سئو

نوشتن صفحه سوالات متداول یا FAQ به روش حرفه ای ها!

یکی از بهترین روش ها برای جذب ارگانیک ترافیک به سایت و ایجاد پلی برای مشتریان بالقوه و مخاطبان هدف برند ایجاد یک صفحه سوالات متداول یا FAQاست. ایجاد آن ضروری هست اما کافی نیست! کلید کار در ساخت صفحه ای حرفه ای و مشتری پسند است. تا انتهای مطلب همراه آژانس دیجیتال مارکتینگ تاس باشید و درباره نوشتن صفحه سوالات متداول یا FAQ بخوانید.

پیشنهاد می کنیم مطالعه کنید: فضای ابری چیست و چه کمکی به سایت می کند؟

صفحه سوالات متداول چیست؟

یکی از صفحات ثابت سایت که باعث می شود ترافیک بیشتری جذب کنیم و بتوانیم ارتباط بهتری با مشتریان خود برقرار کنیم نوشتن صفحه سوالات متداول یا FAQ است. این کار مزایای زیادی دارد و با توجه به اهمیت آن بایستی به بهترین و حرفه ای ترین شکل ممکن انجام شود.

چرا باید از سوالات متداول در سایت خود استفاده کنیم؟

نوشتن صفحه سوالات متداول یا FAQ باعث صرفه جویی در وقت شما می شود. اگر وقت زیادی را صرف پاسخ به ایمیل ها یا سوالات شبکه های اجتماعی می کنید ، داشتن این صفحه می تواند صرفه جویی در زمان واقعی باشد. همچنین می تواند از بازدهی پرهزینه و وقت گیر در فروشگاه آنلاین شما جلوگیری کند.

نوشتن صفحه سوالات متداول یا FAQ ترافیک وب سایت جدید و مشتریان جدید را به ارمغان می آورد. هدف گوگل از این کار پاسخ به سوالات کاربران است. اگر متن خود را در قالب پرسش و پاسخ قرار دهید ، نیمی از کار را از قبل انجام داده اید. حتی بهتر ، اگر پاسخ خوبی به سوالی دارید ، ممکن است در یکی از جعبه های پاسخ گوگل یا قطعه های ویژگی قرار بگیرید ، که باعث افزایش بازدید شما می شود.

نوشتن صفحه سوالات متداول یا FAQ در مخاطبان اعتماد ایجاد می کند و تخصص و تجربه شما را نشان می دهد. شما می دانید که مشتریها به چه چیزی فکر می کنند و قبلاً پاسخی دریافت کرده اید. این یک روش عالی برای افزایش اعتماد و حرفه ای بودن وب سایت شما است.

چطور سوالات متداول مناسب برای سایت را بیابیم؟

برای این که بدانید چه سوالاتی در میان کاربران شما رایج تر هستند می توانید از سه روش زیر استفاده کنید:

به سوالات مشتریان نگاهی بیندارید

وقتی دایرکت اینستاگرام، کامنت های وبلاگ، ایمیل پشتیبانی و سایر موارد ارتباط با مشتری را باز می کنید عموما چه چیزی از شما پرسیده شده است؟ چه مسائلی بیش از همه برای مخاطبان تان سوال برانگیز است و مرتبا درباره آن می پرسند؟ چه تردیدهایی وجود دارد؟ این موراد را شناسایی کنید و ابهامات را بر طرف کنید.

به وب سایت های رقبایتان نگاه کنید

اگر کسب و کار نوپایی دارید یا هنوز مشتری زیادی ندارید که بتوانید با آن ها ارتباط برقرار کنید و ایده بگیرید می توانید به وب سایت رقبای مستقیم و غیر مستقیم خود مراجعه کنید و با بررسی صفحات سوالات متداول و همچنین کامنت های مشتریان تصمیم بگیرید که کدام سوالات را بایستی به این صفحه اضافه کنید.

به دنبال حضور در اولین نتایج گوگل هستید؟

ما بالاترین جایگاه های نتایج جستجو را برای شما تصاحب می کنیم !

به گوگل و Quora مراجعه کنید

برای این که سرنخی دست تان بیاید می توانید از از ویژگی Autosuggest Google استفاده کنید. در این ویژگی می توانید سوالاتی که عموما افراد درباره موضوعات موردنظر شما را می پرسند به دست بیاورید. منبع دیگر برای ایده گرفتن سایت Quora است. شما در این سایت می توانید موضوعات را انتخاب کنید و پرتکرار ترین سوالات را درباره آن به دست بیاورید.

بهترین روش نوشتن سوالات متداول یا FAQ چیست؟

راز نوشتن بهترین سوالات متداول را به طور خلاصه می توان یک چیز دانست. این که دقیقا سوالات رو طوری بنویسید که کاربران آن ها را خواهند پرسید. در این قسمت به سه نکته اصلی برای اثر بخش تر شدن سوالات متداوب اشاره می کنیم که بسیار تاثیر گذار خواهند بود:

به دنبال حضور در اولین نتایج گوگل هستید؟

ما بالاترین جایگاه های نتایج جستجو را برای شما تصاحب می کنیم !

ترفندشماره 1 : در نوشتن سوالات متداول یا FAQ از ضمیر متکلم استفاده کنید!

شاید یکی از بزرگترین اشکالات افراد مختلف در نوشتن سوالات متداول این است که سوالات را با صیغه مجهول یا سوم شخص می نویسند. در حالی که مردم اغلب هنگامی که سوالی داشته باشند آن را به صورت شخصی جستجو می کنند. به مثال زیر توجه کنید:

چطوری حساب اینستاگرام رو به بیزنس اکانت تغییر بدم؟

چطور میشه حساب اینستاگرام رو به بیزنس اکانت تغییر داد؟

شاید از نظر شما هر دوسال یکسان بوده و تفاوتی نداشته باشند. اما تجربه و آمار نشان می دهد که افراد به صورت پیش فرض در مواجه با مشکلات و سوالاتی که در ذهن دارند آن را به صورت شخصی و درباره خودشان بیان می کنند.

روش دوم ممکن است برای افرادی که در حوزه های تخصصی کار می کنند بیشتر کاربرد داشته باشد. اما اغلب افراد این طور نیستند.

جاناتان و لیزا پرایس ، نویسندگان کتاب «وب نویسی کارساز» چنین سوالاتی را “بد” می نامند و می گویند:

سوالات بد موضوع محور هستند. این سوالات موضوع را هدف قرار می دهند نه کسی که آن را می پرسد. و باعص می شود تکیه روی ارزش ها و مفاهیم و موضوعات باشد. در حالی که کاربران برای حل مسائل خودشان جستجو می کنند و شما باید همراستا با آن ها پیش بروید.

بنابراین بهتر است برای نوشتن سوالات متداول از قالب هایی شبیه به این استفاده کنید:

چگونه می توانم ____ کنم؟

می توانم _____؟

____ من چیست؟

ترفند شماره 2: با یک کلمه پرسشی شروع کنید

همانطور که نام این صفحه گویاست کاربران انتظار دارند وقتی آن را باز می کنند با پرسش ها و پاسخ های آن ها مواجه شوند. در حالی که برخی افراد به این مساله بی توجهی می کنند و از قالب سوال استفاده نمی کنند.

ممکن است روی صفحات سوالات متداول بسیاری از سایت ها دیده باشید که به جای سوال از گزاره استفاده می کنند و نسبت به آن اظهار نظر می کنند و توضیح می دهند. که این اصلا خوب نیست.

اگر به جای سوالات از عبارات یا برچسب استفاده می کنید انتظار نداشته باشید خوب عمل کنند. به طور مثال اگر شما یک نرم افزار تخصصی رشته حسابداری را روی سایت خود به فروش می رسانید و کاربران شما بارها و بارها سوال مشابهی را می پرسند. مثلا می گویند که می توانند به جای استفاده از درگاه پرداخت با امتیازات کیف پول خود پرداخت کنند یا خیر؟

شما تصمیم می گیرید یک بار برای همیشه به این سوال پاسخ دهید. اما به جای نوشتن «آیا می توانم هزینه را به جای درگاه پرداخت با امتیازات کیف پول اینترنتی پرداخت کنم؟» می نویسید: «پرداخت با امتیازات کیف پول به جای درگاه اینترنتی». به این ترتیب مطابقت زیادی با پرسش کاربران را از دست خواهید داد.

بهتر است برای هر نوع FAQ که می نویسید سعی کنید با عبارات زیر شروع کنید:

  • چه چیزی…؟
  • چطور…؟
  • کدام یک…؟
  • چه زمانی…؟
  • کجا…؟
  • چه کسی…؟
  • آیا می توانم…؟
  • چرا…؟

ترفند شماره :3 به زبان کاربران خود بنویسید

سوالات را با اصطلاحات خیلی فنی و تخصصی ننویسید چون به احتمال زیاد کسی که این پرسش ها را دارد مبتدی است و به صورت خیلی تخصصی جستجو نمی کند. از طرف دیگر وقتی کاربران به صفحه سوالات متداول شما وارد می شوند بایستی بدون درگیری فکری و با شفافیت کامل متوجه چیزی که می خوواهید بگویید بشوند. پس همه چیز را ساده و روشن و نزدیک به زبان کاربر نگه دارید.

به دنبال حضور در اولین نتایج گوگل هستید؟

ما بالاترین جایگاه های نتایج جستجو را برای شما تصاحب می کنیم !

ترفند شماره ۴: متن را کوتاه نگه دارید

درست است که هریک از سوالات شما می توانند موضوعی برای یک پست وبلاگ باشند اما صفحه FAQ جای توضیح و تفسیر نیست. بهتر است در مجموع هر پاسخ شما بیش از صد کلمه نباشد و فقط به سوالی که پرسیده اید پاسخ دهید. بهتر است در همان ابتدای پاسخ یک بله یا خیر قطعی هم بگویید تا خیال کاربران راحت شود.

بهترین ابزارها برای ساخت صفحه سوالات متداول در سایت

برای نوشتن صفحه سوالات متداول یا FAQ می توانید از ابزارهای زیر استفاده کنید:

نوشتن صفحه سوالات متداول یا FAQ با Document360

نرم افزار دانش دانش به شما امکان می دهد با جستجوی بی درنگ مبتنی بر هوش مصنوعی ، یک پایگاه دانش سلف سرویس به خوبی سازمان یافته (به صورت عمومی یا خصوصی منتشر کنید) ایجاد کنید. این به مشتریان شما کمک می کند تا با استفاده از جستجوی مجهز به هوش مصنوعی بلافاصله راه حل هایی برای مشکلات خود پیدا کنند. علی رغم حجم مقالات در پایگاه دانش ، موتور جستجوی هوش مصنوعی قادر است در کسری از میلی ثانیه نتایج مربوطه را بازیابی کند.

تجزیه و تحلیل جستجو یکی دیگر از ویژگی های مهم این پایگاه دانش است. این کلمات کلیدی را که به طور مکرر توسط کاربران جستجو می شود ، چگونگی استفاده مکرر از “کلمات کلیدی جستجو” و اینکه آیا آنها می توانند مقالات را در پایگاه دانش شما پیدا کنند و غیره نشان می دهد.

نوشتن صفحه سوالات متداول یا FAQ با Freshdesk

Freshdesk به شما امکان می دهد برای بهبود رضایت مشتری ، یک پورتال تجربه سلف سرویس ایجاد کنید. این برنامه در نرم افزار helpdesk مبتنی بر cloud آنها موجود است که از همکاری همه کانال های پشتیبانی از یک پنجره پشتیبانی می کند. این مجموعه شامل یک اجتماع بی عیب و نقص از ویژگی های بصری است که بر بهره وری و همکاری متمرکز هستند. اطمینان از تجربه پشتیبانی عالی از مشتریان را برای تیم ها در هر اندازه آسان می کند.

این ابزار دو نوع راه حل ارائه می دهند – شرکتی و SMB. راه حل بسته برای شرکت همه ویژگی های مناسب برای خدمات مشتری در کلاس جهانی را ارائه می دهد – راه اندازی و پیاده سازی ، سلف سرویس و پشتیبانی جهانی. علاوه بر این ، آنها به دلیل توانایی خود در ارائه خدمات سازگار برای ردیابی عملکرد با معیارها ، به رسمیت شناخته شده اند.

جمع بندی

ادامه مقاله در سایت منبع