سئو

طراحی سایت فرهنگی ahaad.ir

برای سفارش آنلاین
طراحی سایت
کافیست در سایت ثبت نام نموده و سفارش آنلاین
طراحی سایت
ثبت نمائید
تا بلافاصله فاکتور دریافت نمائید و سپس تصمیم گیری فرمائید.

در ادامه بررسی هایی که پیرامون ارزیابی کیفیت طراحی سایت های مختلف انجام می دهیم، در این قسمت به یک سایت متوسط از نظر معیارهای طراحی رسیده ایم. سایت ‘آحاد حزب الله’ در این قسمت زیر ذره بین ما قرار می گیرد و جنبه های متفاوت طراحی این پایگاه اینترنتی کالبد شکافی می شود. قبل از شروع ایجاد این آمادگی ذهنی لازم که بدانیم؛ با یک سایت میان رده مواجهیم. یعنی از منظر کیفیت طراحی، نکاتی مثبت در این سایت وجود دارد و در مقابلش نقاط ضعفی هم به طور مشابه مشاهد می شود. با ما همراه باشید تا دقیق تر منظور خود را بیان کنیم.

ویژگی های طراحی سایت ahaad.ir

در این قسمت در دو بخش کار را پیش خواهیم برد. در قسمت اول نقاط قوت را بررسی خواهیم کرد و سپس به سراغ نقاط ضعف می رویم.

نقاط قوت

از ویژگی های مثبتی که می توان برای طراحی این سایت بر شمرد، حضور المان های اختصاصی در سایت است. به طوری که تیم طراحی می تواند این ادعا را داشته باشید که این کار ما است و به نوعی مهر و امضای ما روی کار محسوب می شود. به نمونه های زیر توجه کنید:

و یا به این قسمت که نوار کناری سمت چپ سایت را تشکیل داده نگاهی بیاندازید:

خوب یا بد؛ با کیفیت یا فاقد خلاقیت، طرح های بالا همگی اورجینال هستند و متعلق به این سایت. گوشه هایی دیگر از این خلاقیت و به خرج دادن وسواس در طراحی را می توان در قسمت های دیگر هم مشاهده کرد. مثلا به این انحنای پایین سایت که به صورت متقارن در هدر هم مشاهده کردیم نگاه کنید:

انگار که پایه های یک ستون را مشاهده می کنیم که سایت روی آن ها بنا شده است.

نقاط ضعف

اگر بخواهیم تنها به دو نقطه ی برجسته که کیفیت و عیار را نزول داده است اشاره کنیم؛ بدون شک باید به اسلاید ها و در ادامه تحرک مزاحم آیکون های قسمت میانی سایت اشاره کنیم. در قسمت های جداگانه این دو مشکل را بررسی می کنیم:

مشکل دوم اما تحرک بش از حد مطالب در میانه ی صفحه است. هر بار که در طول صفحه حرکت می کنید محتوا ناپدید می شود دوباره که باز می گردید ظاهر می گردد. شاید برای بار اول جذابیت داشت که تصویر سفید باشد و از دل آن محتوا ظاهر شود؛ اما متوالی و ادامه دار مخاطب را دچار سردرد و سردگمی می کند.

برای سفارش آنلاین
طراحی سایت
کافیست در سایت ثبت نام نموده و سفارش آنلاین
طراحی سایت
ثبت نمائید
تا بلافاصله فاکتور دریافت نمائید و سپس تصمیم گیری فرمائید.

طراحی سایت

طراحی سایت اختصاصی

طراحی سایت فرهنگی

ادامه مطلب

دیدگاهتان را بنویسید