سئو

سئوی alt text چیست؟+آموزش بهنیه سازی alt text

ضرب المثل “یک عکس ارزش هزار کلمه را دارد” بیهوده اختراع نشده است. تصاویر به محتوای شما زمینه می دهند. تصاویر برای توصیف بصری محتوای شما و جذاب تر کردن آن برای بازدیدکنندگان بسیار مهم هستند. هیچ کس نمی خواهد صفحات طولانی را فقط با متن بخواند. با این حال، افزودن آنها به محتوای خود کافی نیست. همچنین باید مطمئن شوید که کاربران و موتورهای جستجو آنها را پیدا می کنند. به همین دلیل است که بهینه سازی تصاویر باید بخشی از استراتژی سئوی شما باشد. و افزودن متن جایگزین برای تصاویر گام مهمی در فرآیند بهینه سازی است.

در ادامه این مطلب درباره سئوی alt text و اهمیت آن بیشتر صحبت خواهیم کرد.

آموزش بهنیه سازی alt text

سئوی alt text که بهینه سازی تصویر نیز نامیده می شود، فرآیند بهینه سازی تصاویر در وب سایت شما است تا گوگل به راحتی آنها را پیدا کند و آنها را در جستجوی تصویر رتبه بندی کند.

  • این شامل چندین عنصر SEO است:
  • نام‌گذاری صحیح فایل‌های تصویری
  • فشرده‌سازی تصاویر برای بهبود سرعت سایت
  • ارائه تصاویر شما از طریق CDN

افزودن تصاویر به محتوای شما می تواند افراد را ترغیب کند تا به وب سایت شما مراجعه کنند. به این ترتیب، شما همچنین ترافیک ارگانیک و رتبه بندی خود را در موتورهای جستجو افزایش خواهید داد.

همچنین بخوانید:

اسپم در سئو چیست و چطور می توانیم با آن مقابله کنیم؟

متن جایگزین برای تصاویر (سئوی alt text) چیست؟

متن جایگزین برای تصاویر یک ویژگی HTML است که به تگ تصویر اضافه می شود. اساساً از تگ تصویر برای نمایش تصاویر در وب سایت شما استفاده می شود و متن جایگزین آنها را توصیف می کند.

اگر تصویر شما نمی تواند در وب سایت شما نمایش داده شود، بازدیدکنندگان شما همچنان می توانند از خواندن متن متوجه شوند که تصویر در مورد چیست. متن های جایگزین نیز توسط صفحه خوان ها برای کمک به نابینایان برای درک تصویر استفاده می شود.

از اهمیت متن جایگزین تصاویر یا سئوی alt text می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • قابل دسترس بودن:

تنها هدف استفاده از این تگ برای تصاویر این است که کاربران زمانی که نمی توانند عکس را مشاهده کنند بتوانند از طریق توضیحات متوجه عکس مربوطه شوند. بعضی اوقات به دلیل نا هماهنگ بودن وبسایت با یک سری از مرورگر ها یا به دلیل نامناسب بودن عکس فیلتر شده و عکس ها برای کاربران باز نمی شود، در نتیجه مجبور هستند از طریق متن جایگزین متوجه تصویر شوند.

استفاده کردن از تگ آلت مزایایی برای مدیران وبسایت دارد، این مزیت ها صرف نظر مشکلات مربوطه در نمایش تصویر را می توان استفاده از تمام بخش های محتوای صفحه را برای کاربران دانست.

  • بهینه کردن سازی صفحه سایت از طریق به کار گیری تصاویر:

زمانی که شما از متن جایگزین تصویر در صفحات سایت خود استفاده می کنید، در حقیقت به بهینه سازی وبسایت خود کمک کرده اید. به این دلیل که موتور های جستجو از زمانی که به مردم جهان معرفی شد، شاید پیشرفت های زیادی در زمینه بهبود نمایش جستجو کرده باشند؛ اما هنوز مانند یک انسان نمی توانند تصویر را درک کرده و آن را پردازش کنند. از هر راهی که بتوانید محتوا صفحه خود را به موتور های جستجو بفهمانید، به سئو سایت خود کمک کرده اید. در نتیجه استفاده از سئوی alt text برای درک بهتر موتور های جستجواز تصاویر صفحه وبسایت شما می تواند برای بهینه سازی سایت مفید واقع شود.

چگونه تصاویر را برای سئو بهینه کنیم؟

برچسب ALT تصویر را با توصیف تصاویر خود به زبان انگلیسی ساده و کلمات کلیدی که می خواهید در موتورهای جستجو نشان داده شوند، تعریف کنید. بین 5 تا 6 کلمه کلیدی را انتخاب کنید که تصویر شما را نشان می دهد. ایده ارائه محتوا و عملکرد آن است. علاوه بر کلمات کلیدی، به موارد زیر نیز توجه داشته باشید:

  • ویژگی عنوان

ویژگی TITLE متنی است که وقتی ماوس را روی تصویر قرار می دهید ظاهر می شود. این متن برای موقعیت یابی در گوگل در نظر گرفته نمی شود و بنابراین در سئو خیلی مهم نیست: با این حال، ممکن است برای کاربران شما جالب باشد، پس سعی کنید عنوان مناسبی برای تصاویر بیابید.

  • عنوان

در حالت ایده‌آل، همه تصاویر شما دارای یک عنوان کوچک هستند که تصویر را با عبارات کمی متفاوت از موارد استفاده شده برای ویژگی ALT توصیف می‌کند. باز هم، این به گوگل کمک می کند تصویر شما را زمینه سازی کند.

  • نام فایل

از کلمات کلیدی مرتبط با تصویر تشکیل شده است که بدون “_”، بدون حروف بزرگ یا کاراکترهای تاکیدی باشد.

ویژگی ALT بخشی از کد HTML صفحه است که پر کردن آن آسان است. ما لزوماً نیازی به دانستن نحوه کدنویسی نداریم، سیستم‌های مدیریت محتوا مانند وردپرس به شما می‌گویند که یک فیلد ALT را برای هر یک از تصاویر خود در وب‌سایت خود پر کنید. به عنوان مثال در وردپرس؛ تگ ALT تصویر شما با نام تکست ALT خواهد بود. اگر این فیلد خالی است، توجه داشته باشید که تکمیل آن با دادن عنوانی متناسب با محتوای تصویر مهم است.

  • کلید واژه خود را وارد کنید.

از کلیدواژه یا عبارت کلیدی در متن جایگزین تصویر در جایی که مناسب است استفاده کنید. کلید واژه/عبارات کلیدی همان چیزی است که شما می خواهید جستجوگران محتوای شما را برای آن پیدا کنند. گنجاندن آن در متن جایگزین شانس شما را برای رتبه بندی در جستجوی تصویر گوگل در آن عبارت کلیدی افزایش می دهد.

  • توصیفی باشید

سئوی alt text باید تصویر شما را توصیف کند و خاص باشد. همیشه کاربران خود را در نظر بگیرید زیرا تجربه کاربری اولویت اصلی گوگل است.

از موضوع و زمینه تصویر برای راهنمایی خود استفاده کنید. یک تمرین خوب این است که تصور کنید در حال توصیف تصویر برای یک فرد نابینا هستید. چگونه آن را به بهترین شکل توصیف می کنید تا او بفهمد تصویر شما در مورد چیست؟

  • آن را کمتر از 125 کاراکتر نگه دارید

متن جایگزین خود را کمتر از 125 کاراکتر نگه دارید. متن های جایگزین بیش از حد طولانی (مانند مثال زیر) به سختی خوانده می شوند و برای موتورهای جستجو نیز بهینه نیستند.

جمع بندی

سعی کنید متن جایگزین تصاویر را جدی بگیرید و از این موضوع ساده عبور نکنید. زیرا طبق مطالب گفته شده در این مقاله موتور های جستجو قابلیت تشخیص تصویر را مانند کاربر ندارند و لذا باید در متن جایگزین تصویر را برای آنان شرح داد. همچنین سئوی alt text تاثیر بسیار مثبتی روی دارد، در نتیجه باید از این تگ به در بهینه سازی به خوبی بهره برد. شما همچنین برای بهبود سئوی سایت خود می توانید از خدمات آژانس دیجیتال مارکتینگ تاس بهره بگیرید.

ادامه مطلب

دیدگاهتان را بنویسید