سئو

روش های بهینه سازی محتوا در موتور جستجو

استراتژی های زیادی برای سئو وجود دارد. در این مقاله شش مورد از بهترین استراتژی هایی که می توانید برای بهینه سازی محتوا در موتور جستجو استفاده کنید معرفی شده است.

مثل خیلی از شرکت ها، شما هم در فروش محصول به احتمال زیاد روی بازاریابی محتوا حساب می کنید. از این گذشته، 87 درصد از شرکت های B2B و 86 درصد از شرکت های B2C محتوا را قبل از محصول به بازار عرضه می کنند.

با این حال، اصلا تولید محتوا چه فایده ای دارد وقتی مشتری به آن محتوا دسترسی پیدا نکند؟

جستجوی ارگانیک برای شما فرصتی را فراهم می کند تا محتوای خود را به طور مداوم و در زمان مناسب جلوی چشم مخاطب قرار دهید.

پیشنهاد میکنیم مقاله را مطالعه نمایید.

اگر بتوانید روی استراتژی بهینه سازی محتوا در موتور جستجو کار کنید، تاثیر محتوابر مشتری را اول در کوتاه مدت و سپس در بلند مدت مشاهده خواهید کرد.

استراتژی های زیادی برای سئو وجود دارد فریب بعضی ها را نخورید که می گویند سئو سازی فقط همین است که ما می گوییم.

6 روش بهینه سازی محتوا در موتورهای جستو

چند مورد از بهترین روش ها در دنیای آنلاین وجود دارد که می توانید برای بهینه سازی محتوا در موتور جستجو از همان ابتدا به کار بگیرید.

1. با جستجوی کلمات کلیدی شروع کنید

بهینه سازی محتوا در موتور جستجو قبل از تایپ کردن و تولید محتوا شروع می شود. یعنی در مرحله اول باید کلمات کلیدی را جستجو کنید و سپس سعی کنید تولید محتوا داشته باشید، پس از آن باید محتوا را بهینه سازی کنید.

کلمات کلیدی همان کلماتی هستند که مشتری شما به عنوان هدف خود از خواندن محتوا به دنبالش می گردد. این کلمات شاخص هایی هستند که موضوع محتوای شما را برای مشتریان ارزشمند و معنی دار می کنند.

هنگام انتخاب یک کلمه کلیدی، چند سوال وجود دارد که باید از خود بپرسید:

• چند نفر در جستجوی این کلمه کلیدی هستند؟

• این کلمه کلیدی چقدر رقابتی است؟

• این کلمه کلیدی در چه مرحله ای از تصمیم مشتری برای خرید قرار دارد؟

با انجام این کار در همان اولین مرحله می توانید اطمینان حاصل کنید که محتوای تولیدی شما برای مخاطبان مناسب است و روی کسب و کار شما تأثیر خوبی می گذارد. یعنی اینکه این محتوا در بلند مدت باعث ایجاد ترافیک و نرخ تبدیل بالا می شود.

همچنین، جستجوی منظم کلمات کلیدی شما را در جریان تغییرات بازار، عرضه و تقاضا و چشم انداز فروش نیز قرار می دهد. این امر می تواند و البته باید بر روی تقویم محتوای شما تأثیر مثبتی داشته باشد.

2. نتیجه را خودتان انتخاب کنید

گذشتند آن روزهایی که صفحات نتایج گوگل فقط مجموعه ای از لینک های مختلف بود.

امروزه گوگل نتایج خود را در انواع شکل های چشم نواز و کاربرپسند نمایش می دهد تا به کاربران در یافتن سریعتر اطلاعات کمک کند.

گوگل، بسته به جستجویی که انجام می شود، از محتواهای برجسته، مجموعه محتوای مربوط به یک مکان خاص، ویدئو ها و غیره انواع مختلفی از نتایج را ارائه می دهد.

ایمن سازی محتوا یکی از این انواع نتایج مهم است. ایمن سازی محتوا، متن شما را در بالای صفحه نتایج قرار می دهد و نرخ کلیک روی صفحه را به شدت افزایش می دهد. طبق نتایج iQuanti، جعبه پاسخ گوگل 32.3 درصد نرخ کلیک را تضمین می کند که این رقم حیرت آور است.

مانند بسیاری از موارد دیگر در دنیای ، هیچ نکته قابل توجهی برای اطمینان داشتن از نتیجه کلی وجود ندارد، اما چند مرحله برای بهینه سازی محتوا در موتور جستجو وجود دارد که می توانید انجام دهید و خود را از بابت نتایج موتور جستجو مطمئن کنید:

• اول اینکه ببینید کدام نوع از کلمات کلیدی یک نوع نتیجه کلی را ایجاد می کنند: اکثر این کلمات کلیدی به طور ضمنی یا صریح سوال یا سوالاتی را مطرح می کنند.

• محتوای خود را ساختاربندی کنید: بیشتر کادرهای پاسخ از پاراگراف ها، جداول یا لیست های موجود در محتوای شما بیرون کشیده شده است. برای هر پاراگراف پاسخ خود را کوتاه و دقیق بیان کنید. همچنین، اطمینان حاصل کنید که پاسخ شما در محل بالای محتوا ظاهر شود. برای لیست ها و جداول، از نشانه گذاری های مناسب در HTML استفاده کنید تا مطمئن شوید گوگل لیست یا جدول شما را نشان دهد.

• دقیق و صحیح عمل کنید: گوگل به وب سایت هایی پاداش می دهد که دقیق ترین و کاملترین پاسخ را به سوالات داده باشند.

3. برای کلمات کلیدی تم درست کنید

امروزه بسیاری از متخصصان امر بازاریابی پس از انتخاب کلمه کلیدی اصلی، جستجو در مورد دیگر کلمات کلیدی را متوقف می کنند. اما خب این تازه شروع کار است.

برای اینکه بهتر دیده شوید، لازم نیست یک کلمه کلیدی را بردارید و در محتوا بهینه سازی کنید، بلکه بهتر این است که گروهی از کلمات کلیدی مرتبط با یک ایده را انتخاب کنید. هدف شما باید ایجاد کلمات کلیدی همسو با دیگر کلمات کلیدی فرعی باشد.

تم ها سه کار را انجام می دهند:

• به موتور جستجو نشان می دهند که محتوای شما درباره چیست و چگونه با هدف کاربر مطابقت دارد.

• برای سایر جستجوهای مرتبط، قابلیت دیده شدن محتوا را افزایش می دهد.

• کمک می کند تا از کلمات کلیدی مصنوعی که محتوای شما را کمتر با مخاطبان درگیر می کند، پرهیز کنید.

هنگام ایجاد یک تم موضوعی، توصیه می شود دو یا سه کلمه کلیدی را انتخاب کنید. همچنین انتخاب کلمات کلیدی که هم در دسترس باشند و هم واقع بینانه باشند بسیار مهم است.

از انتخاب کلمات کلیدی که خیلی گسترده است یا زیاد استفاده شده که حالت رقابتی دارد، خودداری کنید. شما باید کلمات کلیدی را برای موضوعی انتخاب کنید که با آن مرتبط هستند و می توانند ترافیک مناسبی را برای شما به ارمغان بیاورند.

4. متن محتوا را به فیلم های خود اضافه کنید

به احتمال زیاد شما از محتوای ویدئویی نیز در جای از متن تان استفاده می کنید. بر اساس نظرسنجی Wyzowl و در مقایسه با 63 درصد نسبت به سال 2017، امروز 81 درصد از مشاغل از ویدیو به عنوان یکی از ابزارهای بازاریابی استفاده می کنند.

دفعه بعد که یک صفحه فرود ویدئویی را درست کردید، رونوشت ویدئو را نیز به صفحه اضافه کنید. موتورهای جستجو برای نمایه سازی، متن را در صفحه نشان می دهند. رونوشت به موتور جستجو اجازه می دهد تا بتواند محتوای ویدئویی شما را بفهمد و آن محتوا را برای عبارت جستجوی مناسب، دسته بندی کند.

رونوشت ویدیویی نه تنها بر موتور جستجو تاثیر میگذارد، بلکه ویدیو را مستقیم جلوی چشم کاربر قرار می دهد و تجربه کاربر را نیز از جستجو بهبود می بخشد.

فراموش نکنید که پس از تهیه رونوشت برای فیلم یا ویدیو، می توانید دوباره آن را در پست وبلاگ، نقل قول های اجتماعی، گزارش ها و غیره قرار دهید.

5. تاثیر سرعت صفحه

طبق داده های گوگل، اگر دانلود محتوای شما بیش از سه ثانیه طول بکشد، ممکن است 53 درصد از کاربرانی که با گوشی وارد سایت تان شده اند را از دست بدهید.

مردم برای زمان دانلود کند صبر کمی دارند. با هر گونه مشکلی مخاطبان به سایت دیگری می روند.

برای بهبود عملکرد محتوای شما ضروری است که صفحه شما به سرعت بتواند در تمام صفحات بالا بیاید.

برای اطمینان از سرعت وب سایت تان، گوگل یک ابزار رایگان به نام دارد. این ابزار نه تنها به شما می گوید که وب سایت شما در موبایل و کامپیوتر چگونه کار می کند، بلکه توصیه هایی نیز برای بهبود سرعت شما در خود دارد.

6. عکسها مهم هستند

در همین راستا: آیا می دانستید اندازه عکس می تواند بر زمان آپلود محتوا تأثیر بگذارد؟

قبل از کلیک کردن برای انتشار محتوا، از اندازه مناسب تصاویر و با فرمت صحیح اطمینان حاصل کنید.

البته بهینه سازی تصویر به همین جا ختم نمی شود.

عنوان عکس، متن جایگزین و قرار دادن عکس در محتوا فرصت خوبی را برای بهبود رتبه جستجوی وب سایت شما فراهم می کند. هر سه این موارد باعث می شود تا ارتباط محتوا با خواسته ی کاربر بیشتر شود و این امر به شما در داشتن رتبه بهتر در موتور جستجو کمک می کند.

افزودن تصویر به محتوا باعث می شود تا عکس های درون متنی شما در نتایج تصویری موتور جستجو نیز بیشتر نمایان شود.

نتیجه

در ادامه، اجازه ندهید که بهینه سازی محتوا در موتور جستجو یک ایده ی ثانویه باشد. اگر دست به بهینه سازی محتوا در موتور جستجو نزنید فرصت های زیاد برای ترافیک بالا و نرخ تبدیل را از دست می دهید. اگر از امروز بهینه سازی محتوا در موتور جستجو را شروع کنید در بلند مدت اثرات سودمند آن را مشاهده خواهید کرد.

منبع:

ادامه خواندن در سایت منبع