سئو

تولید محتوا و افزایش کاربران وفادار

یک سایت اینترنتی زمانی موفق می شود که بازید کننده داشته باشد و بتواند بازید کنندگان خود را به مشتری تبدیل کند. در بازاریابی و فروش سنتی مغازه ای فروش بیشتری خواهد داشت که در مکان پر جعمیت تری یا به اصطلاح در محل عبور و مرور مردم قرار داشته باشد. اما این به تنهایی سبب موفقیت نمی شود، مغازه دار باید اجناسی را در ویترین مغاره ی خود قرار دهد که رهگذران را به وجد آورده و با زبان بی زبانی آن ها را به سوی خود فرا بخوانند.

در کسب و کارهای آنلاین بازدیدکنندگان اینترنتی جایگزین رهگذارن شده اند اما در ماهیت موضوع تغییری به وجود نیامده است. همچنان وظیفه شما به عنوان یک فروشنده یا ارائه دهنده ی خدمات این است که مخاطب را به سوی خود جذب کنید. حال می توانید این کار را با یک کالای با کیفیت یا خدماتی خلاقانه انجام دهید. اما در هر صورت تولید محتوای خوب عضو جدا نشدنی و مهم ترین عامل برای دیده شدن کسب و کار شماست.

اهمیت تولید محتوا

در فروش سنتی نیز وجود دارد و تنها تفاوت آن با فروش آنلاین در نحوه ی ارائه ی آن است. تصور کنید شما به عنوان خریدار وارد یک مغازه می شوید که از قضا اجناس خوبی هم دارد اما فروشنده بدون هیچ گونه اقدامی ساکت و آرام تنها به نظاره ی شما ایستاده است، چه اتفاقی می افتد؟ نیمی از اوقات خریداران در صورت مشاهده ی چنین رفتاری دلسرد و پشیمان می شوند و مغازه را ترک می کنند.

در کسب و کارهای آنلاین نیز بازدیدکنندگان برای بار اول صرفا به عنوان یک بازدیدکننده وارد سایت شما می شوند. احتمال اینکه کاربری در اولین بازدید خود قصد خرید داشته باشد بسیار کم است، آن ها نیاز دارند به شما اعتماد کنند. جلب اعتماد کاربران به عهده ی شماست و این کار را تنها با ارائه ی اطلاعات در قالب تولید محتوا می توانید انجام دهید.

حتی اگر مقاله های غیر مرتبط با نوع خدمات یا کالای خود در وب سایتتان منتشر کنید، در صورتی که آن محتوا برای کاربر جذاب باشد باعث می شود برای همیشه از سایت شما خداحافظی نکند. زیرا اکنون دلیلی برای بازدید مجدد دارد، او می داند در وب سایت شما مطالب مفیدی وجود دارد که بسیاری از سوال هایش را پاسخ می گویند. این دید و بازدید ها به آشنایی بیشتر و در نهایت اعتماد منجر می شود و به احتمال زیاد بازدید کنند به یک مشتری وفادار تبدیل می شود.

گوگل به وب سایت های که محتوای با کیفیت تولید می کنند یعنی تمام نکات سئو در آن ها رعایت شده باشد (کپی برداری از سایت های دیگر نباشد، عنوان داشته باشد و…) اهمیت زیادی می دهد. و با نمایش وب سایت به کاربران بیشتر در آن ها انگیزه ای برای ادامه ی این روند ایجاد می کند. اگر شما هم کمر همت را بسته اید تا کسب و کاری موفق در دنیای گسترده ی اینترنت راه اندازی کنید اهمیت تولید محتوا را هیچ گاه فراموش نکنید.

ویژگی های یک محتوای خوب

تولید محتوا صرفا به دست گرفتن قلم و خط خطی کردن آن نیست. هر کاری شیوه و اصول خود را دارد و اگر می خواهید در آن موفق شوید لازم است در گام نخست اطلاعات و دانش کافی درباره ی آن موضوع کسب کنید. شما باید خود را جای مخاطبی بگذارید که قرار است مطالب شما را مطالعه کند. اگر شما یک کاربر بودید چه اطلاعاتی در رابطه با آن وب سایت نیاز داشتید؟ دوست داشتید نویسنده چگونه با شما سخن بگوید؟ چه سوالاتی از صاحب آن کسب و کار داشتید؟… این ها سوالاتی است که باید از خود بپرسید و محتوای خود را مطابق با پاسخ آن ها نگارش کنید.

رعایت حد تعادل در نحوه نگارش محتوا یکی از نکاتی است که باید به آن توجه کنید. یعنی شما نه باید خیلی عامیانه با کاربر سخن بگویید نه خیلی خشک و رسمی. البته این مورد کاملا بستگی به نوع فعالیت شما دارد. برای مثال یک اینفلوئنسر که صرفا روزمرگی های خود را در اینستاگرام به اشتراک می گذارد بهتر است با زبانی ساده و عامیانه این کار را بکند اما یک نویسنده که می خواهد کاربران را با قلم خود آشنا کند با نوشتن متن های ادبی موفق تر می شود.

البته در این کار ضرورتی وجود ندارد اما چیزی که بسیار حائز اهمیت است کپی نکردن مطالب دیگران است، شما باید از خلاقیت و دانش خود استفاده کنید نه دیگران! اگر توانایی تولید محتوا ندارید می توانید این کار را به کارشناسان این حوزه بسپارید اما هرگز روی این موضوع ریسک نکنید زیرا اگر مخاطبان خود را از دست بدهید به مرور به پایین قله ی موفقیت سقوط می کنید.

برخی از ویژگی هایی که باعث افزایش میزان وفاداری کاربران به سایت میشود

  1. ارائه اطلاعات مفید و جامعی که کاربران به آن نیاز دارند.

  2. باید در بازه های زمانی کوتاه مدت مطالب خود را بروزرسانی کنید. در غیر این صورت وب سایت شما به مکانی سرد و بی روح تبدیل می شود که با گذاشتن تاثیر منفی روی کاربران به زودی آن ها را روانه ی سایت های دیگر می کند. اگر شما چند بار در هفته از یک وب سایت بازدید کنید و هربار با مقاله هایی تکراری رو به رو شوید دیگر رغبتی برای بازدید از آن وب سایت ندارید و به دنبال جایگزین بهتری برای آن می گردید.

  3. محتوای که تولید میکنید باید به گونه ای باشد تا کاربران به راحتی به جواب سوال های که در ذهنشان هست، برسند. واقعیت این است که کاربران زمان زیادی برای فکر کردن بر روی سایت شما ندارند و می خواهند در زمان کمی به اطلاعات مورد نظر خود دسترسی پیدا کنند. اگر محتوای تولید شده توسط شما نیاز کاربران را برآورده نکند آن ها دیگر دلیلی برای خواندن آن مطالب ندارند و وب سایتتان را ترک می کنند.

کلام آخر

تولید محتوا را می توان شاه کلید درهای موفقیت در تجارت آنلاین دانست. هیچکدام از فروشگاه های آنلاین و معروف دنیا مانند از روز اول موفق نبوده اند، آن ها نیز با تلاش و کوشش و به کار گرفتن تکنیک های موفقیت از جمله تولید محتوا به جایگاه کنونی خود دست یافته اند. اگر شما در زمینه شغلی خود شکست خورده اید به این معنی نیست که باید ناامید شوید.

ما به شما می گوییم تلاش مستمر را جایگزین نا امیدی کنید و دوباره آغاز کنید. اگر پیش تر راه های رسیدن به موفقیت در کسب و کار آنلاین را نمی دانستید حال با کسب دانش کافی کسب و کارتان را گارانتی کنید. تولید محتوا یکی از راهکارهای موفقیت در این نوع کسب و کارها می باشد که ما در دیگر نیز به کرات درباره آن سخن گفته ایم. باشد که این مقالات برایتان مفید باشد تا ما نیز سهم کوچکی در موفقیت شما داشته باشیم.

ادامه مطلب

دیدگاهتان را بنویسید