سئو

پادکست‌های رایگان را از کجا دانلود کنیم؟؛ منبعی از بهترین پادکست‌های دنیا!

پادکست‌های رایگان و دنیایی از اطلاعات که در اختیار شما قرار می‌دهند!

دیگر هر طرفی را که ببینیم، می‌توانیم چند نفر را مشاهده کنیم که لیستی از پادکست‌های محبوب خود را ذخیره دارند و به آن گوش می‌دهند. در دنیایی که موسیقی و فایل‌های صوتی تقریبا بر فضای اینترنت حکومت می‌کنند؛ چه بسیار سایت‌ها که پادکست‌های رایگان خود را در اختیار کاربران قرار می‌دهند تا نه تنها پل ارتباطی بهتری با مخاطبان خود داشته باشند، بلکه بتوانند مطابق با ترندهای روز، محتواگذاری سایت خود را به انجام رسانند.

از سویی، امروزه متوسط ماندگاری مخاطبان در هر وب‌سایت به شدت کاهش یافته است و بدیهیست کاربران وقت نمی‌گذارند تمامی محتواهای نگارشی شما را بخوانند، مگر آن‌که شیوه‌ و تبحری خاص برای رساندن محتوای خود به کاربران داشته باشید. یکی از راه‌های انجام این‌ کار، ساخت رایگان و قرار دادن آن در فضای اینترنت است.

این کار به شما امکان می‌دهد بهتر حرف‌های خود را به گوش مخاطبان برسانید و از سویی، عدم نیاز به پرداخت هیچ هزینه‌ای، کاربر را قادر می‌سازد تا تقریبا سایت شما را به مثابه پاتوق خود ببیند. البته اگر بتوانید با زبانی متفاوت و جذاب با آنان سخن بگویید. اما اگر خود ما مخاطب این پادکست‌ها باشیم و بخواهیم بهترین پادکست‌های رایگان را رصد کرده و آن‌ها را در پلی‌لیست روزانه‌ی خود بگنجانیم باید چه کنیم؟

توصیه می کنیم بخوانید:

پیروی از ترندهای روز و همسان‌سازی خود با روند پیشرفت دنیا، تقریبا تبدیل به سندرم همه‌گیر جهانی شده است! می‌گویید نه؟ نگاهی به خیل گسترده‌ی افرادی که به انجام یک چالش می‌پیوندند، یک سبک خاص را دنبال کرده و آن را در شبکه‌ی اجتماعی خود منتشر می‌کنند و… بیندازید! این تب شدید حتی دامنِ دنیای پادکست‌ها را هم گرفته است و هر پادکستری ترجیح می‌دهد با ایده‌های جدید و به قول معروف ‘خفن’ مخاطبین خود را شگفت زده کند.

علاوه بر این، بسیاری از پادکسترها محتوای خود را به طور کاملا رایگان در اختیار شما قرار می‌دهند. به این معنا که شما نیازی به پرداخت هیچ هزینه‌ای برای دریافت اپیزودهای پادکست‌های رایگان ندارید و به راحتی می‌توانید آن‌ها را دانلود کنید.

پلتفرم‌های متعددی هم برای دانلود پادکست‌های رایگان در اختیار قرار دارند که در ادامه به یک یک آن‌ها سر می‌زنیم و هر یک را بررسی می‌کنیم! اگر نمی‌خواهید از موج همه‌گیر شنیدن پادکست‌های رایگان و مشهور دنیا عقب بمانید، این مقاله مخصوص شما نوشته شده است! پس آن را از دست ندهید که اطلاعات شگفت‌انگیزی انتظار شما را می‌کشد!

من یک شنونده‌ی تازه‌کارم! چطور به پادکست‌ها گوش دهم؟

در گام اول، گوش دادن پادکست نیاز به ساده‌ترین اقدام این روزها دارد: دسترسی به اینترنت! علاوه بر این، شما نیاز دارید تا به یکی از پلتفرم‌های پادکست دسترسی پیدا کنید. اگرچه بسیاری از پادکسترها، امروزه کار خود را به بسیاری از شبکه‌های اجتماعی از جمله تلگرام، اینستاگرام و… کشانده‌اند و نوع خاصی از پادکست‌ را در اختیار دنبال‌کنندگان خود می‌گذارند. از پادکست‌های ویدیویی گرفته تا مادر همه‌ی پادکست‌ها، یعنی پادکست‌های صوتی!

این‌که شما چه پادکستی را انتخاب می‌کنید، کاملا بستگی به سلیقه‌ی شما دارد. میلیون‌ها میلیون پادکست مختلف با موضوعی متعدد در فضای اینترنت گسترده است؛ که می‌توانید پادکست محبوب خود را از میان آن انتخاب کنید. بسیاری از این پادکست‌ها را نیز پادکست‌های رایگان تشکیل می‌دهند. پس ابتدا نیاز به یک پلتفرم خاص برای دانلود پادکست داریم.

• گوش دادن به پادکست در وب‌سایت‌ها:

یکی از ساده‌ترین شیوه‌های گوش دادن به پادکست‌ها، دانلود و گوش دادن به پادکست در وب‌سایت‌هاست؛ که می‌توانید از طریق مرورگرهایی مانند کروم، سافاری و مایکروسافت اِج به آن‌ها دسترسی پیدا کنید. چه از طریق ویندوز اقدام کنید و چه برای گوش دادن به پادکست از تلفن همراه خود مایه بگذارید؛ می‌توانید به آن‌ها دسترسی پیدا کنید.

تنها کاری که باقی می‌ماند، این است که سایت پادکست محبوب خود را در نظر داشته باشید (مثلا The Guardian) و پس از پیدا کردن صفحه‌ یا اپیزود مدنظر، به فایل آن اپیزود متصل گردید.

• گوش دادن به پادکست با آیفون یا آی‌پد:

اگر آیفون داشته باشید، به راحتی و از طریق Apple Podcasts می‌توانید برای دانلود و گوش دادن پادکست مورد نظر اقدام کنید. این برنامه به طور پیش‌فرض در آیفون دانلود و نصب شده است. تنها کاری که برای شما باقی می‌ماند، رفتن به نوار جستجوی این برنامه و جستجوی پادکست‌های محبوب‌تان است.

• یک راه دیگر برای دانلود و گوش دادن به پادکست‌های رایگان، دانلود اپلیکیشن‌های مربوط به اندروید است:

یکی از محبوب‌ترین اپلیکیشن‌هایی که برای دانلود و گوش دادن به پادکست در گوشی‌های اندروید قابل دسترسی‌ست؛ برنامه‌ی Google podcasts است. شما پس از نصب این برنامه، می‌بایست به نوار جستجوی آن مراجعه کنید، یکی از پادکست‌هایی را که می‌خواهید جستجو کنید و لیست اپیزودهای مربوط به آن را به این طریق مشاهده نمایید. حتی اگر خواستید، در برنامه‌ی پادکست خاص خود نام‌نویسی کنید و هر زمان که اپیزودی جدید از این پادکست‌ها منتشر شد، به سرعت باخبر شوید!

سایر برنامه‌هایی که برای iOS و یا اندروید در دسترس قرار دارند؛ شامل گزینه‌های زیر می‌شوند:

Spotify

شامل بیش از 2.2 میلیون پادکست متنوع؛ دسترسی به نسخه‌ی رایگان (شامل تبلیغات می‌شود) و نسخه‌ی پرمیوم (با هزینه‌ی ماهانه حدود 10 دلار – فاقد تبلیغات)؛ قابل دسترسی در مرورگر، آی‌اواس، اندروید، پخش‌کننده‌های فایل‌های چندرسانه‌ای، تلویزیون‌های هوشمند، کنسول‌های بازی و…

Audible

شامل بیش از 100 هزار پادکست متنوع؛ دارای نسخه‌ی رایگان و پرمیوم ماهانه 15 دلار (پرمیوم پلاس) و یا نسخه پولی پلاس ماهانه 8 دلار؛ قابل دسترسی در وب‌ پلیرها، آی‌اواس، اندروید، تبلت‌های ویندوز 10 و…

Stitcher

شامل بیش از 260 هزار پادکست مختلف؛ قابل دسترسی به نسخه‌ی رایگان (مشمول تبلیغات می‌شود) و نسخه‌ی بدون تبلیغات که سالانه حدود 35 دلار هزینه دارد؛ قابل دسترسی در وب پلیرها، دستگاه‌های آی‌اواس، دستگاه‌های اندروید و…

TuneIn Radio

شامل بیش از چهار میلیون پادکست متنوع؛ قابل دسترسی در نسخه‌ی رایگان (مشمول تبلیغات می‌شود) و نسخه‎ی پولی (در این نسخه شما تنها یک بار 10 دلار پرداخت می‌کنید. دیگر هیچ تبلیغات تصویری دریافت نکرده و تبلیغات صوتی کمتری را مشاهده خواهید کرد)، پرمیوم ماهانه 10 دلاری (در اکثر مواقع هیچ تبلیغاتی مشاهده نمی‌کنید). این برنامه در این دستگاه‌ها قابل دسترسی‌ست: وب پلیرها، آی‌اواس، اندروید، پلی‌استیشن 3، ایکس‌باکس 1، تلویزیون‌های هوشمند سامسونگ، روکو، کروم‌کست، فایر تی‌وی و…

و اما از کجا بهترین پادکست‌های رایگان دنیا را بشناسیم؟

حال که با پلتفرم‌های برتر دنیا برای گوش دادن به پادکست آشنا شدیم و فهمیدیم که چگونه می‌بایست به آن‌ها دسترسی پیدا کنیم؛ وقت آن است به شکار برویم! اگر متوجه نمی‌شوید که منظور ما از شکار چیست؛ کمی بیشتر راهنمایی‌تان می‌کنیم. دسترسی و دانلود پادکست‌های خوب، نه تنها نیاز دارد که شما وارد پلتفرم پخش پادکست شوید و پادکست مدنظر را سرچ کنید، بلکه به این هم نیازمند است که شما بدانید از پلتفرم مربوطه چه می‌خواهید!

این عالی‌ست که شما چم و خم کار با پلتفرم‌های پخش پادکست‌های رایگان را یاد بگیرید؛ اما این هم لازم است که بدانید کار خود را از کجا شروع کنید و چه پادکستی را برای گوش دادن، نباید از دست دهید. از آن‌جایی‌که پادکست‌ها به شدت در حال رشد هستند و تقریبا دنیای رسانه‌های صوتی را تکان داده‌اند؛

نیاز است بدانید از چه جایی شروع کنید و در میان میلیاردها اپیزود پادکست مختلف سرگردان نمانید. ما پیش از این پادکست‌های رایگان بسیاری را برای موقعیت‌های مختلف به شما معرفی نموده‌ایم. اما خوب است که سری به بهترین پادکست‌های رایگان بزنیم که شنوندگان بسیاری دارند و بهتر است ما از خیل آنان عقب نمانیم!

لیستی که در پایین مشاهده می‌کنید؛ شامل 10 پادکست برتر دنیاست که توسط پلتفرم‌های متعددی ساپورت می‌شوند:

1- The Joe Rogan Experience

یکی از ریش‌سفیدان دنیای پادکست‌ها که از سال 2009 تاکنون جریان دارد و توسط جو روگان معروف اداره می‌شود. این پادکست ژانر گفتگو و مصاحبه دارد و زبان آن انگلیسی است. جالب توجه است که این پادکست توسط Spotify Technology SA منتشر می‌شود.

2- TED Talks Daily

الیس هو، مجری این برنامه در سال 2020 و با حمایت بنیاد TED آغاز به فعالیت کرد. ژانر این برنامه هم بر پایه‌ی گفتگو درباره‌ی موضوعات متعدد و جذاب است و با زبان انگلیسی در دسترس شنوندگان قرار می‌گیرد.

3- The Daily

حتما شنیده‌اید که می‌گویند فلان چیز ‘تک خالِ’ هم‌نوعان خودش است؟ بدون شک از مایکل باربارو را می‌توان تک خالِ پادکست‌های دنیا دانست که تقریبا در هر لیست پادکست‌های پیشنهادی می‌توانید نشانی از آن پیدا کنید. این پادکست خبری، شما را از روادید روز دنیا باخبر می‌کند و با زبان انگلیسی با مخاطبین خود سخن می‌گوید. اسپانسر این برنامه و منتشر کننده‌ی آن هم شرکت نیویورک تایمز معروف است.

4- The Michelle Obama Podcast

به دنبال زنی قوی و سخنرانی حرفه‌ای می‌گردید؟ پادکست میشله اوباما مخصوص شماست. این پادکست که مشخصا به زبان انگلیسی و از سوی شرکت‌ اسپاتیفای و شرکت تولیدی Higher Ground ساخته و منتشر میشود، بحث و گفتگو را محور خود قرار داده و با کلام این بانوی موفق تاریخ، از هر دری سخن می‌گوید.

5- Call Her Daddy

پادکستی می‌خواهید که به مسائل و مشکلات روابط عاطفی شما، به زبان طنز و کمدی پاسخ بگوید؟ اگر به سراغ آمده‌اید تا مخاطب الکساندرا کوپر باشید، انتخاب درستی کرده‌اید. این پادکست هم به زبان انگلیسی منتشر می‎شود و توسط شرکت Barstool Sports، از سال 2018 تاکنون یکی از پادکست‌های برتر دنیاست.

6- Crime Junkie

جنایات حقیقی دنیا را از زبان اشلی فلاورز و بریت پراوات بشنوید! این پادکست که از سال 2017 به سبد پادکست‌های همیشگی طرفداران پادکست‌های جنایی اضافه شد، محصول شرکت Audio Chuck LLC است و به زبان انگلیسی منتشر می‌شود.

7- Stuff You Should Know

و اما آخرین پادکست پیشنهادی لیست ما که اگر اهل علم و افزایش اطلاعات عمومی باشید، به هیچ وجه نباید آن را از دست دهید، پادکست معروف و خوش‌نام است. یکی از قدیمی‌های دنیای پادکست که از سال 2008، با حمایت iHeartMedia پخش شده و از هر چیزی که باید درباره‌ی آن اطلاعات داشته باشید، سخن می‌گوید.

ادامه خواندن در سایت منبع

دیدگاهتان را بنویسید