سئو

چگونه تولید محتوا سئو شده انجام دهیم؟

اگر که نسبتا با دنیای بازاریابی اینترنتی آشنایی داشته باشید، مطمئنا اصطلاح تولید محتوا سئو شده به گوشتان خورده است. هنگامی که تازه کاران در زمینه با این اصطلاح آشنا می شوند سه سوال در ذهنشان به وجود می آید که عبارت اند از:

1. محتوای سئو چیست؟

2. استراتژی های محتوا سئو شده چیست؟

3. چه نمونه هایی از محتوای سئو وجود دارد؟

ما در این مقاله سوالات شما را در زمینه راهکار های ایجاد سئو پاسخ خواهیم داد. از مهم ترین قسمت کار در تولید محتوا، تولید محتوا سئو شده می باشد. به صورت کلی تولید محتوا سئو شده یعنی تولید محتوایی که بهینه شده باشد و قابلیت قرار گرفتن بر روی صفحات اول موتور های جست و جو را داشته باشد. تولید محتوا سئو شده از اهداف اصلی هر کسب و کاری که در فضای اینترنت وب سایتی دارند و قصد جذب مخاطبان بیشتری را دارند، به شمار می آید.

بنابراین تا اینجای کار به بهینه سازی وب سایت به منظور اینکه افراد بتوانند به راحتی از طریق موتور های جست و جو مانند گوگل آن را پیدا کنند سئو می گویند. منظور از محتوا نیز هر گونه اطلاعاتی است که در صفحات وب وجود دارد و در صورت نیاز افراد از آنها استفاده خواهند کرد. بنابراین اگر بخواهیم این دو کلمه را در کنار هم قرار دهیم و به محتوای سئو شده برسیم که مفهوم آن این است که محتوایی که با ایجاد ترافیک موتور های جست و جو تولید شده است. ما در این مقاله قصد داریم یک راهنمای کلی برای تولید محتوا سئو شده که به آن نیاز دارید را برای شما بیان کنیم.

آنچه برای تولید محتوا سئو شده برای سایت خود به آن نیاز دارید عبارت اند از:

1. تحقیق کلمه های کلیدی

اگر می خواهید از طریق جست و جو ترافیک ایجاد کنید و تولید محتوا سئو شده کنید، بهتر است است قبل از اینکه شروع به نوشتن کنید درباره کلمه های کلیدی تحقیق کنید و از طریق آن بر روی کلمه های کلیدی تمرکز کنید که بیشترین میزان جست و جو از قبل برای آن ها وجود داشته است. به عبارت دیگر درباره موضوعاتی بنویسید که افراد بیشتر به دنبال آنها هستند.

تلاش کنید که جایگاه کلمات کلیدی خوب را در حوزه کاریتان پیدا کنید و آن ها را به کار گیرید. به بیان ساده، کلماتی را که می خواهید صفحه ی شما بر اساس آن پیدا شود را در نظر بگیرید و از آن ها به طور طبیعی استفاده کنید. اگر نتوانید که محتوای خود را با کلمه های کلیدی هدفمند بهینه کنید محتوا شما به افراد مناسبی نخواهد رسید. کلمه های کلید مناسبی پیدا کنید که مربوط به تخصص شما و نیاز مخاطبان باشد. برای پیدا کردن کلمه های کلیدی مناسب و تولید محتوا سئو شده می توانید از Google suggest کمک بگیرید.

به عنوان مثال یک کلید واژه مرتبط با کسب و کارتان سرچ کنید و سپس ببینید که گوگل چه کلید واژه های دیگری را به شما پیشنهاد می کند. یکی دیگر از مواردی که هنگام انتخاب کلمه های کلیدی باید در نظر بگیرید میزان سختی و رقابت کلمه های کلیدی است. شما می بایستی درکی درست از میزان رقابت کلمه های کلیدی داشته باشید و زمان و هزینه که از این طریق صرف می کنید بررسی کنید و در صورت به صرفه بودن آن را انتخاب نمایید.

2. بهبود سرعت سایت

یک روش ساده برای تولید محتوا سئو شده، بهبود سرعت صفحات وب سایت می باشد. به صفحات و محتوای خود کمک کنید که سریع تر بارگیری شوند و راحت تر برای مخاطبانتان به نمایش در آیند. هرچه سرعت صفحات وب سایت شما پایین تر باشد، افراد از وب سایت شما نا امید می شوند و صبر نخواهند کرد و بلافاصله از سایت شما خارج خواهند شد. چه کسی می خواهد زمان طولانی در انتظار بارگیری یک صفحه ی وب سایت صبر کند؟

طبق گزارش های به دست آمده نیمی از خریداران وب سایت های مختلف بیشتر از سه ثانیه منتظر نمی ماند تا صفحه ی خرده فروشی محصولات بارگیری شود و بیشتر کاربران طی 10 و 20 ثانیه صفحات را ترک می کنند. هنگامی که میخواهید سرعت بارگذاری وب سایت خود را چک کنید از یک وسیله الکترونیکی دیگر و یا مرورگر دیگری که با آن به هیچ عنوان به وسیله ان وارد وب سایت خود نشده اید استفاده کنید زیرا زمانی که شما از سایتی بازدید می کنید مرورگر شما به صورت خودکار بخش هایی از وب سایت را ذخیره می کند و دفعات بعدی با سرعت بیشتری همان وب سایت بارگذاری خواهد شد.

ابزار های دیگری نیز برای چک کردن سرعت وب سایت نیز وجود دارن که از آن ها نیز می توانید استفاده کنید. با برنامه نویس سایت خود و یا افرادی که در این حوزه تخصص فراوانی دارند مشورت کنید آن ها شما را در ارتقای سرعت وب سایتان کمک خواهند کرد.

انواع محتوا سئو شده

انواع تولید محتوای سئو شده می تواند شامل یکی از موارد زیر باشد:

صفحه محصولات

اگر وب سایت شما در رابطه با خرید و فروش محصولات است ایجاد یک صفحه مخصوص فروش محصولات و سپس تولید محتوا برای محصولات به تولید محتوا سئو شده کمک بسیاری خواهد کرد. هر سایت و تجارت الکتریکی یک نوعی از خرده فروشی به شمار می آید که ترافیک وب سایت شما را بالا خواهد برد.

پست های وبلاگ

به طور کلی یک وبلاگ یکی از ساده ترین راه ها برای ایجاد جریان منظم از تولید محتوا سئو شده است. خصوصا اگر پست های وبلاگ جذاب باشد حتی می تواند بهتر از از صفحات محصولات واقع شود. و خوانندگان بیشتری آن ها را بخوانند. بنابراین می تواند یک راه عالی برای ایجاد اقتدار برای سایت شما باشد.

خوب است بخوانید:

مقاله: مقاله های یک وب سایت یکی از قسمت های اصلی وب سایت را تشکیل میدهند. نوشتن مقاله به سئو سایت شما کمک شایانی خواهد کرد. تنها باید اصول مقاله نویسی برای وب سایت را بیاموزید. برای تولید محتوا سئو شده در قسمت مقالات سایت ابتدا باید زیر عنوان ها و موضوعات را تعیین کنید و چهارچوب هایی را در نظر بگیرید. برای مقاله های سئو تعداد کلمه مهم است. به طور معمول مقاله های سئو شده سایت باید حداکثر 2000 کلمه باشد که مورد قبول قرار گیرد. نوشتن کمتر از این مقدار نیز مانعی ندارد اما این تعداد کلمه مورد طرفدار بیشتر موتور های جست و جو می باشد.

لیست ها

لیست ها در واقع نوعی مقاله هستند که موضوعات در آن به صورت مرتب و طبقه بندی شده قرار می گیرد. ایجاد لیست به طور معمول نقد و بررسی ها را آسانتر می کند و وقتی که این عناوین در شبکه های اجتماعی و یا نتایج جست و جو یافت می شوند. بیشتر بر روی آن ها کلیک می شود و ترافیک وب سایت را افزایش می دهند.

راهنما: راهنما همان محتوای طولانی تری است که نحوه انجام کار را با جزئیات بیشتری توضیح می دهد. راهنماها را می توانید با موضوعاتی درباره نحوه چگونگی کار با وب سایت و یا نحوه استفاده از محصولات و خدمات موجود ارائه شده در وب سایت بنویسید. شما می توانید یک راهنما در وب سایت خود قرار دهید و یا خلاصه ای از آن ها را در صفحه ای اصلی سایت خود بنویسید. راهنماها در صورتی که مفید و با جزئیات نوشته شوند سئو سایت شمارا افزایش می دهند.

ویدئو

یکی دیگر راه های تولید محتوا سئو شده تولید ویدئو می باشد. به صورت کلی محتواهای ویدیویی در وب کمتر از محتواهای متنی هستند بنابراین با ایجاد یک ویدئو به جای مقاله یک کلمه کلیدی رقابتی آسان تر در قرار گرفتن در صفحه ی اول خواهید داشت. بسته به نوع سایت و کسب و کاری که اداره می کنید. فیلم های میتواند راه بسیار عالی برای جذب مخاطب باشد.

اینفوگرافیک

اینفوگرافیک تصاویری با فرم ها بزرگ که حاوی اطلاعات زیادی اغلب به صورت نمودار است. که درباره یک موضوع واحد هستند. اینفوگرافیک می تواند در تولید محتوا سئو شده به شما کمک زیادی کند از آن جایی که محتوای زیادی در تصویر جاسازی شده و به عنوان متن برای موتور های جست و جو قابل خواندن نمی باشد. تنها کافی است بقیه صفحه را با دقت بهینه سازی کنید و الگوهای آنها را بیاموزید.

نمایش اسلاید ها

نمایش اسلاید ها راهی برای نمایش مجموعه ای از تصاویر است. گاهی اوقات تصاویر مهمتر از متن ها هستند. از آنجایی محتوا تصویری برای مخاطب جذابیت بیشتر نسب به محتوا متنی دارد بنابراین محتوای جذاب تری تولید خواهید کرد و بازدیدکننده های سایت شما افزایش میابد.

جمع بندی

تولید محتوا سئو شده از مهم ترین قسمت های سئو یک سایت به شمار می آید. با تکرار و کسب تجربه می توانید مهارت بسیاری در زمینه کسب کنید.

در واقع هدف اصلی این کار رضایت کاربران و موتور های جست و جو می باشد و این هدف تنها با تولید محتوا سئو شده و محتوای با کیفیت از نظر مخاطبان محقق می شود. اگر که هم زمان کافی برا یادگیری تمام این نکات ندارید راه حل دیگری که وجود دارد که این راه حل استفاده از سایت می‌باشد که کار آن تولید محتوا در زمینه های مختلف است. این وب سایت با دارا بودن بیش از 7000 نویسنده می تواند محتوا سئو شده ایی برای سایت شما آماده می کند.

ادامه مقاله در سایت منبع

دیدگاهتان را بنویسید