سئو

نحوه نوشتن نقد بر یک مقاله، مهارتی مفید

قالب نقد کردن یک مقاله، این فرصت را به محققین و دانشجویان می دهد که بتوانند کار دیگر متخصصین را بررسی و تجزیه و تحلیل کنند. خارج از سیستم آموزشی، متخصصان، بیشتر اوقات کارهای دیگران را از نظر وضوح و اصالت بررسی می کنند. وقتی میخواهید به این پرسش که ( نقد و بررسی یک مقاله به چه معناست و چگونه نوشته می شود ) پاسخ دهید، باید بتوانید آنالیزی که از شما خواسته شده و نحوه نوشتن نقد بر یک مقاله را درک کنید.

تولید محتوا سئو شده

نقد به چه معناست

در نحوه نوشتن نقد بر یک مقاله، این نوعی مقاله ی حرفه ای است که سطح بالایی از تجزیه و تحلیل های عمیق و ارائه ساختار مناسب را نیاز دارد. این، یک ارزیابی حرفه ای و سازنده از مقالات ادبی می باشد که از طریق خلاصه کردن ، تجزیه و تحلیل و طبقه بندی صورت می گیرد. اگر یک نقد علمی می نویسید، باید از پایگاه داده ها و اطلاعات، برای به تصویر کشیدن تحقیقات استفاده کنید. هدف اصلی شما، خلاصه کردن و ارائه یک فهم ساده و مختصر از هر چیزی که خوانده اید است.

نوشتن شامل این موارد می شود :

مطالعه مقاله بیش از 100 نوع ایده تولید محتوا را به شما توصیه می کنیم

1- نقد مقالات خبرنگاری

یک نقد مقالات خبرنگاری، نقاط ضعف و قوت یک نشریه را نشان می دهد. یک نویسنده ی حرفه ای، باید بتواند با تجزیه و تحلیل مناسب، ارزش یک مقاله را به خواننده نشان دهد.

2- نقد مقالات تحقیقاتی

این نوع با مقالات خبرنگاری متفاوت است، به این دلیل که روش تحقیقی که در مقاله استفاده شده است را مورد بررسی قرار می دهد.

3- نقد مقالات علمی

یکی دیگر از انواع نقد مقاله، نقد مقالات علمی است، که هر چیزی که در قلمرو علم بگنجد را درگیر میکند. اغلب، مقالات علمی شامل اطلاعات زمینه ای بسیاری هستند که شما می توانید در نقد و تحلیل خود از آنها استفاده کنید

شکل دادن به نقد یک مقاله

در نحوه نوشتن نقد بر یک مقاله، سبک متن شما، باید از سبک مورد انتظار استاد شما پیروی کند. اگر در این باره مطمئن نیستید، باید درمورد قالب مورد نظر و توضیحات آن از استاد خود پرسیده و تمامی جوانب آن را بررسی کنید .

وقتی که شما پاسخ این پرسش ها را بدانید، سپس میتوانید شروع به نوشتن کنید و علاوه بر آن تا حدودی هم با نحوه نوشتن نقد بر یک مقاله آشنا شده اید. در زیر دو قالب MLA و APA توضیح داده شده اند که هر دو ، جزو قابل توجه ترین سبک های نقل قول هستند.

استفاده از قالب APA

فرآیند قبل از نوشتن

مواجه شدن با مراحل نوشتن نقد بر مقاله، برای اولین بار، می تواند گیج کننده باشد و باعث شود که ندانید که باید از کجا شروع کنید و به طور کلی ندانید که نقد به چه معناست. در نحوه نوشتن نقد بر یک مقاله، برای نوشتن نقدی در سطح بالا و عالی، باید برخی قدم های مقدماتی را بردارید. در اینجا دو مرحله اساسی برای این کار توضیح داده شده است:

مرحله اول:

حتما در نحوه نوشتن نقد بر یک مقاله، سازماندهی درستی برای نقد خود انتخاب کنید. تنظیمات و قالب بندی متن شما، تعیین می کند که چگونه باید متن را بخوانید. در اینجا این قدم ها را باید دنبال کرده و با مراحل نوشتن نقد بر مقاله آشنا شوید:

  • مقاله را خلاصه کنید، نکات اصلی، ایده ها و اطلاعات ارائه شده در مقاله را پیدا کنید.

  • نقاط مثبت مقاله را مشخص کنید. جنبه های قوی، ایده ها ی خوب و مثبت نویسنده را بررسی کنید .

  • شکاف های متن را پیدا کنید. به دنبال تناقض ها، شکاف و یا عدم هماهنگی در متن بگردید و اینکه آیا نویسنده به اندازه کافی از استدلال های مختلف و اطلاعات کافی برای حمایت از ایده اصلی خود استفاده کرده است یا خیر .

  • سوالاتی که در مقاله بدون پاسخ مانده اند را پیدا کنید. در مقاله بگردید و سوالاتی که بدون جواب و نیمه کاره مانده اند را مشخص کنید.

مرحله دوم :

ادامه دهید و مقاله را نقد و بررسی کنید. در یکی دیگر از مراحل نوشتن نقد بر مقاله، راهنمایی ساده و کوتاه برای این کار آورده شده است :

  • کار خود را با بررسی عنوان متن، مقدمه، عنوان ها، زیر عنوان ها، جملات آغازین، بند های اصلی و نتیجه گیری شروع کنید .

  • ابتدا مقدمه و نتیجه گیری مقاله را بخوانید. در این دو نویسنده نکته های اصلی بحث و نکات کلیدی را می نویسد . همچنین با خواندن این دو بخش، بهتر می توانید نکات اصلی متن را درک کنید.

  • کامل مقاله را بخوانید.

برنامه ریزی برای انتشار محتوا

طرح کلی و الگو

در ادامه راهکار های نحوه نوشتن نقد بر یک مقاله ، همانطور که با خواندن مقاله پیش می روید، سعی کنید افکار خود را در یک بخش کلی منسجم کنید. هنگام خواندن متن، اطلاعات مهم ، اشتراکات و تناقضات را یادداشت کنید. کمبود ها و نقاط قوت آن را مشخص کرده و سعی کنید نقشه راه خود را بر اساس این مشخص کنید. دقت کنید که اگر استاد شما، از شما یک بخش خلاصه نخواسته است حتما آن بخش ها را از متن خود حذف کنید. مانند دیگر متون و مقالات، نقد یک مقاله هم دارای مقدمه، بدنه و نتیجه گیری می باشد. بنابراین باید بتوانید متن خود را بر این اساس و عنوان های فرعی دیگر در بدنه متن تقسیم کنید. اگر در مرحله قبل از نوشتن و یا مرحله بارش فکری به مشکل برخوردی ، میتوانید از قالب های نمونه و آماده کمک بگیرید.

مطالعه مقاله محتوا نویسی برای اخبار را پیشنهاد می کنیم

اجزا تشکیل دهنده مقاله :

  • صفحه قبل از عنوان : در اینجا شما لیست مقالاتی که در متن نقد شده اند ، عنوان نشریه ، نام تمامی نویسندگان و اطلاعات دیگر نویسندگان (شهر ، استان ، آدرس ایمیل و …) را می نویسید .

  • جزییات نویسنده (اختیاری ) : نام ، آدرس ، شماره تلفن ، ایمیل و …

  • عنوان بالایی : فقط در قالب APA استفاده شده که در آن ، عنوان در کمتر از 40 کاراکتر نوشته می شود .

  • صفحه خلاصه : این بخش، اختیاری بوده و می تواند بر اساس خواسته های استادتان از شما باشد . حداکثر باید 800 کلمه بوده و در آن از زبان بسیار ساده و روان استفاده کنید . خود متن را به معنای واقعی به کار نبرید و در این بخش به منابع ارجاع ندهید .

  • صفحه عنوان : عنوان به شکل کامل و حدودا 250 کلمه چکیده به همراه کلید واژه ها نوشته شود .

  • مقدمه

  • بدنه : شامل مطالب اصلی و زیر موضوع های مختلف

  • آثار ذکر شده و منابع

  • صفحات اختیاری برای خواندن

  • جدول های مختلف ( در صورت ضرورت داشتن )

مرحله 1 : عنوان را بنویسید

در مراحل نوشتن نقد یک مقاله، اول از همه باید عنوانی بر اساس ایده اصلی مطلب بنویسید. این عنوان می تواند پرسشی، توصیفی و یا توضیحی باشد.

مرحله 2 : به مقاله استناد کنید

مرحله 3 : شناسایی مقاله

مرحله 4 : مقدمه

مرحله 5 : مقاله را خلاصه کنید

خلاصه ای از نوشته های نویسنده تهیه کنید. هر مطلب و یا اطلاعاتی که با متن مرتبط بوده را نیز نوشته و همچنین نتیجه گیری نویسنده را هم در همین بخش بنویسید.

مرحله 6 : نقد کنید

در اینجا باید نقاط قوت و ضعفی که پیدا کرده اید را ارائه کنید. دانش و اطلاعاتی که نویسنده نوشته است را به اشتراک گذاشته و در نقد خود بنویسید. همچنین درباره هرگونه ضدیت یا تناقضی که در متن پیدا کردید نیز بنویسید. همیشه موضع خود را داشته باشید، یا از نوشته های نویسنده حمایت کنید یا نکنید، اما همچنین سعی کنید از نظریات و استدلال های خود درباره موضوعات مقاله نیز پشتیبانی کنید. در نهایت نیز می توانید از الگوهایی برای ارزیابی و درجه بندی نویسنده مقاله کمک بگیرید.

مرحله 7 : نتیجه گیری کنید

در این بخش نکات مهم و حیاتی متن را بازگو کرده و درکنار آن، یافته های خود و نقدی که بر مقاله داشته اید را اضافه می کنید. سپس در مورد صحت ، اعتبار ، و مرتبط بودن نتایج بررسی مقاله هم مطالبی بنویسید. در نهایت نیز راهی برای تحقیقات بیشتر در زمینه مورد نظر ارائه کنید. قبل از نوشتن کامل این بخش نیز به موارد زیر توجه کنید:

فرآیند بعد از نوشتن . کار خود را بخوانید

درنهایت در مراحل پایانی نحوه نوشتن نقد بر یک مقاله، زمانی که تمامی قسمت های نقد شما آماده شد ، فقط یک مرحله باقی می ماند . خواندن کار خودتان. اغلب افراد به این مرحله بی توجه هستند، اما این مورد یکی از مهمترین مرحله های نوشتن است که باعث می شود اشتباهات متن خود را پیدا کرده و به آن جلا بدهید. برای اینکار ، متن را کامل خوانده و قسمت های زیر را در متن بررسی کنید :

  • دستور

  • علائم نقطه گذاری

  • ساختار متن

  • دیگر خطاها

سپس به دنبال اطلاعاتی بگردید که در متن ضروری نیستند و آنها را حذف کنید. در نهایت نیز بررسی کنید که حتما 3 الی 4 نکته کلیدی در متن شما وجود داشته باشد. حال که میدانید نقد به چه معناست، به مثال های زیر توجه کنید:

منبع:

essaypro.com

محتوای کامل در سایت منبع

دیدگاهتان را بنویسید