سئو

موفقیت بازاریابی محتوا از طریق دشمن تراشی

باور معمول در این است که محتوای تولیدی باید به ایجاد روابط صمیمانه و اعتماد کمک کند. این گفته در مورد بازاریابی محتوا تقریباً درست است اما گاهی باید به نحو دیگری عمل کرد. محتوای بازاریابی خوب علاوه بر جذب مخاطبین و ایجاد رابطه دوستانه باید مورد توجه عده زیادی قرار گیرد. این امر مستلزم این است که افراد زیادی در مورد آن به بحث و گفتگو بپردازند و نظرات مختلف درباره آن رد و بدل شود. محتوای شما برای اینکه سر و صدا به پا کند باید با در مورد مساله‌ای موضع بگیرد و مخاطبین را به دو دوسته ی طرفدار و دشمن تقسیم کند. کسانی که جانب محتوای شما را می‌گیرند و از مسائل مطرح در آن دفاع می‌کنند و گروهی که با آن مخالفت می‌کنند. گاهی در بکارگیری این استراتژی در بازاریابی محتوا عواقب از کنترل شما خارج می‌شود و به همین دلیل باید در بکارگیری آن دقت زیادی به خرج داد. در ادامه با ذکر مثال شیوه صحیح بکارگیری آن را توضیح می‌دهیم.

چند نکته برای بازاریابی محتوا به روش دشمن تراشی

پس از روشن شدن جواب این سوالات این چند نکته را حتما رعایت کنید:

۱- در محتوای خود از واقعیات و اطلاعات و داده ها آماری استفاده کنید. این به طرفداران شما اجازه می‌دهد در بحث ها نهایتا دست بالا را داشته باشند.

۲- موضعی قابل دفاع اتخاذ کنید. مراقب باشید با دشمنانی که نمی‌توانید در برابرشان از خود دفاع کنید درگیر نشوید.

۳- گفتگوها را پیگیری کنید. اگر مسیر گفتگوها را پیگیری نکنید و در هر مرحله محتوای مناسب با آن را تولید نکنید ممکن است نتیجه کار عکس آن چیزی شود که انتظار آن را داشته‌اید.

۴- حرفه‌ای عمل کنید. یادتان باشد در جریان کار احساساتی نشوید. برای اجرای این استراتژی باید سعی کنید در هر مرحله با توجه به حرکات رقبا و دشمنان و مخالفان‌تان پاسخ منطقی و متناسب با موقعیت را انجام دهید. گاهی برای این کار لازم است از کارشناسان محتوا و متخصصان آن حوزه کمک بگیرید.

چند نمونه از محتوا که دشمنان و متحدان را ایجاد می کند

من چند مثال برای شما می‌آورم، زیرا فکر می‌کنم این موضوع به اضافه کردن برخی زمینه‌ها در اینجا کمک می‌کند. من کمی تحقیق کردم داده های اشتراک من از است و داده های پیوند من در اینجا از است. اما به عنوان مثال، این قطعه به نام ‘اکنون دو برابر شغل خورشیدی در ایالات متحده وجود دارد’، این اساساً فقط محتوای داده محور است، اما به وضوح دوستان و دشمنان است. این دشمنان را با نوعی از این باور کلاسیک و قدیمی آمریکا که در مورد اهمیت مشاغل ذغال سنگ مهم است، ایجاد می کند و از طریق دشمنی که در اطراف آن ایجاد می کند، ایجاد می‌کند، فقط با به اشتراک گذاشتن داده‌ها، متحدان، افرادی را که در طرف این داستان، کسانی که می خواهند آن را به اشتراک بگذارند و آن را تقویت کنند و به پتانسیل خود برسند و به افراد بیشتری برسند.

سوم، ’50 قدرتمندترین شرکت روابط عمومی در آمریکا’ ، فکر می کنم این واقعاً از طرف The Observer بود.

بنابراین آنها در انگلستان مشغول نوشتن هستند، اما موفق شدند رتبه بندی بسیاری از کلمات کلیدی را در ‘بهترین شرکتهای روابط عمومی’ و انواع مختلف آن انجام دهند. آنها هزاران اشتراک ، هزاران پیوند دارند. منظور من 11000 پیوند است، که برای داستانی از این طبیعت چشمگیر است. و آنها دشمنانی ایجاد کرده اند. آنها دشمنانی را برای همه افرادی که در 50 قدرتمندترین افراد نیستند، ایجاد کرده اند و احساس می کنند باید باشند و متحدان مردمی را که در آنجا هستند، ایجاد کرده اند. آنها همچنین خلق کرده اند برخی از متحدان و دشمنان در عمق داستان، که می‌توانید بررسی کنید.

‘چمن خود را با این گزینه های برتر جایگزین کنید’، خوب، حدس بزنید چه؟ شما اکنون در دنیای مراقبت از چمنزارها و در دنیای عرضه چمنزارها و در جوامع پرشور، دشمنانی ایجاد کرده اید، جوامع بسیار پرشور، به ویژه در ایالات متحده، در اطراف افرادی که به نوعی معتقدند که خانه ها باید چمن داشته باشند و هیچ چیز دیگری، چمن چمن در این مورد. این قطعه از نظر اشتراک عملکرد خوبی نداشته است، اما از نظر پیوند به طور خارق العاده ای عمل کرده است. این در Lifehacker بود و برای همه چیز، 11000+ لینک رتبه بندی شده است.


فرم درخواست محتوای هدیه

تولید محتوا را جدی بگیرید، تمامی سایتهای برتر مثل دیجی کالا، زومیت، بامیلو، تبیان، ورزش 3 و غیره با تولید محتوای یونیک و فراوان به موفقیت رسیدند، شما نیز با تعیین استراتژی درست و تولید محتوای منظم و مداوم می توانید موقعیت بازاریابی اینترنتی خود را ارتقا دهید.

بازاریابی محتوا

تولید محتوا

بازاریابی اینترنتی

ادامه مطلب

دیدگاهتان را بنویسید