سئو

تولید محتوا در اینترنت با بهترین کیفیت ممکن

توضیحاتی در مورد تولید محتوا در اینترنت

در اینترنت سالهاست آغاز شده و در حال حاضر به نقطه اوج خود رسیده است. تولید محتوا می تواند یک روش بسیار مناسب برای کسب درآمد پاره وقت یا حتی تمام وقت باشد. معمولا با استفاده از یک سیستم معمولی و ارزان قیمت نیز می توان کار تولید محتوا در اینترنت را انجام داد.

تولید محتوا کمک می کند تا بتوان سایت را به روز رسانی کرده و به سئو () سایت کمک کرد. بدین ترتیب هیچ سایتی را نمی توان پیدا کرد که در حال حاضر موفق شده جایگاه های خوبی در موتورهای جستجو پیدا کرده باشد اما تولید محتوای باکیفیت و منظم برای آن انجام نشده باشد.

بدین ترتیب میزان موفقیت یک سایت و تولید محتوا با هم رابطه مستقیم دارند. بدین ترتیب اگر مدیر یک سایت از تولید محتوای باکیفیت و سئو شده غافل شود، در آینده ممکن است ضربه سنگینی به سایت وارد شود و جبران نیز گاهی اوقات نیاز به صرف هزینه و زمان بسیار زیادی دارد.

تولید محتوا در اینترنت باید با استانداردهای لازم و طبق اصول سئو تهیه شود تا ارزش و اعتبار لازم را داشته باشد:

در واقع اگر یک محتوا استاندارد نباشد و بر پایه اصول سئو تولید نشده باشد، هیچ گونه ارزش و اعتباری ندارد، بدین ترتیب با تولید چنین محتوایی نمی توان درآمدی کسب کرد، زیرا هیچ فردی مایل به پرداخت پول بابت یک محتوای بی کیفیت نیست. تولید محتوا باید همراه با استراتژی باشد تا بتوان نیازهای مخاطب را پاسخ داده و محتوا را برای کاربر ارزشمند ساخت.

چرا به تولید محتوا در اینترنت نیاز داریم؟

امروزه کسب و کارهای اینترنتی روز به روز در حال زیاد شدن هستند، زیرا دسترسی همه اقشار به اینترنت بیشتر شده و با توجه به تغییراتی که در سبک زندگی افراد مختلف ایجاد شده، میل به خرید محصولات مختلف به صورت اینترنتی یا آنلاین بیشتر شده است. این موضوعات باعث شده تا سایت های بسیار زیادی روزانه طراحی شده و به رقابت با سایر سایت هایی که در حوزه کاری یا صنف مربوطه فعالیت دارند، به رقابت می پردازند.

هر سایتی که طراحی می شود، قرار است محصول یا خدماتی را به مشتریان هدف ارائه نماید. برای نمایش محصول یا خدمات به مشتریان نیاز است مخاطبان سایت مربوطه را ببینند تا از آن بازدید کنند. برای اینکه یک سایت در موتورهای جستجو جایگاه بگیرد و در هنگام سرچ موضوعات مرتبط برای کاربران نمایش داده شود، نیاز است تا بهینه سازی شود.

اصول بهینه سازی محتوا

یکی از اصول بسیار مهم در بهینه سازی سایت، تولید محتوا است، اما این موضوع را باید مد نظر داشته باشیم که هر محتوایی این قابلیت را ندارد که به سئو سایت کمک کند و سایت مربوطه را به صفحه نخست موتورهای جستجو برساند.برای اینکه یک محتوا بتواند به افزایش رتبه سایت از نظر سئو کمک کند، باید اصول سئو را در تولید محتوا نیز به کار بگیریم.

اگر تولید محتوا به صورت اصولی و سئو محور انجام شود، بیش از نصف را طی کرده و این گام بلندی در گرفتن جایگاه برداشته ایم. البته موارد دیگری مثل سرعت بارگذاری سایت نیز در سئو سایت تاثیر گذار هستند. با توجه به اهمیت موضوع، در ادامه با برخی از نکات بسیار مهم پیرامون محتوای سئو شده آشنا می شویم تا از این طریق بتوانیم محتوایی ارزشمند یا ارزش آفرین را برای سایت خود تهیه کنیم.

آشنایی با برخی از اصول سئو در تولید محتوا

  • بهینه سازی عنوان

یکی از مهمترین ارکان در یک محتوا، عنوان است. هر چه عنوان جذاب تر نوشته شود، تاثیر بیشتری بر روی ذهن مخاطب می گذارد. اگر عنوان کیفیت و جذابیت لازم را داشته باشد، کمک می کند تا افراد بیشتری روی آن کلیک کنند.

بدین ترتیب یکی از تاثیرات مثبتی که می توان از عنوان سازی حرفه ای و مطابق با اصول سئو نام برد، افزایش CTR است. را می توان همان نرخ کلیک دانست که در بهینه سازی سایت تاثیر بسیار زیادی دارد. وجود کلمه کلیدی اصلی در عنوان بسیار مهم بوده و یکی از اصول مربوط به سئو می باشد که باید حتما رعایت شود.

  • بهینه سازی متا دیسکریپشن

متا دیسکریپشن یا همان خلاصه متن باید یک چکیده از کل متن باشد، یعنی اگر شما چکیده یا خلاصه را مطالعه کنید باید بدانید که کل محتوا حاوی چه اطلاعاتی است و آیا این محتوا برای ما مفید است یا خیر، در صورتی که جواب این سوال مثبت باشد، مخاطب ترغیب می شود روی لینک مربوطه کلیک می کند تا وارد سایت شود و در صورتی که جواب منفی باشد، بازدید کننده سراغ سایر سایت ها می رود.

بدین ترتیب کسب جایگاه در گوگل تضمینی برای افزایش ترافیک سایت و به دنبال آن افزایش فروش محصول یا خدمات نیست. جذابیت عنوان و چکیده یا خلاصه محتوا نیز یکی از عواملی است که بیشترین تاثیر را بر روی تاثیر محتوا در سئو سایت و همچنین افزایش فروش محصول یا خدمات مورد نظر دارد. کلمه کلیدی اصلی باید حتما در خلاصه یا چکیده نیز مورد استفاده قرار گیرد تا محتوا بتواند از موتورهای جستجو امتیاز بهتری را دریافت نماید.

  • بهینه سازی متن اصلی

در هنگام نوشتن متن اصلی باید توجه ویژه ای به 100 کلمه ابتدایی داشته باشیم. در این 100 کلمه و ترجیحا در ابتدای آن باید از کلمه کلیدی اصلی یا کلیدواژه کانونی استفاده شود. متن اصلی باید به ازای هر 150 الی 400 کلمه حاوی یک سرتیتر یا زیر عنوان باشد. زیرعنوان ها باید با تگ های H1 الی H6 مشخص شوند.

پرعایت اصول سرتیترگذاری نقش بسیار زیادی بر روی افزایش رضایت بازدید کننده از محتوا دارد. معمولا سرتیترها کمک می کنند تا متن از یکنواختی خارج شود و دارای جذابیت بیشتری برای بازدید کننده باشد. بدین ترتیب در محتوایی که اصول مربوط به نگارش متن اصلی رعایت شده باشد، امکان نگهداری مخاطب در سایت برای مدت زمانی طولانی تر وجود دارد.

ویژگی های محتوای خوب کدامند؟

تولید محتوا در اینترنت چندان هم کار ساده ای نیست و نیاز به تخصص کافی دارد تا بتوان یک محتوای خوب و تاثیر گذار را خلق کرد. در این بخش قص داریم به مواردی اشاره کنیم که اگر در محتوا رعایت شوند، باعث می شوند بتوان محتوا را خوب و با کیفیت دانست.

بدین ترتیب افرادی که قصد دارند تولید محتوا در اینترنت را به صورت تخصصی انجام دهند، باید به این موارد احاطه کامل داشته باشند تا بتوانند محتوایی تولید کنند که هم برای کاربر و هم برای موتورهای جستجو مناسب باشد و بتواند اعتبار لازم را برای یک سایت هم در بین مخاطبان و هم در بین موتورهای جستجو کسب کند.

  • بکر یا یکتا بودن محتوا

بسیاری از افراد که تخصص کافی در زمینه تولید محتوا در اینترنت ندارند، گمان می کنند با کپی کردن مطالب از سایت های مختلف و تهیه یک متن این چنینی می توانند محتوا تولید نمایند.

اگر حتی مقدار کمی با الگوریتم های موتورهای جستجو آشنایی داشته باشید، می دانید که کپی کردن حتی یک جمله توسط الگوریتم پاندا قابل تشخیص بوده و قطعا جریمه ای نیز به دنبال خواهد داشت. بدین ترتیب یکتا یا بکر بودن محتوا هم برای بازدیدکنندگان و هم برای موتورهای جستجو از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

  • کوتاه بودن جملات

یکی دیگر از ویژگی های محتوای خوب، کوتاه بودن جملات است. بدین ترتیب در هنگام تولید محتوا در اینترنت باید به کوتاه و روان بودن جملات توجه بسیار زیادی داشته باشیم.

جملات کوتاه جذابیت بیشتری برای مخاطب دارند و این موضوع باعث می شود تا کل محتوا را بررسی کنند، از این رو مدت زمان طولانی تری را در سایت سپری کرده و به بهبود رتبه سئو کمک می کنند. جملات بهتر است حداکثر دارای 20 کلمه باشند تا مخاطب از مطالعه آنها احساس خستگی پیدا نکند.

  • ارائه مطالب روز مربوط به حوزه مورد نظر

تقریبا همه افراد به دنبال مطالب جدید و به روز هستند. مطالبی که در سایت های بسیار زیادی موجود هستند، جذابیت چندان زیادی برای مخاطب ندارند. معمولا این مطالب را مخاطب چندین بار در سایر سایت ها بررسی کرده است. مخاطب تشنه اطلاعات دقیق و به روز بوده که تا کنون آنها را جایی ندیده است.

اگر بتوانید حتی یک بار هم که شده مطالب دست اول را برای مخاطب خود تهیه کنید، آن شخص تبدیل به مشتری ثابت سایت شما می شود این موضوع کمک می کند تا تعداد بازدید های سایت بیشتر شوند. به روز بودن اطلاعات و همچنین صحت داشتن اطلاعات برای موتورهای جستجو نیز به اندازه بازدیدکنندگان مهم است.

کلام آخر

پیشنهاد می کنیم بخوانید:

ادامه خواندن در سایت منبع

دیدگاهتان را بنویسید