سئو

طراحی لوگو در کورل بهتر است یا سایر نرم افزار ها؟

مقدمه

یکی از مباحثی در طراحی گرافیک که همیشه به آن علاقه داشته ­ام است لوگو بیشتر از یک تصویر گرافیکی ساده است یک نماد است یک هویت است چیزی است که همه کسب و کار ها نیازش دارند! چیزی است که روح یک کسب و کار را به نمایش می­گذارد، همه چیز یک کسب و کار در یک نگاه است!

مگر نه اینکه هر جا آن سیب گاز زده را ببینم به شرکت اپل فکر می­کنیم و تمامی اعمالی که انجام داده است!! مگر نه اینکه بیشتر ما لوگوی ال جی و سامسونگ را عادت کرده­ایم که روی تلویزیون های خود ببینیم و به نوعی این لوگو ها را روزانه بدون اینکه به آن فکر کرده باشیم از چشم می­گذرانیم!

شاید اسم نرم افزار گرافیک برداری را شنیده باشید یک نرم افزار به شدت قدرتمند که می­توان از آن به عنوان یکی از برترین نرم افزار های تاریخ بشر نام برد!! کورل دراو یک نرم افزار ویرایش گرافیک برداری است که برای ساخت انواع کار های گرافیکی از آن استفاده می­شود و همچنین می­توانید طرح های خود را در این نرم افزار ویرایش کنید!

اما سوال ما در این مقاله این است که آیا طراحی لوگو در کورل بهتر است یا سایر نرم افزار ها؟ خب از آنجایی که گفتیم کورل دراو یک نرم افزار گرافیک برداری است و بسیار قدرتمند است احتمالا یکی از بهترین گزینه ها طراحی لوگو در کورل باشد پس اگر کمی کنجکاو شدید بیاید تا بحث را بیشتر باز کنیم.

برای اینکه درک درستی از این موضوع که طراحی لوگو در کورل بهتر است یا سایر نرم افزار ها بهتر است ابتدا رقیبان کورل دراو را به شما معرفی کنیم.

رقیبان کورل دراو

1. فتوشاپ

اگر بگویید که فتوشاپ () را نمی­شناید حرف شما را باور نمی­کنم! و این اصلا ربطی به این موضوع ندارد که طراح گرافیک هستید یا نه!! تقریبا همه کس نام این نرم افزار بزرگ را شنیده است و جالب این که تا مدت ها فکر می­کردم که فتوشاپ همه چیز در طراحی گرافیک است (هر چند تا حدودی این سخن درست به نظر می­آید).

تا اینکه در مطالعات جامعی که در مورد طراحی گرافیک داشتم به این نکته پی بردم که بزرگان نظری دیگر دارند و معمولا می­گویند که بخاطر پیکسلی بودن فتوشاپ و این موضوع که یک نرم افزار ویرایش تصویر است نه خلق تصویر پس برای طراحی لوگو از این برنامه کمک گرفته نشود!!

هر چند صد ها آموزش در مورد طراحی لوگو در فتوشاپ می­توانید پیدا کند اما در بحث کمی تخصصی تر بهتر از طراحی لوگو در فتوشاپ است و بهتر است که اگر به تازگی وارد این حوزه شده­اید حرف افراد با تجربه را جدی بگیرید!

2. نرم افزار Canva

همین چند وقت پیش بود که به چند نفر در دقایقی بسیار کوتاه آموزش دادم که با هر شی گرافیکی که می­خواهند را بسازند! Canva یک نرم افزار تحت وب است که امکانات ویرایشی بی نظیری ارائه می­دهد تا هر شی گرافیکی را که در نظر دارید با کمترین دردسر و زمان بسازید!!. این نرم افزار در طراحی لوگو نیز کاربرد دارد و رقیبی بسیار خوب در بحث طراحی لوگو در کورل دراو است!

هر چند طراحی لوگو در کورل دراو نیازی به آنلاین بودن ندارد اما Canva ابزار هایی دارد که این پلتفرم را از هر نرم افزاری بهتر کرده است. در Canva می­توانید از بین چندین و چند نمونه لوگویی هر کدام را که به کسب و کارتان مربوط است یا دوست دارید را انتخاب کنید پس از آن صد ها ابزار وجود دارند تا لوگو را ویرایش کنید و به شکلی که دوستش دارید در بیاورید!

از اضافه کردن نماد های شگفت انگیز و رنگ ها متنوع گرفته است تا اضافه کردن هزاران تصویر . پس از ویرایش های لازم می­توانید تصویرتان را با هر فرمتی که دوست دارید ذخیره کنید! همچنین در Canva می­توانید تصویر متحرک (یا لوگوی متحرک) یا ویدیویی با چندین تصویر بسازید و خروجی بگیرید!

مقایسه طراحی لوگو در کورل دراو و Canva

از باب مقایسه با طراحی لوگو در کورل باید صادقانه بگوییم که اگرچه Canva ما را قادر می­سازد در چند دقیقه و با کمترین دانش طراحی گرافیک یک لوگوی شیک بسازیم اما طراحی لوگو در کورل جذاب تر به نظر می رسد چرا که شما می­توانید صفر تا صد یک لوگو را با این نرم افزار بسازید!! در حالی که در Canva ناچار به کپی برخی موارد خواهید بود!!

طراحی لوگو در کورل آموزش های بیشتری دارد! (در واقع Canva اصلا نیاز به آموزش خاصی ندارد چون واقعا کار با آن ساده است!) و می­توانید با یاد گرفتن آن یک منبع درآمد برای خود بسازید! اما Canva بیشتر مناسب افراد بسیار مشغولی است که دوست دارند در کمترین زمان اشیا گرافیکی دلخواه خود را بسازند!!

3. ایلوستریتور

حال نرم افزار وارد بحث رقابت با طراحی لوگو در کورل می­شود که طبق نظر گرافیست ها بهترین نرم افزار دنیا برای طراحی لوگو است و کمی کار برای طراحی لوگو در کورل دراو سخت شد!! در واقع محصولی دیگر از شرکت بسیار خلاق ادوبی است که برای خلق تصاویر وکتور و در کل خلق تصاویر گرافیکی بسیار عالی عمل می­کند و حتی بسیاری از ویژگی های فتوشاپ را نیز دارد!!

شاید ایلوستریتور نرم افزاری باشد که از کورل دراو در بحث طراحی لوگو بهتر است اما فراموش نکنید که همیشه این قضیه صادق نیست و اگر شما دوست دارید یکی از این نرم افزار ها را یاد بگیرید که سریعا یک لوگو با آن طراحی کنید پس کورل دراو یادگیری ساده تری دارد و تقریبا ابزار هایی که ایلوستریتور ارائه می­دهد را در طراحی لوگو در کورل نیز خواهید یافت!

ایلوستریتور نرم افزار طراحی گرافیک برداری بسیار پیچیده­ای است و فقط برای باز کردن این نرم افزار بطور میانگین به 7 دقیقه زمان نیاز است!! هر چند آموزش های زیادی برای طراحی لوگو در ایلوستریتور وجود دارد اما باز هم این آموزش ها برای افرادی مناسب هستند که پس زمینه ای از طراحی گرافیک داشته باشند نه افراد بسیار مبتدی!. طراحی لوگو در کورل ساده تر است و مجموعه نرم افزاری کورل دراو سویت بیشتر نیاز های شما را برآورده می­کند.

نرم افزار پیکسلی و برداری چه تفاوتی دارند و کدام در طراحی لوگو بهتر است؟

در این مقاله گفتیم که یکی از مزیت های طراحی لوگو در کورل این است که کورل نرم افزاری برداری است و حتی گفتیم که یکی از دلایلی که طراحان گرافیک فتوشاپ را نرم افزاری بد در طراحی لوگو می­دانند این است که این نرم افزار پیکسلی است پس تا اینجا کار فهمیدیم که نرم افزار های برداری بهتر از نرم افزار های پیکسلی در بحث طراحی لوگو مفید هستند!

اما تفاوت تصاویر نرم افزار برداری و پیکسلی در چیست! نرم افزار برداری مناسب ساخت و ویرایش تصاویر برداری است و نرم افزار پیکسلی مناسب ساخت و ویرایش تصاویر پیکسلی، حالا سوال بعد تصاویر پیکسلی و برداری چه تفاوتی با هم دارند!؟

  • تصاویر پیکسلی

تصاویر پیکسلی به تصاویر گفته می­شود که با استفاده از صد ها یا هزاران مربع به اسم پیکسل ساخته شده­اند (هر چقدر تعداد این مربع ها بیشتر باشد تصویر با کیفیت تر است!) این تصاویر مرسوم تر هستند و حتی تمامی تصاویری که عکس برداری می­کنیم از این نوع است!

هر تصویری که با فتوشاپ بسازید از این نوع است! و اگر از اندازه واقعی خودشان بزرگتر شوند کیفیت شان را از دست می­دهند، معمولا ویرایش این تصاویر ساده تر از تصاویر برداری است و حجم بالایی دارند! (اکثر تصاویر اطراف ما از همین نوع است!).

  • تصاویر برداری

حال تصاویر برداری چیست؟! خب این تصاویر حجم پایینی دارند، معمولا با کیفیت هستند و هر چقدر که دوست دارید آنها را کوچک یا بزرگ کنید هیچ اتفاقی برای کیفتیشان نخواهد افتاد!! (کیفیتشان خراب نمی­شود!)، این تصاویر از خانه های پیکسلی ساخته نشده­اند بلکه با استفاده از الگوریتم هایی که ریاضی و اشکال ساده هندسی ساخته می­شوند.

که شاید برای تصویر یک منظره اصلا خوب نباشند اما برای تصویر یک لوگو از تصاویر پیکسلی بسیار بهتر هستند! اگر می­خواهید یک تصویر را از صفر خلق کنید بهتر است از نرم افزار های برداری نظیر ایلوستریتور و کورل دراو کمک بگیرید!

از نظر هزینه کدام یک بهتر است؟!

این موضوع باعث شده است که صنعت نرم افزار ایران تا حدودی عقب مانده باشد!! و شاید موضوع خوبی به نظر برسد که نرم افزار های گران قیمت خارجی را رایگان استفاده می­کنیم اما راه رشد بهترین صنعت جهان را بسته است!!. در وبسایت Soft98.ir می­توانید آخرین نسخه تمامی نرم افزار هایی که در این مقاله از آنها اسم بردیم را دانلود کنید برای نصب کورل دراو، ایلوستریتور و فتوشاپ به سیستم عامل مک یا ویندوز نیاز دارید و برای استفاده از Canva فقط به اینترنت نیاز دارید.

Canva نیز رایگان است و فقط برخی امکانات و طرح های خاص دارد که برای استفاده از آنها نیاز به پرداخت هزینه دارید!. اگر انتخاب شما کورل دراو بود پس در راه یادگیری طراحی لوگو در کورل دراو سخت تلاش کنید و سعی کنید که سبک های روز و آموزش های خوبی را استفاده کنید!

ادامه مقاله در سایت منبع

دیدگاهتان را بنویسید