سئو

طراحی لوگو حسابداری چگونه انجام می شود؟

اگر شما یک شرکت حسابداری دارید یا کارهای مالی انجام می دهید قطعا از این موضوع مطلع هستید که یکی از ارزشمندترین و با اهمیت ترین موضوعات برای عموم مردم پول است. اگر یک شرکت حسابداری بخواهد موفق عمل کند قطعا به یک لوگوی حسابداری قوی نیاز دارد تا بتواند مشتریان خود را حفظ کرده یا مشتری جدید پیدا کند. یکی از مهم ترین ویژگی هایی که لوگو شرکت حسابداری باید داشته باشد این است که حس اعتماد و امنیت را به مشتریان شما القا کند.

برای مثال به کارگیری المان هایی مانند ستون، شیر یا کوه در نمونه لوگو شرکت حسابداری به مخاطب حس های قدرت، امنیت، اطمینان خاطر، ثبات و غیره را منتقل می کند. یا استفاده از شکل های هندسی مانند دایره یا مثلث که سمبل ثروت و دارایی، تناسب و تعادل هستند نیز می تواند کارساز باشد. در ادامه قصد داریم کمی در مورد طراحی لوگو حسابداری صحبت کنیم. با ما همراه باشید.

چرا طراحی لوگو حسابداری مهم است؟

شاید بتوان گفت داشتن لوگو مالی و حسابداری برای شرکت های مالی در مقایسه با سایر شرکت ها اهمیت بیشتری داشته باشد چرا که چیزی که در مورد این شرکت ها مطرح است پول است و جایی که صحبت از پول به میان باشد قطعا برانگیختن حس اعتماد و ایجاد احساس امنیت و اطمینان در درجه ی اول قرار دارد. بهره مندی از یک لوگو حسابداری که حرفه ای طراحی شده باشد سبب می شود مشتری در دید اول احساس خوبی نسبت به شرکت پیدا کند. یکی از مولفه هایی که نمایش آن در آرم حسابداری از اهمیت بالایی برخوردار است نشان دادن رشد در فعالیت های مالی و اقتصادی است.

پیشنهاد می‌کنیم بخوانید:

به این وسیله شما می توانید این موضوع را به مخاطب خود القا کنید که او دارد تصمیم می گیرد که با یک شرکت حسابداری حرفه ای قرارداد امضا کند. عموما رنگ قالب مورد استفاده در طراحی لوگو خدمات حسابداری سبز است که به نوعی نماد پول است. البته رنگ طلایی نیز گاها در طراحی لوگو حسابداری مورد استفاده قرار می گیرد که نمایانگر سکه است و می توان لوگو را به شکل سکه طرح زد.

طراحی لوگو حسابداری چگونه است؟

برای طراحی لوگو حسابداری طراح می تواند از مفاهیم مختلفی استفاده کند. همانطور که می دانید سه نوع لوگو داریم: لوگوی تصویری، لوگوی نوشتاری و لوگوی ترکیبی. در لوگوی تصویری طراح به وسیله ی نمادها و سمبل به طراحی می پردازد در حالی که در لوگوهای نوشتاری که به آنها لوگوتایپ هم گفته می شود با استفاده از نام شرکت یا برند و یا تعدادی حروف لوگو را طراحی می کنند.

تکلیف لوگوی ترکیبی هم که از نام آن پیدا است و از ترکیب نمادها با نوشته ها ایجاد می شود. حال برای نمونه لوگوی موسسه حسابداری اگر بنا باشد از لوگوهای تصویری بهره گرفته شود بهتر است از نمادهایی که مفهوم اقتصادی و مالی دارند استفاده شوند. عموما در این نوع از لوگوها می توانید نمادهای پول، سکه، ماشین حساب و غیره را بیشتر مشاهده کنید. البته این کاملا وابسته به طراح بوده و وی می تواند بنا به چیزی که در ذهن دارند از هر نمادی که دوست دارد استفاده کند.

به شکل کلی بهتر است برای طراحی لوگو حتما با مشتری جلسه ای داشته باشید و نظرات وی را جویا شوید و در طراحی آنها را استفاده کنید. برای مثال بینید چه نوع لوگویی مدنظر دارند یا چه المان یا سمبل خاصی را برای استفاده در لوگو می پسندند. همچنین توجه به اینکه رقیبان شرکت چه کسانی هستند و بازار کار و مخاطب هدف چه کسی است نیز از اهمیت بالایی برخوردار است و باید حتما در طراحی لحاظ شود.

به عنوان مشتری سعی کنید تا طراحی لوگو خود را به یک طراح حرفه ای بسپارید تا در آینده به مشکل برنخورید. از جمله ی این مشکلات می توان به هزینه های به جا مانده از تبلیغات غیر مفید و هزینه های طراحی مجدد لوگو یا بازبینی و ویرایش آن اشاره کرد. همه ی آنچه که گفته شد برای نرم افزارهای حسابداری هم صادق است و آنها باید بتوانند با کمک یک لوگوی حرفه ای محصول خود را تبلیغ و معرفی کرده و چهره ی بیزینسی مناسبی برای آن فراهم آورند و در نهایت به اهداف خود دست پیدا کنند.

چه نکته‌هایی را باید برای طراحی لوگو خدمات حسابداری رعایت کرد؟

هنگامی که طراح تصمیم به طراحی لوگو حسابداری می گیرد باید یک سری نکته ها را رعایت کند. در ادامه به بررسی این نکته ها می پردازیم:

  1. سعی کنید برای طراحی لوگو خدمات حسابداری به این نکته توجه کنید که لوگو باید بسیار ساده بوده و فاقد هرگونه پیچیدگی باشد. علاوه بر این در کنار این سادگی باید به همراه بودن لوگو با فناوری های روز هم توجه داشت. سعی کنید لوگو را رنگارنگ و شلوغ طراحی نکنید و با توجه به کاربری آن طراحی را انجام دهید.

  2. سعی کنید از رنگ ها و افکت هایی در طراحی استفاده کنید که قادر باشند در جامعه ی هدف شما احساس اطمینان خاطر، امنیت و اعتماد را تداعی کنند. اگر بتوانید لوگویی با این مشخصه ها طراحی کنید قطعا لوگوی موفقی خواهد بود.

  3. این را در نظر داشته باشید که لوگویی که طراحی می کنید باید با هدف های برندتان و همچنین خدماتی که قرار است ارائه دهید همخوانی داشته باشد. منظور از این حرف این است که باید ببینید وقتی مخاطب لوگوی شما را می بیند چه چیزی از آن دستگیرش می شود و آیا این برداشت وی با هدف و خدمات ارائه شده ی برند شما متناسب است یا خیر. علاوه بر این به این موضوع هم دقت داشته باشید که لوگوی کسب و کار شما باید با کلیه ی چیزهایی که برای بازاریابی از آنها استفاده می کنید، زمینه ی وب سایت شما و به طور کلی شمای ظاهری کسب و کار و برند شما همخوانی داشته و در ارتباط باشد.

  4. برای طراحی لوگوی حسابداری بهتر است سعی کنید فونت های فانتزی را فراموش کنید و اگر خیلی مایل به استفاده از آنها هستید سعی کنید خیلی کم باشد. علاوه بر فونت افکت هایی که استفاده می کنید هم باید ساده بوده و طوری باشد که عموم آن را بپسندند و درک کنند.

در انتهای این مطلب هم قصد داریم به تعدادی از پرسش هایی که بیشترین تکرار را در میان کاربران داشته اند پرداخته و به آنها پاسخ دهیم. با ما همراه باشید.

پاسخ به برخی سوال‌های پرتکرار در زمینه‌ی طراحی لوگو

در انتها می خواهیم به تعدادی از رایج ترین سوالات پیش آمده برای کاربران در زمینه ی طراحی لوگو بپردازیم و پاسخ آنها را بدهیم. اگر شما هم سوالی دارید می توانید این قسمت را تا انتها بخوانید، شاید پرسش شما هم در این میان بوده و به جواب آن برسید.

چرا طراحی لوگو حسابداری از اهمیت بالایی برخوردار است؟

همانطور که می دانید در حسابداری و به طور کلی امور مالی با چیزی که سروکار داریم پول است. پول یکی از با اهمیت ترین موارد در دنیای امروز بوده و مردم نمی توانند پول خود و حتی حساب و کتاب های مربوط به آن را به هر کسی بسپارند. برای طراحی لوگو مربوط به کارهای مالی مانند حسابداری باید دقت کرد لوگو طوری طراحی شود که کاملا حس اعتماد و اطمینان را در مخاطب ایجاد کرده و به وی این احساس را بدهد که با گروهی حرفه ای طرف است. یعنی به نوعی علاوه بر ایجاد جذابیت برای مشتری برای استفاده از خدمات باید برای وی اعتماد سازی هم انجام دهد. علاوه بر این لوگو باید این امر را به مخاطب القا کند که دارد با شرکتی کار می کند که در راستای رشد مالی و اقتصادی گام برمی دارد. یعنی این شرکت کاملا به کار خود مسلط است و می تواند تمامی خواسته های مشتری را به سرانجام برساند.

اصول طراحی لوگو حسابداری چیست؟

برای طراحی لوگو حسابداری و به شکل کلی طراحی هر لوگویی یکسری اصول وجود داند که اگر آنها را به خوبی رعایت کنیم می توانیم لوگوی موفقی داشته باشیم. در ادامه برخی از این اصول آورده شده اند.

  • استفاده از طرح ساده: همیشه سعی کنید در طراحی لوگو بنا را بر سادگی بگذارید. البته ساده نه به معنای معمولی بلکه به این مفهوم که لوگو را با المان ها و جزئیات زیاد شلوغ نکنید، یا طراحی را به قدری مفهومی انجام ندهید که عموم جامعه ی هدف مقصود شما را از لوگو متوجه نشوند و تنها درصد کمی از مخاطبان شما را بفهمند. پس سعی کند به عنوان طراح طوری لوگو را طراحی کنید که واضح و خوانا باشد و در عین سادگی جذاب و حرفه ای باشد.

  • ماندگار بودن لوگو و عدم تعلق داشتن به زمانی خاص: باید سعی کنید لوگویی برای خود انتخاب کنید که محدود به یک بازه ی زمانی خاص نبوده و بتوان حداقل بین 10 تا 40 سال از آن استفاده کرد. چرا که تغییر پی در پی لوگو هم امکان پذیر نیست و هم اگر انجام شود وجهه ی جالبی برای شرکت نخواهد داشت چرا که تغییر پیاپی لوگو اصل در ذهن ماندنی شدن لوگو را زیر سوال میبرد.

  • بهره گیری از تناسب رنگی در طراحی لوگو: سعی کنید رنگ یا رنگ هایی را که برای طراحی لوگو انتخاب می کنید با هم در تناسب بوده و در انتها با هدف و عملکرد برند موردنظر نیز هماهنگ باشد.

  • مقیاس پذیری لوگو: لوگو را باید بتوان در هر سایز و اندازه ای از روی کارت ویزیت گرفته تا در بیلبوردها مورد استفاده قرار داد. پس اصل مقیاس پذیری باید برای آن رعایت شود.

  • در حالت سیاه و سفید هم قابل استفاده باشد.

  • لوگو باید به یاد ماندنی بوده و در ذهن مخاطب حک شود.

  • لوگوی حرفه ای باید با نوع عملکرد شرکت یا محصول یا خدمات کاملا هماهنگ بوده و متناسب با آن طراحی شود.

  • از تاریخچه و پیشینه ی برند هم در طراحی لوگو استفاده کنید.

ادامه مقاله در سایت منبع

دیدگاهتان را بنویسید