سئو

5 دلیل برای استخدام یک سایه نویس

سایه نویس در خدمت محتوا و مدیران

سایه نویس کسی است که به جای یک مدیر یا رییس شرکت یا رهبر یک تشکیلات بزرگ مطلبی را نوشته و محتوا را به نام آن مدیر منتشر می کند.

هر مدیر بالادستی که بگوید نوشتن کار ساده ای است مطمئن باشید خیلی سطح پایین دارد به این قضیه نگاه می کند.

برخی از نویسندگان ممکن است سریعتر از دیگر نویسندگان محتوایی را تولید کنند، اما در بیشتر مواقع سرعت باعث می شود تا کیفیت نوشته کاهش ‌یابد. هنگامی که کیفیت کاهش می یابد، قدرت انتقال پیام نیز کاهش می یابد.

اگر مردم به خصوص در سطح احساسی نتوانند با محتوا ارتباط برقرار کنند اصلا تولید محتوا چه فایده ای دارد؟

مهمتر از این ها، تولید محتوای دم دستی برای یک شرکت یا نوشتن فرآیند فکری مدیری که «سریع نوشتن» می خواهد اصلا چه فایده ای دارد؟

نوشتن در مورد فکر و ذهن اشخاص کاری دشوار است. برای جلوگیری از هدر رفت وقت مدیران در سر و کله زدن با کلمات و جملات، تولید محتوا باید بر عهده بخش بازاریابی یا فروش باشد. آنان باید بتوانند پیام‌های مدیر را برای عموم ترجمه کند.

توصیه میکنیم مقاله را مطالعه نمایید

البته که این پیام ‌ها باید مستقیماً از روسای بالادستی به نویسندگان منتقل شوند.

سخنانی که مشتریان بالقوه می خواهند از این شرکت ها بشنوند در بالای زنجیره قرار دارد، یعنی این سخنان باید از زبان موسسان، رؤسا و مدیران بالادستی باشد.

تعداد کمی از شرکت ها، نویسنده ای با چند دهه تجربه ی نوشتن در میان کارمندان خود دارند، اما برای اکثر شرکت ها اینطور نیست.

وقتی نویسنده ی ماهری در بین کارمندان ندارید، ساده ترین راه حل چیست؟

یک سایه نویس استخدام کنید. شما یک نویسنده با نام مجهول اما با تجربه ی کافی نیاز دارید.

فواید استخدام این دست از نویسندگان بسیار است.

من خود یک دهه است که برای روسای چند شرکت در صنایع مختلف اینگونه تولید محتوا می کنم و بیش از 500 مقاله در نشریاتی از جمله Forbes، Inc و TechCrunch نوشته ام.

من همچنین سایه نویسی را به چندین نفر از کارمندان دورکار آژانسم نیز آموزش داده‌ام و به آنان یاد داده ام که نه تنها با لحن یک مدیر صحبت کنند، بلکه به او کمک کنند تا لحن خاص خود را هم پیدا کند.

برخی مدیران از من میخواهند تا حتی تعهد امضای قراردادهای سرمایه گذاری را نیز به عهده بگیرم. مدیرانی که بسیار روی کار خود سختگیر بودند و البته به سایه نویسی نیز نیاز داشتند در هر جایی می توانستند شخصاً به مقالاتی که من نوشته بودم اشاره کنند و بلافاصله در ذهن مشتریان خود تثبیت شوند.

به یاد داشته باشید: ما در مورد یک سایه نویس معمولی که در صنعت انتشار کتاب است صحبت نمی کنیم. ما در مورد سایه نویس برای خلق هر نوع محتوای تجاری یا شخصی در جهت برندسازی صحبت می کنیم، از جمله سه گانه ی توسعه محتوا:

• پست های مهمان و شخص ثالث

• محتوای داخل سایت

• رسانه های اجتماعی (مقالات لینکدین).

در اینجا پنج مزیت اصلی برای استفاده از یک نویسنده در سایه آورده شده است.

1. نویسنده در سایه باعث صرفه جویی در زمان می شود

سایه نویسی باعث صرفه‌جویی زیادی در زمان برای مدیران بالادستی می شود، به‌ ویژه مدیرانی که در شرکت‌های بزرگ‌تر کار می کنند و وظایف بسیار زیادی نیز بر عهده دارند.

واگذاری وظیفه نوشتن به نویسندگان در سایه باعث می شود که این مدیران بتوانند به جای خیره شدن به یک صفحه سفید خالی و زور زدن برای نوشتن، عمیقا روی کاری که باید انجام دهند تمرکز کنند.

به علاوه، بسیاری از مشتریان سایه نویسی من، زمانی که مجبور به نوشتن یک ایمیل باشند کاملاً دچار تنبلی می شوند، فرقی هم نمی کند یک ایمیل باشد یا یک مقاله 1000 کلمه ای برای فوربس یا هافینگتون پست.

اگر نوشتن یک ایمیل 100 کلمه ای 20 دقیقه طول بکشد، تصور کنید نوشتن یک مقاله کامل که نیاز به چندین دور ویرایش نیز دارد چقدر طول می کشد؟

شما هرگز نمی توانید زمان را به عقب برگردانید. از همین رو سایه نویس به روسا و کسانی که در حال برندسازی برای کسب و کار هستند کمک می کند تا زمان بیشتری برای تمرکز روی سایر وظایف خود داشته باشند.

2. نویسندگان در سایه باعث می شود که مشتریان سریعتر از نام برند آگاه شوند

این سایه نویسان به شرکت‌ها و اشخاص کمک می‌کنند تا آگاهی از برند سریع‌تر ایجاد شود.

خیلی ساده است. به جای اینکه یک مدیر اجرایی داستان خود را یک بار و در هر سه ماه منتشر کند، یک سایه نویس معتبر می تواند روند تولید و نوشتن و انتشار داستان های حول یک برند را بسیار تسریع بخشد.

همانطور که روسا باید مسائل تجاری شرکت را مدیریت کنند. سایه نویس نیز فقط باید بنویسد.

نوشتن برای برند به دلیل اولویت پایینی که دارد زیاد جدی گرفته نمی شود و معمولاً اولین چیزی است که از جریان کسب و کار حذف می شود.

من بارها و بارها شاهد بوده ام که مدیران اجرایی آخرین ساعات برنامه کاری خود را به نوشتن پست های مهمان و شخص ثالث یا نوشتن در وبلاگ های شخصی اختصاص داده اند. همین کار کوچک باعث می شود تا نتوانند روی نوشتن برنامه های تجاری خود تمرکز داشته باشند.

این مسئله در حقیقت مشکلی روحی روانی است. خیلی از افراد هستند که حاضر نیستند چندین و چند ساعت برای نوشتن وقت بگذارند.

3. سایه نویسان، نویسندگان حرفه ای هستند

نویسندگی یک حرفه است و بسیاری از شرکت ها در استخدام کپی نویسان یا ویراستاران حرفه ای موفق عمل نمی کنند.

شما می توانید بهترین خدمات یا محصول را در کسب و کار خود داشته باشید، اما اگر نتوانید «چرایی» ارزش و اعتبار آن خدمات یا محصول را بیان کنید، چندان نمی توانید در فروش محصولتان موفق عمل کنید.

به علاوه، اگر ذره ای اغراق کنید یا دروغ بگویید بلافاصله مشتری متوجه می شود.

نمونه‌ ی این داستان، ایمیل‌های تبلیغاتی متعددی هستند که همه افراد روزانه دریافت می‌کنند.

این ایمیل‌ها در انتهای هر جمله مملو از کلیشه‌ها و علامت‌های تعجب هستند، چرا؟ چون نمی‌توانند به وضوح حرف خود را بزنند، بنابراین باید شما را هیجان زده کنند!!!

تصور کنید که این ایمیل‌ها توسط نویسندگان حرفه‌ای و با لحن یک رییس شرکت نوشته شده باشند. این پیام ایمیل انرژی بسیار بیشتری با خود به همراه خواهد داشت و تعداد کلیک‌ها روی ایمیل نیز احتمالاً بسیار بیشتر خواهد بود.

اگرچه همه باید خود نویسندگی را یاد بگیرند و تا آنجا که ممکن است خودشان مطلب بنویسند تا در مواردی مانند ایمیل‌های داخلی و یادداشت‌ها بتوانند با مشتری ارتباط برقرار کنند، اما واقعا اجازه دهید متخصصان واقعی نویسندگی کار خود را انجام دهند.

سایه نویس حرفه ای تمام ساعات کاری خود را صرف یک کار یعنی نوشتن می کند.

یک سایه نویس بزرگ به واسطه ی کار حرفه ای که دارد می تواند زبان گویای رییس شرکت یا فردی که در حال توسعه برند است نیز باشد.

مهم نیست که رهبرانی مانند هوارد شولتز یا ایلان ماسک از نویسنده در سایه استفاده می کنند یا خیر اما اگر سایه نویس به درستی آموزش دیده باشد می تواند بازگو کننده ی همان پیامی باشد که این افراد میخواهند به دنیا منتقل کنند.

4. نویسندگان در سایه با سئو آشنا هستند.

یکی از راه‌ هایی که من همیشه سایه نویسی خود را از بقیه متمایز میدانم، بحث درباره اهمیت تولید محتوا با در نظر گرفتن اصول سئو است.

وبلاگ نویس مهمان و شخص ثالث باید از اصول استفاده کند و صرف نظر از اینکه محتوایی در مجله فوربس یا ژورنال موتور جستجو منتشر شده باشد، این اصول بیشتر برای تولید محتوای سایت کاربرد دارد. هر چه محتوا را بر حسب تعداد کلمات کلیدی بیشتری رتبه بندی کنید، بهتر می توانید به هدف مخاطب در جستجو نزدیک شوید.

در سال‌های گذشته، نویسندگان در سایه فقط کار پیام رسانی را در رسانه های بزرگ دنبال کرده اند. من نیز وقتی کارم را به عنوان نویسنده در سایه شروع کردم، برای مجلات، محتوا تولید می کردم.

امروزه شرکت‌ها می‌دانند که نه تنها یک مدیر عامل می‌تواند پیام را بهتر ارائه کند، بلکه آن پیام باید به صورت آنلاین به خورد مخاطب داده شود.

اینجاست که برای گرفتن نتیجه ی بهتر، کار سایه نویس آموزش دیده در زمینه سئو بسیار مهم می شود.

امروزه دیگر بحث فقط بر سر کلمات کلیدی و بک لینک نیست. سایه نویسی خیلی بیشتر از این موارد است، امروزه بحث بر سر و با کیفیت است که توسط شخصی معتبر نوشته شده و به راحتی با مخاطب می توان آن را به اشتراک گذاشت.

سایه نویس خوبی که در زمینه سئو آموزش دیده، هم می داند که چگونه محتوای جذاب و با کیفیت تولید کند، و هم راه اشتراک گذاری آنلاین محتوا را به خوبی می داند.

5. محتوای سایه نویس محتوایی معتبر است

اکثر مردم فکر می کنند که کار سایه نویس اعتبار ندارد. این گزاره زمانی درست است که مدیر مسئول در یک شرکت زود به زود سایه نویسان خود را تغییر دهد. این مساله باعث می شود پیام به درستی به مخاطب منتقل نشود. با ایجاد تغییر در ترکیب نویسندگان در سایه، مخاطب فوراً متوجه می شود که چیزی این وسط درست نیست و پیام نیز متعاقبا غیر معتبر می شود.

سایه نویس معتبر از نزدیک با مشتریان یا همان مدیران کار می کند، لحن خود را در نوشته هایش مشخص می کنند و این لحن را به صورت یکسانی در همه محتواهایش به کار میگیرد.

این همان روش معتبری است که هر نویسنده در سایه ای برای تولید محتوا از آن بهره میگیرد.

نویسنده در سایه ایده‌های مدیر را رونویسی می کند. وظیفه سایه نویساین است که آن ایده‌ها را به طور منسجم و مختصر به مخاطبان منتقل کند.

شرکت‌ فوق‌العاده‌ای ماند اپل را در نظر بگیرید که توسط استیو جابز مدیریت می شد، آیا شخص استیو جابز خط تولید قطعات هر آیفون یا آی‌مک را ایجاد کرده بود؟ نه، او این کار را به متخصصان آن بخش واگذار کرده بود.

هر کسی که فاقد مهارت نویسندگی حرفه ای است باید این اصل را در نظر بگیرد.

نتیجه

وقتی اغلب مردم اصطلاح سایه نویس را می‌شنوند، معمولاً به رمان نویسان فکر می‌کنند. مردم از مزایای استخدام یک نویسنده در سایه برای پروژه هایی مانند نویسنده مهمانان و شخص ثالث، نوشتن برای وبلاگ یک برند، مقالات آموزشی، خبرنامه ها یا پست های لینکدین، آگاه نیستند.

من قبل از شروع کارم برای برخی شرکت‌های بزرگ کار سایه نویسی انجام میدادم. لذت آن هم‌افزایی که بین شرکت ها در بازار ایجاد شد، برای من بیشتر از دستمزدی بود که می گرفتم.

برخی از شرکت ها به سادگی نمی توانند حرف خود را بزنند، اما چرا باید نگران باشند؟ نقاط قوت، هدایت شدن به سمت بازارهای نوظهور و توسعه محصول همه به دست یک سایه نویس حرفه ای انجام می شود.

نوشتن را به حرفه ای ها بسپارید.

برای خواندن مقاله بعدی من در این مورد به ژورنال موتور جستجو نگاهی بندازید، در آنجا در مورد ویژگی های برتر یک سایه نویس منظم و نحوه آموزش و کار با این دست نویسندگان در شفاف سازی پیام مقاله ای به رشته تحریر در آورده ام.

منبع:

ادامه مطلب

دیدگاهتان را بنویسید