سئو

طراحی بنر مغازه چگونه است؟

اولین قدم برای طراحی بنر مغازه

در بسیاری از موارد تنها با درج لوگو اصلی این طراحی تمام میشود. برای رنگ معمولا طراح انتخاب‌های زیادی دارد و همیشه با یک رنگ خاص رو به رو نیستیم. در واقع سهم بیشتر طراحی بنر مغازه را نوع کسب و کار دارد. یعنی کسب و کار مشخص میکند بنر چه ظاهری داشته باشد و با توجه به نوع مخاطب خود این طراحی شکل میگیرد. طراحی بنر در یکی از راه‌های ساخت بنر است که نتیجه آن ظاهری حرفه ای و قوی دارد. این ظاهر قوی در طراحی بنر مغازه توسط مهارت بالا طراح انجام میشود.

چه رنگی برای طراحی بنر مغازه مناسب است؟

برای طراحی بنر مغازه یکی از مسائل مهم آن انتخاب رنگ است. به کمک نرم افزار طراحی بنر مغازه این رنگ‌ها به صورت پیشنهادی به کاربر نشان داده میشوند. در واقع با انتخاب نوع طراحی ما موضوع اصلی را انتخاب میکنیم و پس از آن رنگ‌ها در قالب یک پالت رنگی هماهنگ ارائه میشوند. برای مثال در طراحی بنر مغازه عروسک فروشی یا لباس کودک معمولا دو نوع طیف رنگی مورد استفاده قرار میگیرد. هردو آنها وسایل مربوط به کودکان را دارند اما رنگ‌های آنها یکسان نیست.

خوب است بخوانید:

معمولا برای لباس کودک و نوزاد و وسایل سیسمونی طیف رنگی پاستلی و ملایم انتخاب میشود. بخاطر اینکه والدین معمولا استرس زیادی در این زمان دارند پس سمت رنگ‌های تند و تیز نیستند. اما رنگ‌های ملایم تر آنها را بیشتر جذب میکند و سبب آرامش آنها میشود. برای یک لباس فروشی کودک رنگ‌های ملایم انتخاب خوبی هستند ولی در اینجا انتخاب رنگ روشن و شاداب تر ایرادی ندارد حتی والدین زودتر شما را پیدا میکنند. در هر نوعی از طراحی بنر مغازه استفاده بیش از حد از هر چیزی نتیجه ای عکس دارد. برای همین در استفاده از رنگ‌ها افراط بیش از حد خوب نیست. به طور کلی به کمک نرم افزار طراحی بنر مغازه و روانشناسی رنگ‌ها به راحتی رنگ مورد نظر خودتان را انتخاب کنید.

آیا برای طراحی بنر مغازه ابعاد مشخصی داریم؟

برای طراحی بنر مغازه با توجه به فضا مورد نظر ابعاد مختلفی داریم. هر بنر به چند شکل دسته بندی میشود. حالت معمول بنرهای مستطیلی شکل هستند آنها فضایی واضح دارند و طبق چیدمان طراحی بنر اجزا به طور ثابت در آنها قرار میگیرند. این طراحی برای یک بنر مغازه در خیابان و یک بنر مغازه در پاساژ مناسب است. حالت بعدی بنر به صورت مربعی شکل است. این بنر کاربرد های متفاوتی دارد به طور مثال شامل اطلاعاتی مثل تخفیفات و نوع خدمات دیگر است. طراحی بنر مغازه دارای ابعادی استاندارد است اما از ابعاد سفارشی هم میتوان برای طراحی استفاده کرد. ابعاد سفارشی در هر بنری متفاوت است اما همچنان نوع محتوا تصویری و اطلاعات از نوع چیدمان استاندارد پیروی می کنند.

اما ابعاد هر بنر چه تاثیری در ظاهر آن خواهد گذاشت؟ تاثیری که ظاهر در طراحی دارد شامل نوع قرار گیری اجزا نمیشود بلکه در نوع اندازه اجزا در بنر تاثیر میگذارد. برای مثال هر چقدر اندازه بنر بزرگتر شود ما به فونتی خوانا تر لازم داریم. این فونت شامل نوع رنگ، شکل فونت، اندازه و رنگ محتوا میشود. طراحی تابلو بنر از یک سری قوانین کلی پیروی میکند این قوانین در واقع همان نوع چیدمان کلی بنر هستند. طراحی بنر مغازه درست مثل سایر بنرها از این قوانین پیروی میکند. نوع ابعاد بنر بر نوع چیدمان تاثیری نخواهد گذاشت.

برای سفارش بنر از چه کسی کمک بگیریم؟

برای سفارش طراحی بنر مغازه افرادی که تجربه بیشتری در این زمینه دارند معمولا عملکرد حرفه ای تری دارند. برای طراحی بنر تقریبا با هر بودجه ای میتوان بنر ساخت. این بودجه نوع طراحی و کیفیت آن را تضمین میکند. البته لازم نیست با صرف هزینه‌های سنگین طراحی بنر مغازه را انجام داد بلکه تعرفه‌های طراحی بنر مشخص است و اگر از این مقدار کمتر یا بیشتر بود دلیل آن را از طراح بپرسید. معمولا برای جذب مشتری این مقدار به همراه تخفیف است اما برای اطمینان از سطح کیفیت کاری قبل از ثبت سفارش طراحی بنر مغازه نمونه کارهای طراح را بررسی کنید.

ظاهر کلی یک بنر خوب

برای اینکه یک بنر خوب بسازید باید با نرم افزار طراحی بنر تبلیغاتی آشنایی خوبی داشته باشید. طراحی بنر مغازه از چند بخش اصلی تشکیل شده است که شامل: ظاهر مناسب، انتخاب رنگ متناسب با موضوع، چیدمان و اطلاعات اصلی مغازه میشود. برای اینکه این اصول را یاد بگیرید شرکت در کلاس‌های آموزش طراحی بنر تبلیغاتی لازم است. آنها به دو دسته مقدماتی و پیشرفته تقسیم میشوند. در گروه مقدماتی اصول پایه از ابتدا طراحی بنر گفته میشوند و در گروه مقدماتی اطلاعاتی پیشرفته مثل تکنیک‌های طراحی در نرم افزارها گفته میشود. طراحی بنر مغازه یکی از اقسام طراحی بنر تبلیغاتی است.

این بنر زمانی یک ظاهر خوب دارد که مخاطب به راحتی آن را بشناسد. بنری که بیش از حد شلوغ باشد کاربردی نیست چون مخاطب آن را گم میکند. برای اینکه این بنر ظاهری موثر داشته باشد انتخاب رنگ باید هوشمندانه صورت گیرد، یعنی چی؟ به طور مثال تمام فست فود‌هایی که میشناسید را تصور کنید رنگ قرمز در همه آنها یکسان است اما برای بنر تنها وجود رنگ قرمز کافی است؟ خیر استفاده بیش از حد و اشباع رنگ قرمز در طراحی مخاطب را دور میسازد. استفاده از رنگ‌های مکمل و کاربردی تر در طراحی لازم است. مثلا در طراحی بنر مغازه انتخاب رنگ‌های خنثی با آرامش بیشتر گزینه ای مناسب است. با طراحی خوب بنر به برند خود اعتبار ببخشید.

ادامه مطلب

دیدگاهتان را بنویسید