سئو

راهنمای دانلود آیکون برای پاورپوینت

این روزها برای بسیاری از کارها از نرم افزار پاورپوینت استفاده می‌شود. از جمله پرکاربردترین آنها ساخت فایلی برای ارائه در سخنرانی‌های آموزشی و یا دانشگاهی است. معمولاً در این نرم افزار خلاصه‌ای از مطالب سخنران آماده می‌گردد. برای طراحی صفحات پاورپوینت می‌توان از ابزار مختلفی استفاده کرد. در این بین آیکون به دلیل انتقال سریع مفاهیم و جذابیتی که دارد و تنوع بسیار بالایش یکی از پر استفاده‌ترین ابزارها برای آماده کردن فایل پاورپوینت می‌باشد.

بنابراین استفاده از آیکون برای آماده سازی این فایل‌ها دغدغۀ بسیاری از افراد است. اما ساخت آیکون ممکن است هم سخت باشد و هم آموزش لازم برای این کار را افراد هیچ وقت ندیده باشند. در نتیجه دانلود آیکون برای پاورپوینت بهترین راه حل ممکن است. در این مقاله قصد داریم شما را برای دانلود آیکون مدنظرتان راهنمایی کنیم و سایت‌های خوب و پرکاربرد در این زمینه را به شما معرفی کنیم.

آیکون چیست؟

قبل از پرداختن به دانلود آیکون برای پاورپوینت بهتر است ابتدا با آیکون و کاربردها و انواع آن کمی آشنا شوید. این توضیحات به شما کمک می‌کند تا دقیقاً از بین آیکون‌های فراوانی که وجود دارند، بهترین آیکونی که مدنظر شماست را انتخاب کنید.

به طور کلی آیکون یکی معرف گرافیکی کوچک از یک برنامه یا فایل است. یک آیکون برای انتقال سریع مفهوم به مخاطب استفاده می‌شود. تمام نرم افزارهای گوشی و ویندوز لپ‌تاپ شما دارای این آیکون می‌باشند. حتی حالت پرواز و سایلنت بودن هم نوعی آیکون هستند.

انتخاب آیکون مناسب جهت دانلود آیکون برای پاورپوینت

امروزه آیکون‌ها در مجموعه‌های متعدد و تمام زمینه‌ها و سبک‌ها یافت می‌شوند. آیکون‌ها در حال رشدی دائمی هستند. روز به روز هم بر میزان جذابیت و تنوعشان افزوده می‌شود. دلیل رشد دائمی آنها ارائۀ راه حل‌های جدید به کاربران است. برای یک انتخاب درست لازم است ابتدا با انواع آیکون برای دانلود آشنا شوید.

انواع آیکون از نظر سبک طراحی

1. آیکون گیلف: دارای اشکالی ساده است و برای تشخیص سریع و آسان اشیاء به کار می‌رود.

2. آیکون تخت و نیمه تخت: این آیکون با استفاده از رنگ‌ها، آیکون‌های کمی پیچیده‌تر از گیلف را به نمایش می‌گذارد.

انواع آیکون از نظر استعارۀ تصاویر

آیکون‌ها براساس معنا و مفهومی که در ذهن کاربر ایجاد می‌کنند به سه دسته تقسیم می‌شوند.

1. آیکون‌های شباهت و همانندی: توصیف کنندۀ مستقیم اشیاء هستند. مثل ذره بین جستجو.

2. آیکون‌های ارجاعی:توصیف کنندۀ اشیاء براساس رجوع به چیزی دیگر و یا مقایسه کنندۀ مفاهیم آنها با یکدیگر هستند. مثل گیرۀ صنعتی که توصیف کنندۀ کمپرسور فایل است.

3. آیکون‌های قراردادی:این آیکون‌ها هیچ‌گونه رابطه مستقیمی با اشیاء ندارند و تشخیص آنها براساس قرارداد است. مثل دیسک‌های فلاپی که توصیف کنندۀ عمل ذخیره سازی هستند.

ویژگی‌های کلیدی جهت دانلود آیکون برای پاورپوینت

• واضح و معنادار باشد.

• به سادگی و به راحتی تشخیص داده شود.

• انعطاف پذیری داشته باشد. در هر اندازه و رزولوشنی بتواند انتقال مفهوم خود را حفظ کند.

• جذابیت بصری داشته باشد.

• از نظر مخاطبان توهین آمیز و گستاخانه نباشد.

• با سبک طراحی ارائۀ شما در پاورپوینت، آیکون انتخابی باید مطابقت و همخوانی داشته باشد.

بهترین سایت‌های دانلود آیکون برای پاورپوینت

1) سایت Iconfinder

ویژگی برتر این سایت به دلیل امکان دانلود تکی یک آیکون از یک مجموعۀ به تعداد بسیاری آیکون است. کاملاً رایگان می‌توانید از آن دانلود کنید. همچنین می‌توانید به مجموعۀ نیم میلیونی از آیکون دسترسی داشته باشید.

2) سایت Icons8

یکی از دلایل برتری این سایت تنوع سبک آیکون می‌باشد. هرچه که سرچ کنید انواعی از آیکون را به شما نمایش می‌دهد. از مزیت‌های دیگرش هم این است که می‌توانید آیکون‌ها را بعد از دانلود شخصی سازی کنید. البته برای دانلود نیاز به وارد شدن در سایت به وسیلۀ ایمیلتان دارید.

3) سایت Freeicons

هر سرچی که بزنید تا 100 آیکون متفاوت را می‌توانید ببینید. شما می‌توانید انواع آیکون در سبک‌های مختلف را در این سایت بیابید.

4) سایت Graphicburger

این سایت از انواع و سبک آیکون‌ها پشتیبانی می‌کند. آیکون‌های آن زیبا هستند و طراحی منحصر به فردی دارند. این سایت نیازی به ثبت نام ندارد. اما نیاز به فیلترشکن دارد.

5) سایت Iconstore

تمرکز این سایت بر بسته‌های آیکون‌ها است. آیکون تکی ارائه نمی‌دهد. شما می‌توانید از حدود 230 بستۀ مختلف آیکون، آیکون مدنظر خود را بیابید. شما باید برای دانلود کل مجموعه را دانلود کنید.

سایت‌های ایرانی اما معمولاً به شیوۀ سایت آیکون استور آیکون‌های خود را جهت دانلود آیکون برای پاورپوینت ارائه می‌دهند. در اینجا به چند سایت ایرانی هم اشاره می‌کنیم.

6) سایت GAM98

انواع آیکون را بسته‌های موضوعی ارائه می‌دهد. به دلیل اینکه یک سایت ایرانی است می‌تواند به شما برای دانلود کمک بسیاری کند.

7) سایت elements

این سایت هم آیکون‌های بسیار متنوع و در اشکال مختلف و در بسته‌ها و مجموعه‌های مختلف و سبک‌های متنوع ارائه کرده است.

کلام آخر

اگر می‌خواهید پاورپوینت شما بسیار خوب و با کیفیت به نظر برسد، نیاز دارید که از همۀ ابزاری که می‌توانید به آن دسترسی داشته باشید، برای انتقال مفاهیم استفاده کنید. یکی از این ابزارها آیکون است. بهتر است ابتدا موضوع خود را مشخص کنید و بعد با توجه به موضوعتان به سایت‌های بالا جهت دانلود آیکون برای پاورپوینت مراجعه کنید.

ادامه مطلب

دیدگاهتان را بنویسید