سئو

سایت‌های بازاریابی، بازاریابی خود را نیز بر عهده دارند!

سایت‌های بازاریابی

سایت‌های بازاریابی عرصه اصلی اطلاع رسانی و درج آگهی تبلیغاتی در بطن بازاریابی آنلاین است.

البته که عبارت سایت‌های بازاریابی یک اصطلاح نام آشنا برای جهان تجاری مدرن است و هر فرد یا گروهی که قصد راه‌اندازی کسب و کار خود و یا به‌روز رسانی فعالیت تجاری و خدماتی خویش را داشته باشد، باید سایت‌های بازاریابی را بشناسد.

علی‌رغم آشنایی با اصطلاح برای افرادی که درصدد بازاریابی آنلاین و استفاده از گستره پربازده تبلیغات اینترنتی هستند، پرسش‌های جزئی‌تری نیز به ذهن می‌رسد.

• البته که از ظاهر عبارت سایت‌های بازاریابی می‌توان به فعالیت و هدف نهایی این‌گونه نهادها پی برد؛ اما آیا واقعا می‌دانید که عملکرد سایت‌های بازاریابی چگونه است؟

• آیا حقیقتا استفاده از خدمات سایت‌های بازاریابی بازده خوبی در پی دارد؟

• برای یافتن بهترین‌های سایت‌های بازاریابی چه فاکتورهایی را باید در نظر گرفت؟

• همکاری تبلیغاتی با سایت‌های بازاریابی چگونه ممکن می‌شود؟

• آیا سایت‌های بازاریابی انواع مختلفی را شامل می‌شوند؟

• ساخت و راه‌اندازی پایگاه تبلیغاتی به عنوان زیرمجموعه‌ای از سایت‌های بازاریابی، به چه ابزار و تمهیداتی نیاز دارد؟

• مربیان فروش و بازاریاب‌های حرفه‌ای آیا می‌توانند در مجموعه سایت‌های بازاریابی فعالیت داشته باشند؟

• آیا توسعه سایت‌های بازاریابی به معنای از کار افتادگی نیروی انسانی فعال در زمینه تبلیغات و توسعه تجارت و بازاریابی است؟

سایت‌های بازاریابی چه ساختاری دارند؟

نام حرفه‌ای و رسمی سایت‌های بازاریابی تحت عنوان آژانس دیجیتال مارکتینگ مطرح می‌شود؛ وجه تسمیه چنین عنوانی، از نوع و جایگاه فعالیت این سایت‌ها برگرفته شده است.

سایت‌های بازاریابی در محافل اینترنتی و آنلاین و دنیای مجازی به بازاریابی آنلاین می‌پردازند؛ از آنجا که فضای اینترنت تحت ابزارهای دیجیتالی و گجت‌های هوشمند که قابلیت اتصال به وب را دارند، در دسترس قرار می‌گیرد، لذا سایت‌های بازاریابی را آژانس بازاریابی دیجیتالی نیز می‌نامند.

پیشنهاد می کنیم مقاله . را مطالعه نمایید.

ساختار سایت‌های بازاریابی مانند تمام انواع سایت‌های اینترنتی که در شبکه جهانی وب فعال هستند، دارای ساختارهای نرم‌افزاری مبتنی بر کدهای برنامه‌نویسی هستند که امکان لینک شدن داشته و به واسطه یک آدرس اینترنتی مشخص قابل جستجو بوده و با استفاده از انواع هشتگ و برچسب، در موتورهای جستجو نظیر گوگل تحت عبارات کلیدی جستجو کنندگان، بازیابی می‌شوند.

سایت‌های بازاریابی معمولا به طور تخصصی و منحصرا در راستای تبلیغات اینترنتی و بازاریابی در وب و شبکه‌های مجازی فعالیت دارند.

دکمه‌های عمل کننده، تب‌های جداگانه، مجوزهای فعالیت اینترنتی، بخش پرداخت مالی، توضیحات قرارداد، نرخ پروژه‌ها، سوابق کاری، نظرات کاربران، آدرس و تاریخچه مجموعه، راه‌های ارتباطی و امکان تماس سریع، مقالات تخصصی و آموزشی، انواع خدمات و … از جمله مواردی است که در نمای سایت‌های بازاریابی قابل دسترسی است.

برخی از انواع سایت‌های بازاریابی ممکن است کدهای تخفیف و تسهیلات ویژه اعم از آموزش و مشاوره حضوری یا غیرحضوری را حتی به صورت رایگان، به کاربران ارائه دهند.

بنابراین برای راه‌اندازی سایت بازاریابی اینترنتی، در قدم اول نیاز دارید که یک فضای تحت وب، طراحی و کدنویسی کنید.

مرحله بعدی برای توسعه سایت‌های بازاریابی، تبلیغات سایت است؛ به گونه‌ای که بازدید آن بالا رفته و بیشتر در دسترس مخاطبان قرار گیرد.

بازاریابی برای سایت‌های بازاریابی!

ذکر گردید که مرحله دوم برای توسعه سایت‌های بازاریابی افزایش آمار بازدید از سایت است؛ یا به عبارتی، قدم دوم در راه‌اندازی سایت بازاریابی شامل مجموعه ترفندهایی است که باعث بالا رفتن امتیاز سایت در موتورهای جستجوی اصلی نظیر و در نتیجه نمایش نام سایت در صفحه اول جستجوی این موتورها، می‌شود.

از جمله آگهی تبلیغاتی، محتوای سئوگذاری شده، استفاده از لینک و …، برخی از همین موارد تبلیغی برای معرفی سایت مذکور به کاربران است؛ اما نکته قابل تامل در مورد سایت‌هایی نظیر سایت‌های بازاریابی این است که کار این مجموعه‌ها تخصصی بوده و لازم است به‌طور ویژه پیش چشم جامعه هدف مشخص آن، یعنی متقاضیان تبلیغات و بازاریابی و برندینگ، قرار گیرد، فلذا برای فعالیت سایت‌های بازاریابی، مانند هر مجموعه تازه بنیان، نیاز به معرفی و بازاریابی است.

بازاریابی حرفه ای سریع، یکی از فاکتورهای اعتباری برای سایت‌های بازاریابی است.

بازاریابی و معرفی برند به مخاطبین کار اصلی یک آژانس مارکتینگ است؛ این آژانس برای تبلیغ کار خود نیز نیاز به بازاریابی دارد و قرار نیست که ‘کوزه‌گر از کوزه شکسته آب بنوشد’!

اگر یک وب‌سایت بازاریابی در کار خود حرفه‌ای و موفق باشد، در درجه اول توانایی گسترش برند خود را دارد و می‌تواند در عرصه تبلیغات مجازی درخشش ویژه‌ای به دست آورد و از رقیبان پیشی بگیرد؛ پس اگر از پس بازاریابی خود با موفقیت برآید، تا حد زیادی می‌توان به اعتبار و کیفیت کار آن، اعتماد نمود.

البته که فاکتورهای دیگری نیز برای بررسی موفقیت سایت‌های بازاریابی وجود دارد، اما آنچه مسلم است اگر در تبلیغ برند خود درمانده باشند، برای بازاریابی و تبلیغ دیگر برندها نیز چندان موفق نخواهند بود.

روابط عمومی و بازاریابی موفق برای سایت‌های بازاریابی، به عهده تیم تبلیغات و بازاریابی خود این آژانس‌ها است؛ پس موفقیت یک مجموعه، به تخصص و مهارت اعضای آن وابسته است.

از طرفی افراد مجرب و متخصص بازاریابی برای همکاری در پروژه‌ها وقت کاری خود را با سایت‌های بازاریابی معتبر سهیم می‌شوند و تمایلی به همکاری با مجموعه‌های ضعیف بازاریابی ندارند؛ بنابراین جنبه دیگر در بازاریابی موفق برای سایت‌های بازاریابی، امکان همکاری و عضوگیری برای نیروی انسانی مجموعه از میان افراد حرفه‌ای است.

سایت‌های بازاریابی انواع گوناگونی دارند.

سایت‌های بازاریابی ممکن است به انجام یک یا چند موضوع تبلیغاتی و کاری مشخص مشغول باشند؛ برای مثال برخی از سایت‌های بازاریابی تنها به بازاریابی برای خدمات و محصولات آموزشی می‌پردازند.

از طرفی، سایت‌های بازاریابی ممکن است فقط در یک یا چند پلتفرم خاص به فعالیت بپردازند؛ برای مثال برخی از آژانس‌های دیجیتال مارکتینگ منحصرا در شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام، به بازاریابی می‌پردازند.

سایت‌های بازاریابی، میدان وسیعی برای اشتغال نیروی حرفه ای است.

سایت‌های بازاریابی، و تبلیغات دیجیتالی، نه تنها به معنای بی‌کار شدن نیروی انسانی نیست، بلکه این مجموعه‌ها برای گسترش و تنوع بخشی به کار خود، نیازمند اعضای مجرب و حرفه‌ای در ابعاد و زمینه‌های مختلف بازاریابی و تبلیغات اعم از طراح و گرافیست، تدوینگر، و گرافیکی و ویدئویی، گوینده، انیماتور، بازاریاب، متخصص فروش، برنامه نویس و …. هستند.

هرچه تنوع مهارت‌ها و تخصص‌های نیروی فعال در مجموعه سایت‌های بازاریابی بیشتر باشد، ابعاد کاری این مجموعه‌ها نیز گسترده‌تر و متنوع‌تر خواهد بود.

به یاد داشته باشید برای موفقیت در تداوم همکاری به عنوان عضوی از مجموعه بازاریابی، بیشتر از هر مدرکی، مهارت کاری، ملاک اصلی است.

و اما مانند هر فعالیتی، حتی بیش از هر فعالیتی، فاکتور اصلی پیشرفت و موفقیت در تبلیغات بازاریابی، خلاقیت، خلاقیت و خلاقیت است.

ادامه مقاله در سایت منبع

دیدگاهتان را بنویسید