سئو

تولید محتوا در منزل و مزیت‌های آن + استخدام

تولید محتوا در خانه برای بسیاری از افراد که به هر دلیلی علاقه، تخصص، توانایی و مهارت کار کردن در خارج از خانه را ندارند، از اهمیت زیادی برخوردار است. همین مورد دلیلی شد تا خیلی از افراد به دنبال کاری باشند که در داخل منزل از اینترنت کسب درآمد کنند.

افرادی که مایلند در این حیطه فعالیت کنند، برای در خانه و کسب درآمد از اینترنت نیاز به مهارت، تخصص و تجربه خاص در زمینه تولید محتوا دارند و در واقع این مورد یکی از اصلی‌ترین موضوع‌ها در بحث کسب درآمد از اینترنت است. اما این مورد را فراموش نکنید که تولید محتوا آن هم در منزل کار ساده‌ای نخواهد بود.

برای تمامی کسب و کارهای اینترنتی، تولید محتوا یکی از دارایی‌های بسیار مهم در امر بازاریابی اینترنتی به شمار می‌رود. استراتژی تولید محتوا در خانه شاید وقت‌گیر باشد اما این استراتژی ثابت کرده که ارزش وقت و زمان گذاشتن را دارد.

چطور تولید محتوا در خانه داشته باشیم؟

بدون شک در دنیای پیشرفته و مدرن امروز، اینترنت از جایگاه بسیار ویژه‌ای برخوردار و تأثیر بسیار زیادی روی زندگی انسان‌ها گذاشته است. با وجود اینترنت، اطلاع داشتن از هر موضوعی، انجام یک تحقیق و حتی مشاهده اخبار، دیگر سخت و دشوار نیست.

شرکت‌ برتر در زمینه تولید محتوا

به طور معمول زمانی که شخصی در مورد تولید محتوا صحبت می‌کند ذهن ما به صورت ناخودآگاه به سمت محتواهای متنی گرایش پیدا می‌کند. اما در واقع این موضوع فقط به محتواهای متنی یا همان تولید محتوا در خانه خلاصه نمی‌شود و محتواهای ویدیویی، های صوتی، تصاویر، اینفوگرافیک و غیره هم شامل این موضوع می‌شود و خیلی از کسب و کارهای اینترنتی با توجه به نیازشان از آن‌ها استفاده می‌کنند.

تولید محتوا در خانه می‌تواند از جنبه‌های متفاوتی بسیار اهمیت داشته باشد و به طبع با نوشتن یک محتوای با کیفیت قطعاً می‌توانید مشتری‌های بسیار زیادتری را به سمت خودتان جذب و در نتیجه درآمد بیشتری را هم کسب کنید.

شغل تولید محتوا در خانه چگونه شغلی است؟

در تمامی دنیای اینترنت، یک نویسنده و شخصی که به عنوان تولید محتوا در خانه فعالیت می‌کنند اقدام به خلق محتواهای متنی، تصویری، صوتی، اینفوگرافیک و یا حتی محتواهای گرافیکی می‌کند و سپس آن را در اختیار دیگر وب سایت‌ها قرار می‌دهد. در حقیقت شغل تولید محتوا در خانه به نوعی خلق هر نوع محتوایی است و افرادی که به این شکل فعالیت می‌کنند ذهن‌هایی کاملاً خلاق و دستانی توانمند در اختیار خود دارند.

ساعت کاری کاملاً منعطف

اشخاصی که به عنوان تولید کننده محتوا در منزل فعالیت می‌کنند، ساعت کاری کاملاً منعطفی دارند و به هیچ عنوان نیاز به حضور در یک مکان فیزیکی نداشته و به راحتی از منزل و پشت میز کارش، سعی در تولید محتوا با توجه به نیاز روز بازار می‌کند. یکی از دلایلی که باعث می‌شود این شغل کاملاً تخصصی به نظر بیاید این است که این افراد بایستی اطلاعات کاملاً به روز و توانایی به نگارش درآوردن یک مقاله بر اساس اصول سئو را داشته باشند.

در این اوضاع وانفسای اقتصادی و به خصوص شیوع ویروس کرونا، بیکاری جوانان هم به یکی از دغدغه‌های اصلی اجتماع مبدل شده است و در این بین کار تولید محتوا در خانه می‌تواند یکی از کارهای بسیار با ارزش و کاملاً تأثیرگذار به حساب بیاید و در واقع به صورت مستقیم و یا غیر مستقیم زمینه اشتغال بسیار از جوانان را فراهم کرده است.

کسب درآمد به صرفه

در خانه به راحتی می‌تواند افراد علاقمند و توانمند را برای ارائه مطالب و محتواهایی با کیفیت به شغل نویسندگی مشغول کند. همچنین افرادی که به عنوان یک نویسنده دورکار با دیگر وب سایت‌ها همکاری می‌کنند به مرور زمان این توانایی را کسب خواهند کرد که با ارائه مطالب آموزشی متنوع با قیمتی مناسب و کاملاً به صرفه سعی در کسب درآمد از اینترنت کنند.

تولید محتوا در خانه باعث شده تا در دنیای مدرن اینترنتی به وضوح شاهد افزایش چشمگیر مخاطبین و کاربران باشیم و همین مورد کافی است تا خیلی از افراد به جای استخدام در یک شرکت، ترجیح دهند به صورت فریلنسری یا به اصطلاح همان دورکاری و در منزل اقدام به تولید محتوا کنند.

مزایای نویسندگی و تولید محتوا در خانه

به طور حتم نویسندگی و تولید محتوا زمانی که به صورت دورکاری و فریلسنری انجام شود به نسبت کارمندی و استخدام تمام وقت، مزیت‌های بیشتر و در خیلی از موارد درآمد بیشتری هم خواهد داشت. در این بخش از مقاله قصد داریم به تفاوت‌هایی که بین اشتغال از طریق استخدام به عنوان یک کارمند و اشخاصی که به عنوان یک شخص فریلنسر و دورکار اقدام به تولید محتوا در خانه می‌کنند، بپردازیم.

مزیت اول: برای تولید محتوا در خانه زمان در اختیار شماست

یکی از مزیت‌های بزرگ به هنگام تولید محتوا در خانه آن هم به صورت دورکاری این است که زمان در اختیار شما است و هر زمان که وقت و حوصله کار کردن را دارید می‌توانید اقدام به تولید محتوا نمایید. اما کارمندان و افرادی که به صورت رسمی به استخدام یک شرکت یا سازمان در می‌آیند بایستی هر روز در یک زمان و ساعت مشخص به محل کار بروند و یک ساعت مشخص هم به منزل برگردند و قطعاً این موضوع برای خیلی از افراد ناخوشایند خواهد بود.

اما همان‌طوری که اشاره کردیم فریلنسرها () مدت زمان مشخصی برای کار در روز، ندارند و این امکان وجود دارد که در یک روز زمان زیادی را برای تولید محتوا در خانه صرف کنند و این امکان هم وجود دارد که به انتخاب خودشان یک روز پروژه تولید محتوا در اختیار داشته باشند یا خیر.

مزیت دوم: آزادی و اختیار در تصمیم‌گیری یا امنیت شغلی؟

در بحث فریلنسری و تولید محتوا در خانه این شما هستید که می‌توانید به صورت آزاد برای خودتان کار کنید و در کل خودتان مشخص می‌کنید که در چه زمانی، چه مکانی و برای چه کسی کار کنید. اما اگر برای یک شرکت اقدام به تولید می‌کنید و کارمند آن‌ها محسوب می‌شوید دیگر آزادی عمل و اختیاری از خودتان ندارید و باید طبق برنامه شرکت پیش بروید.

به هنگام دورکاری زمانی که اقدام به تولید محتوا در خانه می‌کنید دیگر این استرس را ندارید که کارهای زیادی باید انجام دهید و تنها کاری که به شما محول شده را انجام می‌دهید و این می‌تواند استرس شما را تا حد خیلی زیادی کاهش دهد.

مزیت سوم: انعطاف پذیری به هنگام تولید محتوا در خانه

یکی از بهترین مزیت‌هایی که دورکاری به خصوص به هنگام تولید محتوا () در خانه وجود دارد این است که می‌توانید در هر جایی که مد نظرتان هست، فعالیت کنید. در واقع دورکاری و در منزل اقدام به تولید محتوا کردن این انعطاف‌پذیری را در اختیار شما قرار می‌دهد تا در هر جایی، اقدام به تولید محتوا نمایید. در حیاط، کافه، رستوران، خانه، آشپزخانه و غیره.

انعطاف‌پذیری در انتخاب محل در این طور مواقع به معنی این است که شما برای افزایش بهره‌وری می‌توانید یک محیط کار کاملاً ایده آل برای تولید محتوا در خانه در نظر بگیرید. حتی انعطاف‌پذیری این امکان را به شما می‌دهد تا به هنگام سفر اقدام به تولید محتوا نمایید بدون اینکه ذره‌ای مشکل برای شما به وجود بیاید.

مزیت چهارم: در حالت فریلنسری می‌توانید درآمدتان را پس انداز کنید

خیلی از کارمندان سازمان‌ها و شرکت‌ها به طور معمول روزی بین 10 الی 20 هزار تومان را خرج ایاب و ذهاب خود می‌کنند. اما اگر به صورت دورکاری اقدام به فعالیت کنید حتی اگر تولید محتوا در خانه باشد این هزینه‌ها را هرگز نخواهید داشت. فریلنسرها دیگر پولی بابت رفت و آمد، خورد و خوراک و یا خرید لباس‌های رسمی پرداخت نمی‌کنند و به راحتی می‌توانند مبلغی را پس انداز نمایند.

مزیت پنجم: کاهش خطرات تردد

از دیگر مزیت‌های مهم دورکاری حتی زمانی که اقدام به تولید محتوا در خانه می‌کنید این است که دیگر استرس تردد و خطرات ناشی از آن از جمله تصادف و یا آلودگی هوا و بیماری را نخواهید داشت.

مزیت ششم: خواه ناخواه مهارت‌های جدید را خواهید آموخت

خیلی از افرادی که اقدام به تولید محتوا می‌کنند با توجه به انعطاف‌پذیری که در دورکاری وجود دارد به دو نتیجه مهم دست پیدا خواهند کرد:

  • ممکن است این افراد با توجه به اینکه تجربه کمی در مدیریت زمان دارند در انجام وظایفشان هم به مشکل برخورد کنند

  • این امکان هم وجود دارد که افراد دورکار برای نمایش توانایی‌های خود سعی در افزایش مهارت‌ها و توانایی‌های خود کنند

اما در کل افرادی که به سمت دورکاری آن هم تولید محتوا در خانه قدم برمی‌دارند به مرور زمان به دنبال ارتقاء مهارت‌ها و تجربه‌های خود هستند و این مورد دور از دسترس نیست.

ادامه خواندن در سایت منبع

دیدگاهتان را بنویسید