سئو

طراحی وب سایت وردپرس

طراحی وب سایت به شکل وردپرس یکی از به صرفه ترین روش هایی است که می تواند یک کسب و کار را صاحب یک وب سایت بکند. وب سایت های وردپرسی طرفداران زیادی دارند. طراحی یک وب سایت با استفاده از وردپرس در واقع ساخت یک وب سایت مبتنی بر الگو است. وب سایتی که مجموعه ای از صفحه های اینترنتی است که بر بستر چهارچوب اصلی آن بنا شده و می توان آن را با محتوای مناسب پر کرد.

وقتی کسب و کار بخواهد محصولات و خدمات خود را به مخاطبانش عرضه کند، این سیستم می تواند کارگشا باشد. افرادی که می خواهند با هزینه تمام شده پایین یک وب سایت برای کسب و کار خود داشته باشند، می توانند از این قالب های آماده و پیش ساخته استفاده کنند.

طراحی وب سایت وردپرس با استفاده از الگوهای ثابت انجام می گیرد. صاحبان کسب و کارهای کوچک و جدید و وبلاگ نویس ها می توانند از این قالب ها استفاده کنند. این وب سایت از رایج ترین پلتفرم ها برای طراحی مبتنی بر الگو محسوب می شود.

سال ها است که بسیاری از طراحان و صاحبان وب سایت ها سیستم وردپرس را به عنوان خود به کار می برند. قالب ها و الگوهای آماده ای برای طراحی به این شکل مورد استفاده قرار می گیرند، اما به این معنا نیست که مهارت نوشتن و درک کد در این طراحی اهمیتی ندارد.

طراحی سایت فروشگاهی

برای طراحی یک سایت فروشگاهی می توان از این سیستم بهره برد. این سیستم به دلیل داشتن تنوع در قالب، رایگان بودن و همچنین منبع باز بودن در میان طراحان محبوبیت بسیاری پیدا کرده است. وردپرس به زبان پی اچ پی نوشته می شود و از پایگاه داده استفاده می کند.

وب سایت آموزش الکترونیکی

این سیستم برای ساخت وب سایت تجارت الکترونیک، وب سایت تجاری، وب سایت عضویت، وب سایت انجمن، وب سایت رویداد و وب سایت آموزش الکترونیکی گزینه مناسبی است. با افزونه تجارت الکترونیک وردپرس می توان بر کارکرد پیش فرض افزود و آن را به یک فروشگاه اینترنتی بدل کرد.

طراحی وب سایت وردپرس این امکان را ایجاد می کند که بتوان محتوا را با سرعت زیادی برای مخاطبان به انتشار رساند. کار با آن ساده است و پیچیدگی سیستم های دیگر را ندارد. حتی افراد مبتدی هم می توانند از آن استفاده کنند و با مشکلات زیادی در حین کار با آن برخورد نخواهند کرد. نرم افزار واقعی آن رایگان است و هر کسی می تواند با مراجعه به سایت این نرم افزار آن را به طور مجانی دانلود کند.

سیستم انعطاف پذیر

این نرم افزار منبع باز و دارای مجوز است. منبع باز بودن آن منجر شده است که مدام در حال پیشرفت باشد. ضمن این که به یک شرکت و نهاد خاص تعلق ندارد. این سیستم انعطاف پذیری بسیار زیادی دارد. به همین دلیل است که برای طراحی هر نوع سایتی می توان از آن استفاده کرد.

یکی از مزایای مهم طراحی وب سایت وردپرس این است که توسعه دهندگان و کاربران بسیاری با هم همکاری می کنند تا این نرم افزار عملکرد بهتری داشته باشد. نکته مهم دیگر این است که برای داشتن یک وب سایت وردپرس به کدگذاری نیازی نیست.

زبان های برنامه نویسی

وردپرس از همه زبان های برنامه نویسی استفاده می کند، اما برای استفاده از سایت طراحی شده در قالب وردپرس نیازی به دانستن زبان های برنامه نویسی نیست. نرم افزار وردپرس با افزونه های آن قابل افزایش است. این افزونه ها نرم افزارهایی اند که می توان برای افزایش مشخصات در سایت به کار برد. این مشخصات می تواند شامل سئو، پشتیبان گیری و فرم های تماس باشد. امنیت سایت طراحی شده در این قالب نیز بالا است و مشکلات امنیتی آن بیشتر به علت خود نرم افزار و خطای کاربر است.

طراحی وب سایت وردپرس مزایای زیادی برای صاحبان کسب و کارها دارد. اما از معایب استفاده از این سیستم هم نمی توان چشم پوشی کرد. یکی از معایب استفاده از وردپرس برای طراحی یک وب سایت این است که امکان سفارشی سازی در آن محدود است.

الگوها و قالب های پیش ساخته طراح

الگوها و قالب های پیش ساخته طراح را مجبور می سازد تا در محدوده مشخصی به فعالیت مشغول باشد. همین ویژگی ممکن است منجر شود که دست طراح برای خلاقیت و نوآوری بسته شود. وابسته به این که از چه دستگاهی برای کار استفاده می شود.

رابط کاربری می تواند عوض شود و درست نباشد. یعنی ممکن است یک تجربه کاربری ناسازگار در دستگاه های گوناگون دیده شود. یکی از این دستگاه ها گوشی های هوشمند هستند که این روزها استفاده از آنها شایع تر از رایانه ها است.

در طراحی وب سایت وردپرس حتی ممکن است الگویی که برای وب سایت یک کسب و کار مورد استفاده قرار می گیرد، برای و بهینه سازی موتورهای جست و جو مناسب نباشد. یعنی وقتی نیاز است بهینه سازی انجام شود که سفارشی سازی صورت گیرد.

فناوری های وردپرس

حتی ممکن است بعضی از مشخصات و فناوری های وردپرس برای یک وب سایت قابل استفاده نباشد. بیشتر الگوها و قالب های وردپرس برای یک سیستم ساختار یافته قابل استفاده و اجرا هستند. همین مسئله ممکن است افزونه های گوناگونی را که برای آن استفاده می شود دچار محدودیت کند. به این ترتیب کارکرد آینده وب سایت ممکن تحت تأثیر قرار گیرد.

بارگذاری محتوا

در طراحی وب سایت وردپرس باید دقت داشت که بعضی از قالب ها ساخته می شوند و بعد از انتشار ممکن است توسعه دهندگان آنها را به فراموشی بسپارند. یعنی ممکن است حفاظتی از ساختار آنها به عمل نیاید. این نکته ممکن است بعدها امنیت وب سایت را با مشکلات جدی مواجه کند.

در ایران سایت هایی هستند که در این قالب طراحی شده اند و در حال حاضر مشغول فعالیت هستند و با مشکل خاصی هم مواجه نیستند. حتی بارگذاری را افراد مبتدی که از وب سایت و طراحی آن اطلاعات کمی دارند می توانند به دست گیرند.

ادامه مقاله در سایت منبع

دیدگاهتان را بنویسید