سئو

شعار تبلیغاتی چیست؟ | نحوه نوشتن شعار تبلیغاتی + ویژگی های آن

اگر می‌خواهید بدانید که شعار تبلیغاتی چیست، جای درستی را برای خواندن انتخاب کرده‌اید. کسب و کارهای زیادی در دنیا وجود دارد که هر یک از آن‌ها، رقیبان زیادی دارند. صاحبان تمامی کسب و کارها در تلاشند تا از رقبای خود جلو بزنند تا محصولات بیشتری را به فروش برسانند و خدمات بیشتری را به مشتریان خود ارائه دهند. یکی از اقداماتی که موجب می‌شود تا برند شما به یک برند به یاد ماندنی تبدیل شود و بتوانید از رقبای خود، سبقت بگیرید، استفاده از شعار تبلیغاتی جذاب است. بنابراین اگر اینجایید تا بدانید:

  • شعار تبلیغاتی چیست؟
  • نحوه نوشتن شعار تبلیغاتی به چه صورت است؟
  • ویژگی های یک شعار تبلیغاتی خوب چیست؟

به خواندن ادامه دهید و آژانس دیجیتال مارکتینگ تاس را تا انتهای این مطلب، همراهی کنید:

حتما مطالعه کنید: دیجیتال مارکتینگ چیست؟ با بازاریابی آنلاین، شاه کسب و کار خود شوید!

شعار تبلیغاتی چیست؟

به مجموعه‌ای از کلمات که با دقت و مهارت خاصی در کنار هم قرار داده می‌شوند تا محصولی را به افراد یک جامعه معرفی کنند، شعار تبلیغاتی گفته می‌شود.

به بیان دیگر، شعار تبلیغاتی، معرف یک برند با استفاده از یک نوشته است و مکمل لوگو که معرف یک برند با استفاده از یک تصویر است، می‌باشد. از کنار هم قرار دادن شعار و لوگو برای معرفی یک محصول و توضیح هدف تولید آن استفاده می‌شود. هدف اصلی استفاده از شعار تبلیغاتی، به خاطر سپردن و درک مفهوم آن است. برای خلق شعار تبلیغاتی، خلاقیت نقش بسیار اساسی دارد تا بتوان یک شعار گیرا، با معنی و جذاب، خلق نمود.

شعار تبلیغاتی باید براساس واقعیت باشد، در غیر این صورت، پیامدهای منفی در پی خواهد داشت.

نحوه نوشتن شعار تبلیغاتی به چه صورت است؟

برای نوشتن شعار تبلیغاتی به این نکته توجه داشته باشید که باید این کار را در آخرین مرحله از پیاده‌سازی ایده‌ی کسب و کار خود انجام دهید و قبل از آن باید هدف کسب و کار خود را تعیین نمایید، هم‌چنین ارزش‌های سازمان خود و مخاطبان خود را بشناسید و در نهایت، متناسب با آن‌ها یک شعار تبلیغاتی مناسب، ایجاد کنید. برای ساخت یک شعار تبلیغاتی خوب، لازم است که اقداماتی انجام دهید. این اقدامات عبارتند از:

صرف زمان کافی

لازمه انتخاب یک شعار تبلیغاتی عالی این است که زمان زیادی را برای آن صرف کنید. هر چه زمان بگذرد، ذهن شما بیشتر درگیر این موضوع خواهد شد و عبارت‌های جالب‌تری به ذهنتان می‌رسد که می‌توانید از آن برای معرفی محصولات و خدمات خود استفاده کنید.

انتخاب عبارت ساده

یکی دیگر از اصول لازم برای نوشتن شعار تبلیغاتی این است که ساده انتخاب کنید؛ به این معنا که از کلمات ساده استفاده کنید تا به راحتی در ذهن افراد مختلف بماند. یک شعار تبلیغاتی ساده باعث می‌شود که مشتری، منظور شما را در کمترین زمان ممکن، درک کند و این بسیار ارزشمند است. هم‌چنین می‌توانید از شعارهایی استفاده کنید که دارای قافیه هستند، زیرا تاثیر زیادی در افزایش ماندگاری شعار در ذهن مخاطبان دارد. هم‌چنین خوب است که در شعار تبلیغاتی خود به ارزشی که برای مشتری ایجاد می‌کنید و هم‌چنین کاری که انجام می‌دهید، اشاره داشته باشید.

انتخاب شعار متناسب با اهداف سازمان

برای انتخاب یک شعار تبلیغاتی به یاد ماندنی، اهداف سازمان خود را در نظر بگیرید و براساس آن، شعاری مناسب انتخاب کنید. به بیان دیگر، انتخاب یک عبارت خنده‌دار برای برخی از سازمان‌ها، کاری بسیار اشتباست، اما برای برخی دیگر از سازمان‌ها بسیار شایسته است و هیچ منافاتی با اهداف سازمان ندارد.

شفاف‌سازی

در انتخاب شعار تبلیغاتی خود دقت داشته باشید که واقعیت را بگویید و از دروغ‌گویی به شدت، خودداری کنید. دروغ، موجب می‌شود که اعتماد مخاطبان به شما از بین برود و این به ضرر شماست.

ویژگی های یک شعار تبلیغاتی خوب چیست؟

خلق شعار تبلیغاتی خوب، کار ساده‌ای نیست و لازم است که چندین نفر که خلاقیت دارند با هم‌فکری هم و صرف زمان، یک شعار تبلیغاتی مناسب با اهداف سازمان خود، خلق کنند. یک شعار تبلیغاتی خوب، ویژگی‌های دارد که عبارتند از:

به یاد ماندنی است

برای انتخاب شعار تبلیغاتی، اهداف بلند مدت سازمان خود را در نظر بگیرید و به این نکته توجه داشته باشید که شعار شما باید بتواند سال‌ها در ذهن مردم بماند، بنابراین بهتر است که شعاری که انتخاب می‎کنید، حالت شعر داشته باشد.

قابل فهم است

یکی از ویژگی‌های شعار تبلیغاتی خوب این است که باید قابل فهم باشد و مخاطبان به راحتی منظور آن را درک کنند. این ویژگی تاثیر زیادی در به خاطر سپردن شعار و در نتیجه آن، معرفی برند دارد.

معرف ویژگی‌های محصول است

شعار تبلیغاتی خوب، شعاری است که مزایای محصولات یک برند را به خوبی معرفی کند تا مشتریان از طریق آن ترغیب به استفاده از محصولات و خدمات آن برند شوند. هنگامی که ویژگی‌های محصول در یک شعار باشد، مشتری راحت‌تر می‌تواند دلیل استفاده از محصول را درک کند. به بیان دیگر با معرفی ویژگی‌ها و مزایای محصولات یک برند در شعار تبلیغاتی، می‌توانید توجه مخاطبان مختلف را به محصولات و خدمات خود جلب نمایید تا از آن‌ها استفاده کنند.

متمایز کننده برند است

کسب و کارهای مختلف رقیبان زیادی دارند و لازم است برای موفقیت در کار خود از رقبا جلو بزنید. خلق یک شعار تبلیغاتی خوب در تمایز شما از دیگر رقبا، کمک شایانی می‌کند. در واقع برندهای مختلف، ارزش‌های متفاوتی برای مشتریان خود ایجاد می‌کنند که می‌توانند آن را در شعار تبلیغاتی خود به کار ببرند.

حس خوب می‌دهد

یکی دیگر از ویژگی‌های یک شعار تبلیغاتی خوب این است که به مخاطبان خود انرژی مثبت، انتقال ‌دهد که تاثیر بسیار مثبتی برای برند دارد.

سخن پایانی

و در نهایت، این هم از آموزش شعار تبلیغاتی!

سعی کردیم در این مطلب، مفهوم شعار تبلیغاتی، نحوه نوشتن و ویژگی‌های آن را به زبان ساده، بیان کنیم. اکنون می‌توانید برای برند خود یک شعار تبلیغاتی جذاب، خلق کنید و کاری کنید که برندتان به خوبی در ذهن‌ها ماندگار شود.

ادامه مطلب

دیدگاهتان را بنویسید