سئو

بررسی روش‌های کسب درآمد از تولید محتوا

درآمد از تولید محتوا در سال‌های اخیر به‌شدت موردتوجه قرارگرفته است. نفرات و شرکت‌های زیادی به‌عنوان تولید کننده محتوا در دنیا وجود دارند که محتواهای مختلف را تولید و ارائه می‌کنند. امروزه تولید محتوای دیجیتال فقط یک سرگرمی نیست. پلتفرم‌ها و روش‌های زیادی وجود دارند که سازندگان محتوا می‌توانند از آن‌ها استفاده کنند تا آن را به یک شغل سودآور یا حتی یک شغل تمام‌وقت تبدیل کنند.

اهمیت تولید محتوا در سال‌های اخیر

طبق آمار ارائه شده توسط Signal Fire، بیش از 2 میلیون خالق حرفه‌ای محتوا در دنیا وجود دارند. در سال ۲۰۱۹، تعداد کانال‌های یوتیوب که بیش از ۱ میلیون مشترک داشتند بیش از ۶۵ درصد افزایش یافته بود. این آمار در حال حاضر به‌شدت رشد داشته است. علاوه بر این، طبق آمارهای ارائه شده در این پلتفرم، روزانه بیش از 1 میلیارد ساعت محتوای تماشا می‌شود.

این فقط محتوای ویدیویی در YouTube است. بسیاری از سایت‌های تخصصی دیگر نیز وجود دارند که به همان اندازه محبوب هستند، سایت‌هایی مانند ، و بسیار محبوب و معروف هستند. چه یک وبلاگ نویس یا یک تولید کننده پادکست یا یوتیوبر باشید، کسب درآمد از تولید محتوا می‌تواند روش جدیدی برای شما باشد.

پیشنهاد میکنیم مقاله را مطالعه نمایید.

قبل از اینکه در مورد روش‌های کسب درآمد از تولید محتوا صحبت کنیم در مورد تولید کننده محتوا باید اطلاعاتی را به شما ارائه دهیم.

تولید کننده محتوا چه کسی است؟

فرد تولید کننده محتوا یک محتوای آموزشی و سرگرم‌کننده ایجاد می‌کند که به چالش‌ها یا نیازهای یک مخاطب خاص می‌پردازد. از وبلاگ‌ها و مقالات گرفته تا صدا و پادکست، ویدئو و اینفوگرافیک، محتوا می‌تواند اشکال زیادی داشته باشد. همچنین انواع مختلفی از کانال‌ها، سایت‌های محتوای تخصصی و پلتفرم‌ها وجود دارند که تولیدکنندگان محتوا می‌توانند از آن‌ها استفاده کنند. در نتیجه هر کسی که محتوایی در اینترنت تولید می‌کند و این محتوا توسط نفرات دیگر استفاده می‌شود می‌تواند به‌عنوان یک تولید کننده محتوا قلمداد شود.

روش اول در کسب درآمد از تولید محتوا تولید محتوای آموزشی آنلاین

طبق گفته Skillshare، معلمان می‌توانند سالانه 100 هزار دلار درآمد به صورت درآمد از تولید محتوای آموزشی داشته باشند. در واقع با تولید محتوای آموزشی نه تنها می‌توانید پول خوبی به دست آورید، بلکه با آموزش آنلاین از طریق پلتفرم‌های یادگیری آنلاین مانندUdemy ، Teachable یا ، می‌توانید نام و برند خود را نیز به خوبی گسترش دهید.

علاوه بر این، این کار یک روش عالی برای جذب فالوور های فعال در شبکه‌های اجتماعی است. به طور کلی، بهتر است به موضوعی که در آن مهارت دارید پایبند باشید و این کلاس‌های آنلاین را کوتاه نگه‌دارید تا پیگیری و درک آن ساده باشد. آموزش در دنیای امروزی به‌شدت موردتوجه است. فقط کافی است نگاهی به پیج های آموزشی اینستاگرام و یوتیوب بی اندازید.

روش دوم در کسب درآمد از تولید محتوا- تولید محتوای مشاوره‌ای

یکی از روش‌های مهم در کسب درآمد از تولید محتوا استفاده از محتواهای مشاوره‌ای است. شاید شما در رشته‌ای مهارت دارید اما می‌خواهید توانایی‌های خود را در ارائه خدمات مشاوره‌ای به کاربران ارائه بدهید. این کار بهترین گزینه برای شما است. اگرچه ممکن است در این فرایند مقداری کار اضافی نیز انجام دهید و یا برای بار اول مشاوره رایگان ارائه بدهید تا کاربران جذب شما شوند؛ اما در صورت تداوم و ارائه مشاوره‌های بهینه و عالی، این کار می‌تواند بسیار سودآور باشد زیرا به ازای هر ساعت مشاوره دستمزد دریافت می‌کنید. در مرحله اول باید تصمیم بگیرید که هزینه مشاوره ساعتی شما چقدر است.

روش سوم برای کسب درآمد از تولید محتوا- تولید محتوای اشتراکی گذاری شده

این روش شاید در نگاه اول کمی سخت باشد اما کسب درآمد از تولید محتوا از این روش بسیار سودمند است. شما یک محتوا را یک‌بار تولید می‌کنید و آن را بین چندین یا شاید چند صد نفر به اشتراک می‌گذارید. برای مثال، اگر به‌عنوان تولید کننده محتوا در زمینه پادکست‌ها فعال هستید، ممکن است بخواهید در ازای اشتراک پولی، تجربه گوش دادن بدون آگهی تبلیغاتی را به شنوندگان خود ارائه دهید. مزیت این روش این است که می‌توانید محتوا را ارزان‌تر به تعداد نفرات بیشتر ارائه بدهید.

روش چهارم- تولید محتوای متنی

یکی از جذاب‌ترین و مهم‌ترین روش‌های کسب درآمد از تولید محتوا، تولید محتوای متنی است. شما می‌توانید به راحتی برای سایت‌ها و وبلاگ‌ها محتوای متنی سئو شده تولید کرده و به آن‌ها ارائه بدهید. نکته قابل توجه در این خصوص این است که در سال‌های اخیر به‌شدت روی سئو سایت‌ها و تولید محتوای متنی کار شده و نیازی به تبلیغات گسترده نیست. تولید محتوای متنی هیچ وقت از بین نمی‌رود و به‌شدت موردتوجه است.

روش پنجم در فرایند کسب درآمد از تولید محتوا- فروش محتوای های هنری

یکی از موارد مهم در کسب درآمد از تولید محتوا استفاده از هنر و سلیقه شما است. به هیچ عنوان مخاطبان و دنبال کنندگان آثار هنری را دست کم نگیرید. با ایجاد یک فروشگاه آنلاین یا یک صفحه اینستاگرامی، به دنبال کنندگان خود این فرصت را می‌دهید که بیشتر با محصولات و کارهای هنری شما آشنا شوند. محصولات شما می‌تواند یک تابلوی نقاشی، یک کار گرافیکی، یک کالای دوخته شده و یا یک طراحی هنری باشند. به این نکته توجه داشته باشید که اگر دنبال کنندگان شما از ساخته‌های شما خوششان نمی‌آمد، از ابتدا شما را دنبال نمی‌کردند.

روش ششم در کسب درآمد با استفاده از فرآیند تولید محتوا – تولید محتوای دیجیتالی

یکی از روش‌های عالی در زمینه کسب درآمد از تولید محتوا، تولید محتوای دیجیتالی است. شما می‌توانید به راحتی در زمینه تولید محتوای ویدیویی یا عکس‌ها فعالیت داشته باشید. اگر در زمینه طراحی گرافیکی کار می‌کنید می‌توانید انواع عکس‌ها و طرح‌های جذاب و پرکاربرد را طراحی کرده و در سایت‌هایی مانند یا به فروش برسانید. همچنین اگر در زمینه انیمیشن و تولید محتوای ویدئویی فعالیت دارید می‌توانید کارها و آثار خود را در شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام ارائه دهید و برای امور تبلیغاتی از آن‌ها کسب درآمد کنید. همچنین می‌توانید انیمیشن‌های تبلیغاتی زیبا درست کنید. به این نکته توجه کنید که باید بهترین کارهای خود را در این پلتفرم‌ها ارائه دهید تا مخاطبان شما با توانایی‌های فنی شما آشنا شوند.

روش هفتم در کسب درآمد از تولید محتوا- انجام تبلیغات در رسانه‌های اجتماعی

یکی از روش‌های کسب درآمد از تولید محتوا که در سال‌های اخیر به‌شدت در اینستاگرام و شاید شبکه‌های ویدئویی مانند آپارات و یوتیوب موردتوجه قرارگرفته است استفاده از امور تبلیغاتی است. در صورتی که شما دارای یک صفحه با تعداد بازدید کننده بالا باشید می‌توانید برای فروش محصولات و کالاهای مختلف و همچنین معرفی نفرات دیگر به‌عنوان تبلیغ‌کننده فعالیت داشته باشید. حتی اگر یک چهره محبوب و معروف در شبکه‌های اجتماعی هستید هم می‌توانید از این روش برای کسب درآمد بیشتر استفاده کنید. به این نکته توجه داشته باشید که حتی افراد معروف مانند کریس رونالدو هم از این روش استفاده می‌کنند و حتی درآمد رونالدو از صفحه اینستاگرامی اش بیشتر از درآمد او در زمینه فوتبال است.

نتیجه‌گیری نهایی

کسب درآمد از تولید محتوا در سال‌های اخیر به شدت موردتوجه قرارگرفته است. سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی کاربران زیادی را به خود جلب کرده‌اند. در نتیجه بهترین بستر برای افراد حرفه‌ای به‌عنوان تولید کننده محتوا فراهم شده است. شما هم می‌توانید در این بستر قرارگرفته بر اساس توانایی و دانش فنی خود به راحتی در این زمینه فعالیت داشته و درآمد کسب کنید.

ادامه خواندن در سایت منبع

دیدگاهتان را بنویسید