سئو

تطبیق تولید محتوای عالی و کلمات کلیدی

آیا در تولید محتوای عالی که بتواند در فضای مجازی خوب دیده شود مشکل دارید؟ در اکثر موارد شاید مشکل از کلمات کلیدی باشد نه خود محتوا. در حقیقت سه علامت هشدار دهنده وجود دارد که با آن می توانید مشخص کنید کلمات کلیدی بهینه شده اند یا اشتباه. انتخاب شده اند.

همیشه وقتی به یک سئوی موفق فکر می کنیم در حقیقت داریم به کلمات کلیدی در فکر می کنیم. کلمات کلیدی راهنمای همه چیز هستند از استراتژی های صفحه وب گرفته تا ایجاد وبلاگ و حتی در ایجاد لینک هم می توانند نقش داشته باشند.

کلمات کلیدی در تولید محتوا

کلمات کلیدی در تولید محتوا پایه و اساس سئوی موفق، درست و خوب هستند. با این حال همین کلمه کلیدی در تولید محتوا می توانند گول زننده نیز باشند. به نظر می رسد سرچ کلمات کلیدی کار آسانی باشد، ولی وقت گذاشتن برای درک هر کلمه و عبارت به این نیاز دارد که برای نتایج جستجو در صفحه اول گوگل و مخاطبی که دنبال آن کلمه می گردد کمی زحمت بکشید و دانش و وقت خود را صرف کنید. به علاوه، کلمات کلیدی همیشه به آن معنایی که در ذهن دارید نیستند. مشکل اینجا است که ما همیشه سریع این مساله را نمی فهمیم.

بازاریابی آنلاین و تولید محتوای عالی

در حقیقت، باید به طور مداوم کلمات کلیدی خود را برای مشتریان باز ارزیابی و اصلاح کنیم. دلیل این مساله چیست؟

در زمان شروع کار، شما اطلاعات چندانی در مورد چشم انداز یک محصول ندارید. بنابراین اهداف خود را بر اساس سرچ واژه و عبارت، بازخورد هایی که مشتریان داده اند، محصولات دیگر رقبا و دیتای کلید واژه انتخاب می کنید. به همین صورت بعد از مدتی که این کار را انجام می دهید به درک بهتری از فضای حول آن محصول، نتایج جستجو، مخاطبان و اصلا خود کلمات کلیدی پیدا می کنید. همین امر برای تولید و اطمینان در مورد استفاده از اصطلاحات مناسبو مخاطب مناسب صدق می کند.

ما برای بار اول این مساله را نمی فهمیم و صادقانه بگویم به عنوان یک بازاریاب یکی از ناامید کننده ترین کارها تولید محتوای عالی و دقیق است، البته وقتی که محتوا آنطور که باید و شاید خوب کار نکند.

اشتباه من چیست؟

خوب، اینگونه که مشخص است به نظر می رسد پاسخ این سوال در کلمات کلیدی که استفاده می کنید نهفته باشد. ممکن است در تولید محتوا از کلمات کلیدی اشتباه استفاده کرده باشید.

خبر خوب این که علائم هشداردهنده ای وجود دارند که به شما کمک می کند تا تشخیص دهید آیا از کلمات کلیدی در تولید محتوا درست استفاده کرده اید یا خیر. بیایید دقیقتر به این مساله بپردازیم.

بازاریابی آنلاین و تولید محتوا

1. بانس ریت و زمان کم حضور در صفحه

(بانس ریت درصد کاربران یک وب سایت است که پس از حضور در آن سایت از صفحه خارج می شوند. هرچه سایتی بانس ریت کمتری داشته باشد یعنی اینکه برای مخاطب جذاب تر است.)

صادقانه بگویم من خیلی طرفدار بانس ریت نیستم. در اصل شاید وقتی به صورت گذرا و بدون هیچ زمینه ای بانس ریت را بررسی می کنید ممکن است این امر گمراه کننده باشد. به هر حال برای بالا آوردن یک وب سایت فرمول های بسیاری وجود دارد.

مثلا ممکن است یک وب سایت بانس ریت بالایی داشته باشد اما این به آن معنی نیست که این وب سایت بد است. با این حال اگر در حال تولید محتوای عالی برای اطلاع رسانی در مورد یک محصول و هدایت مشتریان برای خرید هستید مطمئنا نمی خواهید کاربر سریع از صفحه وب سایت خارج شود.

برای مثال شخص A را در نظر بگیرید:

شخص A برای حمل و نقل و تدارکات مخصوصا کسانی که مقادیر زیادی کالا حمل می کنند راه حل ارائه می دهد. بسیاری از مشتریان فعلی A قطعات خودرو ارسال می کنند. بنابراین شخص A صفحه ای را ایجاد می کند که کلمات کلیدی مانند ‘حمل قطعات خودرو’ و ‘قطعات خودرو را ارسال می کند’ را هدف قرار داده است.

منطقی است، درست است؟

متاسفانه نه.

با بانس ریت بالا و مدت زمان پایین، کاربران در صفحه وب سایت نمی مانند. با جستجوی بیشتر، متوجه می شویم درست است که بسیار از مشتریان در واقع به دنبال آن کلمات کلیدی بودند، اما آن مشتریان افراد هدف برای این کلمات کلیدی در تولید محتوا نبودند. افرادی که به دنبال ارسال قطعات خودرو بودند مانند من و شما هستند. آن ها در حقیقت مصرف کنندگان ساده با محموله های یکبار مصرف بودند و البته سوالات ساده ای در مورد نحوه انجام این کار داشتند.

تنظیم محتوا برای مشتریان

آنچه باید برای جذب مخاطب تجاری انجام می دادیم در اینجا تمرکز بر مساله ی کمیت بود. آن وب سایت مناسب کسانی بود که می خواستند کار عمره انجام دهند نه کسانی که داشتند به این مساله به صورت خرد نگاه می کردند.

با تنظیم محتوا برای مشتریانی که می شناسیم، به ویژه سرفصل ها و ها برای نشان دادن کلمات کلیدی به روز شده به آنها، می توانیم جامعه هدف خود را به افراد مناسب آن محتوا تغییر دهیم و به در ادامه تعداد بانس ریت را کاهش داده، زمان حضور در سایت را افزایش داده، و مهمتر از همه محصول را بیشتر جلوی چشم مخاطب قرار دهیم.

نرخ بازگشت به صفحه

درست است که نرخ بازگشت به صفحه ی وب و زمان حضور در سایت معیارهای کاملی نیستند اما در عملکرد کلی می توانند کمک کنند تا بدانید مشکل بازدید و بازخورد کم از کجاست. (CTA یا دعوت به عمل به جملاتی گفته می شود که در یک وب سایت برای اثر گذاری روی مشتری نوشته می شود و نرخ فروش را بالا می برد، CTA در بازاریابی بسیار پر کاربرد است)

2. مختصری در مورد بازدید کم

بر کسی پوشیده نیست که من تا حد زیادی روی محتوا وسواس دارم. من در مورد تولید محتوای عالی حرف می زنم، در مورد محتوا می نویسم، در مورد محتوا توییت می کنم و را روی بازوهایم خالکوبی می کنم (خوب، این آخری کمی اغراق آمیز بود).

بازاریابی محتوا یکی از شغل های مورد علاقه من در دنیای بازاریابی است. چرا؟ چون وقتی به درستی انجام شود نتایج خارق العاده ای را مخصوصا از نقطه نظر سئو به دنبال خواهد داشت.

به این قسمت مخصوصا از نقطه نظر سئو توجه داشته باشید

محتوای شما باید هدفمند باشد و اگر هدف شما دیده شدن محتوای تان در نتایج جستجو در صفحه اول گوگل باشد، نحوه تولید محتوای عالی و انتخاب کلمات کلیدی در تولید محتوا باید مطابق با نتایج جستجو باشد. به عنوان مثال، اگر بخواهیم اصطلاح اتوماسیون بازاریابی به خوبی دیده شود، باید محتوایی را تولید کرده باشم که جزئیات اتوماسیون بازاریابی را توضیح دهد.

چرا؟

چون نتایج جستجوی گوگل با محتوای ‘ فلان چیز چیست’، یک کادر پاسخ، و همچنین یک کادر پرسش پر شده است.

کادر جستجوی گوگل

اگر هدف تان این است که بتوانید صفحه محصول خود را در این بخش از نتایج گوگل بیاورید، به احتمال زیاد موفقیت چندانی نخواهید داشت. علاوه بر این، اگر به کسی فکر کنید که دارد عبارت اتوماسیون بازاریابی را جستجو میکند، منطقی است که او بیشتر از نتیجه دنبال اطلاعات است.

نرم افزار اتوماسیون بازاریابی

در این قسمت کسی که در حال جستجوی نرم افزار اتوماسیون بازاریابی می باشد می تواند صفحه محصول شما را ببیند و وارد آن شود. تولید محتوای عالی باید با هدف نتایج جستجو در صفحه اول گوگل مطابقت داشته باشد. اگر به این شکل نیست در مورد کلمات کلیدی مورد نظر و شاید خود محتوا باید تجدید نظر داشته باشید. باید هشدار دهم که ممکن است شما تولید محتوای عالی و بی نقصی داشته باشید اما به سرعت نتایج را مشاهده نکنید.

کنسول جستجوی گوگل

کنسول جستجوی گوگل می تواند در جستجوهای طولانی تر باعث پیشرفت در نشان دادن نتایج شود. همچنین افزودن لینک های متقابل از وب سایت های دیگر می تواند بازدید از محتوای شما را بیشتر کند.هنوز حرکتی نمی بینید؟ شاید لازم باشد تا تولید محتوای بیشتری داشته باشید. همیشه در خاطر داشته باشید که راه های زیادی برای بهبود محتوا وجود دارد.

3. تاثیر بیشتر و نرخ کلیک پایین تر

آفرین! انجامش دادید!

کلمه کلیدی در تولید محتوا باعث شده تا محتوای مورد نظر شما به رتبه بندی خاصی برسد. کنسول جستجوی گوگل اما نرخ تاثیر بر مخاطب و ترافیک صفحه را مثل قبل نشان می دهد.

یعنی چه مثل قبل است؟

متأسفانه این مساله می تواند نشانه ای باشد از این که کلمات کلیدی در تولید محتوا را به اشتباه بهینه سازی کرده اید. در دنیای نیمی از کار نوشتن و کپی کردن محتوا است یعنی چیزی که اشخاص را مجبور کند روی تبلیغ شما کلیک کنند.

خوشبختانه کسانی که تبلیغات پولی را در فضای وب اجرا می کنند می توانند بلافاصله داده ها را ببینند و تنظیمات را انجام دهند. (PPC نوعی از تبلیغات است که تبلیغ کننده با هر کلیک کاربر روی لینک به ناشر تبلیغ پول پرداخت می کند) کسانی که در زمینه فعالیت می کنند چندان خوش شانس نیستند. تا محتوا به اطلاعات کافی برای تصمیم گیری شما برسد ممکن است ماه ها گذشته باشد.

همیشه ارزیابی کنید

ما همیشه از طریق کنسول جستجوی گوگل به دنبال کلمات کلیدی با جایگاه بالا، تاثیر زیاد و نرخ کلیک پایین هستیم. این مثال را ببینید:

کلمات کلیدی و نرخ تاثیر و کلیک

وقتی این دسته از کلمات کلیدی را در اختیار داشته باشیم، می توانیم به رتبه بندی صفحات و حتی نتایج جستجو در صفحه اول گوگل نیز نگاهی بیندازیم.

  • آیا محتوای ما مطابق با نتایج جستجو در صفحه اول گوگل است؟

  • آیا با هدف سایر نتایج نیز مطابقت دارد؟

گاهی شاید نیاز باشد برنامه HTML خود را به روز کنید تا افراد تشویق شوند و روی لینک کلیک کنند. گاهی هم در موارد دیگر، ممکن است بفهمید که محتوای شما عملکرد خوبی از خود نشان داده اما هیچ کمکی به کسب و کار شما نکرده است. شاید لازم باشد تمرکز خود را از روی موضوعی به موضوع دیگر تغییر دهید.

کلمات کلیدی و محتوای خود را مطابقت دهید

مهمترین اصل در استراتژی سئوی موفق این است که کلمات کلیدی و محتوای شما به درستی تراز شده و مطابقت موضوعی داشته باشند. اگر قصد ندارید افراد مناسب برای محتوا را جامعه ی هدف خود قرار دهید، صرف وقت برای تولید محتوای عالی یا بهینه سازی سایت هیچ فایده ای ندارد.

تولید محتوای عالی و نتایج آن

به یاد داشته باشید همه این مسائل برای این است تا هدف کلمه کلیدی در تولید محتوا را درک کنید. اگر مدتی است در سایتی تولید محتوا انجام می دهید، برگردید و کلمات کلیدی را دوباره ارزیابی کنید، صفحات فرود خود را بررسی کنید و در صورت نیاز صفحات را به روز کنید. (صفحه فرود، صفحه ای در وب سایت است که در ازای اطلاعات تماس بازدیدکنندگان از وب سایت به آنها پیشنهاد ویژه ای می دهید)

هیچ حسی بهتر از این نیست که تولید محتوای عالی و نتایج آن در صفحه اول گوگل، کسب و کاری را به سمت فروش هدایت کند. اگرچه ممکن است این مساله زمان بر باشد، اما تراز و تطابق کلید در این مرحله اولین قدم خواهد بود.

ادامه مطلب

دیدگاهتان را بنویسید