سئو

قیمت هر موضوع ویدیو در یوتیوب و عوامل موثر در درآمدزایی

یکی از پلتفرم‌هایی که گوگل در اختیار کاربران خود قرار داده است یوتیوب می‌باشد. این پلتفرم امروزه تبدیل به یک منبعی از انواع و اقسام ویدئوها شده که افراد مختلف در هر جای دنیا می‌توانند ضمن ی مناسب به درآمدزایی هم برسند. حال که بحث درآمدزایی به میان آمده بده نیست که به بررسی قیمت هر موضوع ویدیو در یوتیوب و به طور کلی هزینه‌ها و نکات مربوط به آن بپردازیم. پس اگر می‌خواهید که شروع به فعالیت در یوتیوب کنید پیشنهاد می کنیم که این محتوا را مطالعه نمایید.

کسب درآمد از یوتیوب

با توجه به تفاوت نرخ دلار و ریال مسلما داشتن درآمد دلاری چیزی است که خیلی از افراد به دنبال آن هستند. خوشبختانه دنیای دیجیتال امروزی به شما این امکان را می‌دهد که بدون سرمایه‌ی اولیه‌ای شروع به کار کنید. شاید بد نباشد قبل از پرداختن به این که قیمت هر موضوع ویدیو یوتیوب یا تعرفه‌ی درآمد چقدر است به بررسی شرایط کسب درآمد بپردازیم.

شرایط به درآمد رسیدن در یوتیوب

از سال 2017 که یوتیوب در بین مردم شناخته‌تر شد و افراد زیادی به دنبال کسب درآمد از این فضا بودند یوتیوب تصمیم گرفت که سیاست‌های خود را تغییر دهد و کاری کند که همه‌ی افراد از همان ابتدا به درآمدزایی نرسند لذا قوانینی را برای کاربران خود وضع کرد.

1- کانال یوتیوب شما باید حداقل 1000 سابسکرایبر یا مشترک داشته باشد.

2- در طی یک سال اخیر بازدید از ویدئوهای کانالتان باید حداقل 4000 هزار ساعت باشد.

4- برای این که بتوانید درآمد به دست آمده‌ی خود را برداشت کنید باید حداقل 100 دلار در حسابتان باشد.

به شما پیشنهاد میکنیم مقاله را مطالعه نمایید

درآمدزایی از یوتیوب به ازای هر 1000 بازدید چه قدر است؟

متاسفانه پاسخ قاطعانه‌ای برای این سؤال وجود ندارد چرا که عوامل زیادی بر تعرفه‌ی درآمد افراد در یوتیوب تاثیر می‌گذارد از موقعیت جغرافیایی افراد گرفته تا قیمت هر موضوع ویدیو در یوتیوب در ادامه به بررسی بیشتر این عوامل تاثیر گذار می‌پردازیم.

• موقعیت جغرافیایی

زمانی که شما در یوتیوب حساب ایجاد می‌کنید این که در کدام کشور اقامت دارید مشخص می‌شود. تبلیغات یوتیوب برای هر کشوری متفاوت است. به طور مثال کشورهای توسعه یافته قدرت خرید بیشتری دارند و در این کشورها برای هر محصولی خریدار وجود دارد. در نتیجه تبلیغ کننده‌ها برای رسیدن به این بازار فروش باید با هم رقابت کنند از همین رو گوگل نیز سیستم کار خود را مزایده‌ای کرده است تا هر کس پول بیشتری داد بازارهای بهتر و پر بازده‌تر برای او بشود.

این تاثیر به حدی است که ممکن است شخصی در هند به ازای یک تبلیغ 20 تا 30 سنت دریافت کند اما یک آمریکایی از همان تبلیغ 15 دلار به دست بیاورد.

• تعیین قیمت هر موضوع ویدیو در یوتیوب

موضوع ویدئو عامل تاثیرگذار دیگر در درآمدزایی از این پلتفرم می‌باشد. تخصصی و یا عمومی بودن ویدئو نیز می‌تواند در درآمدزایی افراد تاثیر بگذارد به این صورت که هر چه شما مطالب تخصصی‌تری را در یوتیوب بارگذاری کنید درآمد بیشتری از تبلیغات نصیب شما می‌شود. محتواهایی که در مورد کسب و کار و یا مهارت آموزی هستند مناسب تبلیغ کنندگانی می‌باشند که به دنبال جامعه هدف خاصی می‌گردند. به عنوان مثال یک برند و شرکت ماشین سازی ممکن است از گوگل بخواهد تبلیغاتش را برای رده‌ی سنی 18 تا 40 سال پخش کند گوگل نیز هر چه فیلتر بیشتری را برای تبلیغات فعال کند هزینه‌ی بیشتری را دریافت می‌نمایند.

انتخاب موضوع برای کانال یوتیوب

شما باید موضوعی را برای کانال خود برگزینید که به آن علاقه داشته باشید و بتوانید در آن حوزه به خوبی تولید محتوا کنید. از آن جایی که باید به شکل مستمر تولید محتوا انجام شود در انتخاب موضوع دقت به خرج دهید تا همواره ایده و قدرت مانور بر موضوعات را داشته باشید. موضوعات ترند اگر چه در یک برهه‌ی زمانی مخاطبان زیادی دارند اما بعد از مدتی دیگر ترند نیستند و مخاطبان خود را از دست می دهند.

سهم یوتیوب از درآمد ما چه قدر است؟

موضوعات پر طرفدار یوتیوب در سال گذشته

طنز و سرگرمی

همان طور که فیلم و سریال‌های طنز در سراسر دنیا در بین مردم محبوبیت بیشتری دارند ویدئوهای یوتیوب نیز از این قاعده مستثنی نیستند. کسانی که روحیه‌ی شوخ طبعی دارند می‌توانند از این قبیل موضوعات استفاده کنند.

مد و فشن

مد و فشن در تمام رسانه‌های دنیا دارای طرفداران زیادی می‌باشد. این ویدئوها هم می‌توانند فرهنگ و سنت‌های مختلف را منتقل کنند و هم می‌توانند صحنه ی مناسبی برای ارائه‌ی طرح‌ها و استایل های مختلف باشند.

آموزش آشپزی

هیچ آموزشی گویاتر و قابل فهم تر از آموزش‌های تصویری نیست. از آن جایی که افراد در سراسر دنیا به دنبال غذاهای مختلف جدید هستند شما می‌توانید غذاهای بومی خود را آموزش دهید ضمن این که برای ویدئو خود از زیرنویس انگلیسی نیز استفاده نمایید.

موسیقی

موسیقی زبان مشترک انسان ها است و افراد علاقه‌مند در این حوزه بسیار زیاد هستند. هم مردم عادی و هم موزیکدان های بزرگ به این ویدئوها علاقه‌مند می باشند.

بازی‌های کامپیوتری

شاید بتوان گفت یکی از محدود فضاهایی که بازی‌های رایانه‌ای قدرت مانور در آن را دارند یوتیوب می‌باشد. مهارت شما در بازی و معرفی فوت و فن‌های هر بازی می‌تواند برای دیگران جالب باشد.

چالشی

ویدئوهای چالشی این روزها در فضای مجازی بسیار باب شده‌اند و افراد برای رقابت در این حرفه باید از خلاقیت و قدرت عمل بالایی برخوردار باشند.

سفر

با توجه به محدودیت‌های اکثر افراد برای مسافرت، معرفی مکان‌های دیدنی می‌تواند برای افراد جالب توجه باشد.

بلاگری و نمایش زندگی شخصی

این سبک از ویدئوها این روزها خیلی رواج پیدا کرده‌اند چرا که معمولا افشاگری‌ها می‌توانند برای مردم جذاب باشند.

سایر حوزه‌ها

در کنار تمام حوزه‌هایی که گفته شد یک سری موضوعات دیگر نیز هستند که از محبوبیت بالایی برخوردارند و شامل حیوانات، ورزشی، تکنولوژی، ایده پردازی، ترفندهای زندگی، فیلم و سریال، آموزش رشد و فروشگاه‌ها می‌شوند.

قیمت هر موضوع ویدیو در یوتیوب چه قدر است؟

همان طور که از کل محتوا مشخص می‌باشد این که قیمت هر موضوع ویدیو در یوتیوب چه قدر می‌شود نرخ ثابتی ندارد و این که کدام موضوع می‌تواند شما را به درآمد بالاتری برساند بیشتر به این موضوع بستگی دارد که خودتان در چه زمینه‌ای بیشتر می‌توانید فعالیت کنید. تا مشترک‌ها و تعداد بازدیدهای بیشتری را دریافت نمایید.

ادامه مطلب

دیدگاهتان را بنویسید