سئو

نحوه درآمدزایی از یوتیوب به زبان ساده

به طور متوسط در هر روز بیش از یک میلیارد فیلم در یوتیوب بازدید می شود. متوسط زمان مشاهده هر ویدئوی یوتیوب برای هر بیننده تقریبا ۴۰ دقیقه است. به همین سبب امروزه نقد درآمد از یوتیوب، بسیار محبوب است. در این مطلب، به نحوه درآمدزایی از یوتیوب می‌پردازیم. با افراک همراه باشید.

چگونه از یوتیوب، درآمد کسب کنیم؟

روش های مختلفی وجود دارد که افراد و کسب و کارها برای کسب درآمد از یوتیوب از آن ها استفاده می کنند. بخش زیادی از ویدئوهایی که در یوتیوب آپلود می شوند، پتانسیل درآمدزایی را دارا هستند. یک کانال فعال و سرگرم کننده یوتیوب (که به صورت رایگان از طریق یک حساب گوگل قابل ساخت است)، می تواند مشتریان زیادی را برای صاحبان مشاغل و فروشندگان جذب کند. همچنین این کانال می تواند با جذب تعداد زیادی از مخاطبین، محلی مناسبی برای تبلیغات در یوتیوب باشد. در اینجا ما به صورت گام به گام، مراحل ایجاد به یک حساب YouTube بهینه شده برای توضیح نحوه کسب درآمد از یوتیوب را برای شما شرح می دهیم.

برای کسب درآمد از یوتیوب، باید با ساخت یک حساب ادسنس شروع کنید. حساب ادسنس بستری است که از آن برای انجام تبادلات مالی با یوتیوب استفاده می شود. بنابراین این مرحله، یک مرحله بسیار مهم است.

شما می توانید با همان یک حساب ادسنس از چند کانال یوتیوب کسب درآمد کنید؛ بنابراین اگر برند تجاری شما دارای چندین کانال یوتیوب است و بتوانید روی هر یک از آن ها به درآمد برسید، فقط به یک حساب ادسنس برای دریافت درآمد خود نیاز خواهید داشت.

۲. به عنوان یوتیوب پارتنر پذیرفته شوید

پس از ساخت یک حساب ادسنس، باید در برنامه شراکت یوتیوب (YouTube Partner Program (YPP)) پذیرفته شوید. برای پیوستن به YPP باید شرایط زیر را کسب کنید. اگر همه این شرایط را داشته باشید، واجد شرایط ثبت نام در YouTube Partner Program هستید:

• شما باید در کشور یا منطقه ای سکونت کنید که برنامه YouTube Partner آن منطقه را پشتیبانی کند.
• لازم است در یک سال گذشته، ویدئوهای شما در مجموع بیش از ۴۰۰۰ ساعت تماشای عمومی معتبر داشته باشند.
• باید بیش از ۱۰۰۰ مشترک (subscribers) داشته باشید.
• باید تمام قوانین کسب درآمد از یوتیوب را رعایت کنید.
• یک حساب ادسنس را به کانال خود متصل کنید.

۳. مخاطبان خود را شناسایی کنید

برای ایجاد یک استراتژی کسب درآمد قوی و موثر در یوتیوب، باید بدانید که مخاطبان شما چه کسانی هستند. یوتیوب یک موتور جست‌وجو است و لازم است اعمالی که برای دیده شدن در دیگر موتورهای جست‌وجو (مانند گوگل) انجام می دهید را برای یوتیوب نیز به کار بگیرید. به این معنی که با شناسایی شخصیت مخاطبان خود، روی محتوا و کلمات کلیدی جذاب برای کاربران خود کار کنید و آنچه برای آن ها جذاب است را در اختیارشان قرار دهید.

۴. ایجاد مسیر تبدیل برای خدمات یا محصولات

اگر می خواهید از یوتیوب درآمد کسب کنید، لازم است یک مسیر تبدیل قوی ایجاد کنید. ایجاد مسیر تبدیل مناسب به این معناست که بررسی کنید کدام محتوای شما بازدیدکننده بیشتری را به خود جلب کرده است و چگونه می توانید از آن دسته محتوا، برای تبدیل مخاطب به مشتری استفاده کنید.

۵. کانال خود را بهینه کنید

استراتژی های زیادی برای شما وجود دارد که در نهایت می تواند منجر به بازدید بیشتر و افزایش درآمد شود. استفاده از کلمات کلیدی مفید در عنوان ویدئو، بهینه سازی توضیحات ویدئو (description)، بارگذاری تصویر شاخص (thumbnail) و … می تواند از بهترین راه ها برای بهینه سازی نرخ تبدیل کانال شما باشد که درصد بیشتری از بینندگان شما را به مشتری تبدیل کند.

۶. انتخاب بهترین راه برای کسب درآمد

نحوه درآمدزایی از یوتیوب شامل راه‌های زیادی است. در نهایت شما باید راهی را انتخاب کنید که با اهداف کسب و کار شما متناسب باشد. ۵ راه مهم برای کسب درآمد از یوتیوب را برای شما ذکر می کنیم:

  • تبلیغات: کسب درآمد از طریق نمایش تبلیغات یوتیوب.
  • عضویت در کانال: اعضای کانال شما به صورت ماهانه برای دستیابی به برخی از محتواهای اختصاصی، هزینه ای پرداخت کنند.
  • همکاری در فروش کالا: مخاطبان شما می توانند کالاهای مارک دار رسمی که در صفحه خود نمایش می دهید را خریداری کنند.
  • Super Chat و Super Stickers: مخاطبان کانال شما می توانند به شما پول پرداخت کنند تا پیام هایشان در گپ ها برجسته شود.
  • درآمد YouTube Premium: مشترکین می توانند برای دسترسی به محتوای پریمیوم، هزینه اشتراک پرداخت کنند و اگر در این برنامه ثبت نام کنید، بخشی از هزینه اشتراک را دریافت خواهید کرد.

۷. حامی مالی جذب کنید

یک راه دیگر برای درآمدزایی از یوتیوب، تولید محتوای دارای حامی مالی (اسپانسر) است. اگر کانال شما از تاثیرگذاری مناسبی برخوردار است، می توانید با برندها، وبسایت ها و شرکت های مختلف همکاری کنید و محصولات و خدمات آن ها را به مشتریان معرفی نمایید.

کلام آخر

مراحل عضویت و درآمدزایی از یوتیوب خیلی پیچیده نیست. البته لازم است بدانید که در ایران برای کسب درآمد از یوتیوب، مشکلاتی مانند عدم پشتیبانی ادسنس از ایران وجود دارد. اینجاست که آژانس تبلیغات آنلاین افراک می‌تواند در این زمینه به شما کمک کند. برای کسب درآمد از یوتیوب یا نقد کردن درآمد یوتیوب، با کارشناسان افراک در تماس باشید.

  • رشد کانال یوتیوب با تقویم محتوایی مناسب!
  • نحوه تبلیغات در تیک تاک
  • معرفی لایسنس های انتشار ویدیو در یوتیوب
  • تجهیزات یوتیوب: وسایل مورد نیاز برای یوتیوبر شدن
  • چگونه دیجیتال مارکتر شویم؟

ادامه مطلب

دیدگاهتان را بنویسید