سئو

چگونگی برنامه ریزی برای بازاریابی از طریق محتوا

بازاریابی از طریق محتوا چگونه صورت میگیرد ؟

بازاریابی از طریق محتوا علاوه بر اهمیت داشتن در جلب اعتماد مشتری و رهبری کردن مشتری و مخاطبان خود ؛ در افزایش رشد سرمایه تجاری و رونق و پیشرفت کسب و کار ها اهمیت بسزایی دارد. بازاریابی از طریق تولید محتوا برند و نام تجاری مورد نظر شرکت ها را به محبوبیت و معروفیت خواهد رساند. تقریبا همه افراد و بیزینس مَن و وُمَن ها می‌دانند که به محبوبیت رسیدن یک برند در دنیای بازاریابی از طریق محتوا یعنی شهرت جهانی پیدا کردن در میان سیل عظیمی از افراد است.

صورت گرفتن هرگونه اقداماتی به منظور فروش، ترویج و معرفی کالا یا برند و ارائه خدمات که در قالب و قلمرو بازاریابی باشد؛ بازاریابی از طریق محتوا نامیده می‌شود.

استراتژی لازم برای بازاریابی از طریق محتوا

استراتژی بازاریابی محتوا در ابتدای شروع تجارت بازاریابی از طریق محتوا وجود نداشت؛ در واقع بازاریابان مطابق با یک سری از قوانین و اطلاعات منتقل شده از نسل های پیشین بازاریابی، عمل می‌کردند. امروز و در این عصر جدید از حیات بشر؛ بازاریابی از طریق محتوا و حتی انواع بازاریابی محتوا گسترش یافته است؛ چرا که آگاهی و دانش مردم، نیازهای مردم و مخاطبان، کشف روش های و راهبردهای جدید و منابع برای تولید محتوا به طور چشمگیری افزایش یافته است. هنگامی که این موارد رشد پیدا کردند؛ بازاریابان هم دست به خلق استراتژی بازاریابی محتوا زدند؛ اگر این اقدام صورت نمی‌گرفت در واقع کسب و کار و تجارت آنها مانند تجارت ها و بازاریابی از طریق محتوا سال های خیلی دور می‌شد و این به معنای زمین خوردن آنها و شغلشان بود.

استراتژی برای بازاریابی از طریق محتوا، تعهد هموار کردن راه تجاری شما را به گردن دارد. اگر بخواهیم طبق مقالات بازاریابی محتوایی، استراتژی بازاریابی محتوا را تعریف کنیم؛ باید گفته شود که استراتژی به معنای انتخاب طرح و روشی منحصر به خود در بازاریابی برای پیش بردن برنامه ها، به هدف رساندن مخاطبان هدف، برآورده کردن نیازهای مشتریان و رسیدن به سود برای تجارت خود و مشتری است.

برنامه ریزی برای بازاریابی از طریق محتوا چگونه باید باشد؟

برنامه ریزی صحیح برای بازاریابی از طریق محتوا؛ اولین قدم موفقیت برای بازاریابی از طریق محتوا است. یک برنامه ریزی خوب در تمام پروسه و فرایند بازاریابی محتوا و حتی ایجاد استراتژی های بازاریابی از طریق محتوا شما را به موفقیت نزدیک می‌کند. به بیان ساده برنامه ریزی در بازاریابی از طریق محتوا یعنی در ابتدای کار خود بدانید؛ که قرار است با چه افرادی سروکار داشته باشید؟ چه کارهایی می‌خواهید انجام دهید؟ در چه جایی و در چه قالبی می‌خواهید محتوا تولید کنید؟ و اینکه انجام چه کارهایی شما را در میان رقبا به اوج می‌رساند؟ برنامه ریزی ابتدایی در کار؛ مانند یک نقشه راه برای شما است، که شما را از سردرگمی طی مسیر باز می‌دارد.

خوب است بخوانید:

برنامه ریزی برای بازاریابی از طریق تولید محتوا باید ویژگی های زیر را داشته باشد:

  • یک برنامه‌ی خوب خاص و خوب باید هدفمند باشد، این هدفمند بودن شامل محتوا و مخاطب می‌شود.

*مخاطب هدف را بشناسید: شما برای اینکه برای یک بازاریابی موفق برنامه ریزی کنید؛ نیاز دارید در ابتدا بدانید که اصلا قرار است مخاطب محتواهای من چه کسی و با چه سلیقه و نیازی باشد؟ دانستن این موضوع و شناخت مخاطب هدف، سبب می‌شود تا تمرکز بیشتری بر روی کار خود و تولد محتواهای خود داشته باشید.

*پس از مخاطب نوبت به محتوا می‌رسد: در مرحله پس از شناخت مخاطب و نیاز و اهداف او شما باید تمام تلاش خود را بکنید تا محتوایی که به نیاز و خواسته مشتری شما نزدیک تر است را در بازاریابی از طریق محتوا تولید کنید.

  • دیگر ویژگی برنامه خوب و صحیح بازاریابی از طریق محتوا این است؛ که باید قابل بررسی و مقیاس باشد. محتوایی که برای مخاطب تولید شده است، نیاز دارد تا در عین قابل فهم بودن نسبت به محتواهای تولید شده ممتاز تر باشد.

  • محتوا در بازاریابی از طریق محتوا طی یک زمان و دوره مشخصی کارآمد و مفید است و ممکن است با گذشت زمان نیاز به آن محتوا؛ آن محتوا نیز خاصیت خود را برای مخاطب و مشتری از دست بدهد. پس طبق این اصل برای محتواهایی که تولید می‌کنید زمانبندی انتخاب کنید. بهتر است محتوایی که تولید می‌کنید مناسب با شرایط زمانی همان دوره باشد.

  • ارتباط محتوا با خواسته مخاطب و مشتری یک اصل بسیار مهم و حائز اهمیت است. پس محتوای تولید شده باید مرتبط با خواسته مخاطب هدف باشد.

در برنامه ریزی برای بازاریابی از طریق محتوا قالب فیزیکی محتوا باید ویژگی‌های زیر را دارا باشد:

  1. برای محتوای خود باید یک تیتر و عنوان مناسب طبق مقررات بازاریابی محتوا و سئو انتخاب کنید.

  2. مخاطب و جامعه هدف خود را برای تولید محتوا بشناسید و متناسب با نیاز و اهداف آنها اقدام به تولید محتوا کنید. چرخه‌ی زمانی که قرار است محتوای تولید شده شما در میان مخاطبان باشد را مشخص کنید و متناسب با آن محتوا ها را تولید کنید.

  3. در بازاریابی از طریق محتوا باید برای محتوای خود یک فرمت مناسب (کتاب، فیلم بلند یا کوتاه، موسیقی و پادکست و…) برگزینید؛ فرمتی که محتوای شما را ارزشمند تر کند و جذابیت بیشتری برای او داشته باشد.

  4. بازاریابی از طریق محتوا به یک موضوع کلی نیاز دارد. موضوع کلی در واقع همان نیاز و خواسته مخاطب یا مشتری شما است.

  5. سعی کنید؛ برنامه ریزی های خود را بر اساس یک زمان مشخص مثلا هر هفته یا هر ماه بررسی کنید و نقاط قوت و ضعف، میزان سوددهی و عوامل موفقیت و شکست خود را یادداشت کنید؛ تا روند توسعه کسب و کارتان سریعتر پیش رود.

ادامه مطلب در سایت منبع

دیدگاهتان را بنویسید