سئو

همه چیز درباره بنر طراحی چهره

در این مقاله قصد بررسی همه چیز درباره بنر طراحی چهره را داریم. بدین منظور بایستی بدانیم کاربرد طراحی چهره چیست؟ پس از آن به بررسی اصول تهیه و آماده‌سازی بنر طراحی چهره خواهیم پرداخت. همچنین در ادامه به مفاهیمی دیگر مانند سایت طراحی بنر رایگان، ساخت بنر تبلیغاتی، سفارش ساخت بنر تبلیغاتی، طراحی بنر ثابت سایت، طراحی گرافیکی آنلاین، ساخت لوگوی تبلیغاتی رایگان، ساخت بنر در روبیکا، طراحی آنلاین پوستر نیز اشاره خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

بنر یک تصویر گرافیکی حاوی پیامی مشخص برای انتقال به مخاطب است. این پیام می‌تواند هم در زمینه تبلیغات باشد و به معرفی یک محصول یا معرفی یک مکان که مشغول ارائه خدمات خاصی است، بپردازد و هم اینکه می‌تواند به اطلاع رسانی در مورد یک مراسم مهم مانند کنسرت موسیقی، همایش علمی، سمینار فرهنگی و … بپردازد. در صورتی که هدف از طراحی بنر، گزینه اول باشد به آن بنر تبلیغاتی گفته می‌شودو در صورتی که هدف از طراحی بنر گزینه دوم باشد به آن بنر اطلاع رسانی گفته می‌شود. بنر طراحی چهره نیز معمولا در زمره بنرهای تبلیغاتی قرار می‌گیرد.

این نوع بنر معمولا در آرایشگاه‌ها و سالن‌های زیبایی کاربرد زیادی دارد زیرا اصول کار سالن‌های زیبایی بر اساس آرایش صورت و چهره است و در نتیجه استفاده از نوع بنرها در این گونه مکان‌ها بسیار پرکاربرد است. همچنین استفاده از بنر طراحی چهره در اماکنی مانند روسری و شال فروشی نیز کاربرد دارد. بنر طراحی چهره در سالن‌های زیبایی مردانه نیز کاربرد دارد.

حال که با کاربرد این نوع بنر آشنا شدیم، باید ببینیم برای اینکه بنر طراحی چهره به بهترین شکل نمایش داده شود، کارها و گام‌های لازم چیست؟ بدین منظور ما را همراهی کنید.

اصول تهیه بنر طراحی چهره

برای اینکه اصول تهیه بنر طراحی چهره را بدانیم، ابتدا باید دید یک بنر از چند قسمت اصلی تشکیل شده است. به طور کلی یک بنر از سه قسمت اصلی و اساسی تشکیل شده است. این سه قسمت عبارت است از:

  • لوگو

  • گزاره ارزش

  • فراخوان

لوگو

همانطور که همه شما می‌دانید لوگو در واقع نمادی برای معرفی صاحب تبلیغات است. در واقع با دیدن لوگو یا برند یک محصول می‌توان متوجه شد این تبلیغ از طرف چه کسی است؟ برای مثال هنگام دیدن یک بنر طراحی چهره اگر این بنر برای یک سالن زیبایی زنانه طراحی شده باشد و لوگوی یا نماد سالن زیبایی در آن نمایش داده شد باشد، شما متوجه خواهید شد این تبلیغ از طرف چه کسی است. پس حتما استفاده از لوگو یا نماد یا برند را در بنر خود فراموش نکنید!

گزاره ارزش

این قسمت مهم‌ترین قسمت یک برند از دید یک مخاطب است. گزاره ارزش، مهم‌ترین و اصلی‌ترین پیام بنر را به مخاطب انتقال می‌دهد. برای مثال شما قصد دارید یک بوتیک را که لباس‌های خود را تخفیف 30% زده است، تبلیغ کنید. برای این کار یک بنر طراحی می‌کنید و در آن این مطلب را به شکل ویژه‌ای و با رنگ و لعاب ویژه‌ای تبلیغ می‌کنید، این قسمت همان گزاره ارزش شما است. عباراتی نظیر تخفیف ویژه، تخفیف به مدت محدود و … عباراتی از این قبیل هستند که در گروه گزاره ارزش قرار می‌گیرند.

فراخوان

ساخت بنر طراحی چهره

پس از اینکه سه قسمت اصلی طراحی بنر را شناختیم، حال به سراغ سایر المان‌ها یا عناصر به کار رفته در یک بنر خواهیم رفت و به بررسی اصول ترکیب این عناصر با هم اشاره خواهیم کرد. سایر المان‌های به کار رفته در بنر طراحی چهره عبارت است از:

استفاده از تصویر مناسب

هنگام تهیه بنر طراحی چهره، استفاده از یک تصویر مناسب با که هدف شما از طراحی بنر تطابق داشته باشد، کاملا ضروری است.

استفاده از کلمات مناسب

سعی کنید هنگام تهیه بنر طراحی چهره، باز هم بسته به هدف مورد نظرتان از تهیه بنر از کلمات مناسب استفاده کنید. در واقع لحن و کلمات شما نباید کاملا رسمی و نه خیلی محاوره‌ای باشد. بلکه باید از لحن صمیمانه و کلمات مناسب که برای همه قابل فهم باشد، استفاده کنید. همچنین بیشتر از 4 خط متن در بنر خود استفاده نکنید.

پیشنهاد میکنم بخوانید:

استفاده از فونت مناسب

هنگام تهیه بنر طراحی چهره بهتر است از فونت کمتر از 10 استفاده نکنید. همچنین استفاده از فونت ریز، نازک، شکسته، خط نستعلیق جایز نیست.

استفاده از رنگ‌های مناسب

حتما از رنگ‌های مناسب برای تهیه بنر طراحی چهره استفاده کنید. سعی کنید بسته به موضوع مورد تبلیغ از رنگ‌های متنوع و به عبارتی از طیف وسیع رنگ‌ها استفاده کنید. برای مثال استفاده از یک رنگ تک قطعا نمی‌تواند تاثیر خوبی در طراحی بنر داشته باشد.

تهیه بنر طراحی چهره

در این قسمت به سراغ روش‌های تهیه بنر طراحی چهره خواهیم رفت. یکی از رایج‌ترین راه‌ها برای تهیه بنر طراحی چهره استفاده از نرم‌افزار فتوشاپ است.معمولا این بنرها را با استفاده از طرح لایه باز تهیه می‌کنند که دارای مزایای زیادی است که در ادامه به آن اشاره می‌کنیم:

  • امکان تغییر و یا ویرایش تمامی المان‌ها یا عناصر موجود در بنر

  • امکان اختصاصی کردن طرح برای هر مشتری با توجه به درخواست و سلیقه وی

  • صرفه‌جویی زیاد در زمان

نوع دیگری از کاربرد بنر طراحی چهره، به استفاده از چهره افراد مشهور در این مدل بنرها برای تبلیغات محصولات مختلف است. این کار معمولا نتیجه خیلی خوبی در پی دارد البته نباید از هزینه زیاد آن به منظور استفاده از چهره‌های مشهور در بنرها غافل شد! در صورتی که از چهره یک فرد مشهور مانند بازیگران، ورزشکاران و در هر زمینه دیگری استفاده کردید، بایستی متن انتخابی برای بنر شما بسیار کوتاه باشد تا نگاه‌ها را از روی چهره تبلیغاتی منحرف نشود و چهره فرد باعث جذب مخاطب شود.

اگر متن انتخابی شما کوتاه در چند کلمه باشد، باعث تاثیرگذاری بیشتر چهره تبلیغاتی بر روی مخاطب خواهد شد. در ادامه شما را به دیدن یک بنر طراحی چهره که هدف از آن تبلیغات مواد شوینده و بهداشتی است و توانسته از رنگ‌ها به درستی استفاده کند و حس تمیزی و پاکیزگی را به خوبی منتقل کند، دعوت می‌کنیم. همچنین سایر اصول طراحی بنر در این بنر مانند استفاده کم و کوتاه از کلمات به منظور منحرف نشدن توجه‌ها از چهره تبلیغاتی بنر، به خوبی رعایت شده است.

در بسیاری از برندهای طراحی چهره، تنها تصویر هنرمند و یا یک چهره تبلیغاتی مشهور مطرح است، در واقع حضور یک چهره سرشناس در برندهای تبلیغاتی گویای بالا بودن کیفیت محصول و اعتبار آن است. به عبارتی دیگر می‌توان تنها از یک چهره سرشناس در بنرهای تبلیغاتی بهره برد و حتی از کلام یا متن دیگری هم استفاده نکرد. تنها استفاده از نام برند و یا لوگوی محصول مورد تبلیغ که به نوعی با چهره افراد مشهور ترکیب شده است، یک بنر طراحی چهره تبلیغاتی خوب را ارائه خواهد داد. علاوه بر طراحان منفردی که در این زمینه فعالیت دارند و شرکت‌های فعال در این زمینه، برنامه و یا اپلیکیشن‌هایی هستند که ساخت بنر در آن‌ها با کمترین امکانات امکان‌پذیر است. بله، منظور ما ساخت بنر در روبیکا است.

البته برای خدمات بیشتر نظیر ساخت بنر تبلیغاتی، سفارش ساخت بنر تبلیغاتی، طراحی بنر ثابت سایت، طراحی گرافیکی آنلاین، ساخت لوگوی تبلیغاتی رایگان به همراه طراحی بنر آنلاین از طراحان شاغل در این زمینه کمک بگیرید.

محتوای کامل در سایت منبع

دیدگاهتان را بنویسید