سئو

روش‌های فعال کردن محتوای بزرگسالان سرچ

استفاده از تکنولوژی و فناوری‌هایی از قبیل اینترنت به حدی عمومیت پیدا کرده است که این روزها حتی کودکان دو ساله هم گوشی به دست می‌شوند و سعی می‌کنند که از این امکانات استفاده کنند. بدیهی است که این کودکان کمی که بزرگ‌تر شوند این قابلیت را پیدا می‌کنند که کارهایی را انجام دهند و محتویاتی را سرچ کنند که مناسب ذهن کنجکاو معصوم آن‌ها نمی‌باشد. در همین راستا فعال کردن محتوای بزرگسالان سرچ موضوعی است که امروز می‌خواهیم در مورد آن صحبت کنیم. تا شما بتوانید نتایج سرچ دستگاه‌های مختلفی که کودکتان به آن‌ها دسترسی دارد را محدود کنید و در صورت لزوم دوباره فعال نمایید.

روش‌های مختلف برای فعال کردن محتوای بزرگسالان سرچ

این روزها متاسفانه به قدری محتویات زننده و نامناسب در فضای مجازی منتشر می‌شود که مسلما کنترل استفاده‌ی کودکان از این فضا باید یکی از اصلی‌ترین دغدغه‌های والدین باشد. خیلی از مرورگرها و سیستم‌ها هستند که روش‌هایی را برای یک کنترل موثر در اختیار بزرگسالان قرار می‌دهند. در ادامه به بررسی این روش‌ها می‌پردازیم.

موتور جست و جوی گوگل

استفاده از نرم‌ افزارهای مختلف برای کنترل محتویات سرچ

این روزها نرم ‌افزارهای زیادی وجود دارند که با انواع سیستم عامل‌ها نیز همخوانی دارند و هر خانواده‌ای با هر گوشی‌ای می‌توانند از این نرم‌افزارها استفاده کنند. به طور مثال نرم‌ افزارهای دنیای درسا، سانیار، SFp، شقایق، Salfeld Child Control، Net Nanny از جمله نرم‌ افزارهای ایرانی و خارجی هستند که با نصب آن‌ها بر گوشی خود و فعال کردن گزینه‌های موجود در این نرم ‌افزارها می‌توانید فرزندان خود را در فضای مجازی کنترل کنید.

استفاده از DNS

هر دستگاهی برای این که بتواند به اینترنت وصل شود از DNS استفاده می‌کند. البته دستگاه های مختلف با توجه به ویژگی‌ها و مشخصاتی که دارند تنظیمات DNS متفاوتی هم خواهند داشت. اما به طور کلی کاری که شما باید انجام دهید این است که به دنبال تنظیمات شبکه یا وای فای دستگاه مورد نظر خود باشید. و سرورهای DNS را نیز به آدرس IP تغییر دهید. به طور مثال برای سیستم عامل Mac و باید نام سرورهای DNS را به آدرس IP یعنی 185.228.168.168 تغییر دهید. گاهی برای این که بتوانید تنظیمات IP را تغییر دهید باید آن را در حالت Manual بگذارید تا امکان ویرایش فراهم شود.

مسدود کردن محتویات مستهجن در IOS

اعمال کنترل برای گوشی‌های اندروید

برای گوشی‌های اندروید باید مطمئن شوید که گوشی‌تان با برنامه Google Family Link سازگار است. شما می‌توانید این برنامه را از گوگل پلی و یا سایر فروشگاه‌های نرم افزاری تهیه کنید. این نرم افزار را هم باید بر روی گوشی خودتان نصب کنید و هم بر روی گوشی‌ای که می‌خواهید کنترل نمایید. این نرم افزار چیزی را مسدود نمی‌کند و تنها به شما این امکان را می‌دهد که فرزند خود را کنترل نمایید.

استفاده از افزونه‌ی گوگل کروم

با سرچ عبارت‌هایی نظیر کنترل والدین و یا بلوک بزرگسالان تعدادی سایت بالا می‌آید که یکی از آن‌ها با عبارت شروع می‌شود. با دانلود، نصب و فعال کردن این افزونه در گوگل کروم دستگاهی که کودکتان استفاده می‌کند می‌توانید مانع از نمایش تمامی نتایج بشوید. در واقع این افزونه با کنترل کلمات کلیدی محتویات بالغ را مسدود می‌کند.

اگر چه روش‌های گفته شده ممکن است کمی با دستگاه مورد نظر شما متفاوت باشد اما به طور کلی باید به تنظیمات گوشی خود بروید در نتیجه اگر به زبان انگلیسی تسلط ندارید پیشنهاد می‌کنیم که حتما زبان گوشی را به فارسی تغییر دهید. عباراتی که شما باید به دنبال آن‌ها باشید شامل تنظیمات شبکه، خصوصی سازی، حریم شخصی، کوکی‌ها و از این قبیل عبارات می باشند.

آموزش استفاده از فضای مجازی به جای فعال کردن محتوای بزرگسالان سرچ

همان طور که میدانید روش‌هایی که تا اینجا ذکر شده‌اند و سایر روش‌هایی که وجود دارند متاسفانه امنیت صد در صدی‌ای را ایجاد نمی‌کنند ضمن این که کودکان با فهمیدن این موضوع می‌توانند راه‌های غیر فعال کردن آن‌ها را پیدا کنند. و یا نوجوانان ممکن است که احساس کنند به استقلال آن‌ها تجاوز شده و ناراحت شوند. در نتیجه هیچ چیز جای وقت گذاشتن و توضیح دادن این که چگونه باید از فضای مجازی استفاده کرد را نمی‌گیرد ضمن این که شما به عنوان والدین موظف هستید که اوقات فراغت فرزندان خود را پر کنید تا وقت نکنند که زمان زیادی را در فضای مجازی بگذرانند همچنین سعی کنید به هنگام انجام تحقیقات مدرسه یک بزرگسال مطمئن کنار کودکان بماند. در چنین شرایطی است که می‌توان گفت روش‌های مختلف فعال کردن محتوای بزرگسالان سرچ می‌تواند موثر واقع شود.

چه جور محتویاتی نامناسب ارزیابی می‌شوند؟

به طور جامع می‌توان گفت که محتویات مستهجن که شامل عکس و فیلم‌هایی می‌شوند که روابط و نکاتی را نشان می‌دهند که کاملا شخصی هستند و نباید در معرض دید دیگران گذاشته شوند. محتویات خشن هم از آن جایی که می‌توانند باعث افزایش پرخاشگری کودکان و نوجوان گردند و رشد سیستم هیجانی مغزشان را دچار مشکل کنند بهتر است که در کنار محتویات مستهجن فیلتر شوند و خارج از دسترس کودکان و نوجوان قرار بگیرند.

ادامه مقاله در سایت منبع

دیدگاهتان را بنویسید