سئو

تولید محتوا سئو شده و مخاطب محور در بستر اینترنت

یک موضوع همواره جاری، با افراد فعال در این حوزه است. سوال بسیاری از بازاریابان جدید این است: چه موضوعاتی را باید پوشش دهیم؟ چگونه مردم را به سمت آن هدایت کنیم؟ در حالی که به نظر می‌رسد برای تازه ‌واردها راحت‌تر است؛ که این واقعیت را بپذیرند که به محتوای وب سایت‌های خود نیاز دارند. این سوال که چه و چه موضوعاتی را باید پوشش دهیم، چیزی است که بارها و بارها اتفاق می‌افتد. تولید راه جدیدی برای بازاریابی نیست اما جنبه‌های مختلف موجود در آن همواره تازه و جدی هستند. و در نهایت هدف این است که توجه موتورهای جستجو را به وب سایت خود جلب کنید.

یکی از مشکلات بزرگ در تولید محتوا این است؛ که مردم شروع به فکر کردن در رابطه با این سوال می کنند: کدام موضوعات به بهترین شکل ممکن، به چیزی که ما می خواهیم دریافت کنیم مربوط می شود؟ این سوال اساسا نقطه شروع اشتباهی عادی و بسیار محدود کننده است! سوال ابتدایی شما برای تولید محتوا باید این باشد: کدام محتوا و کدام موضوعات، نوع مخاطبی را که می‌خواهیم در وبسایت خود ببینیم را، جذب می ‌کند؟

چرا ایجاد و تولید محتوا باید بر روی مخاطبین تمرکز داشته باشد؟

سوم پوشش دادن یک موضوع در یک مورد خاص، بسیار خسته ‌کننده خواهد بود. نه تنها برای مخاطب بلکه برای خودتان هم روند تولید محتوا بسیار کند پیش خواهد رفت. پس سعی کنید برای تولید محتوا مخاطب محور خویش همیشه تازگی موضوعات را مد نظر قرار دهید.

برای تولید محتوا همواره با مخاطبین خود شروع کنید

بسیاری از بازاریابان در ابتدا برای آوردن محصولات عالی خود داخل تولید محتوا تمرکز می‌کنند. اما این موضوع همواره درست از آب در نمی آید و باید نظر مخاطب را در اولویت قرار داد. سپس در جهت راهنمایی هر چه بهتر مخاطب به وبسایت تلاش نمود.

علاوه بر انواع محتوا و موضوعاتی که مشتریان ترجیح می دهند، به سبک و زبانی که در سراسر محتوا استفاده می شود، از جمله انواع تصاویر، گرافیک ها و ویدئوها توجه کنید. آیا آن‌ها پست‌های وبلاگ پر اطلاعاتی را می‌خوانند که در اصطلاح صنعتی سنگین هستند؟ یا در حال تماشای ویدیوهای کوتاه و معمولی هستند که یک نمای کلی از ایده ها و مفاهیم خاص ارائه می دهد؟ به دنبال الگوهایی باشید که می توانند به شما کمک کنند تا مخاطبان هدف خود را مشخص کنید و برای آزمایش آنها در استراتژی خود برنامه ریزی کنید.

به عنوان مثال، هنگامی که عبارت «آبگوشت استخوان چیست» را می شنوید، ممکن است فرض کنید که کاربر به دنبال تعریفی است. با این حال، نتایج جستجو برای آن پرس و جو محتوای مربوط به دستور العمل های آبگوشت استخوان، مزایای سلامتی، ملاحظات رژیم غذایی، انواع و موارد استفاده را نشان می دهد. بنابراین اگر می‌خواهیم رتبه خوبی برای این عبارت جستجو کسب کنیم، باید محتوای خود را متنوع کنیم و در مورد آبگوشت استخوان بحث کنیم تا به برجسته‌تر شدن و رتبه بهتر در بین سایت‌های رقیب کمک کنیم.

اما عملکرد خوب سئو برای جذب مخاطب بیشتر در تولید محتوا چیست؟

شرکت هایی که این مشکل را دارند، اغلب موضوعاتی را انتخاب می کنند که کاربرانی را که بخشی از بازار هدف آنها نیستند، جذب کنند. بنابراین حتی اگر افزایش بازدیدکنندگان سایت را مشاهده کنند، این کاربران واقعاً پس از خواندن محتوا به محصولات یا خدمات شما علاقه مند نیستند. راه حل این است که موضوعات هوشمندی را انتخاب کنید که هم اهداف سئو و هم نیازهای مشتری مورد نظر شما را برآورده می کند. به عبارت دیگر، انتخاب موضوعات هوشمند به معنای تقویت قلب و روح در انتخاب کلمات کلیدی مناسب برای سئو است: همیشه به یاد داشته باشید که هدف جستجو را در نظر بگیرید و از ابزار کلمه کلیدی برای انتخاب کلمه کلیدی مناسب برای کار استفاده کنید.

اما چرا سئو و مخاطب محور بودن تا این حد اهمیت دارند؟

همچنین به این معنی است که اگر شما یک استراتژی بازاریابی محتوا را با کمک سئو و بر مبنای نظر کاربران دنبال کنید، در حال ساخت پایه‌های محکمی هستید؛ که همواره شما و کسب و کارتان را در صدر قرار می دهد. رعایت این دو اصل در تولید محتوا چندان سخت به نظر نخواهد رسید.


فرم درخواست محتوای هدیه

تولید محتوا را جدی بگیرید، تمامی سایتهای برتر مثل دیجی کالا، زومیت، بامیلو، تبیان، ورزش 3 و غیره با تولید محتوای یونیک و فراوان به موفقیت رسیدند، شما نیز با تعیین استراتژی درست و تولید محتوای منظم و مداوم می توانید موقعیت بازاریابی اینترنتی خود را ارتقا دهید.

تولید محتوا

بازاریابی محتوا

کیفیت محتوا

تعرفه تولید محتوا

تعرفه تولید محتوا تخصصی

ادامه مقاله در سایت منبع

دیدگاهتان را بنویسید