سئو

بنر سایت چیست و چگونه طراحی می‌شود؟

عناوین مطالب

ایجاد بنرهای جذاب می‌تواند بر جذابیت سایت بسیار موثر باشد. بنرهای زیبا می‌توانند کاربران را مستقیما به سمت سایت ما هدایت کنند. علاوه براین، وقتی طراحی بنر سایت به خوبی انجام می‌شود، آن کسب و کار می‌تواند نام برند و پیشنهادات مربوط به محصول یک سایت فروشگاهی را در اسرع وقت به کاربران معرفی کند.

طراحی بنر سایت دقیقا به چه صورت باید انجام شود؟

در ابتدا باید بگوییم که بنر چیست؟ بنر تصویری بزرگ است که بالای وب سایت قرار می‌گیرد. در واقع بنر نقشی حیاتی در انتقال اطلاعات به کاربران، به محض ورود آن‌ها به وب سایت دارد.
البته روی یک بنر می‌تواند یک فراخوان برای اقدام یا CTA نیز قرار گیرد. با این کار، کاربران با دیدن بنر روی آن کلیک خواهند کرد و وارد صفحه‌ی محصول خواهند شد و خرید خود را انجام خواهند داد.
علاوه بر این یک بنر می‌تواند به صورت یک ویدئو طراحی شود تا توجه کاربران را به سرعت جلب کند.

ملاک‌های طراحی یک بنر مناسب چیست؟

یک بنر با طراحی زیبا باید بتواند در لحضه‌ی اول مخاطب را جذب کند. در ادامه به نکاتی کلیدی اشاره خواهیم کرد که در طراحی یک بنر بسیار موثر خواهند بود.

متناسب با حال و هوای سایت

آیا می‌‌خواهید کابران با دیدن سایت شما هیجان زده شوند؟ یا ترجیح می‌دهید به محض ورود به سایت کنجکاو شوند؟ یا ایجاد حسی مطمئن و امن برای کاربران بیشتربرای شما اهمیت دارد؟
در ابتدا بهتر است برای پبدا کردن مفهوم مورد نظر خود کمی وقت بگذارید تا بتوانید بنری را طراحی کنید که تمام مفاهیم کسب و کار شما را به کاربران انتقال دهد.
به عنوان مثال، تصویری با کنتراست بالا می‌تواند بسیار گیرا باشد در حالیکه تصویری با کنتراست پایین با رنگ‌هایی ملایم، حسی خوشایند و آرام را به کاربران انتقال می‌دهد.

استفاده از ویدئو

اگر در طی مراحل طراحی سایت از بنری با ویدئو استفاده شود، می‌تواند حال و هوایی هیجان‌انگیز برای مخاطبان ایجاد کند. با این روش، مخاطبان به راحتی متقاعد خواهند شد که در صفحه و وارد صفحه محصولات سایت شوند.
البته باید توجه داشته باشید که طراحی ویدئو نباید پیچیده باشد و المان‌های اضافه و زیاد در آن وجود داشته باشد. بلکه اجزای مهم فیلم باید به طور مرحله به مرحله به آن اضافه شوند.

انتخاب نقطه کانونی مناسب

وقتی یک نقطه کانونی مناسب برای طراحی بنر در نظر گرفته شود، چشم به راحتی به هر مکانی از صفحه هدایت خواهد شد. به عنوان مثال وقتی در صفحه یک دکمه‌ی CTA بزرگ وجود دارد، کاربران با دیدن آن به راحتی روی آن کلیک خواهند کرد.
به عکس پایین نگاه کنید. اگر در عکس پایین تنها یک عکس از یک کوهستان وجود داشت، می‌توانست به عنوان یک بنر زیبا در نظر گرفته شود. اما قرار گرفتن تصویر یک کوهنورد روی آن نقطه کانونی مناسبی برای عکس ایجاد کرده است. در این شرایط میتوان یک لینک و عکس در اطراف نقطه کانونی قرار داد تا توجه مخاطب راحت‌تر جلب شود.

انتقال مفهوم برند با استفاده از عکس

اگر از بنر برای فروش محصول استفاده نمی‌کنید، می‌توانید برای انتقال مفهوم برند آن را بکار ببرید. به عنوان مثال می‌توان در طراحی بنر از تصویر افراد استفاده کرد تا مفهوم آن به صورت پویاتر و راحت‌تر منتقل شود.

به عنوان مثال، اگر شما در حال طراحی یک وب سایت برای یک شرکت محوطه سازی هستید بهتر است به جای استفاده از تصویر کلوزآپ از برگ‌های محوطه، از تصویر یک خانواده که به راحتی در حال تفریح و استراحت در محوطه هستند، در هدر سایت استفاده کنید. با این کار حس رضایت و خوشحالی از برند به کاربران منتقل خواهد شد.

در نظر گرفتن مکانی برای متن و عکس

قرار دادن متن یا عنوان روی بنر گزینه‌ای اجباری نیست. اگر می‌خواهید این دو بخش‎ را حتما در طراحی بنر داشته باشید، باید موارد مختلفی را نیز در نظر بگیرید.

به عنوان مثال اگر تصویر زمینه‌ی بنر، مملو از جزئیات و رنگ‌های متضاد باشد، متن و عنوان روی بنر نمی‎تواند خودنمایی کند.

رنگ آمیزی بنر، جذابیت بیشتر برند

رنگ آمیزی بنر با رنگ‌های مختلف شاید در نظر اول بی‌فایده به نظر آید، اما باید بدانید که بنر بهترین محل برای نمایش رنگ‌آمیزی برند و تم اصلی سایت است. ترکیب رنگ سفید و مشکی می‌تواند طرحی مینیمال و کلاسیک برای وب سایت ایجاد کند. همچنین با استفاده از کتابخانه‌ی رنگ می‌توانید، رنگ‌های مکمل تم اصلی سایت را پیدا کنید و آن‌ها را در طراحی بنر به کار ببرید.

استفاده از عکس با سایز مناسب

عکس بنر باید با کیفیت، تمیز و جذاب باشد اما باید در نظر داشته باشید که استفاده از یک عکس با سایز بالا ممکن است سرعت لود صفحه را کاهش دهد. نسبت 9 * 16 اندازه‌ای استاندارد برای طراحی بنر است. همچنین بنر با سایز 500 * 1600 پیکسل نیز کیفیتی مناسب دارد. البته برای اطمینان از عدم کاهش سرعتلود صفحه، بهتر است حجم بنر را با استفاده از نرم‌افزار کاهش حجم پایین آورید.

طراحی ریسپانسیو

طراحی بنر یک سایت ریسپانسیو باید به گونه‌ای باشد که در صفحات نمایش با اندازه‌های گوناگون به خوبی نمایش داده شود.
هنگامیکه می‌خواهید یک عکس را به عنوان بنر برای صفحه‌ی وب سایت انتخاب کنید باید به این نکته توجه داشته باشید که بخش زیادی از این تصویر در صفحه نمایش موبایل یا تبلت بریده می‌شود.
همچنین انتخاب یک تصویر با نقطه کانونی چپ یا راست گزینه‌ای مناسب برای یک بنر نخواهد بود. زیرا در موبایل بخش زیادی از این نقطه‌ی کانونی حذف خواهد شد. بنابراین باید عکس‌هایی انتخاب شوند که نقطه‌ی کانونی آن‌ها در مرکز قرار داشته باشند.

دسترس‌پذیری مناسب

دسترسی داشتن به تمام ویدئوها و عکس‌های دالخ سایت بسیار اهمیت دارد. بنابراین برای تمام آن‌ها، به خصوص بنر سایت باید تگ ALT و توضیحات مناسب در نظر گرفت.

ادامه خواندن در سایت منبع

دیدگاهتان را بنویسید