سئو

راهکارهایی برای استخدام، آموزش و حفظ سایه‌نویس

امروزه بسیاری از مدیران عامل و بنیانگذاران برجسته، از سایه‌نویسان در کسب و کار خود استفاده می‌کنند. برای پیدا کردن، آموزش و حفظ این نویسندگان، مراحلی که در این مقاله ارائه شده است را دنبال کنید.

سایه‌نویسان برای مدیران عالی، روسای شرکت‌ها و موسسان، مزایای زیادی دارند. همانطور که در مقاله، 5 دلیلی که باید یک سایه‌نویس برای نوشتن محتوای خود استخدام کنید، توضیح دادم، سایه‌نویسان:

  • در صرفه‌جویی زمان موثر هستند.

  • به ایجاد آگاهی سریع‌تر از برند کمک می‌کنند.

  • نویسندگان حرفه‌ای هستند (غیرحرفه‌ای‌ نیستند).

  • با آشنا هستند (موارد معتبر سئو).

  • تولید می‌کنند.

  • با دانستن مزایای سایه‌نویس، اکنون باید بدانید که چطور:

  • سایه‌نویسان منضبط را پیدا کنید.

  • آنها را آموزش دهید تا صدای کسب و کار شخصی / شرکت شما را توسعه دهند.

  • و کسانی که برای ارتقا کسب و کار شما مناسب هستند را حفظ کنید.

اهمیت قانون 20/80

یکبار دیگر باید بر اهمیت قانون 20/80 تاکید کنم. مدیران با به کارگیری سایه‌نویسان زمان بیشتری صرفه‌جویی می‌کنند و می‌توانند این زمان را برای کارهای مهم‌تری مانند توسعه برنامه‌های بازاریابی یا سخنرانی در کنفرانس صرف کنند. علاوه بر این، برخی از آنها فقط وظیفه نوشتن ندارند.

نحوه استخدام، آموزش و حفظ سایه‌نویس

همانطور که Perry Marshall در ’80/20 Sales and Marketing’ بیان می‌کند، هر فردی در هر کاری که مهارت دارد، باید بر آن تمرکز کرده و موارد زیر را دنبال کند:

  • بر مهارت‌های خود سرمایه‌گذاری کنید و موثرترین آنها را تقویت کنید.

  • کارهای دیگر را به افراد دیگر بسپارید. شخص دیگری در مهارتی که شما تخصصی ندارید، حرفه‌ای است.

مشاغل مختلف می‌توانند به راحتی با محول کردن نوشته‌های سنگین به سایه‌نویس این کار را انجام دهند – مخصوصا برای نوشته‌های قیمتی در نشریاتی مانند Forbes و Inc.

من شاهد بودم که توصیه‌های Marshall برای بسیاری از مشتریان سابق من جواب داد.

زمانی، من ماهانه 15 مقاله در نشریات بزرگی مانند Forbes در مورد موضوعات مختلف از امور مالی تا فناوری سخت، بازاریابی دیجیتال و کارآفرینی می‌نوشتم. تا به امروز، من بیش از 500 مقاله برای چنین نشریات برجسته‌ای نوشته‌ام.

نویسنده‌ ‘ همه کاره’

من همیشه به اینکه یک نویسنده‌ ‘ همه کاره’ هستم افتخار می‌کنم، می‌توانم از طریق حدوداً 200 صفحه مطالعه سریع، یک کسب و کار را درک کنم، و سپس در مورد آن بنویسم. راز نوشتن این است که همه چیز را برای خوانندگان ساده کنید و فقط در صورت نیاز مطالب تخصصی را ذکر کنید.

تا به امروز، هنوز برای تعدادی از معتبرترین مشتریان خود می‌نویسم. از نوشتن لذت می‌برم و به دیگران کمک می‌کنم تا به اهداف بازار عمودی خود دست یابند.

خدمات سایه‌نویسی

هنگامی که آژانس خود را راه‌اندازی کردم، تجربه من در سایه‌نویسی باعث شد که خدمات سایه‌نویسی ارائه دهم. اما به جای اینکه تمام نوشته‌ها را خودم به تنهایی انجام دهم (آنچه ما پیشنهاد می‌کنیم که تمرین کنید!)، تعدادی سایه‌نویس همه کاره تربیت کردم و هنر سایه‌نویسی که در دو دهه گذشته با آن آشنا شده بودم را به آنها آموزش دادم.

آنچه در ادامه ارائه شده است برخی از تکنیک‌هایی است که من برای پیدا کردن، آموزش و حفظ سایه‌نویسان بواسطه مشتریان خود، آموخته‌ام، که می‌تواند مستقیماً نیاز شرکت شما را در زمینه سایه‌نویسی برطرف کند.

پیدا کردن نویسنده‌ شایسته

تجربه مهم است، اما استعداد و نگرش نیز برای یادگیری اهمیت دارد.

منظور ما از تجربه تعداد سالهایی که برای یک شرکت مبتنی بر محصول رونویسی کرده‌اید یا زمانی که برای مجله کار کرده‌اید، نیست. تجربه یک فرد به معنی وفاداری به کلمه نوشته شده است.

من با نویسندگانی کار کردم که بیش از چهار دهه در این حوزه فعالیت داشتند، برخی از آنها تنها دو سال ‘تجربه’ داشتند. در بسیاری از موارد، بدون توجه به اینکه چقدر تجربه داشتند، نوشته‌‌هایی قوی ارائه می‌دادند.

کلمات نویسنده

شاید این بدان معناست که نویسنده‌ با 40 سال تجربه، در نوشتن تنبل بوده و فقط عنوان نویسنده را داشته است، یا نویسنده‌ای با دو سال تجربه، در این دو سال بیشتر از سایر نویسنده‌ها فعالیت داشته است. چه کسی می‌داند و چه کسی اهمیت می‌دهد.

مهم این است که چگونه کلمات نویسنده با شما حرف بزند. شما این را تنها با نمونه نوشته‌های نویسنده‌ای که قصد همکاری با او را دارید، متوجه خواهید شد. با توجه به آنچه گفته شد، ممکن است عالی نباشد، اما می‌تواند متوسط باشد. اینجاست که استعداد و نگرش قابل قبول، در تصمیم‌گیری به شما کمک خواهد کرد.

وقتی صحبت از یک نویسنده‌ای است که قرار است به او اعتماد کنید تا به کمک او برندسازی کنید، هرگز از اینکه بر اساس احساستان تصمیم گرفته‌اید‌، نترسید.

اطمینان حاصل کنید که نویسندگان به بازار عمودی شما علاقه‌مند هستند.

اگر در صنعت موتورسیکلت فعالیت می‌کنید به دنبال نویسنده‌ای نباشید که تفاوت هارلی دیویدسون و دوکاتی را نمی‌داند. اگر در زمینه فناوری مشغول هستید، کسی را استخدام نکنید که هیچ درکی از اینترنت اشیا یا یادگیری عمیق ندارد.

منظورم را متوجه شدید

با توجه به تمایل من برای اینکه همه چیز را یاد بگیرم، و عشق به کلمه نوشته شده و یادگیری، می‌توانم کلماتی که دارای احساس هستند را در مورد هر موضوعی ایجاد کنم.

من به دنبال نویسندگان مستقلی برای آژانس خودم هستم که این خصوصیات را داشته باشند. اما فقط موفق به پیدا کردن تعداد کمی از آنها شده‌ام. بقیه مشتاق صنعت مشتری هستند که من با آنها مطابقت دارم.

‘فرهنگ شرکت’

داشتن تعدادی نویسنده مستقل که به بازار عمودی خود علاقه‌مند هستند، منطقی است و تعداد زیادی از این نویسنده‌ها وجود دارد. اما بسیاری از کسب و کارها به دلیل تمرکز بر ‘فرهنگ شرکت’ نسبت به تراکت‌های هیجانی، به جای استفاده از یک تبلیغ‌نویس، از چند تبلیغ‌نویس استفاده می‌کنند.

سبک مورد علاقه شما

همین ماجرا برای سایه‌نویسان نیز صدق می‌کند. به یاد داشته باشید، ممکن است برای سبک مورد علاقه شما درباره موتورسیکلت، یک سایه‌نویس بسیار خوب وجود داشته باشد، اما هنگام توصیف مشاغل اصلی شما هیچ احساسی نداشته باشد. به نظر من 90 درصد مواقعی که نویسنده علاقه‌ای به موضوع ندارد، ممکن است برای اینکه به آن جذب شود تلاش می‌کند.گزینه‌های روی میز محدود است، اما مواردی وجود دارد که نویسنده‌ای که هیچ علاقه‌ای به موضوع ندارد، نتایج عالی را رقم می‌‌زند.

مصاحبه‌های سنتی – آزمون نویسندگان را فراموش کنید

هنگام جستجوی یک سایه‌نویس که در ارائه برند شما جز عناصر اصلی خواهد بود، وقت ارزشمند خود را با مصاحبه به روش سنتی هدر ندهید.

راه‌حل ساده است، و همان تفکر 20 / 80 می‌باشد. هدف این است که افراد نامناسب سریعاً رد صلاحیت شوند و فقط کسانی که برای این امر مناسب هستند را استخدام کنید.

آژانس من، برای اینکار از آگهی استخدام استفاده می‌کند و فقط به دنبال پاسخ سوالات زیر می‌باشد، و شما نیز اگر به دنبال سایه‌نویس هستید، می‌توانید از این روش استفاده کنید:

  • صنعت شما (بازاریابی دیجیتال)

  • تجربه

  • علاقه‌مندی

  • نمونه آدرس URLs

  • دانش سئو

مورد آخر بیشتر برای تولیدکننده‌های محتوای درون سایت است که من به دنبال آن هستم، اما نویسنده‌ای با دانش سئو می‌تواند به مقالات شما در کسب نتایج بهتر کمک کند.

مصاحبه واقعی

شما بلافاصله بسیاری از افراد را به دلیل عدم پاسخگویی کامل به آگهی خود رد صلاحیت خواهید کرد – اگر آنها قادر به دنبال کردن یک فرایند ساده نباشند، چطور می‌خواهند برند شخصی یا برندی که متعلق به کسب و کار شما است را نشان دهند؟

بار دیگر، قانون 20/80 را در اینجا در نظر بگیرید، و شما دو مورد از 10 مورد به مرحله بعدی می روند، که می‌تواند اولین کار یا مصاحبه واقعی باشد – تلفن یا Hangout یا هر چیز دیگری که زمان خود را از دست ندهید.شما همه چیزهایی را که باید بدانید در عرض چند دقیقه یاد خواهید گرفت.

خواستار امضای قرارداد NDA

این کار بزرگی است. برندسازی کسب و کار شما بر عهده سایه‌نویسان است و نباید اطلاعات داخلی مربوط به سایت شما را فاش کنند و به مردم اجازه اینکه بدانند آنها سایه‌نویس هستند را ندهند.

به همین خاطر این امر مانع از استفاده کلیپ‌های مقاله شما توسط آنها برای مشاغل دیگر خواهد شد.

آموزش انتقادی

هنگام آموزش – به ویژه برای تولید اولین مقاله، یک منتقد سخت‌گیر باشید. در شروع کار، هر چه توجه بیشتری داشته باشید، فرایند نوشتن سایه‌نویس روان‌تر خواهد بود. از اینکه یک منتقد سرسخت باشید، نترسید؛ این باعث می‌شود که شما سریع‌تر صدای کسب و کار خود را به گوش مردم برسانید. هر چه در ابتدا به کار سایه‌نویس نزدیک‌تر باشید، برند خود را سریع‌تر ارتقا خواهید داد.

مقاله اول برای محول کردن سایر مقاله‌ها به سایه‌نویس، بسیار مهم است. هر چه بیشتر در ابتدا اطلاعات دهید، بهتر است. من این موضوع را در اوایل حرفه سایه‌نویسی آموختم.

لحن مقاله

اولین مشتری من فاجعه بود زیرا من با نوشتن 4 مقاله بدون هیچ اطلاعاتی سعی کردم که کسب و کار مشتری را معرفی کنم. در مقاله پنجم، مشتری بالاخره اطلاعاتی به من ارائه داد و تصمیم گرفت که لحن مقاله چگونه باشد.

ما از آن به بعد هماهنگ شدیم، اما 4 مقاله اول مانند این بود که 4 فرد متفاوت آن را نوشته‌ بودند، چیزی که بدون شک برای برندسازی مناسب نیست. این برای من درس عبرت شد. بنابراین برای مشتری دوم، از همان ابتدا درخواست کردم تا اطلاعات مهم را در اختیار من قرار دهد.

در اولین مقالات برای ایجاد لحن مناسب حداقل به نوشتن 4 پیش‌نویس نیاز است. این روند امروزه ادامه دارد، و سایه‌نویسان آژانس من نیز همین روند را دنبال می‌کنند. مقاله‌های دوم به طور متوسط دو پیش‌نویس نیاز دارند.

در مقاله‌ سوم، به ندرت به اطلاعات مشتری نیاز است. موضوعی را ارائه دهید و اجازه دهید که نویسنده حرفه‌ای بقیه موارد را مدیریت کند.

حفظ استعداد

هنگامی که برای آموزش سایه‌نویس خود وقت گذاشته‌اید، نیازی به تکرار این کار وجود ندارد. وقتی شما کسی را دارید که برند شما را معرفی کند، حفظ این فرد بسیار مهم است.

برای دستیابی به این هدف دو راه وجود دارد.

جبران خدمات

جبران خدمات ساده است. یک مبلغ تعیین کنید، و بلافاصله افزایش مبلغ داشته باشید. همچنین، یک پاداش ساده ضرری ندارد.

از زمانی که آژانس خود را راه‌اندازی کردم، وقت خود را صرف آموزش سایه‌نویسان برای برآوردن نیازهای مشتری کردم. اما برای دو مشتری خود که از قبل راه‌اندازی آژانس با من بودند، سایه‌نویسی را انجام می‌دهم.

دلیل آن ساده است – پاداش‌های مکرر و پول بیشتر.

تداوم در یادگیری

نقش آفرینان اصلی شرکت‌ها بدون یادگیری مداوم زیاد نمی‌توانند ادامه دهند. این یادگیری معمولاً از طریق خواندن زیاد (متن یا کتاب صوتی!) صورت می‌گیرد.

این نه تنها باعث می‌شود که آنها برند شما را به طور موثرتری ارتقا دهند، بلکه باعث می‌شود آنها بیشتر به شما احترام بگذارند، که طبیعتاً منجر به افزایش انرژی و نوشتن موثرتر می‌شود.

خلاصه

آن دسته از رهبران تجاری که از قانون 20/80 پیروی می‌کنند – از استیو جابز گرفته تا پری مارشال – همه مزایای واگذاری کارهایی که نمی‌توانند انجام دهند یا وقت انجام آنها را ندارند، می‌دانند. معمولاً در صدر این لیست قرار دارد – و این کاری است که نمی‌توان از آن غافل شد.

برای کسب و کارها بازاریابی محتوا از همه چیز مهم‌تر است – از رونوشتی که به مقاله طولانی در Forbes یا LinkedIn تبدیل می‌شود که آگاهی از برند را افزایش می‌دهد. و وقتی این رونوشت از طرف عوامل مهم شرکت مانند مدیر عامل یا معاون بازاریابی باشد، این پیام‌ها تقویت می‌شوند.

سایه‌نویس دلخواه خود

اما به دلیل جریان کسب و کار عادی، به طور معمول نوشتن به انتهای لیست منتقل می‌شود ‘هر وقت که فرصت باشد.’شما نمی‌خواهید ریسک کنید و یکی از ارزشمندترین عناصر در بازاریابی محتوای شرکت خود را کنار بگذارید.

راه‌حل چیست؟

سایه‌نویس دلخواه خود را پیدا کنید که برند شخصی یا متعلق به کسب و کار شما را ارتقا دهد. به آنها آموزش دهید؛ و آنها را حفظ کنید.

ادامه مقاله در سایت منبع

دیدگاهتان را بنویسید