سئو

طریقه طراحی بنر قدم به قدم ( ردیف دو)

طریقه طراحی بنر قسمت اول

برای آموزش با فتوشاپ همیشه این برنامه پیشنهاد میشود. برای آشنایی بیشتر با طریقه طراحی بنر در ابتدا باید اندازه‌های هر قسمت را بدانیم. اندازه‌ها فضای مورد نیاز برای طراحی را در اختیار ما میگذارند. و همچنین به راحتی قابل تغییر هستند. بعد از اینکه اندازه‌ها مشخص شد حالا باید مکان قرارگیری بنر در سایت را بررسی کرد. اگر یک بنر در گوشه صفحه قرار گیرد، باید طراحی آن آزار دهنده نباشد. چون این قسمت مورد توجه کاربر است. در طراحی بخش های زیادی برای جلب توجه کاربر وجود دارد. معمولا این کار توسط چیدمان بخش‌های متفاوت انجام میشود. اما چیدمان نوشته ها و تصویر نباید به گونه ای باشد که هیچ تمایزی باهم نداشته باشند و در نهایت آزار دهنده باشند.

پس نحوه قرار گیری بنر در صفحه به این نکته اشاره دارد. یکی از راه های برقراری ارتباط بیشتر با این موضوع استفاده و دانلود فیلم آموزش طراحی بنر با فتوشاپ است. به صورت کاربردی با طریقه طراحی بنر از این روش آشنا میشوید. این اصول و قوانین در هر موضوعی متفاوت است. به طور مثال بنر تبلیغاتی با بنر خبری طراحی متفاوتی دارد. در طراحی تبلیغاتی معمولا از فونت‌های بزرگتر و در طراحی خبری از رنگهای ساده تر استفاده میشود. این اولین قدم در طریقه طراحی بنر بود که به فضای اصلی در طراحی اشاره داشت.

برای آشنایی با طریقه طراحی بنر از قدم اول شروع کنید.

انتخاب رنگها و پس زمینه

قدم دوم در طریقه طراحی با بنر انتخاب رنگها است. رنگ ها در هر بنر با‌توجه به موضوع انتخاب میشوند. به طور مثال استفاده از رنگ‌های سازمانی برند به عنوان روشی کاربردی شناخته میشود. رنگ سازمانی در برخی طراحی‌ها انتخاب خوبی نیست. چون موضوع اصلی با رنگ برند متفاوت است. پس همیشه نمیتوان از رنگ سازمانی استفاده کرد. در کنار انتخاب رنگها از پس زمینه مناسب هم کمک بگیرید تا جلوه بصری بهتری داشته باشید. این جلوه بصری باید با عکس و تصویر همخوانی دارد.

برای همین از رنگهای تصویر در طراحی کمک گرفته میشود. در آموزش طراحی بنر سایت حتما قید میشود که هدف از طراحی چیست و چه موضوعی دنبال میشود. به طور مثال اگر برای طراحی بنر تبلیغاتی مخصوص فصل پاییز اقدام کنیم؛ از ویژگی‌های بصری این فصل و رنگهای پاییزی بهره میگیریم. این شیوه از طراحی کاملا به موضوع طراحی بنر مربوط است. به غیر از این موارد از فیلم آموزش طراحی بنر در فتوشاپ هم استفاده کنید. فتوشاپ فضای لازم را برای طراحی مشخص میکند و همچنین ابزار‌های لازم برای شما موجود است. از طرفی فتوشاپ ویژگی‌های زیادی دارد. به طور مثال تمام تکنیک‌ها در ویدئو‌های آموزشی وجود دارد. با دانلود فیلم آموزش طراحی بنر با فتوشاپ این موارد را در هر مرحله بیاموزید و از خلاقیت خود نیز استفاده کنید.

آشنایی با فتوشاپ در طریقه طراحی بنر به شما کمک میکند.

استفاده از ابزار های حرکتی

معمولا در طریقه طراحی بنر به ابزار های حرکتی توجه زیادی نمیشود و یا با اغراق بیش از اندازه از آنها استفاده میشود. بین اغراق و استفاده به اندازه باید تعادل ایجاد کرد تا همه‌ی آن‌ها مورد استفاده قرار گیرند. این مورد در طراحیها گاهی اوقات لازم و ضروری است. در برخی موارد هم استفاده از فونت و تصویر خوب سبب میشود به ابزار های حرکتی لازم نداشته باشیم. این ابزار حرکتی میتواند به سبک مینیمال با طراحی ساده ایجاد شود. یعنی از ترکیب شکل های هندسی ساده و رنگها استفاده کنیم. استفاده از لوگو در طراحی لازم است. در واقع بخش اصلی طراحی سازمانی و برندینگ استفاده از لوگو در طراحی است. از لوگو به کمک ابزار‌های حرکتی میتوان کمک گرفت تا توجه را به نقطه مورد نظر جلب کرد. یکی از این نقاط در طراحی تبلیغاتی در مرکز صفحه است.

در هنگام آموزش طراحی بنر تبلیغاتی برای چاپ حتما به این نکته اشاره شده است اما قوانین آنها با هم متفاوت است. به طور مثال در پست های اینستاگرامی از ترتیب چیدمان متفاوتی استفاده میشود اما هر رنگ به عنوان عناوین اصلی و زیر عنوان دارای اطلاعات مشخصی هستند. تنها برای موارد خاص در طراحی از ابزار حرکتی استفاده میکنیم.

ابزار حرکتی برای جلوه در طریقه طراحی بنر آموزش داده میشود.

دریافت نسخه نهایی قسمت آخر طریقه طراحی بنر

به طور کلی طراحی ساده بنر زمانبر نیست. اما با وجود تغییرات زیاد در طراحی مثل استفاده از دکمه های حرکتی هایلایتر یا استفاده از چند رنگ در طراحی در عین حال که توجهات بیشتری را به خود جلب میکند؛ سبب افزودن جلوه بصری به طراحی میشود. برای طراحی از سایت‌های آنلاین میتوان کمک گرفت اما خروجی کار در نهایت ساده است. اما با آموزش ساخت بنر ثابت با فتوشاپ دیگر نگران طراحی کار نیستید و هر طرحی قابل اجرا میباشد.

پس از تغییرات گفته شده طریقه طراحی بنر حالا فایل ما آماده است.

انواع بنر

بعد از آشنایی با طریقه طراحی بنر باید با انواع بنر بیشتر آشنا شد. یکی از انواع پر‌کاربرد بنر به صورت تبلیغاتی است. در تبلیغات از بنر بیشتر در وب سایت‌ها استفاده میشود. طراحی بنر برای وب سایت یکی از شکل‌های ویژه طراحی در قالب طراحی کمپین‌های تبلیغاتی است. هدف از آنها ارتباط بیشتر با مخاطب است.

در نتیجه مخاطب بیشتر در وب سایت میماند اما برای آشنایی با نکات تبلیغاتی باید به چه نکاتی توجه کرد؟ برای ارتباط بیشتر باید حتما از دکمه ها حرکتی مثل انجام یک فعالیت و ارجاع آنها به وب سایت دیگر استفاده کرد. هدف اصلی از آشنایی با طریقه طراحی بنر برای تبلیغات است. پس به چند صورت طراحی ساده و طراحی با جلوه های ویژه تقسیم میشود. اما موضوع بنر میتواند متفاوت باشد. در طراحی بنر موضوعات مختلفی مثل حمل و نقل، زیبایی، سلامتی، سرگرمی، سفر، غذا و غیره وجود دارند. پس طبق هر موضوعی که داریم مراحل طریقه طراحی بنر را پیش میرویم. در طراحی بنر با‌توجه به قرار گیری بنر در صفحه نوع قرار گیری هر بخش در تصویر متفاوت است. برای مثال طراحی بنر در گوشه های صفحه در وسط و مرکز صفحه کاملا متفاوت است.

اگر موضوع بنر تبلیغاتی مربوط به سایت های فروشگاهی باشد، معمولا در وسط صفحه بنر قرار دارد البته به همراه رنگهایی مناسب مثل قرمز که توجه را جلب کند. البته رنگ قرمز برای جلب توجه در موضوعاتی مثل طبخ غذا کاربردی تر است. هر رنگ مطابق هدف تبلیغاتی در طراحی بنر استفاده میشود.

در طریقه طراحی بنر انواع مختلفی وابسته به موضوع داریم.

ویژگی‌های بصری بنر

در طریقه طراحی بنر در دو مرحله ابتدایی با انتخاب رنگ و اندازه بنر در واقع به جلوه های بصری بنر توجه میکنیم. هر بنر دارای عنوان هایی اصلی مثل موضوع اصلی بنر و نام برند است و زیر عنوان‌ها هم وجود دارند. در طراحی عنوان و زیر عنوانها معمولا همه آنها از ترکیب رنگهای یکسان نیستند بلکه یکی از آنها در قالب یک رنگ اصلی و مهم قرار میگیرد و زیر عنوان ها از ترکیب رنگهای ساده‌تر میباشند. ترتیب قرار گیری اشکال هندسی هم به اندازه رنگ و نوع فونت ها مهم است.

ترکیب اشکال هندسی نباید خیلی بزرگ یا خیلی کوچک باشد و یا شلوغی صفحه سبب عدم نمایش محتوا اصلی صفحه شود. با مراجعه به آموزش طراحی بنر چاپی در pdf به صورت کاربردی با این تفاوتها آشنا میشوید. در انواع نمونه های مختلف طریقه طراحی بنر هر منبع به موارد مختلفی اشاره دارد. برای همین باید از منابع مختلفی برای یادگیری استفاده کنیم. هر منبعی به گزینه‌ای جدید اشاره دارد.

برای همین استفاده از آموزش طراحی بنر سایت در منابع مختلف شما را با طراحیهای متفاوتی آشنا میسازد. به طور کلی در طریقه طراحی بنر جلوه‌های ویژه به عنوان بخشی اصلی شناخته میشوند. ویژگی های بصری تا حد امکان نباید صفحه را شلوغ کند. پس نکته اصلی بیان هدف تبلیغاتی در بنر است به‌ نوعی مخاطب واضح و ساده با موضوع اصلی آشنا شود.

ویژگی های بصری در طریقه طراحی بنر لازم است.

خلاصه کلی طریقه طراحی بنر

برای آموزش طراحی بنر مغازه باید نمونه مشابه در رابطه با هر موضوع را مشاهده کرد. در طریقه طراحی بنر این مورد به صورت کاربردی زمانی اتفاق میافتد که در ابتدا با اندازه‌های مختلف بنر در وب سایت‌ها آشنا باشیم. زیرا بنر در هر بخشی از طراحی صفحه ویژگیهای خاص خود را دارد. این ویژگی‌ها شامل نوع چیدمان و استفاده از رنگ‌ها در طرح است. قدم بعدی در طریقه طراحی بنر آشنایی با موضوع طراحی بنر است. به عنوان مثال بنر تبلیغاتی با بنر چاپی متفاوت است. برای همین آشنایی با هر موضوع به شما در طراحی کمک میکند. پس از آشنایی با موضوع باید نسبت به طراحی، رنگ‌ها را انتخاب کنید. سپس در رابطه با موضوع و هدفی که بنر دارد به کمک رنگ‌ها در بخش دوم طریقه طراحی بنر پس زمینه و رنگهای اصلی را انتخاب میکنیم. سپس به همراه اشکال هندسی مناسب طراحی را انجام دهید. اشکال هندسی در هر بخش از طراحی بیانگر حرفی خاص در تبلیغات است.

اما نکته مهم در طراحی آشنایی با نکات برندینگ در طراحی است معمولا شرکت‌های بزرگ مارکتینگ و تولید محتوا به صورت مشاوره های خصوصی این اطلاعات را در اختیار شما میگذارند مثل شرکت . این نکات به ما کمک می‌کنند تا هدف طراحی را واضحتر بیان کنیم. اما قدم اصلی در طریقه طراحی بنر آشنایی با ابزار‌های طراحی در فتوشاپ است. به تدریج با آگاهی به این نکته ما در شرایط مختلف با طراحی آشنا میشویم. به عنوان مثال در طرح‌های اولیه محتوا معمولا ساده است اما به تدریج با آشنایی با نمونه‌های دیگر مهارت ما در طراحی بالاتر میرود. پس اول اصول و پایه اصلی طراحی را یاد بگیرید و پس از آن این اصول را در طراحی استفاده کنید و به کمک تکنیک‌ها و ترند های طراحی در این مسیر پیشرفت کنید تا با همه نوعی از طراحی به خوبی آشنا شوید.

برای آموزش کامل طریقه طراحی بنر از منابع مختلف کمک بگیرید.

ادامه مطلب

دیدگاهتان را بنویسید