سئو

باید و نباید های گوش دادن به پادکست ‌های اسپاتیفای که نیاز است بدانید!

آن‌چه هنگام گوش دادن به پادکست‌های اسپاتیفای باید بدانیم!

اسپاتیفای () یکی از مهم‌ترین پلتفرم‌های دیجیتال برای گوش دادن به موسیقی و است، که میلیون‌ها آهنگ و پادکست را می‌توان در آن یافت. شاید مهم‌ترین خاصیت این برنامه، انعطاف فوق‌العاده‌ی آن برای استفاده در سیستم‌های متعدد، امن بودن و سهولت کاربرد آن باشد. از همه مهم‌تر این‌که خرید اکانت پرمیوم اسپاتیفای، ارزان و کارآمد است و خدمات گسترده‌ای را در اختیار شما می‌گذارد. اما بدون شک، یکی از دلایل استقبال بالا از این برنامه، پادکست‌های اسپاتیفای است؛

که با گوناگونی و تنوع خود، محبوب بسیاری از پادکست‌دوستان است. در اسپاتیفای، شما نه تنها قادر به ساخت و انتشار آسان پادکست‌های خود خواهید بود، بلکه طرفداران پروپاقرص پادکست‌ها نیز می‌توانند در میان پادکست‌های اسپاتیفای، انواع گسترده و گوناگونی را مطابق با سلایق خود پیدا نمایند.

نکاتی که در حین استفاده از اسپاتیفای باید بدانیم

اما یکی از نکاتی که در حین استفاده از اسپاتیفای، به منظور گوش دادن به پادکست نباید از خاطر برد، این است که پیدا کردن پادکست‌ها و گوش دادن به آن‌ها، برای بسیاری از افراد می‌تواند کاری سخت باشد و وقت‌گیر. پس برای یادگیری نحوه پیدا کردن پادکست‌های اسپاتیفای و گوش دادن به آن‌ها، کافی‌ست در ادامه‌ی مقاله همراه ما باشید!

شکی نیست که افراد با انگیزه‌های متعددی به ساخت یا گوش دادن به پادکست روی می‌آورند. در حالی‌که عده‌ای ممکن است تنها به دلیل گذران وقت به پادکست گوش دهند، عده‌ی بسیاری آن را یکی از سریع‌ترین شیوه‌های گذران زندگی و یا حتی کسب درآمد می‌دانند. هرچند باید دقت داشته باشید که در روند انتخاب پادکست، می‌بایست به نکات متعددی توجه نمود؛ که تنها در تطابق آن با سلیقه‌های شما خلاصه نمی‌شود.

اسپاتیفای، یکی از منابع اصلی تولید و عرضه پادکست

مهم نیست از اندروید () یا استفاده می‌کنید؛ یا با دسک‌تاپ، کنسول‌های بازی، اسپیکرهای هوشمند و… خود وارد اسپاتیفای می‌شوید، این پلتفرم خدمات متعدد و جذابی را برای پادکسترها و شنوندگان پادکست فراهم نموده است که از طریق آن، به سادگی می‌توانند به پادکست‌های محبوب خود دست پیدا کنند، آن را دنبال نموده و گوش دهند.

حتی به پادکسترها امکان ردیابی میزان علاقه‌ی مخاطبان‌شان را نیز می‌دهد، که تاثیر بسزایی در بهبود روند تولید محتوای پادکست دارد. اگر شما هم یک پادکستر باشید، بدون شک با دنبال کردن میزان واکنش‌های کاربران و مخاطبین‌ خود، در اکثر مواقع رو به تولید محتوا هایی می‌آورید که محبوبیت بالاتری داشته‌اند، یا مخاطبین بیشتری را به خود جلب کرده‌اند.

مزایای مهم اسپاتیفای

استفاده از اسپاتیفای نیز به شما امکان می‌دهد که متوجه شوید کدامیک از اپیزودهای پادکست‌های شما بیشترین استریم یا توجه را به خود جلب نموده‌ است. این عملکرد ویژه و مفید اسپاتیفای، شما را قادر می‌سازد که تفکر بهتری در رابطه با پادکست‌های خود داشته باشید و بهتر بتوانید به شگردهای ادامه‌ی کار در این صنعت فکر کنید.

اسپاتیفای حتی شما را قادر می‌سازد تا متوجه شوید که مردم چقدر به پادکست‌هایتان گوش داده‌اند، گوش خود را تا چه مدت به هر اپیزود سپرده‌اند و جزئیاتی دیگر در رابطه با این‌که مردم، در چه جاهایی پادکست‌های شما را متوقف کرده‌اند، پخش کرده‌اند، عقب و جلو نموده‌اند و… ضمن آن‌که اسپاتیفای شما را قادر می‌سازد که بتوانید با دید بهتری به افزایش دنبال‌کنندگان خود رسیدگی نمایید.

پادکست‌های اسپاتیفای، پاتوق خلاقان

اسپاتیفای دلیل اصلی تشکیل خود را، کمک به هنرمندان برای شناخته شدن و دیده شدن می‌داند. در زمینه‌ی ساخت پادکست‌های اسپاتیفای، خلاقیت و مهارت‌های گفتاری بالا حرف اول را می‌زند. با توجه به این‌که اسپاتیفای لیست محبوب مردم را دائما بروز می‌کند، رقابت بسیاری بر سر تولید محتوای بهتر در این برنامه برقرار است. به این سبب، این پلتفرم به برنامه‌های محبوب این شانس را می‌دهد که بیشتر دیده شوند و مخاطبین بیشتری را به خود جلب کنند.

البته شرط این امر، داشتن یک محتوا و درون‌مایه‌ی مناسب و قوی‌ست که به راحتی بتواند کنجکاوی مخاطب را به خود جلب نماید. با توجه به این‌که اسپاتیفای اطلاعات مفیدی برای میزان تعامل شنوندگان، با هر اپیزود پادکست را در اختیار پادکسترها قرار می‌دهد، بسیاری از پادکسترها به این پلتفرم کوچ کرده‌اند و با استفاده از اسپاتیفای، دید بهتری نسبت به گسترش دنبال‌کنندگان و موفقیت خود در زمینه‌ی تولید محتوای پادکست دارند.

از آن‌جایی‌که محبوبیت اسپاتیفای، به شما این شانس را می‌دهد که بتوانید توسط افراد بیشتری در سراسر دنیا دیده شوید؛ به راحتی می‌توانید پس از مدتی تولید محتوای پادکست در اسپاتیفای و کسب شهرت، درآمدهای چشم‌گیر و قابل قبولی را به جیب بزنید. تنها کافی‌ست به خوبی بر روی موضوع فکر کرده باشید، تمام تلاش خود را وقف ساخت هر اپیزود بکنید و از ایده‌های نو استقبال نمایید. خواهید دید که چگونه افراد بسیاری در اسپاتیفای به شما جلب خواهند شد و کارتان را دنبال خواهند نمود.

چرا پادکست‌های اسپاتیفای؟

• یکی از آسان‌ترین شیوه‌های ساخت پادکست را پیش پای شما قرار می‌دهد:

اول از همه، اسپاتیفای یکی از آسان‌ترین شیوه‌های ساخت پادکست را پیش پای شما قرار می‌دهد. شما می‌توانید در اسپاتیفای پادکست‌هایی، با تعداد نامحدودی از اپیزودها را تولید کنید و با معرفی پادکست خود به سراسر دنیا، پول بهتری به جیب بزنید. از همه مهم‌تر این‌که شما تمامی این کارها به صورت رایگان انجام می‌دهید.

• در دسترس بودن تجهیزات صدا:

استفاده از تجهیزات تصحیح صدا در اسپاتیفای، به شما این امکان را می‌دهد که به سادگی بتوانید در فضای آنلاین، فایل پادکست خود را ضبط کنید، تصحیح کنید و قابلیت‌های گوناگون دیگر این برنامه را بر روی آن امتحان نمایید.

• اسپاتیفای در هر لحظه و هر مکان همراه شماست:

اسپاتیفای در هر لحظه و هر مکان همراه شماست. به همین دلیل موجب کاهش هزینه‌های تولید پادکست خواهد شد و به این گونه، شما یک استودیوی تولید پادکست، درست در گوشی همراه هوشمند خود خواهید داشت.

ژانرهای مختلف پادکست‌های‌ محبوب‌تان را درست مقابل چشمانتان قرار می‌دهد:

الگوریتم اسپاتیفای، با طبقه‌بندی مخاطبین شما، ژانرهای مختلف پادکست های محبوب‌ شما را درست مقابل چشمانتان قرار می‌دهد. به همین دلیل است که عده‌ی بسیاری این روزها برای یافتن پادکست‌های موردعلاقه‌ی خود به اسپاتیفای روی می‌آورند. این برنامه به مرور زمان، دارد جای سایر برنامه‌های پادکست را نیز می‌گیرد و تبدیل به پرچم‌دار پلتفرم‌های پادکست می‌گردد.

سوالات رایج در زمینه‌ی استفاده از پادکست‌های اسپاتیفای

• چگونه به پادکست‌های اسپاتیفای دسترسی پیدا کنم؟

اول از همه این‌که باید حساب کاربری خود را در برنامه راه بیندازید. به این معنا که در آن نام‌نویسی کرده باشید و خواه از نسخه‎ی رایگان استفاده کنید، خواه از پرمیوم، می‌توانید با کلیک بر روی گزینه‌ی Search و سپس انتخاب Podcasts، به گنجینه‌ی پادکست‌های عظیم اسپاتیفای در گوشی و تبلت همراه خود دست یابید. اما اگر از نسخه‌ی دسک‌تاپ این پلتفرم استفاده می‌کنید، می‌توانید از طریق Browse به Podcasts بروید.

• چگونه پادکست خودم را در اسپاتیفای پیدا کنم؟

برای افزودن یک پادکست، وارد حساب کاربری خود شوید و در بخش فید RSS، لینک پادکست خود را وارد نمایید. حتی می‌توانید اطلاعات مربوط به پادکست خود را، مانند دسته‌بندی، زبان و کشور آن را هم انتخاب نمایید. حال اگر قصد دارید پادکست خود را در اسپاتیفای پیدا کنید، بهتر است درست مانند روش قبلی، لینک ایمیلی را که به فید RSS شما متصل است، در فید وارد نمایید. خواهید دید که چگونه به طور مستقیم وارد حساب کاربری خود خواهید شد و به پادکست مذکور دست خواهید یافت.

• دیتای مربوط به هر اپیزود پادکست‌های من، هر چند وقت یک‌بار بروز می‌شود؟

طبق اطلاعات پادکست‌های اسپاتیفای، اپیزودهای هر پادکست شما هر روز آپدیت می‌شوند و می‌توانید به دیتای پادکست‌های اسپاتیفای خود سری بزنید و داده‌های هر روزه‌ی پادکست‌هایتان را بررسی نمایید.

• استریم‌های اسپاتیفای چگونه محاسبه می‌شود؟

هر شنونده‌ای که بر پادکست شما کلیک می‌کند و آن را شروع می‌کند، محاسبه می‌شود. هیچ محدودیت زمانی برای حساب کردن شنوندگان پادکست در اسپاتیفای وجود ندارد. استریم‌ها نیز در صورتی محاسبه‌ می‌شوند که 60 ثانیه از پادکست شما پخش شده باشد.

• چگونه می‌توانم دیتای اسپاتیفای را ذخیره کنم؟

برای انجام این‌کار، نیاز است یک فایل CSV از دیتای خود دانلود نمایید و سپس به بررسی آن بپردازید.

• برای دانلود برنامه‌های پادکست‌های اسپاتیفای باید چه کرد؟

برای انجام این‌کار شما نیاز به یک نسخه‌ی پرمیوم دارید تا بتوانید به سادگی آن را دانلود نمایید.

پادکست‌ها، راهیِ جاده‌ای هموار پیشرفت

اگر تجربه‌ی کار با پادکست‌های اسپاتیفای را ندارید، یا گمان می‌کنید پول زیادی را باید برای هر قسمت پرداخت نمایید؛ و به همین دلیل هم از پادکست‌های اسپاتیفای فرار می‌کنید، باید بدانید که در حال از دست دادن چیزهای مهمی هستید. پویا بودن پادکست‌ها و بروز رسانی دائمی آن‌ها، شما را ترغیب می‌کند که با هر علاقه و استعدادی، آن را جالب توجه بدانید.

باید دقت داشته باشید که هر پادکست در ژانر خاص خود تولید می‌شود و برای آن‌که در دسترسی افراد علاقمند به این ژانرها قرار بگیرد، می‌بایست آن را بر اساس طبقه‌بندی ژانر، سبک، حال و هوا و… جدا از هم چید. اما بدون شک تمامی پادکست‌ها یک چیز را می‌خواهند! ‘شنونده‌ی واقعی’

ادامه خواندن در سایت منبع

دیدگاهتان را بنویسید