سئو

طراحی کارت ویزیت دورو شیک

طراحی کارت ویزیت دورو ؛ مقدمه

(مطالعه مقاله را به شما پیشنهاد می کنیم)

طراحی کارت ویزیت دورو ؛ آیا طراحی کارت ویزیت تک رو بهتر نیست؟

توجه به این نکته که در دنیای امروز کارت ویزیت فقط برای نشان دادن اطلاعات تماس نیست و می توانید بی نهایت در برند سازی کمکتان کند مهم است.

طراحی کارت ویزیت دورو ؛ طراحی دورو، کارت ویزیت شما را تاثیرگذار تر می کند

تصور کنید یک کارت ویزیت تک رو بسیار زیبا ساخته‌اید اما یکی از آنها در خیابان می افتد و قسمتی از آن که سفید است و در واقع خالی است رو به بالا است کسی به آن توجه‌ای نخواهد کرد و زیر پای عابران کارت شما خراب می شود در صورتی که همان کارت زیبا اگر دورو بود تفاوتی نداشت کدام روی آن به بالا باشد در هر صورت زیبایی اش توجه کسی را جلب می کرد و شاید یک مشتری بالقوه بود یا بعدا آن را به کسی دیگر نشان داد!! وقتی شما یک کارت ویزیت تک رو دارید مردم ممکن است که از کارت ویزیت شما استفاده های شخصی کنند زمانی که یکی یا چند تا از آن را از شما می گیرند مثلا پشت سفید آن مواردی را یادداشت کنند یا شماره تلفن خود را بنویسند که به فردی دیگر بدهند!! یک کارت ویزیت تک رو مسلما نمی تواند اطلاعات زیادی حمل کند و مجبورید قید موارد مثل لوگو، شعار یا اسم شرکت را بزنید! و این اصلا مسئله‌ای جالبی نیست که روی کارت ویزیتتان لوگو نداشته باشید یا در کل آن را هنوز طراحی نکرده باشید چرا که نقش لوگو در متمایز کردن شما از رقبا بی نهایت مهم است و هیچ کسب و کار معتبری اکنون بدون لوگو وجود ندارد!

طراحی کارت ویزیت دورو ؛ آیا دوروی کارت ویزیت باید متفاوت از هم باشند؟

جواب قطعا خیر است همانطور که در تصاویر این مقاله دیدید یک کارت ویزیت دورو قسمت جلویی و پشتی آن دقیقا یک پوسته مشترک دارند و همین آنها را زیبا می کند به علاوه شما قرار است برای کسب و کارتان یک رنگ اصلی تعیین کنید و کارت ویزیت با همان رنگ باشد؛ این رنگ معمولا ارزش های برند شما را به مخاطبین نشان می دهد مثلا رنگ سبز نماد تسکین بخشی، طبیعت و اطمینان است و بیشتر در طراحی کارت ویزیت پزشکی از آن استفاده می شود پس اگر از این رنگ استفاده کردید با در هر دو قسمت آن را به کار ببرید و هر دو روی کارت ویزیت زیبا، منظم و دارای یک پوسته مشترک باشند. در ادامه چندین مثال برای شما آماده کرده‌ایم که کارت ویزیت هایی را نشان می دهد که رنگ های مرتبط به کسب و کار خود را دارند و بخش پشت و روی کارت ویزیت شبیه به هم طراحی شده‌اند می توانید زیبایی و هماهنگی را در این مثال ها ببینید:

طراحی کارت ویزیت دورو ؛ آیا کارت ویزیت تک رو ارزشی ندارد؟

شاید این سوال را نیز داشته باشید که تکلیف کسانی که دوست دارند یک کارت ویزیت تک رو داشته باشند چه؟ و اینکه آیا کارت ویزیت تک رو هیچ ارزشی ندارد؟ پاسخ خیر است بیشتر کسانی که کارت ویزیت تک رو را دوست دارند یا نیازی به این نوع کارت نمی بینند و یا می خواهند کمی در صرفه جویی کنند که باید گفت کارت ویزیت تک رو نیز فاقد ارزش نیست و همچنان می تواند اطلاعات تماس شما را با دیگران به اشتراک بگذارد اما تبلیغات و بازاریابی کسب و کار ها بسیار زیاد شده است هر چند که می توانید با یک کارت ویزیت تک رو نیز در این رقابت حاضر شوید اما باید به یاد داشته باشید مردم این روزها به کوچکترین موارد نیز دقت می کنند و اگر کمی بدتر از رقیبان ظاهر شوید شانس انتخاب شما بجای آنها کاهش می یابد!! پس بهتر است هم به فکر طراحی لوگو و انتخاب یک شعار مناسب باشید و هم به فکر یک کارت ویزیت دورو حرفه‌ای که بتوانید توجه مخاطب را جلب کنید. هر چند که اگر باز هم کارت ویزیت تک رو را ترجیح می دهید باید هشدار بدهیم که فونت کارت ویزیت خوانا و به اندازه کافی بزرگ باشد و سعی نکنید اطلاعات زیادی را در آن جای دهید چرا که یک کارت ویزیت شلوغ چیزی نیست که مردم آن را دوست داشته باشند (توصیف خدمات یا محصولات خود را زیاد طول ندهید).

طراحی کارت ویزیت دورو ؛ تحلیل یک کارت ویزیت دورو

به کارت ویزیت بالا نگاه کنید این یک کارت ویزیت دورو بسیار ساده، زیبا، با رنگ بندی فوق العاده است هر چند که گفتیم رنگ یک کارت ویزیت باید پشت و رویش یکی باشد اما در این کارت ویزیت که متعلق به یک پوشاک فروشی مدرن است تقابل رنگ ها به شکل فوق العاده‌ای رعایت شده است رنگ سفید و سیاه بصورت مکمل استفاده شده‌اند و سادگی و زیبایی خاصی به کارت داده‌اند لوگوی کسب و کار ساده و دوست داشتنی است و رنگ طلایی آن نشان از لوکس بودن و کیفیت بالای محصولات این کسب و کار است قسمت جلویی کارت ویزیت فقط حاوی لوگو و نام کسب و کار است هر چند می توانست حاوی یک شعار نیز باشد اما همین نمای بخش جلویی، یک کارت ویزیت استاندارد را نشان می دهد فونت کارت ویزیت را می توان بهترین قسمت آن دانست چرا که هم خوانایی بالایی دارد و هم بسیار شیک است که می تواند نمایانگر شیک بودن پوشاک مغازه نیز باشد اطلاعات تماس و آدرس پوشاک فروشی به خوبی در قسمت پشتی کارت ویزیت نشان داده شده‌اند. لبه های گرد کارت ویزیت و جنس آن نیز بسیار خوب به نظر می رسد و این نیز باید نکته‌ای باشد که رعایت کردنش را به خاطر بسپارید چرا که طراحی همه چیز نیست بلکه باید به فکر چاپ نیز باشید و جنس کارت ویزیت شما علاوه بر زیبایی با دوام نیز باشد چرا که اگر کارت ویزیت شما عمر کمی داشته باشد به نحوی این مفهوم را به ذهن مشتری انتقال می دهید که روی کیفیت دیگر محصولات شما نیز حساسیتی وجود نداشته است.

ادامه مطلب

دیدگاهتان را بنویسید