سئو

تبلیغ آگهی رایگان، مؤثر است اما کافی نیست!

تبلیغ آگهی رایگان

تبلیغ آگهی رایگان، برای شما که تازه شروع به ارائه محصول و معرفی تجارت خود به بازار و مردم نموده‌اید، یک فرصت طلایی است؛ تا نه تنها کالا و خدمات خود را به سمع و نظر عموم برسانید، بلکه نام و برند خود را نیز، در ذهن مخاطبین حک کنید.

تبلیغ آگهی رایگان، روشی برای برند سازی محسوب می‌شود.

تبلیغ آگهی رایگان و ثبت نام تجاری و لوگوی رسمی در رسانه‌های عمومی و شبکه مجازی و بین‌المللی وب، می‌تواند به عنوان قوی‌ترین راه برای برند شدن تجارت‌ها و نام تولید کنندگان، صاحبین صنایع، فروشندگان، ارائه و عرضه کنندگان خدمات و کالا به حساب آید.

این روزها اصطلاح برندینگ ( برند سازی ) را بارها و بارها می‌شنویم، با تبلیغات سایت‌ها و آژانس‌های تبلیغاتی که روش‌های برندینگ را توضیح می‌دهند و در این مسیر، کسب و کارهای تازه‌کار را همراهی می‌کنند، در شبکه‌های اجتماعی و صفحات مختلف وب و اینترنت و … مواجه هستیم.

پیشنهاد می کنیم مقاله را مطالعه نمایید.

تبلیغ آگهی رایگان به‌ویژه در فضای اینترنت و تحت استراتژی‌های بازاریابی آنلاین، یکی از روش‌های برندینگ محسوب می‌شود.

اما پیش از آنکه به چگونگی اثرگذاری تبلیغ آگهی رایگان بر روی برند شدن نام تجاری بپردازیم، بهتر است در مورد اهمیت و مفهوم برندینگ، نکاتی چند را مرور نماییم.

برندینگ، چیست و چه اهمیتی در بازاریابی و تبلیغات دارد؟

شاید تصور شود صنعت برندینگ، تنها به تعیین نام و طراحی لوگوی تجاری محدود می‌شود، اما در حقیقت برندسازی، موضوعی بسیار گسترده‌تر و فراتر از نام و لوگوی تجاری است!

نگاهی بر ابعاد برندسازی، فراتر از تبلیغات!

برندینگ، دارای بخش‌ها و وجوه مختلفی است که در مجموع، هویت و ماهیت یک تجارت و جامعه هدف آن را تشکیل می‌دهد؛ یعنی برندینگ، فقط مربوط به نام‌سازی و معرفی یک صنعت یا کسب‌وکار نیست، بلکه

R مولفه هویتی مشتریان و مخاطبین صنعت

R مؤید محتوا و کیفیت

R نشانگر پیشینه و وضعیت صاحبین تجارت

R پل ارتباطی دو قطب بازار

R مایه اعتبار فروشندگان و عرضه کنندگان کالاهای یک لوگوی تجاری

R تعیین کننده خط مشی بازار بورس و سهام

R مبین وضعیت اقتصادی یک جامعه و حتی کل جهان

R مدون سرنوشت شرکت های تبلیغاتی همکار

R فراهم آورنده بستری برای بیان رساتر حرف و اعتراضات جامعه و احوال عمومی مردم

R راه‌کاری برای همراهی و هم‌کلامی صاحبین لوگو با مشتریان

R نشان دهنده یک دوره مشخص از تاریخ و نیز موثر در پدیدارسازی سبک زندگی خاص و الگوی فرهنگی، آموزشی و اجتماعی ویژه

R تعیین کننده سمت و سوی نظام سرمایه‌داری و نیروی انسانی

R ایجاد نقاط عطف تاریخ بشر

R مؤثر در سلامت عمومی، رفاه اجتماعی، وضعیت محیط زیست و سایر عناصر حیات

و …. نیز تلقی می‌گردد.

بنابراین، برندینگ، چیزی فراتر از طراحی، تجارت و اقتصاد، صنعت و بازاریابی و تبلیغات است؛ به طوری‌که حتی اگر مقوله برندینگ را نتوان به عنوان بطن پرورش دهنده صنعت تبلیغات به حساب آورد، اما لااقل می‌توان گفت که برندینگ، زیربنای استحکام بخش صنعت تبلیغات و بازاریابی است.

تبلیغ آگهی رایگان، جوانه رو به رشد در شجره برندینگ و بازاریابی است!

شاید تا این حد تاکید بر اهمیت برندینگ و بازتاب اثرات آن در انحنای زندگی انسان و حتی در سرنوشت سایر موجودات، اغراق شده به نظر آید؛ اما با وجود دشواری در باور این موارد، باید گفت که نه تنها تمام آنچه عنوان گردید، دست‌آورد برندینگ است، بلکه حتی موارد بسیار جزئی‌تر و بیشتری نیز در سایه برندینگ، مطرح می‌شود!

البته که برندینگ تنها علت این پدیده‌ها نیست، اما بی‌شک می‌توان آن را یکی از قوی‌ترین علل، در نظر گرفت؛ به ویژه در یکی دو قرن اخیر، با رشد تکنولوژی و صنعت، و دگرگونی ارتباطات و گسترش رسانه، عمق این تاثیرات بیشتر شده و اهمیت برندسازی بر سازوکار علیتی این وقایع، پررنگ‌تر گردیده است.

در این میان، تبلیغات از طرق مختلف از جمله تبلیغ آگهی رایگان در اینترنت، یکی از جوانه هایی است که بر ساقه و بدنه صنعت برندینگ، تکیه زده و به نوبه خود، توسعه دهنده شاخ و برگ عظیم این صنعت است.

تبلیغ آگهی رایگان، دستی که باید به کمر خود زد!

تبلیغ آگهی رایگان، نه‌تنها دور از ذهن نیست، بلکه به سهولت در دسترس است؛ اما ما می‌خواهیم قدم فراتر گذاشته و از نگاه دیگری، به تبلیغ آگهی رایگان، بنگریم.

به یاد داشته باشید که جامعه هدف شما، آن دسته از کاربرانی هستند که مستقیما به پایگاه‌های اطلاع رسانی شما، اعم از شبکه‌های اجتماعی یا صفحات وب‌سایتتان، مراجعه می‌کنند. همین گروه می‌توانند در عین مخاطب واقع شدن برای تبلیغات و مطالب شما، مشتریان حقیقی و ماندگار شما را نیز تشکیل دهند و رضایت آن‌ها از شما، یک بازاریابی تصاعدی بسیار موثر و گسترده را، به شکلی پویا، به راه می‌اندازد.

پس قبل از اینکه راه دوری برویم، آب را در کوزه خود یافته و تشنه و آشفته به گرد جهان نگردید!

اولین و مهم‌ترین راه برای تبلیغ آگهی رایگان و بازاریابی اینترنتی، خود شما هستید.

به چه دلیلی پلتفرم اصلی برای تبلیغ آگهی رایگان، خود شما هستید؟!

کارآفرین عزیز! صاحبین کسب و کار! فروشندگان محترم! ما دلایلی را برمی‌شماریم تا بدانید لزوم تبلیغ آگهی رایگان توسط خود شما، از چه روی مطرح است:

دوم اینکه، برای درج تبلیغات بر روی پلتفرمی که متعلق به خود شما است، نیازی به پرداخت هزینه ندارید و این مصداق حقیقی و صددرصد تبلیغ آگهی رایگان است.

سوم اینکه، علاوه بر معرفی، می‌توانید آنچه در تبلیغات خود، معرفی می‌کنید را ارائه داده و مسیر دریافت آن را برای مخاطبین و مشتریان فراهم آورید؛ برای مثال، می‌خواهید در مورد سس گوجه فرنگی که تولید می‌کنید تبلیغ کنید، و در عین حال بر روی سایت خود به فروش سس گوجه فرنگی مد نظر نیز می‌پردازید، پس کاربران همانجا که به دنبال نیاز خود هستند، با تبلیغ شما مواجه می‌شوند و از همان درگاه نیز، خرید خود را انجام می‌دهند، که این یعنی تبلیغ و فروش بدون واسطه، به این پدیده تبلیغ‌سازی می‌گویند که بر اساس طراحی سایت و تولید محتوا، بنا شده، مثل قرار دادن کدهای تخفیف و یا گزینه‌های عملگرا برای ترغیب کاربران به خرید یا مراجعه در پی مشاهده آگهی.

و چهارم، در راستای ارتباط مستقیم، با مشتریان و کاربران خود، رابطه‌ای نزدیک‌تر می‌سازید که هم می‌تواند بر ذهن مخاطب و احساسش نسبت به شما مؤثر باشد و هم تعاملی متقابل و دو طرفه ایجاد کند تا بتوانید با دریافت نظرات و پیشنهادات مستقیم آن‌ها، الگوی بهتری برای پیشرفت خود ترسیم نمایید و این نیز به مخاطبین شما کمک می‌کند تا خود را در موفقیت شما سهیم دانسته و از جایگاه مشتری به جایگاه همراه شما ارتقاء یابند و به این واسطه در مسیر تبلیغ و بازاریابی عام با تجربه عینی و قابل استناد، آوازه شما را به گوش دیگران نیز برسانند؛ و مگر هدف از تبلیغات چیزی جز این است؟!

تبلیغ آگهی رایگان بر روی پلتفرم خود، کافی نیست!

با وجود تاثیرات بسیار قوی و غیرقابل انکار تبلیغ آگهی رایگان اینترنتی در صفحات خود شما که کارآفرین و صاحب کسب‌وکار هستید، درست مانند آنچه پیش‌تر ذکر گردید، اما همچنان شیوه تبلیغات و تولید محتوا برای تضمین جذابیت و اثرگذاری تبلیغات و دست‌یابی به موفقیت در بازاریابی آنلاین و اینترنتی، الزامی است.

تبلیغات، هر جا که درج شود، تا زمانی که نتواند نظر مخاطب را جلب کند و او را به دنبال کردن کار شما، ترغیب نکند، عملا تاثیری نداشته و نه جامعه هدف شما را شکل می‌دهد و نه احتمال مراجعه به شما را بالا می‌برد.

پس، کیفیت و محتوای مناسب، رمز موفقیت در بهره‌گیری از شیوه تبلیغ آگهی رایگان اینترنتی است، و اگر برخی تبلیغات بازدهی ندارند، حتی اگر در پلتفرم‌های محبوب و مشهور باشند، نه به دلیل رایگان بودن، بلکه به دلیل بی‌دقتی در تولید محتوا و کیفیت پایین در طراحی تبلیغات است.

پس، چه میلیاردی خرج کنید و چه مجانی تبلیغ نمایید، تا زمانی که تبلیغ شما از اصول تخصصی بازاریابی اینترنتی و ارتباط با مخاطب برخوردار نباشد، انتظار برای یک نتیجه عالی، توقعی نابه‌جا خواهد بود.

در عوض، وقتی تبلیغی عالی و خاص به قاب نگاه کاربران نقش بزنید، هر جا که باشید، خواهید درخشید، حتی اگر از شیوه تبلیغ آگهی رایگان بهره برید.

چه‌بسا که تبلیغ آگهی رایگان، از آنجا که یک فرصت رایگان و غنیمت است، باید بیشتر برای استفاده بهینه از آن، جدیت به خرج داده و دقت نمایید.

محتوای کامل در سایت منبع

دیدگاهتان را بنویسید