سئو

نحوه کسب درآمد از یوتیوب YouTube

امروزه ستارگان یوتیوب YouTube افراد مشهور و خودساخته‌ای هستند. افرادی که با ایجاد محتوا با هدف آموزش، سرگرمی و جذابیت در اینترنت مخاطبان زیادی کسب کرده اند. درآمد خیلی از این ستارگان فقط از طریق یوتیوب می باشد. با خواندن این جمله شاید این سوالات برای شما پیش آید که چگونه از یوتیوب کسب درآمد کنیم ؟ راه های کسب درآمد از یوتیوب چیست؟ برای یافتن پاسخ این سوالات در این مقاله همراه ما باشید و با آشنا شوید.

نحوه کسب درآمد از یوتیوب

در این قسمت درباره نحوه کسب درآمد از یوتیوب با استفاده از تولید محتوا توضیح داده می شود. برای درآمدزایی از یوتیوب چهار قانون طلایی وجود دارد و آنها عبارتند از:

  • شما باید در کانال یوتیوب خود 1000 مشترک داشته باشید
  • ویدیوهای شما در طول 12 ماه گذشته باید 4000 ساعت تماشا ایجاد کرده است
  • شما تمام خط مشی ها و دستورالعمل های یوتیوب را رعایت می کنید
  • شما یک حساب گوگل ادسنس تنظیم کرده اید

باید به عنوان پارتنر یوتیوب معرفی گردید

معمولا برای پارتنر یوتیوب شدن و قبل از پذیرش باید هر چهار مورد گفته شده را بدست آورید. شما باید 1000 مشترک در کانال خود داشته باشید. شاید در ابتدا رسیدن به چنین تعدادی زمانبر باشد ولی زمانی که به 1000 مشترک رسیدید درواقع به نقطه عطف رسیدید. پس از آن محتواهای شما باید در طول 12 ماه گذشته به 4000 ساعت تماشا برسد. شما با محتوایی که تولید می کنید به راحتی می توانید به این مدت زمان دست پیدا کنید. اما تنها 12 ماه گذشته است که برای الزامات برنامه شریک YouTube حساب می کند.

درباره Watch Time چند نکته را باید بدانید. اگر هر فیلمی را از کانال خود حذف کنید مدت زمان تماشای آن از Watch Time شما نیز حذف می شود. نکته نهایی اینکه اگر شما در حال حاضر در برنامه پارتنر یوتیوب هستید و کانال شما زیر 4000 ساعت Watch Time دارد، یوتیوب به طور خودکار شما را از برنامه پارتنر خارج نمی کند، اما آنها می توانند این کار را با اختیار خود انجام دهند. همچنین شما میتوانید با استفاده از ویژگی های مختلف یوتیوب پیشرفت خود را بررسی کنید. با بررسی آمار کانال خود می توانید پیشرفت در کسب درآمد خود را بررسی کنید. پس از این بررسی شما می توانید برنامه بهتری برای پیشرفت کار خود بریزید.

برای درآمدزایی از یوتیوب از قوانین آن پیروی کنید

زمانی که برای برنامه یوتیوب پارتنر تقاضا می کنید، باید استانداردهای لازم یوتیوب بررسی شود. تا ببینید کانال شما با خط مشی و دستورالعمل های یوتیوب مطابقت دارد یا خیر. فقط کانال‌هایی که دستورالعمل ها را رعایت کرده باشند در برنامه پذیرفته می شوند. یوتیوب همچنین به طور مداوم کانال های موجود در برنامه را بررسی می کند تا ببیند آیا آنها همچنان سیاست ها و دستورالعمل ها را رعایت می کنند یا خیر. این خط مشی ها و دستورالعمل ها با توجه به رشد یوتیوب، بسیار جامع هستند و می توانند تعادل مناسب بین سازندگان، بینندگان و تبلیغ کنندگان را ایجاد کنند. با و رعایت قوانین آن می توانید به راحتی مشتریان خود را افزایش دهید.

یوتیوب تاکید می کند که اگر در تمام یا بیشتر مطالب کانال شما از محتوای دیگران استفاده شود و شما فقط جزئیات کمی به آن اضافه کنید، کانال شما برای برنامه YouTube Partner واجد شرایط نیست. این سیاست برای اطمینان از این است که سازندگان محتوای اصلی و ناب تولید کنند زیرا یوتیوب از سازندگانی که روی محتوای اصلی کار می کنند محافظت می کند و به آن ها پاداش می دهد.

اما چرا چنین سیاست هایی برای کسب درآمد از یوتیوب ایجاد شده است؟ فرض کنید شما روزها، ساعتها وقت صرف ایجاد یک محتوای عالی کرده اید و در یوتیوب ویروسی می شود. سپس ده سازنده ویدیو تصادفی محتوای شما را سرقت می کنند و آن را بارگذاری می کنند. صدها هزار بازدید برا یآن ها ایجاد می شود و در نهایت سودآوری می کنند. اگر چنین اتفاقی افتاد چه حسی دارید؟ این چیزی است که یوتیوب در تلاش است از آن (محتوای اصلی سازندگان اصلی) محافظت کند.

اتصال حساب گوگل ادسنس به حساب یوتیوب خود

اگر می خواهید از فیلم های خود درآمد کسب کنید، یوتیوب به راهی برای پرداخت به شما نیاز دارد. این کار از طریق حساب گوگل ادسنس انجام میشود. چند مورد که باید در مورد این بدانید، اگر در حال حاضر یک حساب AdSense دارید، می توانید از آن استفاده کنید. می توانید چندین کانال یوتیوب را به یک حساب ادسنس وصل کنید. اگر حساب AdSense ندارید می توانید از خدمات مجموعه افراک استفاده کنید.

برای افتتاح حساب گوگل ادسنس می توانید از خدمات بهره مند شوید و درخواست خود را از طریق لینک زیر ثبت کنید:

افتتاح حساب گوگل ادسنس

درخواست برنامه پارتنر یوتیوب

تا این قسمت یکبار دیگر شرایط لازم را مرور می کنیم:

  • 1000 مشترک در کانال یوتیوب شما
  • در طول 12 ماه گذشته 4000 ساعت زمان تماشای فیلم های شما
  • رعایت کلیه خط مشی ها و دستورالعمل های یوتیوب
  • یک حساب گوگل ادسنس ایجاد کنید

هنگامی که برنامه پارتنر یوتیوب را فعال کنید ممکن است یک ماه طول بکشد تا این سیستم تصمیم بگیرد. به این دلیل است که انسان های واقعی کانال شما را بررسی می کنند بنابراین این یک روند به صورت دستی انجام می شود. بعضی از کانال ها طی چند روز تأیید شده اند، بنابراین می تواند سریعتر از یک ماه هم باشد. اما اگر بیش از یک ماه طول بکشد، کانال شما معمولا در بررسی بیشتر قرار می گیرد. متاسفانه وقتی این اتفاق می افتد زمان انتظار می تواند بسیار طولانی شود. ممکن است سه یا شش یا حتی 12 ماه به طول بیانجامد. در برخی موارد ممکن است یوتیوب کانال را تایید نکند و کار خالق را بی ارزش تشخیص دهد.

اگر از برنامه پارتنر یوتیوب رد شدید چه باید کرد؟

حال در نظر بگیرید شما برای برنامه پارتنر یوتیوب تقاضا کرده اید، اما رد شده اید. چه کاری می توانید انجام بدهید؟ هنگامی که از برنامه پارتنر یوتیوب رد شدید، یوتیوب دلیل کلی را به شما بیان می کند. متأسفانه آن به طور خاص به شما نمی گویند چه ویدیویی یا محتوا باعث ایجاد مشکل شده است. بنابراین ممکن است شما کورکورانه کانال خود را تنظیم کنید. با این حال خبر خوب این است که می توانید در بازه 30 روزه مجددا از برنامه استفاده کنید.

پیشنهاد افراک برای درآمدزایی از یوتیوب

اگر قصد درآمدزایی از یوتیوب را دارید باید ابتدا کانال خود را راه اندازی کنید. پس از اینکه کانال یوتیوب خود را راه اندازی کردید با رعایت دستورالعمل های یوتیوب شروع به تولید محتوای با ارزش کنید. درنهایت باید تعداد مشترکین و زمان تماشای ویدئوهای شما به حد نصاب برسد. اما بعد از همه این کارها برای دریافت درآمد خود باید یوتیوب خود را به یک حساب ادسنس متصل کنید. مجموعه افراک میتواند به شما در ساخت حساب گوگل ادسنس و نقد کردن درآمد یوتیوب شما کمک کند.

ادامه مطلب

دیدگاهتان را بنویسید