سئو

عنوان سئو چیست؟ طول عنوان سئو در وردپرس (2022)

عناوین مطالب

با سلام خدمت همراهان همیشگی ویکی دمی. در این مقاله قصد دارم در مورد یکی از سوالات رایج در مورد عنوان سئو و عنوان صفحه، طول عنوان سئو و همچنین نحوه قرار دادن عنوان سئو در وردپرس برای شما صحبت کنم. تا جایی که شده در این موارد ریز خواهیم شد تا دچار ابهامی در مورد هر یک از این موارد نشوید.

عنوان سئو چیست؟

خب اول از همه اینکه بیشتر افراد عنوان سئو را در افزونه یوآست سئو (Yoast SEO) در وردپرس مشاهده می کنن. برای همین برایشان این سوال مطرح می شود که عنوان سئو موجود در yoast در حقیقت چه چیزی است؟ خب ابزار یوآست به شما این امکان را می دهد که برای صفحات سایتتان به راحتی عنوان صفحه (title) و متا توضیحات (description) اضافه نمایید. همچنین با استفاده از این ابزار شما می توانید برای هر صفحه آدرس (URL) مشخصی بنویسید.

عنوان سئو همان عنوان صفحه (title) است؟

در باکس اول یوآست شما ۳ بخش را می بینید که در صورتی که از نسخه فارسی وردپرس استفاده نمایید، این سه بخش بصورت زیر ترجمه می شوند:

عنوان سئو (Title): این بخش در حقیقت عنوان صفحه شما را مشخص می نماید که در گوگل هم کاربران شما همین عنوان را خواهند دید. بنابراین در انتخاب عنوان صفحه دقت کنید زیرا بسیار اهمیت دارد. ما در مقاله زیر بطور کامل در مورد این موضوع صحبت نموده ایم.

نامک (URL): این بخش در افزونه یوآست به شما این امکان را می دهد که برای صفحه ای که دارید، آدرس مشخصی استفاده کنید و سعی کنید که URL صفحه شما کاربر پسند (user friendly) باشد.

توضیحات متا (Description): همانطور که از نام این بخش مشخص است این قسمت برای این است که شما توضیحات صفحه را در آن بنویسید و این بخش هم در گوگل برای کاربران نمایش داده می شود و بسیار مهم است زیرا باعث بالا رفتن نرخ کلیک (CTR) شما می شود.

به تصویر زیر دقت کنید:

عنوان سئو در وردپرس

ما موارد بالا را برای این صفحه بصورتی که مشاهده می کنید پر کرده ایم. بعد از اینکه این صفحه در گوگل، ایندکس شد و به نمایش در آمد هم برای شما اسکرین خواهیم گرفت تا ببینید که هر کدام در گوگل چگونه نمایش داده می شوند.

طول عنوان سئو باید چقدر باشد؟

یکی از سوالاتی که بسیار رایج است این است که طول عنوان سئو باید چقدر باشد؟ البته که در افزونه یوآست به شما نمایش می دهد که عنوانتان طولانی است یا خیر، ولی اگر یوآست نداشتید و خواستید خودتان عنوان سئو صفحه را بنویسید، بهتر است طولی بین ۵۰ – ۶۰ کاراکتر داشته باشد. البته این عدد بصورت تقریبی هستش و ممکن است گوگل بیشتر از این عدد را هم برای شما نمایش دهد و ممکن هم هست نمایش ندهد!

اگر طول عنوان سئو زیاد باشد چه می شود؟

بسیاری از افراد فکر می کنند که اگر طول عنوان صفحه آن ها زیادتر از حد باشد ممکن است پنالتی شوند! اما این گفته بسیار اشتباه است اصلاً اینطور نیست. اگر طول عنوان شما زیاد باشد دو حالت پیش می آید:

۱- ممکن است گوگل تصمیم بگیرد که عنوان شما را نشان ندهد و بجای عنوانی که انتخاب کرده اید یا تگ H1 شما را نمایش دهد یا تگ های H2 را!

۲- ممکن است عنوان شما بصورت نصفه نمایش داده شود و بقیه عنوان بصورت نقطه چین مشخص شود مانند تصویر زیر:

طول عنوان سئو

مشاهده می کنید که در تصویر بالا ما برای عنوان صفحه، یک متن طولانی نوشته ایم، اتفاقی که افتاده گوگل تصمیم گرفته که عنوان را بصورت نصفه نمایش دهد، ممکن است در صورتی که ما چیز دیگری جستجو می کردیم، اصلاً عنوان صفحه ما را نمایش ندهد. همچنین متا توضیحات هم طولانی شده و آن هم با … مشخص شده است. بنابراین سعی کنید که عنوان هایتان را کوتاه و دقیق مشخص کنید. ما صفحه ای که در بالا اسکرینش را قرار داده ایم را اصلاح خواهیم نمود و در پستی جداگانه به آن خواهیم پرداخت تا تفاوت هایش را بررسی کنیم که آیا عنوان طولانی بهتر نتیجه می دهد یا عنوان کوتاه! پس حتماً در خبرنامه سایت عضو شوید تا از جدیدترین پست های سایت با خبر شوید و آن ها را مشاهده کنید.

خب فکر می کنم که تا همینجا کافی باشد، امیدوارم این سری از آموزش سئو برای شما مفید واقع شده باشه. در صورتی که هنوز سوالی در مورد عنوان سئو و طول آن در وردپرس را دارید در همین مطلب کامنت بگذارید تا به آن ها پاسخ دهیم.

ممنون از اینکه این مطلب را تا انتها دنبال نمودید.

محتوای کامل در سایت منبع

دیدگاهتان را بنویسید