفیت خدمات خود حفظ می کنید.

برابر است با رشد و پیشرفت تجارت، برای اینکه بفهمیم چرا ایجاد محتوا مهم است آمار های زیر ضرورت ایجاد محتوا را به خوبی نمایان می کند که عبارت اند از:

• بازاریابی محتوا در برابر بازاریابی سنتی 3 برابر منجر به فروش بیشتر می شود و 62% هزینه کمتری نسبت به بازاریابی سنتی دارد.

• کسب و کار هایی که از بازاریابی محتوا در سایت و یا فضای مجازی مرتبط با کسب و کار خود استفاده می کنند 126% بیشتر از آن هایی که از این روش استفاده نمی کنند بازدهی دارند.

• 61% از خرید های آنلاین نتیجه مستقیم خواندن یک وبلاگ و یا مقاله توسط مشتری است.

• شرکت هایی که بیشتر از 15 پست و یا مقاله در صفحه مجازی و یا وب سایت خود در ماه منتشر می کنند 3 برابر بازده بیشتر نسبت به کسانی که ماهانه 4 پست و یا مقاله منتشر می کنند دارند.

برنامه ریزی و استراتژی های ایجاد محتوا

نمی توان بدون طرح و برنامه شروع به ساختن خانه و یا یک مجسمه کرد. ایجاد محتوا نیز همین طور است. شما نمی توانید بدون برنامه ریزی و استراتژی های مناسب اقدام به ایجاد محتوا کنید در غیر این صورت از هدف اصلی تولید محتوا منحرف خواهید شد. استراتژی های تولید محتوا در واقع چرایی از ایجاد محتوا را بیان می کنند. این روز ها بسیاری از شرکت های مختلف از تولید محتوا برای دستیابی به اهداف خود استفاده میکنند. یک استراتژی محتوا شامل همه چیز است، چه از برند و لحن گرفته تا چگونگی تبلیغ محتوا و در نهایت استفاده مجدد از آن. حال می خواهیم استراتژی های و برنامه ریزی های ایجاد محتوا را قدم به قدم مورد بررسی قرار دهیم. بنابراین برنامه ریزی و استراتژی های ایجاد محتوا شامل:

1. تعیین اهداف از ایجاد محتوا

همانند کمپین های بازاریابی سنتی، استراتژی تولید محتوا نیز می بایستی بر اساس تعیین اهداف بازاریابی تولید محتوا صورت پذیر است. این اهداف باید به نوبه خود از اهداف شرکت و یا کسب و کار شما سرچشمه بگیرد. سایت های مختلف اهداف گوناگونی دارند.

اهداف یک وب سایت می تواند شامل جذب بازدید کننده های بیشتر به سایت به منظور تولید و یا فروش بیشتر و یا موضوعاتی از این قبیل باشد. به شرطی که این اهداف هوشمندانه باشند. نمونه دیگر از این اهداف می تواند افزایش ترافیک سایت به میزان 25% در سه ماه آینده باشد. اهداف زمانی که معیین می شوند و در جایی نوشته می شوند به نوعی به واقعیت پیوستن ها به زودی محقق خواهند شد و ذهن و فکر تیم شما نیز درگیر آن خواهد شد و برای به تحقق پیوست آن همگی با هم به تلاش خود ادامه می دهند. برای ایجاد محتوا در قدم اول باید اهداف را تعیین کرد و سپس شروع به ایجاد آن کرد.

2. شناخت خریدار در ایجاد محتوا

ایجاد محتوا و ساختن استراتژی های مربوط به آن پیچیده تر از آنچه که فکر می کنید است. در ایجاد محتوا شما می بایستی بدانید که با چه کسی صحبت می کنید، چگونه می خواهید با آنها صحبت کنید و کجا می خواهید با آنها صحبت کنید. رمز ایجاد محتوا موفقیت آمیز این است که به خواننده های خود این احساس را بدهید که دارید به صورت مستقیم با آنها صحبت می کنید. تنها راه برای انجام این کار این است که با بازدید کنندگان، مخاطبان و مشتریان خود مانند یک دوست صمیمی رفتار کنید. شما می بایستی نسبت به موانع، نقاط درد، چالش ها و ترس های آنها آگاه باشید. شاید بهترین راه ممکن این است که خودتان را به جای آنها بگذارید و درک دقیق از خواسته های آن ها پیدا کنید.

پیشنهاد می‌کنیم بخوانید:

در هر صورت به یاد داشته باشید که شما در حال بازاریابی برای مردمی هستید که می خواهند احساس کند و همراه با آن ارتباط برقرار کنند. در حالت ایده آل می بایستی به سوالات آنها در هر زمان پاسخ دهید و تا جای امکان آن ها را راهنمایی کنید.

3. انتخاب قالب مناسب در ایجاد محتوا

شما همواره در حال ایجاد محتوا برای مخاطبان خود هستید، این بدین معنی است که شما باید راحتی ان ها را نیز در نظر بگیرد و محتوا ها را در قالبی ایجاد کنید که به راحتی و با لذت بیشتری مورد استفاده قرار گیرد. قالب و یا فرمتی که برای ایجاد محتوا انتخاب می کنید می تواند مقاله های وب سایت پست های وبلاگ، ویدئو، اشتراک اسلاید، تصاویر گرافیکی، کتاب الکترونیک، پادکست و یا هر چیزی که ذهن خلاق تان تصور میکند باشد. توجه کنید که در این راستا شما باید راحت ترین قالب ها را در وب سایت خود ایجاد کنید تا دسترسی به قسمت های مختلف وب سایت برای مخاطب به راحتی انجام شود. البته لازم نیست که برای هر محتوایی که منتشر می کنید یک قالب جداگانه طراحی کنید. بلکه منظور از آن جذابیت سایت و سرعت آن است که مخاطب به راحتی بتواند از آن استفاده کند.

4. استفاده از شبکه های اجتماعی در ایجاد محتوا

ایجاد محتوا تنها برای وب سایت، شرط اصلی این کار نیست بلکه ایجاد محتوا در شبکه های اجتماعی نیز بسیار موثر است. ممکن است تصور کنید که ایجاد محتوا برای صفحه های اجتماعی زمان بر است. درست است که نیاز به صرف زمان را دارد اما ایجاد آن ارزش دارد. بیشتر از 2.6 میلیارد کاربر در رسانه های اجتماعی حضور دارند . به علاوه اگر کسی در شبکه های اجتماعی شما را دنبال می کند ، به شما علاقه مند بوده و صحبت هایتان برایش جذاب است. بنابراین مشتاق تر است که محتوای شما را در وب سایت نیز مطالعه نماید. به عنوان مثال می توانید از اینستاگرام برای به اشتراک گذاشتن تصاویر با کیفیت بالا و فیلم های کوتاه استفاده کنید.

البته به شرطی که به کسب و کار و یا تجارت شما مرتبط باشد. استوری های اینستاگرام روش بسیار عالی برای ایجاد تعامل با مخاطبان شما می باشد و یا در نظرسنجی ها می توانید به راحتی با ان ها ارتباط برقرار کرده و از خواسته ها و سوالات آن ها نیز مطلع شوید.

نتیجه گیری

ایجاد محتوا در واقع یک فرایند تکراری است که بازده ی بسیاری برای تجارت شما دارد. هنگامی که روند تولید محتوا تکراری و یا خسته کننده شد میتوانید کارهای خلاقانه ای انجام دهید که نه تنها مخاطبان خود را به وجد آورید بلکه باعث رونق کسب و کار خود نیز بشوید. راه حل دیگری که برای ایجاد محتوا وجود دارد استفاده از شرکت های تولید محتوا است و می توانید ایجاد محتوا خلاقانه خود را به آن ها بسپارید. نویسنده ها و افراد جدید همواره ایده های جدید و خلاقانه را به همراه خواهند اورد. یکی از این شرکت ها در ایجاد محتوا، شرکت می‌باشد. این شرکت شرکت مناسبی برای تولید محتوا به شیوه های مختلف است. می‌توانید از آنها مشاوره بگیرید که کدام روش برای نوع کسب و کار شما کار آمدتر است.

از اینکه تا اینجای مقاله با ما همراه بوده اید از شما متشکریم امیدواریم که این مقاله یک راهنمای کامل برای ایجاد محتوا خوب برای تجارت شما بوده باشد پیشنهاد ما به شما این است که مواردی که در بالا گفته شد جدی بگیرد و در راستا تحقق آن ها بکوشید.

ادامه مطلب

دیدگاهتان را بنویسید