سئو

در گوگل مپ و لایف 360 چگونه لوکیشن موبایل شخص دیگه رو پیدا کنیم؟

آیا ردیابی تلفن همراه ممکن است؟

گاهی لازم است که بفهمیم چگونه لوکیشن موبایل شخص دیگه رو پیدا کنیم؟ و راه مناسب را با توجه به شرایط خود برگزینیم. اطلاع ما از مکان فردی که مخاطب ماست اغلب جنبه تفریحی و غیر ضروری دارد اما همیشه اینطور نیست. کافیست که تعهد یک بیمار آلزایمری یا یک کودک مدرسه رو را داشته و نگران گم شدن او باشیم. یا راهی مسافرت خارج از کشور یا شهر جدید شده باشیم و به مسیرها آشنایی نداشته باشیم. اطلاع از موقعیت مکانی افراد مهم زندگی ما در این شرایط بسیار مهم است و خیال ما را راحت می کند. با استفاده از امکاناتی که در چند سال اخیر به دنیای ما وارد شده اند به سادگی می توانیم از مکان آنها اطلاع پیدا کنیم.

پیشنهاد میکنیم مقاله

را مطالعه نمایید

برای اینکه بدانیم چگونه لوکیشن موبایل شخص دیگه رو پیدا کنیم؟ ابتدا باید با مفهوم جی پی اس آشنا شویم. GPS (جی پی اس) ابتدای کلمات Global Positioning System و به معنای سیستم موقعیت یابی جهانی است. GPS با استفاده از ارتباطات ماهواره ای، مکان دقیق شخص را ردیابی می کند. تقریبا تمامی تلفن های همراه، تبلت ها و گجت های موجود در بازار از GPS پشتیبانی می کنند. گزینه ی GPS روی نوار اعلانات تمامی تلفن های همراه هوشمند مشاهده می شود و می توانید آن را فعال کنید.

میخواهیم بدانیم چگونه لوکیشن موبایل شخص دیگه رو پیدا کنیم؟ و برای این کار نیاز به همکاری آنها داریم. ممکن است روش های غیر مجاز دیگری برای ردیابی افراد بدون اطلاع آنها وجود داشته باشد. اما در حالت استاندارد برای پیدا کردن مکان شخص دیگر، آنها باید لوکیشن خود را با ما به اشتراک گذاشته باشند. دو راه برای به اشتراک گذاشتن لوکیشن از طریق GPS تلفن همراه وجود دارد که در ادامه به معرفی آنها خواهیم پرداخت.

در گوگل مپ چگونه لوکیشن موبایل شخص دیگه رو پیدا کنیم؟

وقت آن است که یاد بگیریم در گوگل مپ چگونه لوکیشن موبایل شخص دیگه رو پیدا کنیم؟ به ترتیب زیر عمل می کنیم. ابتدا اینترنت موبایل شخص دیگر را روشن کرده سپس اکانت گوگل گوشی را با وارد کردن ایمیل خود فعال می کنیم. گزارش موقعیت GPS را فعال کرده و دسترسی به تاریخ مکان ها روی دستگاه را از طریق مسیر زیر مجاز می کنیم. 1- تنظیمات، 2- گوگل، 3- مدیریت حساب گوگل،4 – داده ها و حریم خصوصی، 5- مدیریت داده ها و حریم خصوصی، 6- سابقه مکان، 7- روشن کردن.

نقشه گوگل () امکاناتی دارد که با آن جواب سوال چگونه لوکیشن موبایل شخص دیگه رو پیدا کنیم؟ را خواهیم دانست. کافیست گوشی شخص مورد نظر را برداشته و GPS آن را روشن کنیم. .گوگل مپ را باز کرده و مکان فعلی خود را مشخص می کنیم. گزینه Share location را برای به اشتراک گذاشتن مکان انتخاب می کنیم. به برنامه، اجازه ی دسترسی به مخاطبین را می دهیم تا منوی مخاطبین در پایین برنامه باز شود. شماره همراه خود را که قبلا در مخاطبین گوشی ذخیره کرده ایم، انتخاب می کنیم و گزینه ارسال یا Send را می زنیم.

مدت زمان اشتراک موقعیت را که بین 15 دقیقه تا 3 روز است انتخاب می کنیم. در صورتی که بخواهیم زمان را افزایش دهیم گزینه Until your turn this off را بر می گزینیم. لینک گوگل مپ ساخته می شود که میتوانیم آن را با پیامک یا شبکه های اجتماعی برای موبایل خود ارسال کنیم. حالا سراغ گوشی خود رفته، گوگل مپ را فعال می کنیم. لینک دریافت شده را در گوگل مپ وارد کرده و جستجوی لوکیشن را می زنیم. در صورتی که GPS و اینترنت گوشی شخص مورد نظر فعال باشد او را خواهیم دید.

با Life360 Family Locator چگونه لوکیشن موبایل شخص دیگه رو پیدا کنیم؟

چگونه لوکیشن موبایل شخص دیگه رو پیدا کنیم؟ کافیست این برنامه را دانلود کرده و روی گوشی نصب کنیم. یک پروفایل با پسورد و نام خود می سازیم. از تمامی افرادی که میخواهیم ردیابی کنیم می خواهیم برنامه را نصب کرده و اکانت خود را بسازند. یک حلقه (Circle) می سازیم و مخاطبان (خانواده) مورد نظر خود را به حلقه دعوت میکنیم. می توانیم مدرسه، محل کار، خانه و مغازه های مورد نظر را از طریق تنظیمات ساده و کاربردی به برنامه اضافه کنیم. در این برنامه می توان چندین حلقه متفاوت تشکیل داد. در صورت نیاز می توان به حلقه مورد نظر هشدار کمک فرستاد و درخواست کمک کرد. امکان چت و گفتگو در حلقه و بین اعضای حلقه نیز وجود دارد.

اگر ضروری است که بدانیم چگونه لوکیشن موبایل شخص دیگه رو پیدا کنیم؟ باید این برنامه را امتحان کنیم. این برنامه به اعضای خانواده امکان می دهد تا یکدیگر را به صورت زنده و لحظه ای ردیابی کنند. یک ویژگی مهم این برنامه اعلام رسیدن به مقصد است. برای مثال هنگامی که اعضای خانواده از محل کار یا مدرسه به خانه میرسند برنامه Life360 به تمامی اعضای خانواده خبر می دهد. از طریق تنظیمات برنامه می توانیم چندین مقصد تعریف کنیم و خیالمان از بابت رسیدن اعضای خانواده به مقصد، راحت می شود. برای استفاده از این اپلیکیشن باید گوشی به اینترنت وصل بوده و سیستم مکان یاب (GPS) آن فعال باشد.

محبوب ترین ویژگی این برنامه تشخیص خودکار و اعلان خرابی و تصادف خودرو است که به صورت رایگان در دسترس همه کاربران قرار دارد. این ویژگی به این صورت کار می کند که اگر یکی از کاربران برنامه در تصادف اتومبیل (به عنوان راننده یا مسافر) درگیر شده باشد، Life360 کل حلقه و مخاطبین اضطراری کاربر را مطلع می کند تا بتوانند سریعتر به کاربر کمک کنند. همچنین در بخش دیگری از برنامه قابلیت ارتقا به Driver Protect وجود دارد. با فعال بودن این گزینه می توان به خدمات اضطراری (مانند اورژانس، پلیس و آتش نشانی) پیام ارسال کرد تا به مکان کاربر اعزام شوند. این برنامه کل حلقه کاربران را پوشش می دهد، بنابراین ایمنی کل خانواده را تامین می کند.

محتوای کامل در سایت منبع

دیدگاهتان را بنویسید