سئو

راهنمای نحوه الگوبرداری از یک پلتفرم خاص

آیا میخواهید بدانید نحوه الگوبرداری از یک پلتفرم خاص در اپلیکیشن‏ها چگونه است؟ در طراحی اپلیکیشن‏های الگو محور اجزایی با استفاده از ابزار طراح اپلیکیشن به جدول داده ها اضافه می‌شوند. این اجزا میتوانند شامل فرم ها، نماها و نمودارها و داشبوردها باشند.

علاوه بر این، نحوه الگوبرداری از یک پلتفرم خاص در اپلیکیشنها به گونه ای است که جداول داده ها به هم متصل می شوند. زیرا امکان پیمایش بین آن‌ها فراهم می‌گردد. همچنین در این نوع الگوبرداری‏ها از تکرار داده های غیر ضروری جلوگیری می‏شود.

نحوه الگوبرداری از یک پلتفرم خاص

وقتی با نحوه الگوبرداری از یک پلتفرم خاص آشنا می‏شوید. می‏توانید با استفاده از یک طراح اپلیکیشن با کمترین کد یا بدون کد، اپلیکیشن‏های ساده و بسیار پیچیده را بسازید. همراه ما در این مقاله باشید تا بیشتر با این روش ساخت پلتفرمهای دیجیتال یا اپلیکیشن آشنا شوید.

وقتی نحوه الگوبرداری از یک پلتفرم خاص را یاد بگیرید، می‌توانید انواع اپلیکیشن‏های مبتنی بر الگو را ایجاد کنید. در ادامه ما به بررسی چند نوع از این اپلیکیشن‏ها می‌پردازیم.

اپلیکیشن‏ های مبتنی بر فرآیند

اپلیکیشن‏های مبتنی بر فرآیند از انواع اپلیکیشن‏های مبتنی بر الگو هستند که بیشتر برای اپلیکیشن‏های پردازش محور استفاده می‏شوند. عملکرد آن‏ها به گونه ای است که از داده‌های متراکم و انبوه استفاده می‌کنند. در این نوع پلتفرم‌های مبتنی بر الگو، جابجایی بین رکوردهای مرتبط برای کاربران آسان است.

به عنوان مثال، اگر در حال ساخت اپلیکیشنی برای مدیریت یک فرآیند پیچیده هستید. مانند استخدام کارکنان جدید، مدیریت فرآیند فروش، یا بررسی روابط اعضا در یک سازمان مثل بانک. استفاده از الگوبرداری برای چنین پلتفرم‏هایی، شیوه بسیار مناسبی است.

پلتفرم‌های مدل‌سازی داده ها

در این نوع پلتفرم‌های مبتنی بر الگو، بدون وجود الگوی داده های موجود در ، شما نمی‌توانید یک اپلیکیشن مبتنی بر الگو را ایجاد کنید.

پلتفرم‌های تجربه کاربر

تمام این پلتفرم‌های مبتنی بر الگو، تجربه کاری مشابهی را ارائه می‌دهند. این تشابه تجربه کاربری هم برای اکثر کاربران و هم برای دستگاه‌های آن‌ها قابل دسترس هستند.

نحوه الگوبرداری از یک پلتفرم خاص: مزایای الگوبرداری از یک پلتفرم خاص

برخلاف توسعه برنامه های اصلی که در آن‌ها طراح تسلط کاملی بر چیدمان اجزای برنامه دارد. در پلتفرم‌های مبتنی بر الگو، بیشتر بر تغییر ابعاد رابط کاربری تأکید می‌شود. در این پلتفرم‌ها، تغییرات با توجه به مؤلفه‌هایی که به برنامه اضافه می‌شوند، ایجاد می‌شوند.

شما پس از آشنایی با نحوه الگوبرداری از یک پلتفرم خاص، متوجه مزایای قابل توجه آن برای ساخت اپلیکیشن‏های متنوع با رابط کاربری آسان خواهید شد. ما در ادامه به مزایای عمده این نوع پلتفرم‌های الگو محور می‌پردازیم:

  • هنگامی‌که الگوی داده و روابط را با این پلتفرم‌ها ایجاد کردید. فرآیند ساخت بسیار سریع انجام می‌شود. زیرا طراحان به کدها برای اجزای اصلی نیاز ندارند.

  • پلتفرم‌های الگو محور دارای رابط کاربری مشابه و یکسانی برای دستگاه‌های مختلف هستند. یعنی هم برای نسخه دسکتاپ ‏ و هم برای نسخه موبایل کاربرد دارند.

  • اپلیکیشن ‏ها در این پلتفرم‌ها به صورت خودکار در دسترس هستند. همچنین به نیازهای کاربران پاسخ می‌دهند.

  • انتقال اپلیکیشن ‏ها بین محیط‌های توسعه، آزمایش و ایجاد آن‌ها با استفاده از شیوه های مختلف نسبتاً ساده، آسان و سریع است.

مراحل الگوبرداری از پلتفرم‏ های خاص

الگوبرداری از یک پلتفرم خاص برای ساخت یک اپلیکیشن خاص، طی مراحل مختلفی انجام می‌شود:

  • مدل‌سازی داده های کسب و کار

  • تعریف فرآیندهای کسب و کار

  • نوشتن اپلیکیشن

  • پیکربندی عملگرهای امنیتی

  • به اشتراک‌گذاری اپلیکیشن ساخته شده

ساخت اپلیکیشن

هنگام الگوبرداری از یک پلتفرم خاص بخش زیادی از زمان برای ساخت اپلیکیشن مربوط به مدل‌سازی داده های کسب و کار اختصاص می یابد. در برخی از موقعیت‏ها هم، زمانی برای تعریف فرآیندهای کسب و کار صرف می‏شود. البته سفارشی سازی عملگرهای امنیتی با توجه به نیازهای سازمان انجام می‏شود.

چگونه از یک پلتفرم مبتنی بر الگو استفاده کنیم؟

نحوه الگوبرداری از یک پلتفرم خاص به گونه ای است که با ایجاد اسناد به کاربران کمک می‌شود تا با موفقیت از اپلیکیشن‏های مبتنی بر الگو استفاده کنند. همچنین با کمک به بهبود تعامل با کاربران، بهره وری آن‌ها را نیز افزایش می‏دهند. شما می‌توانید از پلتفرم‌های مبتنی بر الگو در تلفن همراه خود استفاده کنید. همچنین آن‌ها را در حالت آفلاین اجرا نمایید.

چرخه عمر اپلیکیشن‏ ها

حداقل شرایط لازم برای استفاده از یک پلتفرم مبتنی بر الگو، داشتن یک جدول واحد، یک نقشه سایت و خود پلتفرم است. با این حال، پلتفرم‌های مبتنی بر الگو نیاز به شرایط بیشتری دارند. مثل برنامه های canvas، عملگرهای امنیتی، متغیرهای محیطی و سایر موارد.

برخی از این پلتفرم‌ها دارای ابزارهایی هستند که از طریق آن‌ها گمی‌توان این اجزا را بین محیط‌های مختلف اپلیکیشن‏ها جابجا کرد. در نتیجه، این پلتفرم‌ها بخش مهمی از مدیریت چرخه عمر اپلیکیشن‏ها محسوب می‌شوند.

حداقل الزامات برای الگوبرداری از یک پلتفرم خاص

نحوه الگوبرداری از یک پلتفرم خاص می‌تواند پیچیده باشد. با این حال، به شرایط حداقلی برای ساخت یک اپلیکیشن بر اساس الگوبرداری از یک پلتفرم نیاز دارید:

  • مجوز یا لایسنس یک پلتفرم خاص

  • قابلیت ایجاد یک محیط.

  • یک محیط پلتفرم.

  • داشتن پایگاه داده در محیط.

  • داشتن امتیازاتی برای سازنده سفارشی سازی شده سیستم یا سازنده فضایی که اپلیکیشن مبتنی بر الگو در آن ایجاد می‌شود.

  • یک جدول (جدول‌های استاندارد زیادی به طور پیش فرض وجود دارند).

  • یک ستون جدول (هر جدول باید حداقل دارای یک ستون و تعداد زیادی از ستون‌های سیستم باشد.)

  • داشتن یک نما (view) از جدول، برای مشاهده سوابق. (به طور پیش فرض یک عدد برای نما وجود دارد.)

  • یک فرم جدول، برای واردکردن داده ها. (به طور پیش فرض یک فرم وجود دارد.)

درنهایت با افزودن یک جدول و با استفاده از طراح برنامه و اجرای فرآیند اعتبارسنجی و انتشار برنامه، یک اپلیکیشن مبتنی بر الگو ایجاد می‌شود.

ساخت پلتفرم یا اپلیکیشن ساده مبتنی بر الگو

ساختن یک پلتفرم یا اپلیکیشن ساده مبتنی بر الگو مسیر بسیار خوبی برای شروع کار در حوزه ساخت پلتفرم‌های دیجیتال و اپلیکیشن است. حتی ممکن است بتوانید در این اپلیکیشنها یک ابزار را برای کمک به کاربران هم ایجاد کنید.

برای اینکه به طور دقیق و عمیق نحوه الگوبرداری از یک پلتفرم خاص را بیاموزید باید اجزای این پلتفرم‌ها را به خوبی درک کنید. آشنایی با عناصر تشکیل دهنده یک اپلیکیشن الگو محور به شما کمک می‌کند سریع‌تر و راحت‌تر اپلیکیشن‏ها و ابزارهای پیچیده و کاربردی را بسازید. آنها را آزمایش کنید و منتشر نمایید.

ادامه مطلب

دیدگاهتان را بنویسید