سئو

محتوای اینترنتی چیست؟

تولید محتوای اینترنتی چیست؟ محتوای اینترنتی دارای مفهوم عمیق و بسیار گسترده است. به هر نوع محتوایی که از طریق اینترنت قابل مشاهده و دریافت و ارسال باشد محتوای اینترنتی می‌گویند.

نمونه ای از اینترنتی، تولید محتوای آموزشی است که امروزه به یک موضوع مهم تبدیل شده است و شامل مجموعه ای از عکس ها، متن‌ها، فایل‌های تصویری و صوتی و … می‌باشد. این محتوا با کمک برنامه های مختلفی ساخته و تولید می شوند و به صورت یک مبحث آموزشی در اینترنت در اختیار کاربران قرار می‌گیرند.

این روزها، شما نمی‌توانید بدون کلیک بر روی آدرس یک وب و یا کلیک روی یک محتوا، محو محتوا نشوید. یک کلیک کافی است شما را تا چند ساعت محو یک محتوای اینترنتی کند.

محتوای اینترنتی

محتوای اینترنتی به عنوان یک جزء از رسانه‌ی دیجیتال شناخته می‌شود. محتوا به شکل‌های بسیاری از فایل های متنی و صوتی و ویدئویی ، انیمیشن و تصاویر در سایت ها و سایر شبکه های اجتماعی به اشتراک گذاشته می‌شوند.

در نظر بگیرید در سبک های سنتی شما برای فروش محصول خود به ازای هر مشتری که وارد مغازه شما می شد باید در رابطه با محصول خود توضیح می دادید و او را قانع به خرید از خودتان می کردید.شاید یک سری از افراد اینطور توجیه به خرید از محصول شما نمی شدند و باید زمان بیشتری را برای تبلیغات و ارائه محصول خود به شکلی که مشتری پسند باشد می گذاشتید.

کسب و کار های آنلاین و تولید محتوای اینترنتی

امروزه با رونق گرفتن کسب و کار های آنلاین شما می توانید صاحب یک فروشگاه یا مغازه 24 ساعته شوید که در هر لحظه از شبانه روز مشتری می توانید با محصولات شما و فروشنده که همان صاحب سایت است ارتباط بگیرید. شاید خیلی ضرورت تولید محتوای اینترنتی در بین کسانی که هنوز به بازاریابی های سنتی معتقدند محسوس نباشد.

اما امروزه اگر سطح اطلاعات خود را در رابطه با تولید محتوای اینترنتی بالا ببرید، ضرورت آن برای کسب و کار شما دیده می شود. فرض کنید در ساعاتی که شما خواب هستید یک سری مشتری به سایت شما سر می زنند و یا حتی محصول شما را به سبد خرید خود اضافه می کنند.

واقعا هیجان انگیز است! شما در کسب و کار خود زمان زیادی را برای دیالوگ کردن با مشتری می‌گذاشتید، انواع محصولات خود را برای او نمایش می دادید، حالا زمان آن رسیده است که برای محصولات خود توضیحات کامل و جامعی بنویسید، حتی برای آن ها محتوای تصویری یا ویدیوئی تولید کنید.

تولید محتوای اینترتی باعث جذب افراد بیشتری خواهد شد

تولید محتوای اینترتی () به شما کمک می کند که تعداد نفرات بیشتری را به سمت خود جذب کنید. هر چه قدر بتوانید از لحاظ بصری محصولات خود را شکیل و با کیفیت نشان دهید، هم چنین توضیحات منحصر به فرد و کاربردی را در اختیار کاربران قرار دهید، در تولید محتوای اینترنتی موفق تر عمل خواهید کرد.

در تولید محتوای اینترنتی خود همیشه از چرا، چگونه استفاده کنید. حتما توجه کرده اید که کاربران زیادی سوالات خود را به شکل پرسشی از می پرسند. مثلا کاربر می نویسد چگونه کاکتوس را در محیط خانه پرورش دهم و به فروش برسانم؟ چرا باید از قطره های تقویتی برای نگهداری گیاه بامبو استفاده کرد؟ برگ برنده شما قطعا داشتن عنوان هایی است که با کلمات چرا، چگونه و… شروع شده است و یک راه کار مناسب را در اختیار کاربر قرار می دهد تا مشکل خود را برطرف سازد.

محتوای اینترنتی به چه معنی می‌باشد و چگونه ایجاد می‌شود؟

به طور معمول، تولید محتوای اینترنتی به اطلاعات موجود برای دانلود یا توزیع در رسانه‌های دیجیتال مانند کتاب الکترونیکی و یا آهنگ اشاره دارد، اما بسیاری فکر می کنند که محتوا هر چیزی است که می تواند منتشر شود. به دنبال این تفکر، می توان گفت که اگر شما در حال گردش در اینترنت هستید، احتمالا شما به دنبال، تماشا یا گوش دادن به یک قطعه از محتوای ایجاد شده هستید.

چه کسی محتوای اینترنتی را ایجاد می کند؟

هر کس می‌تواند محتوا ایجاد کند. اگر از رسانه های اجتماعی چیزی آموخته باشید این یعنی همه ما ناشران محتوا هستیم. اطلاعات موجود در وب‌سایت خود، اطلاعاتی در زمینه مشاور ادبیات بازاریابی و ارتباطات، توئیت ها، به روز رسانی فیس بوک، عکس‌ها، فیلم ها، پست‌های وبلاگ، فایل‌های صوتی، بازی‌ها و کتاب های الکترونیکی و … که همه ی این‌ها نمونه‌ای از تولید محتوای اینترنتی هستند.

اگر محتوا را قطعه ای از هر اطلاعات منتشر شده بدانید. این بدین معنی می‌باشد که شما با هر چیز کوچکی که به اشتراک می‌گذارید، هر ویدیویی که در فیس بوک آپلود می‌کنید و یا این که هر بار وبلاگ خود را به روز می‌کنید، شما نقش یک ایجاد کننده محتوا را بازی می‌کنید.

محتوای رایگان در مقابل پرداخت هزینه برای محتوای اینترنتی

شاید یکی از بزرگ‌ترین موضوعات مهم محتوای اینترنتی، بحث در مقابل پرداخت بابت محتوای اینترنتی است.آیا مصرف کنندگان برای محتوا خود پرداخت می کنند یا باید به صورت رایگان به آن ها داده شود؟اگر محتواها را به صورت رایگان ارائه شود، آیا کسب و کار هنوز هم می‌تواند از محتوای خود را کسب درآمد؟

این بحث مخصوصا در صنعت سرگرمی و در مورد چگونگی استفاده از محتوای اینترنتی مانند فیلم و موسیقی منتشر شده در اینترنت می‌باشد. بسیاری فکر می کنند که صنعت سرگرمی در جهت توسعه کسب و کار بسیار آهسته حرکت می‌کند.

پیشنهاد می‌کنیم مقاله را نیز مطالعه کنید.

آینده محتوای اینترنتی

با وجود انواع مختلفی از محتوا که در دسترس می باشد، سوال اکثر افراد در مورد نوع محتوا نیست بلکه راجع به چگونگی ارائه محتوای اینترنتی می‌باشد. با توجه به محبوبیت گوشی‌های هوشمند، رایانه های لوحی و کتاب خوان الکترونیک(eReader)، اما سازندگان محتوا باید بهترین راه ارائه محتوا را پیدا کنند، شاید یک برنامه باشد و یا شاید یک کتاب و … باشد. این انتخاب به نیاز مخاطبان بستگی دارد.

چگونه کسب و کار تصمیم به ارائه محتوا کنند که بتوانند به شدت بر وضعیت مالی شان تاثیر بگذارند؟

به عنوان مثال، در ماه فوریه سال 2011، گوگل با انتشار یک طرح اشتراکی، یکی از برنامه های اشتراکی که ناشران را قادر به فروش محتوای اینترنتی خود در وب و از طریق برنامه های تلفن همراه با استفاده از سرویس پرداخت گوگل کرد و گوگل 10٪ از هر معامله را دریافت می کرد. در حالی که مدل اشتراک اپل 30 درصد از هر تراکنش محتوای اینترنتی مانند کتاب ها، موسیقی و مجلات در فروشگاه App خود را دریافت می‌کند.

افزایش حجم جستجو بستگی به رقابت و استفاده درست از موتورهای جستجو و الگوریتم های آن ها دارد. همچنین افزایش منافع وابسته به بهینه سازی ،پیشنهادات، رقابت و سایر عوامل – به ویژه چشم انداز بستگی دارد. مخاطبان شما در رسانه‌های اجتماعی نشان دهنده اقتدار و توانایی شما برای ارتقاء محتوای اینترنتی هستند، اما دوباره این مورد هم بستگی به سایر متغیرها دارد.

چشم انداز محتوای اینترنتی شما چیست؟

آیا وسیله ای برای اندازه گیری تأثیر محتوای اینترنتی بر روی کاربران، ایجاد کرده اید تا بتوانید محتوای فعلی خود را بهبود ببخشید و محتوای باقی مانده را توسعه دهید؟

ادامه مقاله در سایت منبع

دیدگاهتان را بنویسید