سئو

طراحی لوگو کانال تلگرام چگونه صورت می گیرد؟

با توجه به توسعه یافتن اینترنت و نیز بیشتر شدن استفاده از شبکه های اجتماعی مانند تلگرام کسب و کارها بر آن شدند تا برای فروش محصولات یا ارائه ی خدمات خود از این بستر فراهم شده بیشتر استفاده کنند. نکته ی مهم برای این کار بهره گیری از لوگو تلگرام یا استفاده از طراحی لوگو پروفایل تلگرام است. این امر کمک می کند تا مشتریان آن کسب و کار یا محصول را بهتر شناخته و در ذهن خود ثبت کنند. در ادامه ی این مطلب قصد داریم تا کمی در مورد اهمیت لوگو و طراحی لوگو صحبت کرده و سپس به طراحی لوگو کانال تلگرام با استفاده از کانال طراحی لوگو رایگان یا کانال لوگو خام می پردازیم.

یکی از مواردی که برای هر کسب و کار یا شرکت بسیار حائز اهمیت است طراحی لوگو برای آن است. لوگو به مخاطب کمک می کند تا بتواند همواره نام شرکت یا محصول و غیره را به یاد داشته باشد به خاطر بسپارد. یکی از اشتباهاتی که برخی اشخاص در رابطه با لوگو دارند این است که حتما باید در آن از عکس ها و تصاویر بهره گرفته شود و حتما باید شامل این مورد شود اما اصلا اینطور نیست.

لوگوها در طرح هی مختلفی طذاحی می شوند که در برخی از آنها تصاویر نقش اصلی دارند و مانند لوگوی شرکت اپل و در برخی دیگر تنها از نوشته ها استفاده می شود مانند لوگوی شرکت سامسونگ و البته یکی دیگر از انواع لوگو، لوگویی است که هم دارای تصویر و هم دارای متن است مانند لوگوی پوما. انتخاب لوگو کاملا سلیقه ی بوده و شما می توانید با توجه به علایق خود و نوع کسب و کارتان لوگوی مناسب را برگزینید.

نکته های راجع به طراحی لوگو کانال تلگرام

در هنگام طراحی لوگو کانال تلگرام یا هر نوع لوگویی یکی از مواردی که بهتر است به آن توجه شود این است که لوگویی که برای کار خود انتخاب می کنید با نوع محصول یا فعالیت کسب و کار شما تناسب داشته باشد و به نوعی بیانگر آن باشد. یعنی لوگویی که طراحی می شود به شکلی باشد که با دیدن آن بتوانیم حدس بزنیم نوع فعالیت شرکت چیست. البته این را نمی توان یک اصل در نظر گرفت و برخی از لوگوها هستند که مرتبط با محصول یا کسب و کار نیستند اما به مرور بسیار معروف و محبوب شده اند. برای مثال می توانیم از لوگوی شرکت بنز نام ببریم که با گذشت زمان و با توجه سطح کیفی محصولات کمپانی بنز و تبلیغات گسترده ی آن در انواع بسترهای مجازی و واقعی سبب شد تا لوگوی این شرکت به شدت محبوب شده و در یادها باقی بماند.

این یک درس تبلیغاتی برای کسب و کارها است و شما به عنوان صاحب یک شرکت می توانید در آگهی ها و تبلیغاتی که برای محصول خود می کنید از لوگوی برند خود نیز استفاده کنید تا به مرور زمان لوگوی شما نیز در ذهن مخاطب حک شود. هیچ گاه این را از یاد نبرید که همین لوگوی به ظاهر کوچک معرف و بیانگر کسب و کار یا محصول شما بوده و به آن هویت می بخشد. یکی از با اهمیت ترین گام ها در راه اندازی یک کسب و کار طراحی لوگوی آن است که بعدها هم می توان در روال های بعدی مانند طراحی سایت یا طراحی لوگو کانال تلگرام از آن بهره گرفت.

در حال حاضر در خود نرم افزار تلگرام کانال هایی هستند که برای شما لوگوی مورد نظرتان را طراحی کرده و ارائه می دهند. یا به شما لوگو خام تلگرام برای طراحی و اعمال جزئیات ارائه می دهند.

نرم افزارهای طراحی لوگو کدام هستند؟

برای دیجیتالی کردن اتود دستی لوگو یا طراحی آنها به صورت دیجیتالی نیاز به نرم افزار طراحی لوگو است. با کمک این نرم افزارها می توان به طراحی لوگو کانال تلگرام نیز پرداخت.

این نرم افزارها بسیار گسترده بوده و روی پلتفرم های مختلفی از ویندوز گرفته تا سیستم عامل های موبایل قابل اجرا هستند. در ادامه به سه نرم افزار مطرح و پر استفاده برای طراحی لوگو می پردازیم. این نرم افزارها عبارت هستند از: فتوشاپ، ادوبی ایندیزاین و کورل دراو.

خوب است بخوانید:

معرفی نرم افزار فتوشاپ

قطعا شما هم تا به حال اسم نرم افزار را شنیده اید. این نرم افزار یکی از قوی ترین نرم افزارهای مخصوص کارهای گرافیکی است که از جمله توانایی های آن می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • این نرم افزار به شما این مکان را می دهد که بتوانید روی عکس هایی با کیفیت بالا کار کرده و طراحی و ویرایش انجام دهید.

  • با کمک فتوشاپ می توانید عکس ها را به صورت حرفه ای ادیدت کنید.

  • این نرم افزار قابلیت به اشتراک گذاشتن عکس ها را نیز به کاربر ارائه می دهد.

  • دارای افکت های گوناگون و زیادی است که می توانید آنها را روی تصاویر اعمال کنید.

  • این نرم افزار این قابلیت را به شما می دهد که به شکلی حرفه ای تصاویر و عکس هایی را که ساخته یا ویرایش کرده اید مرور کنید.

  • همچنین با کمک آن قادر هستید رنگ عکس ها، سایز و بسیاری از پارامترهای دیگر را عوض کنید.

  • و غیره …

نکته ی مهمی که راجع به این نرم افزار وجود دارد این است که فتوشاپ نرم افزاری فوق العاده برای طراحی لوگو قلمداد نمی شود اما برای بهبود طراحی لوگو کانال تلگرام و کمک به حرفه ای تر شدن آن به کار می رود. به شکل کلی فتوشاپ را به عنوان نرم افزاری مکمل برای طراحی لوگو در نظر می گیرند.

معرفی نرم افزار کورل دراو

یکی از بهترین نرم افزارهای حال حاضر برای انجام طراح و کارهای گرافیکی نرم افزار است. کار با این نرم افزار نسبتا ساده بوده اما با این حال قابلیت های زیادی را به کاربر ارائه می دهد. مهم ترین مزیت این نرم افزار سرعت زیاد پردازش آن و نیز سرعت خوب آن برای تولید نمونه ی مورد نظر است. از جمله قابلیت های این نرم افزار می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • این نرم افزار از فرمت های مختلفی مانند اتوکد، ورد، پی دی اف، پابلیشر و غیره پشتیبانی می کند.

  • توانایی ثبت کردن طرح به صورت template و خواندن و استفاده ی دوباره از آن

  • بهره گیری از ابزار جدول

  • بهره گیری از لایه بندی در تصاویر و کارهای از ایت دست با کمک قابلیت آبجکت منیجر (Object Manager)

  • قابلیت import کردن فایل های طراحی شده با ادوبی ایلوستریتور

معرفی نرم افزار ادوبی ایندیزاین

این نرم افزار یکی از نرم افزارهای مورد استفاده در صنایع بوده و بیشتر جنبه ی طراحی صنعتی دارد. از جمله کارایی های آن می توان به صفحه آرایی، طراحی کارت ویزیت، طراحی جعبه و غیره اشاره کرد. بیشتر استفاده ی در زمینه ی صنعت چاپ بوده و بیشتر برای جمع آوری متون و کنار هم قرار دادن آنها همراه با سایر عناصر استفاده می شود. قابلیت های این نرم افزار بیشتر در حوزه ی صفحه چینی و حروف چینی است.

پاسخ به پرسش های معمول کاربران در مورد طراحی لوگو

در انتهای این مطلب می خواهیم به چند سوال که به دفعات به وسیله ی کاران مطرح شده پاسخ دهیم. این سوال و جواب ها به شرح زیر هستند:

ادامه مطلب

دیدگاهتان را بنویسید