سئو

طرز تهیه تولید محتوا برای انواع کسب و کار

امروزه یکی از روش‌های کسب درآمد از طریق اینترنت است. روزانه محتوای زیادی در فضای اینترنت تولید و منتشر می شود. ایجاد یک محتوای عالی در وب سایت ها سبب می شود که بازدید کنندگان و مخاطبان سایت ها با محتوای ارائه شده در سایت ارتباط برقرار کنند.

امروزه روش های تولید محتوا و طرز تهیه محتوا گسترش پیدا کرده است. از روش های مختلفی برای تولید و ارائه محتوا بر روی اینترنت استفاده می کنند. می توان با استفاده از رویداد و کلمات کلیدی اقدام به تولید محتوا کرد.

محتوا در انواع گوناگون تولید می شود ی متنی، تصویری صوتی و ویدئویی در دنیای اینترنت وجود دارد. گاهی می توان را به یک ویدئو و یا صوت تبدیل کرد. برای اینکه بتوانید محتوای مناسبی داشته باشد باید بتوانید محتوای خوبی را تولید کنید. تولید محتوا یکی از مهمترین قدم می باشد.

چگونه می توان ایده های تولید محتوا را ایجاد کرد ؟

استفاده از کلمات کلیدی

روش های زیادی برای تبدیل ایده به تولید محتوا وجود دارد. یکی از این روش ها تحقیق بر روی کلمات کلیدی و کشف آنها است. شما می توانید کلمات و موضوعات کلیدی و مورد بحث مخاطبین خود را یافته و بر اساس آنها اقدام به تولید محتوا نمایید.

علاوه بر این تحقیق بر روی کلمات کلیدی می تواند به شما برای یافتن فرصت ها و ایده های جدید برای تولید محتوا کمک کند. شما با استفاده از کلمات کلیدی می توانید ایده یا ایده های زیادی را برای تولید یک محتوا و یا چند محتوا به دست بیاورید.

دریافت بازخورد از مشتری

شما می توانید با سؤال پرسیدن از مشتریان و مخاطبان خود نسبت به دغدغه ها و بازخورد های آنها به اطلاعات جامعی برسید. سؤال از مشتریان ممکن است روشی ساده برای دریافت ایده از مشتریان باشد اما غالباً ممکن است با سؤالات بی پاسخ زیادی نیز در این روش مواجه شوید.

نظرسنجی یک راه عالی برای جمع آوری بازخورد از مخاطبان شما است. پاسخ‌های آزمون‌ها و نظرسنجی‌ها نیز می‌تواند به شما کمک کند:

*انواع دیگری از خود را بیابید

*انتخاب کنید کدام محصولات را تبلیغ و بفروشید

*دنبال کننده های رسانه های اجتماعی خود را افزایش دهید

*مشکلات خدمات مشتری را پیش بینی کنید

برای یک نظرسنجی موثر، قبل از شروع ایجاد اهداف خود را مشخص کنید. کوتاه نگه داشتن آزمون ها و ارائه مشوق ها می تواند نرخ پاسخ را بهبود بخشد.

برای اینکه بتوانید مشتریان خود را درک کنید باید خود را جای آنها قرار دهید. به این فکر کنید که چه ایده ای می تواند برای مشتریان و مخاطبان شما جذاب باشد. مشتریان و مخاطبان شما در هنگام استفاده از محصولات و خدمات شما چه به چه چیزی فکر می کنند. شما می توانید با استفاده از این روش ایده های جذاب زیادی را به دست بیاورید.

استفاده از طوفان مغزی

استفاده از گروه های بزرگ در جلسات سازمان ها و شرکت ها باعث می شود که افکار زیادی در طول جلسه به وجود بیاید. استفاده از دانش گسترده افراد در این جلسات باعث می شود که ایده های زیادی در ذهن این افراد ایجاد شود. به این کار طوفان فکری می گویند.

به عنوان مثال در شرکت ها تیم ها و بخش هایی برای ارتباط با مشتری و پشتیبانی وجود دارد. می توان با صحبت و جلسه با این افراد ایده های زیادی را برای تولید محتوا دریافت کرد. این افراد بیش از هر شخص دیگری با مشتریان و مخاطبان سایت ها درگیر هستند و با دغدغه های آنها آشنایی دارند.

بررسی رقبا

یکی از بررسی رقبا در سایت های دیگر است و این شما ببینید رقبایی که در جایگاه بالاتری از شما قرار دارند چه نوع محتوایی تولید می کنند به شما این ایده را می دهد که محتوای مناسب کاربران را تهیه کنید.

همواره باید به این نکته توجه داشت که در دنیای محتوای امروز نیز رقابت برای تولید محتوا بسیار زیاد می باشد. هر گروه و سایتی که بتواند محتوای تازه و دست اولی به دست مشتری و مخاطب برساند برنده این رقابت خواهد بود.

شما با بررسی رقبای خود می توانید به ایرادات و مشکلات موجود در محتوای خود پی برده و در صدد بررسی و رفع نواقص خود بر بیاید. با این کار می توانید ی خود را بهبود بخشیده و بازنویسی کنید.

پیمایش در وب سایت رقیب خود احتمالاً به شما ایده هایی برای محتوا می دهد. با این حال، ممکن است بسیاری از این موضوعات برای شما بسیار دشوار باشد که نتوانید در آنها رتبه بندی کنید یا ممکن است باعث ایجاد ترافیک جستجو نشوند.

درک سئو

درک می تواند به شما کمک کند که چه نوع محتوایی تولید کنید. تولید محتوا بر اساس اینکه بتواند رتبه سایت شما را بهبود ببخشد یکی از مهمترین اهداف در بهبود سایت ها است. شما می توانید با بررسی سئو و کلید واژه ها و کلماتی که آنها را به سایت شما ربط می دهند اقدام به تولید محتوا نمایید.

استفاده از برنامه ریزی برای تولید محتوا

اولین قدم برای تولید محتوا برنامه ریزی دقیق است. در برنامه ریزی شما باید انتخاب کنید که محتوای تولید شده را به چه صورت می خواهید به مخاطب خود نمایش دهید. شما می توانید با تحقیق در در مورد نوع انتشار محتوا اطلاعات زیادی را کسب کنید.

شما می توانید برای این کار کلمه کلیدی خود را در گوگل سرچ کنید و اولین محتوایی که گوگل برای شما آورد را به عنوان نوع محتوای خود انتخاب کنید. مقاله، عکس و ویدئو، اینفوگرافیک و غیره می توانند انواع محتوایی باشند که گوگل ممکن است در نتایج خود به شما نشان دهد.

در هنگام برنامه ریزی برای تولید محتوا شما باید به پرسش های زیر پاسخ دهید :

• من با این بخش از محتوا چه شخص یا مخاطبی را هدف قرار می دهم ؟

• این محتوا در چه مرحله ای با خریدار و مخاطب صحبت می کند و او را تحت تأثیر قرار می دهد ؟

• برای تولید محتوا باید چقدر و چقدر زمان صرف کنیم ؟

• آیا این تولید محتوا می تواند به استراتژی محتوایی من برای کسب مخاطب کمک کند ؟

• این محتوا به کدام گروه از مخاطبان و بازدید کننده ها کمک می کند ؟

همان طور که گفته شد محتوا می تواند انواع مختلفی داشته باشد. در تولید محتوا باید مشخص کنید که این محتوا برای چه بخشی قرار است منتشر شود. آیا پست وبلاگ است یا یک مقاله مهم در سایت، آیا محتوا برای تأثیر بیشتر نیاز به ویدئو دارد یا عکس؟ همان طور که گفته شد فرآیند تولید محتوا همواره ساده نبوده و دارای پیچیدگی های زیادی است.

با می توان تأثیر زیادی بر روی مخاطب قرار داد. ایجاد یک محتوای خوب و عالی باید طبق اصول و بر اساس فرآیند تولید محتوا باشد تا بتوان در مخاطب تأثیرگذار عمل کرده و باعث بهبود کسب و کار شما شود.

ادامه مطلب در سایت منبع

دیدگاهتان را بنویسید