سئو

همه چیز درباره طراحی بنر رومیزی

در این مقاله قصد بررسی همه چیز درباره طراحی بنر رومیزی را داریم. بدین منظور ابتدا باید بدانیم بنر رومیزی چیست؟ سپس به بررسی انواع بنر رومیزی بپردازیم. در ادامه اصول طراحی بنر چاپی را با هم بررسی خواهیم کرد. در ادامه به مواردی همچون بنر استند، راهنمای طراحی بنر، ابعاد بنر در فتوشاپ، طراحی بنر بیلبورد، بنر افقی، بنر استندی، اصول طراحی بنر چاپی، اندازه بنر نیز اشاره خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

اگر بخواهیم به زبان ساده به معرفی بنر بپردازیم. باید گفت بنر یک تصویر گرافیکی است که حاوی پیامی مهم برای انتقال است. بنرها هم می‌توانند تبلیغاتی باشند و هم می‌توانند به منظور اطلاع رسانی استفاده شوند. بنرهای تبلیغاتی به معرفی یک محصول یا یک مکان می‌پردازند مانند بنرهای رستوران، قنادی و …. بنرهای اطلاع رسانی نیز به منظور اعلام رسمی رویدادهای مهم مانند همایش، سمینار، کنفرانس و… به کار می‌رود.

با توجه به این توضیحات حتما متوجه شدید که بنرها با اهداف مختلف تهیه و چاپ می‌شوند بنابراین اصول طراحی آن‌ها نیز با توجه به هدف چاپ آن‌ها متفاوت است. برای این کار بعنی طراحی بنر رومیزی معمولا یک اصل کلی وجود دارد سعی کنید بنری را که طراحی می‌کنید ساده و برای همگان قابل فهم و درک باشد. همچنین از تصویر مرتبط و باکیفیت استفاده کنید. بدین معنا که هر کسی بنر رومیزی را مشاهده می‌کند به راحتی و به دور از هرگونه غلو و اغراق متوجه معنای بنر شود و پیام اصلی بنر را متوجه شود. بنابراین چنین بنری باید بسیار جذاب و گیرا طراحی شده باشد تا بتواند توجه اولیه مخاطب را برای تماشای بنر جذب کنید تا در مرحله بعدی بتواند به معنا و مفهوم آن پی ببرد.

اصول طراحی بنر رومیزی کدام است؟

در این قسمت به بررسی اصول طراحی بنر رومیزی می‌پردازیم. در این میان ذکر این نکته خالی از اهمیت نیست که هدف از طراحی بنر رومیزی هرچه که باشد، رعایت اصول مشخص و مشترکی در طراحی همه آن‌ها ضروری است. علاوه بر این، برخی از طراحان معتقدند برای طراحی بنر رومیزی باید از نکات اسرار آمیز و جذب کنند در طراحی بنر استفاده کنند تا مخاطب را جذب کنند اما برخی از طراحان نیز برخلاف این باور معتقدند یک بنر باید کاملا واضح و شفاف هدف خود را به مخاطب انتقال دهد. از بهترین بنرهای تبلیغات در این حوزه، بنرهای گوشی آیفون از برند اپل است. این شرکت به خوبی توانسته است مخاطبان را جذب کند. علاوه بر جذب نیز این فرآیند را نیمه تمام رها نکرده است بلکه با دیدن بنر شما حتما ترغیب خواهید شد به دیدن ادامه آگهی‌ها و بنرهای این شرکت.

خوب است بخوانید:

بنابراین یک بنر تبلیغاتی نیاز به یک طراحی حساب شده دارد و برخلاف آنکه کار راحتی به نظر می‌رسد، نیاز به یک طراح حرفه‌ای و مسلط در این زمینه داد. برای این کار بایستی طراح به اصول طراحی بنر رومیزی که در ادامه به آن اشاره خواهیم کرد، آشنا باشد و همچنین تسلط کافی در استفاده از این اصول را داشته باشد. بدین معنا که در واقع تنها دانستن این قوانین و اصول کافی نیست بلکه باید کاربرد آن‌ها را نیز بدانید. علاوه بر طراحان فردی که می‌توانید در این زمینه از آن‌ها کمک بگیرید، از شرکت‌های فعال در این زمینه مانند نیز می‌توانید کمک بگیرید. اسامی این شرکت‌ها با یک جستجوی ساده در اینترنت قابل دسترسی است. در ادامه به بیان مهم‌ترین نکات در طراحی بنر رومیزی خواهیم پرداخت:

استفاده از علائم و متون جذاب در طراحی بنر رومیزی

این علائم و متون باید به اندازه کافی جذابیت و گیرایی داشته باشد تا بتواند مخاطب را با خود همراه و درگیر کند.

استفاده از تصاویر باکیفیت و درست

منظور از درست بودن تصاویر ارتباط داشتن آن‌ها با موضوع مورد تبلیغ شماست. این تصاویر نقش بسیار مهمی در جلب توجه مخاطبان شما می‌تواند داشته باشد. بهتر است این را بدانید که بنر بدون تصویر خیلی بهتر از بنری با تصویر اشتباه است!

ترغیب کردن مشتری یا مخاطب به برقراری تماس با شما

برای این کار باید از گزینه‌های جذابی که در جیب دارید، استفاده کنید مانند تخفیف کوتاه مدت، قرعه کشی، کارت هدیه و … با استفاده از این گزینه‌ها می‌توانید مخاطب را به تماس بیشتر ترغیب کنید.

استفاده از طیف رنگی مناسب

برای این کار طراح حتما باید با اصول هارمونی رنگ‌ها و هماهنگ سازی آن‌ها آشنا باشد. رنگ‌های به کار رفته در طراحی بنر رومیزی باید نگاه مخاطب را خیره کند و باعث جذب بیشتر وی شود. برای مثال استفاده از رنگ قرمز و زرد در طراحی یک بنر بسیار چشم نواز خواهد بود.

استفاده درست از لوگوی تبلیغاتی

در واقع لوگو به مخاطب شما نشان می‌دهد که این تبلیغ از طرف جه کسی است؟ همچنین لوگوی درست و منطقی در طراحی بنر رومیزی نقش زیادی در پیش‌روی شما نسبت به رقیبانتان دارد.

انواع طراحی بنر رومیزی

طراحی بنر رومیزی در انواع و اقسام شکل‌ها و رنگ‌ها نیز امکان‌پذیر است. این بنرها عبارت است از:

  • بنر افقی

  • بنر استندی

معمولا برای طراحی بنرهای مختلف از یک سری اندازه‌های استاندارد در این زمینه استفاده می‌شود که در شکل زیر نشان داده شده است:

بنر استندی نیز دارای اندازه‌های استاندارد و مشخص است که در زیر به آن‌ها اشاره می‌کنیم:

  • 200*90 سانتیمتر

  • 200*100 سانتیمتر

  • 160*60 سانتیمتر

معمولا از بنر استندی برای معرفی محصولات یک شرکت و یا یک کارخانه به خصوص در نمایشگاه‌ها و غرفه‌ها استفاده می‌شود. در واقع بنر استندی با استفاده از سازه‌های مختلفی نمایش داده می‌شود که عبارت است از:

  • رومیزی

  • چرخشی

  • فلزی

  • تلسکوپی

  • رول آپ

  • فریم

  • پاپ آپ

  • چوبی یا MDF

  • خرچنگی

  • کراس

  • باکس

  • پلکسی گلاس

  • فلکه‌ای

بنر استندی دارای مزایای زیادی است از جمله اینکه حمل و نقل راحتی دارد و به راحتی قابل برپایی و نصب است. در شکل قبلی برای تبلیغ یک بنر پزشکی و در واقع معرفی یک پزشک و خدماتی که ارائه می‌دهد از رنگ آبی کمرنگ برای پس زمینه استفاده شده است که استفاده از آن باعث انتقال حس آرامش و در عین حال رخوت به مخاطب می‌شود.

به همین دلیل بهتر بود یا از رنگ آبی کمتر استفاده می‌شد یا در کنار آن از رنگ‌های متضاد دیگری برای این بنر استفاده می‌شد. این در صورتی است که بنر بعدی از رنگ آبی به اندازه مناسب و با شدت کافی استفاده کرده است و با وجود به کار بردن تنها یک رنگ اصلی دیگر در طراحی بنر از نمای بهتری برخوردار است.

ادامه مطلب

دیدگاهتان را بنویسید